Pagina 11 van 66 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 1642 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    De opbouw is m.i. een stuk subtieler als die hele flashback in het derde deel zou zitten. Dan zou bovendien ook de overdreven voorkeur van Denethor voor Boromir meer op z'n plaats zijn. Nu wordt het gordijn te vroeg aan de kant geschoven.
    Ik vond het toch wel een juist moment. Faramir moet in de grot van Henneth Annun beslissen wat hij met Frodo en de Ring gaat doen. De Ring teistert zijn goede geweten; waarschijnlijk zal hij op zijn gevoel afgaande Frodo laten gaan, maar aan de andere kant hij wil zo graag in de gunst van zijn vader komen, omdat hij ondanks alles toch van zijn vader houdt en andersom waarschijnlijk ook wel. Met het ontbreken van de flashback is dat niet erg duidelijk, en komen zijn bedoelingen nogal bot over.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    De opbouw is m.i. een stuk subtieler als die hele flashback in het derde deel zou zitten. Dan zou bovendien ook de overdreven voorkeur van Denethor voor Boromir meer op z'n plaats zijn. Nu wordt het gordijn te vroeg aan de kant geschoven.
    Ik vond het toch wel een juist moment. Faramir moet in de grot van Henneth Annun beslissen wat hij met Frodo en de Ring gaat doen. De Ring teistert zijn goede geweten; waarschijnlijk zal hij op zijn gevoel afgaande Frodo laten gaan, maar aan de andere kant hij wil zo graag in de gunst van zijn vader komen, omdat hij ondanks alles toch van zijn vader houdt en andersom waarschijnlijk ook wel. Met het ontbreken van de flashback is dat niet erg duidelijk, en komen zijn bedoelingen nogal bot over.
    Wat mij betreft is voldoende dat hij opmerkt dat het voor hem een kans is om zich te bewijzen. Dat je door het ontbreken van de flashback pas later ontdekt waarom hij dit zonodig wil, maakt het verhaal alleen maar interessanter (Er wordt later in de bioscoopversie al een duidelijke hint gegeven door het noemen van de wetten van Denethor). Nu is te zeer een hapklare brok die de spanningsboog richting Return of the King teniet doet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Nu is te zeer een hapklare brok die de spanningsboog richting Return of the King teniet doet.
    Daar moet ik je gelijk in geven. Maar zonder die flashback maakt het voor mij die Henneth Anun scène zo oncompleet. Lastig dilemma

    Maar straks is het in feite toch één grote film die ik hopelijk in één tijd achter elkaar kan kijken en niet meer noodzakelijkerwijs in drie stukken is gehakt.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #254

    Standaard

    Een bioscoop geeft aan de programering rond de kerstvakantie uit te breiden;
    Eén van de voornaamste oorzaken is de opgave van de speelduur, enige dagen geleden, door de distributeur van Lord Of The Rings 3: Return Of The King: deze was veel langer dan de vorige twee delen.
    De lange speelduur van The Lord Of The Rings heeft ook consequenties voor reeds verkochte of gereserveerde plaatsen omdat de aanvangstijden vanaf 17 december anders zijn dan vooraf opgegeven. Wij verzoeken deze personen contact op te nemen met de kassa van Alhambra.

    heeft iemand al ergens gelezen hoe lang dit derde deel gaat duren?
    look for the ridiculous in everything, and you will find it

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorrie
    heeft iemand al ergens gelezen hoe lang dit derde deel gaat duren?
    3 uur en pak 'em beet 12 minuten (de bioscoopversie dus, de Extended Edition zal eerder zo'n 4 uur gaan duren).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorrie
    heeft iemand al ergens gelezen hoe lang dit derde deel gaat duren?
    3 uur en pak 'em beet 12 minuten (de bioscoopversie dus, de Extended Edition zal eerder zo'n 4 uur gaan duren).
    Is dat met al die commentaartracks dan nog op 2 dvd`s te krijgen?
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  7. #257

    Standaard

    Iemand de rotk ost al binnen? hij zou vandaag uitkomen toch? of ben ik weer te vroeg?


  8. #258

    Standaard

    Deze blijft staan:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Even een vraag voor de Tolkien fans/freaks:

    Wat is nu het verschil tussen Orcs en Goblins (oftewel Aardmannetjes )?

    Ik was er in de film namelijk van overtuigd dat de groep die met de Uruk-Hai meegaan terwijl ze Pippin en Merry hebben gepakt Goblins waren (spitsere koppen en kleiner). Maar in de EE wordt verteld dat dit Orcs zijn. Zijn de Warg-Rijders dan wel Goblins?

    En in de hobbit, die ik nu aan het lezen ben wordt in de passage over [spoiler:22e911bcb8]Bilbo in de grot van Gollem[/spoiler:22e911bcb8] opgemerkt dat Orks de grote versies zijn van Goblins. (Ik lees hem overigens in het Nederlands)

    Is de grootte dan het enige verschil? Kan ik me niet voorstellen...
    Of weten jullie het stiekem ook niet precies?


  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Deze blijft staan:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Even een vraag voor de Tolkien fans/freaks:

    Wat is nu het verschil tussen Orcs en Goblins (oftewel Aardmannetjes )?

    Ik was er in de film namelijk van overtuigd dat de groep die met de Uruk-Hai meegaan terwijl ze Pippin en Merry hebben gepakt Goblins waren (spitsere koppen en kleiner). Maar in de EE wordt verteld dat dit Orcs zijn. Zijn de Warg-Rijders dan wel Goblins?

    En in de hobbit, die ik nu aan het lezen ben wordt in de passage over [spoiler:61b1a24e55]Bilbo in de grot van Gollem[/spoiler:61b1a24e55] opgemerkt dat Orks de grote versies zijn van Goblins. (Ik lees hem overigens in het Nederlands)

    Is de grootte dan het enige verschil? Kan ik me niet voorstellen...
    Of weten jullie het stiekem ook niet precies?
    Het is niet helemaal duidelijk. Tolkien zelf haalde ze in zijn boeken ook door elkaar.
    Ik weet niet beter dat Goblins een Orc-ras is of misschien ook wel andersom. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Of weten jullie het stiekem ook niet precies?
    Even wat opgezocht:

    Goblins
    The race of Orcs


    Dates: First appeared soon after the Awakening of the Elves; apparently still extant
    Origins: Made by Melkor
    Race: Orcs
    Meaning: Probably originally related to kobolds, spirits said to dwell in mines1
    Other Names: Glamhoth, Orcs, Yrch


    A name for Orcs, and especially the smaller kinds that infested the Misty and the Grey Mountains in the later Third Age, and had their capital at Mount Gundabad.


    Is there a difference between an 'Orc' and a 'Goblin'? The following quote from the foreword to The Hobbit sheds some light on this: "[The word 'Orc'] occurs in one or two places but is usually translated goblin (or hobgoblin for the larger kinds)."(Hence the statement above; 'especially the smaller kinds'). This entry concentrates on the goblins of the Grey and Misty Mountains simply because it is these Orcs that Tolkien most frequently refers to by the term 'goblin'.
    The word 'goblin' is also used occasionally and indiscriminately in The Lord of the Rings; it never occurs in the The Silmarillion.

    Notes
    1 The relationship of 'goblin' to 'kobold' is a theory proposed by the Oxford English Dictionary, which suggests the following derivation (we've taken the liberty of expanding their standard abbreviations):

    'Middle English, probably from Anglo-French *gobelin, medieval Latin gobelinus, probably from name diminutive of Gobel, related to Kobold'


    The Concise Oxford Dictionary of Current English
    In fact, there are at least two other theories. The first concerns two medieval parties, the Guelphs and the Ghibellines. The Guelphs were supposed to have despised their rival Ghibellines so much that their name became a 'bogey' word, and ultimately evolved into modern 'goblin'. The Ghibellines despised the Guelphs in equal measure, and so their name, too, apparently descended to modern times as 'elf'. Ingenious and economical as this theory is, it is almost certainly wrong.

    A somewhat more plausible idea relates goblins back to the almost-forgotten fairy figure of Ghob, the King of the Gnomes. In Old English, the earth-spirits who followed him might well have been referred to as Ghoblings, and this gives us a third possible source of the name, somewhat older than the other two.

    bron: http://www.glyphweb.com/arda/
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #261

    Standaard

    Ontzettend bedankt daarvoor! (Ik kende de Orks en Goblins namelijk nog van het bordspel HeroQuest en StarQuest. Daarin verschilden ze wel iets van uiterlijk ook, zoals ik eerder zei: kleiner en spitsere gelaatstrekken)


  12. #262

    Standaard

    [spoiler:5339045e87]wow dit zag ik net op theonering.net... big spoilers!!... army of the dead.. mumakill charge en eowyn bij the witch king!!!!!
    http://www.theonering.net/scrapbook/group/1159[/spoiler:5339045e87]
    "There Can Be No Triumph Without Loss ,No Victory Without Suffering ,No Freedom Without Sacrifice"

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WhiteElessar
    [spoiler:0866e4d700]wow dit zag ik net op theonering.net... big spoilers!!... army of the dead.. mumakill charge en eowyn bij the witch king!!!!!
    http://www.theonering.net/scrapbook/group/1159[/spoiler:0866e4d700]
    Ongelooflijk die screens, ik kan gewoon niet meer wachten

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door WhiteElessar
    [spoiler:635ed4943d]wow dit zag ik net op theonering.net... big spoilers!!... army of the dead.. mumakill charge en eowyn bij the witch king!!!!!
    http://www.theonering.net/scrapbook/group/1159[/spoiler:635ed4943d]
    Ongelooflijk die screens, ik kan gewoon niet meer wachten
    Me neither!
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #265

    Standaard

    kreeg net een geinig mailtje:

    For those of you planning on seeing the third LOTR movie at the theater her are some survival tips (got them from another forum )

    [spoiler:8695908edf]
    - Block the entrance to the theater while screaming: "YOU SHALL NOT PASS!"

    - At some point during the movie, stand up and shout: "I must go! Middle Earth needs me!" and run and try to jump into the screen. After bouncing off, return quietly to your seat.

    -. Play a drinking game where you have to take a sip every time someone says: "The Ring."

    -. Ask the nearest ring-nut if he thinks Gandalf went to Hogwarts

    -. Finish off every one of Elrond's lines with "Mr. Anderson."

    -. At the end, complain that Gollum was offensive to Ethiopians

    -. In TTT when the Ents decide to march to war, stand up and shout "RUN FOREST, RUN!"

    -. Every time someone kills an Orc, yell: "That's what I'm Tolkien about!"
    [/spoiler:8695908edf]
    See how long it takes before you get kicked out of the theatre.
    Saffy - 'I thought they didn't let people with drug convictions into America.'
    Patsy - 'It's not so much a conviction, darling. It's more of a strong belief.'

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elaine
    "RUN FOREST, RUN!"
    HAHAHA! Deze vind ik echt super!


  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elaine
    "RUN FOREST, RUN!"
    HAHAHA! Deze vind ik echt super!
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elaine
    "RUN FOREST, RUN!"
    HAHAHA! Deze vind ik echt super!
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  19. #269

    Standaard

    LOL wat een humor
    "There Can Be No Triumph Without Loss ,No Victory Without Suffering ,No Freedom Without Sacrifice"

  20. #270

  21. #271

    Standaard

    Humor:
    In Elvis kledij naar de premiere van RotK gaan 8)
    "It's allright momma....the King is back....Viva Las Hobbits...." :wink:

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door WhiteElessar
    [spoiler:5d61e29628]wow dit zag ik net op theonering.net... big spoilers!!... army of the dead.. mumakill charge en eowyn bij the witch king!!!!!
    http://www.theonering.net/scrapbook/group/1159[/spoiler:5d61e29628]
    Ongelooflijk die screens, ik kan gewoon niet meer wachten
    Eerlijk gezegd vind ik die van Aragorn een beetje te duidelijk dat hij voor een blue-screen staat. Maar dat army of the dead ziet er wel angstig goed uit.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #273

    Standaard

    Gisteravond de Extended versie gekeken en wat is ie goed. Ik had altijd het gevoel voor mezelf dat ik The Two Towers iets minder vond dan The Fellowship. Ik weet niet waar het precies aan ligt. Misschien dat de ik de scenewisseling enigszins minder vond? Ik weet het niet.
    Maar met deze extended versie is het omgedraaid. Het maakte de film echt compleet voor mij.
    [spoiler:088ab2da5b]De scenes met merry & pippin en legolas & gimli (43) waren echt leuk. De extra scenes met faramir vond ik erg mooi, de flashback was krachtig, en het einde waar hij gollum 'bedreigt' vond ik goed passen in de film. Ook de extra scene met de huorns vond ik klasse gedaan, laat het maar beetje aan de verbeelding over.[/spoiler:088ab2da5b]
    Ik ben zo benieuwd naar wat Return of The King ons zal gaan brengen. Kan in ieder geval niet wachten totdat ik hem gezien heb.[/spoiler]
    "I'm gonna get divorced. No marriage counselling, no trial separation, i'm gonna get fuckin' divorced."

    http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=tijntje

  24. #274

    Standaard

    Ik heb gisteren de gift-set gekocht.. Film gekeken.. Schitterend!

    Ik heb ook de eerste disc van de extra's gekeken.. De Play-all functie.. Had geen zin om alles al te gaan zien, en ik heb het idee dat ik deze editie minder vind dan FOTR.. het is meer van het zelfde.. Maar dat is mijn mening..

    Hmmz.. had ik maar een credit-card
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  25. #275

    Standaard

    Las net op us.imdb de runtime:
    Runtime: 210 min

    Zullen er 20 minuten credits aangeplakt worden? Ik hoop het niet

    las dit net op fellowship.nl
    Een interessant emailtje belandde zojuist in de inbox van de redactie:

    Hallo allemaal!

    Voor de techneuten onder ons: van New Line Cinema hebben we de technische gegevens ontvangen én het moment waar de eventuele pauze volgens Peter Jackson moet komen!

    FINAL RUNNING TIME: 3 HRS 20 MIN 49 SEC

    TOTAL # REELS: 10

    REEL BY REEL FOOTAGE:
    1) 1764+10
    2) 1887+11
    3) 1869+01
    4) 1966+07
    5) 1961+10
    6) 1839+03
    7) 1903+11
    8) 1170+08
    9) 1743+05
    10) 1967+06

    TOTAL FOOTAGE: 18073+08

    SOUND FORMAT: SR, Surround EX, SDDS, DTS

    ASPECT RATIO: 2.40 S (C)

    Please note that for any territory requiring an Intermission, per the Director, the break should take place at the end of Reel 4 when Theoden says to Éowyn "And no more despair" and then come back in on Reel 5 - on ride up to paths of the dead.

    Voor de niet zo technische mensen onder ons; al die nummers staan voor (als ik me niet vergis) de hoeveelheid film in 'feet'. Het is in ieder geval wel interessant om te weten dat de pauze redelijk aan het begin van de film zit...


Pagina 11 van 66 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •