De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: Receiver?

  1. #1

    Standaard Receiver?

    Mijn eerste illusie om alles in een keer te kopen was inderdaad een illusie, want omdat ik slechts 17 jaar oud ben, is het voor mij lastig om in een keer een mooie home cinema set bij elkaar te sparen / kopen. Dus laat ik het idee van de speakers (kef eitjes) van mijn vorig topic van gister maar even gaan en heb ik beslist gewoon op te bouwen en te beginnen met een receiver. Binnen een budget van 1000 euro ging ik op zoek naar een fatsoenlijke receiver. Ik kwam daarbij op de volgende receivers uit. Heeft iemand ervaring met een of meerdere van deze receivers of mooi vergelijkmateriaal of dergelijk? Ik hoor het graag!

    Yamaha RX-V1400RDS => 700 euro
    Kenwood KRF-X9070D => 550 euro
    Marantz SR7400 => 915 euro
    Pioneer VSX-D1011 => 700 euro
    Onkyo TX-SR701E => 950 euro

    Jimmy
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  2. #2

    Standaard

    trouwens, de bedoeling van het toekomstige setje is in eerste instantie alleen een beetje filmpjes kijken met mooi geluid op mijn eigen kamertje / cdtjes luisteren op mijn eigen kamertje. Kamer is ongeveer 4 bij 4 meter en 2,5 meter hoog. Bedoeling is wel dat het ook een beetje voor de toekomst nog te gebruiken is, niet dat het na een jaar of 2/3 al helemaal achterhaald is qua techniek en dat het niet meer leuk is om hem te gebruiken...

    Jimmy
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Receiver?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blaatmaster

    Yamaha RX-V1400RDS => 700 euro
    Marantz SR7400 => 915 euro
    Pioneer VSX-D1011 => 700 euro
    Ik zal het rijtje al beperken tot deze drie.
    Maar ook hier zal je nog wat geld op kunnen besparen door bijvoorbeeld een type lager te nemen.
    Om een voorbeeld te noemen, de Yamaha 640 ipv de 1400

    Overigens heb je wel de goede keuze gemaakt om niet alles tegelijk te kopen.
    Dat is bijna niet te doen vanwege de kosten.
    Met een budget van 1000 euro heb je zeker de mogelijkheid om een hele mooie/goede receiver uit te zoeken.
    :wink:

  4. #4

    Standaard


    Music Fideltity. Of zou dit te hoog gegrepen zijn
    Mvg,

    Christiaan

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer

    Music Fideltity. Of zou dit te hoog gegrepen zijn
    Mvg,

    Christiaan
    Jawel, veelste hoog wat budget betref.
    Jammer dat alleen maar de helft op de foto staat van het versterkende gedeelte. :wink:

  6. #6

    Standaard

    Heej, klagen doe je maar op hifi.nl . Het is een foto van www.hifi.nl van de VAD . Maar inderdaad, maar 1/3 van het totale spul is echt te zien op de foto .

  7. #7
    Dr.EccO
    Guest

    Standaard

    Waarom zo duur? Kan echt met minder hoor, zeker bij Pioneer. De lage versies doen het al goed genoeg, de receivers die je opnoem zijn voor sommige mensen al vrij audiofiel.

    Veel suc6 met je zoekactie!

    Dr.EccO

  8. #8

    Standaard

    Bij Stassen.nl heb je de KEF HT 2002 voor 675 euro en een Denon AVR 1803 voor 499 euro.
    Een kleine 200 euro erbij en je bent klaar, misschien kun je er nog wat afkrijgen als je ze samen koopt.

    http://www.stassen.nl

    Succes...

  9. #9

    Standaard

    volgens mij kun je ook beter voor lagere versies gaan, en van dat geld kun je dan (betere) speakers halen.

    Het grootste verschil zit hem in het vermogen. Je moet maar kijken hoeveel je echt nodig hebt.

    waarom bijv. de marantz sr7400 terwijl de sr6300 of de sr5300 ook goed zijn.

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    Die pioneer is te krijgen bij abetterprice.nl voor 665 als je meld dat je lid bent van htforum.
    suc6 met je keuze

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.C

    Het grootste verschil zit hem in het vermogen. Je moet maar kijken hoeveel je echt nodig hebt.
    In principe kun je nooit genoeg vermogen hebben.
    Maar zoals je ook wel weet is dit niet het belangrijste van een versterker.
    Althans, veel vermogen is nog geen garantie voor een goed geluid

  12. #12

    Standaard

    Moet het perse nieuw zijn?????? Ik heb mijn receiver gekocht bij Joosen Audiotechnisch centrum in Tilburg, en dit was een Harman-Kardon avr 75 Nieuwwaarde 2500 gulden, 2 jaar oud voor 180 euri met 3 mnd garantie en perfect geluid.

    vermogen is een leuk begrip, maar er zijn veel types vermogen. Belangrijk is het om te letten of er over p.m.p.o. vermogen ( Max. of Piekvermogen ) wordt gesproken, of over RMS verm0ogen ( Standaard vermogen waarbij (nog) geen vervormingen optreden) Bij sommige typen versterkers ligt het rms vermogen soms de helft lager dan het p.m.p.o vermogen. Dit ligt zeer aan de opbouw van de versterker en de techniek en materialen die gebruikt zijn voor bijv. de spoelen. Vroeger was dit makkelijk na te gaan, je tilde het apparaat op, en brak je je rug, dan was het een goede versterker.

    Tegenwoordig zijn ze wel beter en lichter geworden, maar je kunt er vanuitgaan dat waneer je nog aparte spoelen hebt voor elk verserkt signaal, je nog steeds een zware verserker hebt ( Qua gewicht ) en ook een hoger rms vermogen navenant het p.m.p.o vermogen ( Afhankelijk van het type tot 2/3 soms 3/4 ).

    Dit was het verhaaltje van de versterkers, nu komen de Boxen aan de beurt.

    Hier speelt ook dit vorige verhaaltje een rol, maar ook moet je nu rekening houden met geluidsdruk ( dB per meter).
    Belangrijk is om een speakerset aan te schaffen, die het vormogen van de versterker ruimschoots aan kan, dan is de kans op vervormen door de speakers bijna uitgesloten. Neem je dan ook nog boxen die een hoge geluidsdruk produceren, dan kan het systeem al bijna niet meer fout, omdat je niet meer zoveel vermogen van de versterker gaat vragen.

    hopeklijk heb je er iets aan
    m vr gr.
    Ikke

  13. #13

    Standaard

    Moet het perse nieuw zijn?????? Ik heb mijn receiver gekocht bij Joosen Audiotechnisch centrum in Tilburg, en dit was een Harman-Kardon avr 75 Nieuwwaarde 2500 gulden, 2 jaar oud voor 180 euri met 3 mnd garantie en perfect geluid.

    vermogen is een leuk begrip, maar er zijn veel types vermogen. Belangrijk is het om te letten of er over p.m.p.o. vermogen ( Max. of Piekvermogen ) wordt gesproken, of over RMS verm0ogen ( Standaard vermogen waarbij (nog) geen vervormingen optreden) Bij sommige typen versterkers ligt het rms vermogen soms de helft lager dan het p.m.p.o vermogen. Dit ligt zeer aan de opbouw van de versterker en de techniek en materialen die gebruikt zijn voor bijv. de spoelen. Vroeger was dit makkelijk na te gaan, je tilde het apparaat op, en brak je je rug, dan was het een goede versterker.

    Tegenwoordig zijn ze wel beter en lichter geworden, maar je kunt er vanuitgaan dat waneer je nog aparte spoelen hebt voor elk verserkt signaal, je nog steeds een zware verserker hebt ( Qua gewicht ) en ook een hoger rms vermogen navenant het p.m.p.o vermogen ( Afhankelijk van het type tot 2/3 soms 3/4 ).

    Dit was het verhaaltje van de versterkers, nu komen de Boxen aan de beurt.

    Hier speelt ook dit vorige verhaaltje een rol, maar ook moet je nu rekening houden met geluidsdruk ( dB per meter).
    Belangrijk is om een speakerset aan te schaffen, die het vormogen van de versterker ruimschoots aan kan, dan is de kans op vervormen door de speakers bijna uitgesloten. Neem je dan ook nog boxen die een hoge geluidsdruk produceren, dan kan het systeem al bijna niet meer fout, omdat je niet meer zoveel vermogen van de versterker gaat vragen.

    hopeklijk heb je er iets aan
    m vr gr.
    Ikke

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel van helden
    Moet het perse nieuw zijn?????? Ik heb mijn receiver gekocht bij Joosen Audiotechnisch centrum in Tilburg, en dit was een Harman-Kardon avr 75 Nieuwwaarde 2500 gulden, 2 jaar oud voor 180 euri met 3 mnd garantie en perfect geluid.
    Tweede hands kan je inderdaad heel mooi en goed spul vinden.
    Niks mis mee dus :wink:

    maar er zijn veel types vermogen.
    Inderdaad en het zijn er meer dan alleen p.m.p.o die overigens bijna niet voorkomt en de RMS vermogens.
    Denk ook maar eens aan DIN om maar wat te noemen.


    ( Standaard vermogen waarbij (nog) geen vervormingen optreden) Bij sommige typen versterkers ligt het rms vermogen soms de helft lager dan het p.m.p.o vermogen.
    Het zijn allemaal standaard vermogens.

    RMS de helft lager dan p.m.p.o is nog heel zachtjes uitgedrukt.
    Zeg maar gerust dat p.m.p.o ongeveer 10x zoveel opgeeft als RMS.
    Complete onzin dus en nooit naar die waarde kijken.

    Tegenwoordig zijn ze wel beter en lichter geworden, maar je kunt er vanuitgaan dat waneer je nog aparte spoelen hebt voor elk verserkt signaal, je nog steeds een zware verserker hebt
    En goede stabiele versterker zal nog steeds behoorlijk aan het gewicht zijn.
    Komt o.a ook door de voeding en dergelijke en kunnen dus gerust meer dan 20kg wegen (en veel hoger)
    Wel is het zo dat digitale versterkers heel veel vermogen kunnen leveren met een relatieve lichte voeding en ook een kleine warmte ontwikkeling.
    Dit zal op korte termijn steeds meer de trend gaan worden, waar je voorheen nog grote koelribben/vlakken op je versterker had zullen die steeds kleiner en minder van belang gaan worden ondanks de wellicht veel hogere vermogens.


    Belangrijk is om een speakerset aan te schaffen, die het vormogen van de versterker ruimschoots aan kan
    Dit is niet echt een noodzaak.
    Je versterker mag gerust veel meer vermogen leveren dan wat er op je speakers staat.
    Om maar een voorbeeld te geven.
    Je speakers zijn zeg maar 100 watt dan mag je versterker gerust 160/180 watt leveren om maar wat te noemen.
    Je versterker mag dus ruimschoots over je speakers heen gaan.
    Zo blijf de controle over je speaker ook beter en zal je de speaker minder snel beschadigen dan wanneer je versterker minder vermogen levert dan die 100 watt uit het voorbeeldje


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •