De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Van standby naar aan...

    Hallo allemaal,

    Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Philips Breedbeeld. Ik ben hierover zeer te spreken, maar toch doet 'hij' iets vreemds...

    Namelijk als ik 'm bijv. 's nachts op de Standby-mode laat staan, wil het wel eens voorkomen dat ik wakker word van de TV....Met andere woorden hij schakelt zichzelf in/aan... Hoe is dit in godsnaam mogelijk..

    Dit kan toch niet, door 'verdwaalde' signalen van andere remotecontrols... of wel soms.

    Bovendien heb ik mij laten vertellen dat door de software op de TV te laten resetten...het probleem te verhelpen is. Weet iemand waar en hoe, zonder dat daar hoge kosten aan zijn verbonden (zeg maar voorrijdkosten en wat er nog meer bij komt kijken, want ze schamen zich tegenwoordig nergens meer voor)

    Alvast bedankt...

    Groet,

    Harm

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Maak je gebruik van de (sleep)timer ??

  3. #3

    Standaard

    Laat ik even voorop stellen dat je eigenlijk je tv nooit in de stanby moet laten staan.

    De hoofdreden van tv's die ontploffen of kortsluiting veroorzaken...dus als je niet je huis in de fik wilt zien vliegen.....de tv helemaal uitzetten
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Dassen
    Laat ik even voorop stellen dat je eigenlijk je tv nooit in de stanby moet laten staan.

    De hoofdreden van tv's die ontploffen of kortsluiting veroorzaken...dus als je niet je huis in de fik wilt zien vliegen.....de tv helemaal uitzetten
    Dit is dus zo'n "vage" stelling die in het leven is gekomen omdat er in de jaren '80 eens wat modellen van Philips en Sony zijn geweest waarbij een fout in de elektronica zat. Daardoor zijn er indertijd inderdaad een aantal toestellen in de fik gevlogen en is er één huis volledig uitgebrand.

    Tegenwoordig is er maar één reden om de TV volledig uit te schakelen... Energiebesparing

    Als je werkelijk bang bent dat je huis kan afbranden door defecte elektronica, dan moet je alle apparaten in huis volledig uitschakelen of zelfs loskoppelen wanneer je weg bent of slaapt... inclusief de deurbel, de koelkast, al je audio-apparatuur, je PC etc... o ja, vergeet de elektronische wekker niet...

    Waarom vliegen er dan tegenwoordig nog weleens TV's in de fik?
    Nou... b.v. vanwege dat vaasje met leuke bloemetjes dat erop staat... eeeuh stond. Of omdat de kat het zo'n lekker warm plekje vindt om te slapen en ladingen haren en andere troepjes in het inwendige van de TV achter te laten...

  5. #5

    Standaard

    Sorry Alex, maar ruim de helft van de brandjes die thuis veroorzaakt
    worden komt door electronische apparatuur die spontaan in de brand
    vliegt. Zie de welbekende reclamespotjes op tv. Dus uit die tv als je ligt te slapen. En al helemaal als je geen brandmelder hebt in huis. Daarom zet ik mijn tv altijd uit. En niet voor een energiebesparing. Je tv standby laten
    staan kost je 5 euro per jaar. Nou, daar hoef je geen broodje minder om te eten.

  6. #6
    Graven
    Guest

    Standaard

    Misschien een loslopend huisdier dat op de AB gaat zitten/liggen?

    Is bij ons ook wel eens gebeurt. best vreemd als je in een keer stemmen hoort...

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Dit is dus zo'n "vage" stelling die in het leven is gekomen omdat er in de jaren '80 eens wat modellen van Philips en Sony zijn geweest waarbij een fout in de elektronica zat. Daardoor zijn er indertijd inderdaad een aantal toestellen in de fik gevlogen en is er één huis volledig uitgebrand.

    Tegenwoordig is er maar één reden om de TV volledig uit te schakelen... Energiebesparing
    Die reden is inderdaad achterhaald.
    Het gebeurt wellicht wel eens dat een tv door sluiting in de fik gaat maar dat is er 1 op de vele miljoenen.
    De kans dat jij dat bent is dus net zo groot als de hoofdprijs in de loterij te winnen.(al denk ik dat de kans op de hoofdprijs groter is)
    Te verwaarlozen dus 8)

    De reden van energie besparing vind ik persoonlijk ook onzin omdat het maar om een hele kleine besparing gaat.
    Maar aan de andere kant zijn alle kleine beetjes ook een grote berg.
    Kortom, mijn tv blijft in de standby staan.(maar hier is al eens een heftige discussie over langsgevlogen) :wink:

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remy
    Sorry Alex, maar ruim de helft van de brandjes die thuis veroorzaakt
    worden komt door electronische apparatuur die spontaan in de brand
    vliegt. .
    Niet spontaan hoor maar door een defect wat sluiting veroorzaakt
    Daarnaast kom het grootste gedeelte van de branden in woningen niet door dit soort zaken maar door menselijke fouten.
    Denk aan oververhitte pannen, sigareten die vergeten worden (of in slaap vallende rokende mensen) of kaarsen die ook vaak vergeten worden of onhandige klussende personen.
    Uiteraard kom brand door kortsluiting in apparatuur ook voor, absoluut, maar je hoef nu zeer zeker niet bang te worden voor je tv in standby hoor.
    Een brandmelder hoort in ieder huis

    ps. lekker off-topic nu allemaal (maar toch ook geen onbelangrijk onderwerp waar best de nodige aandacht aan gegeven mag worden)

  9. #9

    Standaard

    Mijn tv gaat altijd uit de standby.. Ik hoor hem namelijk, en vind dat mega irritant
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg

    Tegenwoordig is er maar één reden om de TV volledig uit te schakelen... Energiebesparing
    Als je de tv volledig uit zet en weer aan zet wordt ook je demag gedaan voor het beeld en in standby niet.

    Correct me if i'm wrong.

    Greetz

    Thomas

  11. #11

    Standaard

    Dat ligt anders per televisie. Als ik mijn tv op standby zet gaat die ook demagnetiseren. Ook natuurlijk als die volledig uit gaat, maar ook als die op standby gaat.
    Meestal blijft die ook 's nachts gewoon op standby net als de rest van mijn spullen. Mijn sub gaat praktisch nooit uit. Moet ik me in veel te veel bochten wringen om hem uit te zetten
    Mvg,

    Christiaan

  12. #12

    Standaard

    Dat van mij was gebasseerd namelijk op iets wat veel voorkomt en dat is als de tv altijd op standby wordt gezet, heb je sneller kans op kleur vlekken en dat komt doordat er niet gedemagnetiseerd is, en door em volledig uit te zetten is die kans vele malen kleiner dan dat de tv altijd op standby staat

    Greetz

    Thomas

  13. #13

    Standaard

    Laten we het antwoord simpel houden...

    Gewoon uit zetten als je naar bed gaat! 8)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Veldhuizen
    Laten we het antwoord simpel houden...

    Gewoon uit zetten als je naar bed gaat! 8)
    Bijdehand :wink: :wink:

    Greetz

    Thomas

  15. #15

    Standaard

    Lieve Kijk en luisteraars,

    Bedankt voor de vele tips... Tuurlijk snap ik dat het beter is om de de TV uit te zetten... maar het ging mij eigenlijk om het principe 'dat ie van zelf aan springt' en of iemand daarvoor een reden had...

    Helaas... maar toch bedankt voor de moeite.

    Groet,

    Harm

  16. #16

    Standaard Re: Van standby naar aan...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harm Ringerwöle
    Met andere woorden hij schakelt zichzelf in/aan... Hoe is dit in godsnaam mogelijk..
    Heb je 7 dagen geleden DIE videoband gekeken?



    Nee, ik heb geen idee waarom die spontaan aangaat. Misschien heeft het iets met de temperatuur te maken. Dat wanneer die afkoelt er iets contact maakt ofzo. Ik zou even via google kijken of dit misschien vaker voorkomt bij jouw type tv.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  17. #17

    Standaard

    Pjotr,

    Bedankt voor de tip...heb ff op google gekeken en het blijkt vaker voor te komen...

    Het zou mogelijk liggen aan de programmagids NexTView... Hierdoor kan de tv worden getriggerd om aan te 'springen'...

    Mogelijk oplossing:
    Alle zenders controleren of er geen verborgen instelling in de NexTView staan en/of de TV terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dan zou het niet meer mogen voorkomen...

    Groet,

    Harm

  18. #18

    Standaard

    Harm,

    plaats je vraag ook eens op www.htforum.nl

    Daar zijn een hoop mensen die veel weten over televisies.

    Succes,
    Peter

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •