Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 105 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door imp Bekijk bericht
    Even snel gegoogled: twee exemplaren op bol.com tweedehands en beide voor € 11,99:
    ** BUDGET BOEK -- ALKMAAR ** en /ANTIQUARIAAT P van de Linde\
    Bedankt! Ik ga dat nog eens nader bekijken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ben nu met de 2e serie van Stephen King's The Stand bezig. Misschien vind ik deze wel beter dan De donkere Toren serie.
    Ik kom er nu pas achter dat er ook een strip-serie is van die boeken. Volgens mij heb ik het eerste boek van de serie wel eens gelezen, en ik kan me wel voorstellen dat dit zich goed leent voor een strip-serie. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die boeken.


    Nog wat nieuwe aanwinsten:






    De strips van Cosey vind ik erg mooi. Ik denk dat ik ook maar eens e.a. van de Jonathan-serie ga opzoeken. Die herinner ik me ook nog uit de Kuifje.
    Laatst aangepast door Richard B. : 12-05-2009 om 20:11

  2. #52

    Standaard

    Ik heb de laatste paar weken een hoop nieuwe aanwinsten, maar een daarvan (die ik vandaag heb verworven tijdens de Kamper stripmarkt) is meteen het topstuk van m'n collectie geworden: een exemplaar van De sporen van doctor X van Luc Oriënt (veruit z'n zeldzaamste album) met daarin een schets van Eddy Paape himself.


  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb de laatste paar weken een hoop nieuwe aanwinsten, maar een daarvan (die ik vandaag heb verworven tijdens de Kamper stripmarkt) is meteen het topstuk van m'n collectie geworden: een exemplaar van De sporen van doctor X van Luc Oriënt (veruit z'n zeldzaamste album) met daarin een schets van Eddy Paape himself.

    Volgens mij is zijn zeldzaamste Garagal nr 16, die ontbreek bij mij nogs steeds.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Volgens mij is zijn zeldzaamste Garagal nr 16, die ontbreek bij mij nogs steeds.
    Garagal is inderdaad ook zeldzaam. Maar ik was vandaag op het Kamper Stripspektakel en daar heb ik hem wel minimaal een keer gezien. Garagal kom je tijdens beursen nog wel eens tegen, maar dan kost ie meestal wel wat meer dan de meer gangbare albums.

    Maar met De sporen van doctor X is het nog stukken extremer: die ben ik de afgelopen 2 jaar maar 2x op een beurskraampje tegengekomen: beide keren tegen "premium" prijzen. Ik heb er nu ook aardig wat voor betaald, maar in dit geval was het een in perfecte staat verkerend exemplaar dat ik kocht op het kraampje waar Eddy Paape zelf signeerde. Het kost dan wel wat maar dan weet je tenminste dat het ten goede komt aan de creator zelf, en ik kreeg hem dus ook nog mooi met schets en signatuur. Sowieso was het de laatste uit de serie die ik nog miste, en ik had zoiets van "ik wil hem verdikke nu eindelijk hebben".

  5. #55

    Standaard

    Ik kwam nog een leuke verrassing tegen in een van de albums die ik gisteren kocht. Een van m'n aanwinsten was het Brammetje Bram-album De keizer van Sargasso, en deze bleek gesigneerd te zijn door de Eddy Ryssack himself. Ryssack tekende naast Brammetje Bram de serie Opa, en hij werkte voor Dupuis, Sjors, Pep en Eppo. Voor hij in 2004 overleed was hij ook nog een van de stichters (en voorziter) van de Vlaamse Onafhankelijke Gilde van Stripauteurs en de eerste directeur van het Belgisch Centrum voor het Beeldverhaal.

    Laatst aangepast door Richard B. : 16-08-2009 om 18:56

  6. #56

    Standaard

    Vandaag was er een kleine (maar voor mij erg productieve) stripmarkt in Groningen. Het is even teveel om precies op te noemen wat ik bemachtigd heb (ik schat dat ik ruim 25 strips heb aangeschaft) maar ik heb de serie De Koene Ridder nu bijna compleet (ik heb vandaag 2 zeldzamere latere albums opgeduikeld), van Roze Bottel heb ik een leuk koopje gedaan (en albums uit die serie zijn vaak duur), van Hans heb ik heel goedkoop de serie nu bijna compleet gekregen, van Robbedoes en Kwabbernoot heb ik ook veel titels goedkoop kunnen bemachtigen (waaronder een aantal 1e drukken), van Sneeuw, De Mini-mensjes, Dani Futuro en Ian Kaledine heb ik meerdere titels gekocht en van Guust Flater, Johnny Congo, Tommy Banco, Blake en Mortimer en Hugo heb ik enkele titels aangeschaft.

    De prijsverschillen kunnen soms schrikbarend zijn: waar de speciaalzaken soms 20 euro (of meer) rekenen voor een Koene Ridder-album kun je ze bij een "6 voor 10 euro"-stalletje voor minder dan 2 euro krijgen. Als je bij dit soort evenementen goed je ogen open houdt dan kun je hele interessante ontdekkingen doen.

  7. #57

    Standaard

    Ikzelf heb bij mijn bomma een album van Suske en Wiske gevonden dat een catolugswaarde heeft van €1000. Er is op de eerste pagina wat ingekleurd en dat doet de prijs natuurlijk wel zakken maar het blijft toch een mooie "gratis" aanwinst!


  8. #58

    Standaard

    ''Bomma''?
    Je zit wel op een NEDERLANDS forum, he?

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    Ikzelf heb bij mijn bomma een album van Suske en Wiske gevonden dat een catolugswaarde heeft van €1000. Er is op de eerste pagina wat ingekleurd en dat doet de prijs natuurlijk wel zakken maar het blijft toch een mooie "gratis" aanwinst!
    Om wat voor album gaat het Vilnix? Misschien iets ouds ofzo? Ik wist niet dat er zulke dure S&W's bestonden.

  10. #60

    Standaard

    Dat zal waarschijnlijk zo'n twee kleuren album zijn. Daar heb ik er hier ook nog twee van liggen. Helaas niet in top conditie, maar erg leuk om te hebben en wellicht dat het inderdaad ooit nog wat op kan leveren.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  11. #61

    Standaard

    Weer een leuke aanwinst: ik kocht een aantal 2e hands Blueberry-strips, en een daarvan (een exemplaar van "Het einde van de lange rit") bleek een handtekening en schets van Jean Giraud te bevatten.


  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    ''Bomma''?
    Je zit wel op een NEDERLANDS forum, he?
    Bomma = oma
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Om wat voor album gaat het Vilnix? Misschien iets ouds ofzo? Ik wist niet dat er zulke dure S&W's bestonden.
    De vliegende aap. Als je wilt dan maak is wel is een keer foto's!


  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    Bomma = oma

    De vliegende aap. Als je wilt dan maak is wel is een keer foto's!
    op bol.com is tie 5,25

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    op bol.com is tie 5,25
    De editie die ik heb is wel een halve eeuw oud!


  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    De vliegende aap. Als je wilt dan maak is wel is een keer foto's!
    Als het een keer uitkomt dan graag. Het is zeker zo'n vroege druk van de oorspronkelijke ongekleurde uitgave: die zijn inderdaad aardig aan de prijs.

  16. #66

    Standaard

    Ik ben de laatste tijd mijn verzameling leuk aan het uitbereiden. Vandaag heb ik een paar mooie oude uitgaven van Blake en Mortimer en Blueberry gekocht voor weinig. En m'n Roze Bottel-collectie is ook bijna compleet: ik moet nog 3 albums hebben en dan ben ik daar mee klaar. Daar ben ik wel blij mee want de albums van die serie zijn heel moeilijk te vinden, en al helemaal niet voor een betaalbare prijs.

    Van Ravian heb ik trouwens laatst de eerste 8 albums voor een leuk prijsje weten te bemachtigen. En van Dani Futuro heb ik een paar albums in bijna-nieuw staat gekocht voor een hele vriendelijke prijs. Dat laatste was echt een buitenkansje want die albums worden al 30 jaar niet meer gedrukt, en de kans dat je albums van zo'n serie (die niet heel erg populair was) nog in goede staat tegenkomt is heel klein.

  17. #67

    Standaard

    Vandaag naar de Suske en Wiske tentoonstelling geweest in het Limburgs museum. Vond het zelf heel erg leuk als Suske en Wiske fan. Het was één grote zaal, vier uitsnedes uit bekende strip albums en veel vitrines met informatie over de strip, de tekenaars, de inspiratie, een audio interview met Van der Steen en de gebruikte voorwerpen alleen dan echt. Enige wat ik jammer vond, is dat het maar één zaal was. Had graag een extra zaal willen zien (al heeft het Limburgs museum meer te bieden dan alleen Suske en Wiske). Mocht je kinderen onder de 12 hebben dan valt er meer te doen zoals een eigen strip maken en een Suske en Wiske pop te maken.

    Een aantal foto's (klik op de foto om hem te vergroten):





    Ze hadden ook een winkeltje met allemaal Suske & Wiske spullen. Kon me uiteraard niet inhouden . De buit van vandaag:

    Van boven naar beneden: drie mooie beeldjes, een officiële tas waarin alles gestopt werd, Suske en Wiske: De Waerwouf van Ieëtselder (een Limburgs album) en Suske en Wiske: De Fantasievolle Verteller (een naslagwerk met echt alles over Suske en Wiske).


    En de beeldjes in meer details.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  18. #68

    Standaard

    Gaaf zeg! En mooi ook die foto's.

    Jammer dat Venlo voor mij niet echt om de hoek ligt want anders was ik zeker gegaan. Hier in Zwolle is er een paar jaar geleden ook een Suske en Wiske-expositie geweest, maar toen ik strips helaas nog niet herontdekt en ben ik niet gegaan. Erg jammer.

  19. #69

    Standaard

    de jolige joffer is ook in t limburgs uitgebracht.
    Ik heb ook een asterix in t limburgs ('t titelgevech)

  20. #70

    Standaard

    Ja was echt heel leuk, voor ons was het ook een behoorlijk rit (dik ander half uur rijden, maar vond het zeker waard). Overigens is het ergens in April de verjaardag van Suske en Wiske en dan komen de schrijvers ook naar het museum.

    @Gandalf, ze hadden alleen deze in het Limburgs, heb overigens ook een franse liggen. Niet dat ik Limburgs of Frans spreekt of leest, maar met een nederlandstalig album erbij is het goed te doen en leer je wellicht nog wat van de taal.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #71

    Standaard

    Voor de liefhebbers: komend weekend vindt de stripbeurs van Breda plaats. Ik ga er zelf niet heen maar het schijnt een goeie beurs te zijn waar ook veel tekenaars komen om te signeren. Dit jaar hebben ze o.a. Mike Mignola, Hermann, Daan Jippes, Marc Verhaegen, Martin Lodewijk, Henk Kuijpers, Uco Egmond, Theo van den Boogaard, Paul Geerts en Robert v.d.Kroft.

    Twee weekjes erna hebben ze hier in Overijssel trouwens ook een welliswaar kleinere maar ook leuke beurs: de Oost Nederlandse Stripboekenbeurs in Zwolle.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers: komend weekend vindt de stripbeurs van Breda plaats. Ik ga er zelf niet heen maar het schijnt een goeie beurs te zijn waar ook veel tekenaars komen om te signeren. Dit jaar hebben ze o.a. Mike Mignola, Hermann, Daan Jippes, Marc Verhaegen, Martin Lodewijk, Henk Kuijpers, Uco Egmond, Theo van den Boogaard, Paul Geerts en Robert v.d.Kroft.

    Twee weekjes erna hebben ze hier in Overijssel trouwens ook een welliswaar kleinere maar ook leuke beurs: de Oost Nederlandse Stripboekenbeurs in Zwolle.

    Breda, vroeger veel gekocht. Was toen in het Turfschip. Ook veel gratis stickers scoren en mijn vader steeds weer om wat geld vragen. Toen het ging verhuizen uit Breda ben ik afgehaakt. Moet nog een boel strips met handtekening hebben liggen.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HUYG Bekijk bericht
    Breda, vroeger veel gekocht. Was toen in het Turfschip. Ook veel gratis stickers scoren en mijn vader steeds weer om wat geld vragen. Toen het ging verhuizen uit Breda ben ik afgehaakt. Moet nog een boel strips met handtekening hebben liggen.
    Van wat voor tekenaars zoal?

  24. #74

    Standaard

    Dat is een goeie: uch, uch zijn ergens bij mijn ouders op zolder terechtgekomen. Zal dat binnenkort eens inventariseren. Was toen in de leeftijd 11-15 jaar. Achteraf gezien wel spijt dat ik er niet wat netter op geweest ben (ik geloof dat een aantal namelijk ook een 'handtekening' van Smiths hebben gekregen :razz. Waarvan ik het zeker weet: Karel Biddeloo (Rode Ridder), een tekenaar van Natasja (sommige stripfiguren blijven je echt bij ) en Paul Geerts (Suske en Wiske).
    Mijn vader kocht daar strips (vaak hardcover) van b.v. Bilal. Heb alleen geen idee of die gesigneerd zijn. Zou dat ook eens moeten bekijken.

  25. #75

    Standaard

    Kuifje-album geveild voor 28.800 euro

    BRUSSEL - Een originele zwart-wituitgave van het stripalbum Kuifje in het land van de Sovjets uit 1930 is zondag tijdens de stripveiling Banque Dessinée in Brussel voor 28.800 euro verkocht. Dat heeft organisator Arnaud de Partz van veilinghuis Salle Laetitia bekendgemaakt. De waarde van het album werd voor de veiling tussen de 12.000 en 15.000 euro geschat.

    De scepter van Ottokar, een ander album van Kuifje, veranderde voor 15.600 euro van eigenaar.

    Kuifje is een serie stripverhalen van de Belgische tekenaar Hergé.
    In de VS werd pas geleden een miljoen dollar betaald voor een exemplaar van het eerste album van Batman, maar naar Europese maatstaven is dit al erg hoog. Het is me trouwens niet duidelijk of ie gesigneerd is of niet.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •