Pagina 63 van 66 EersteEerste ... 13535960616263646566 LaatsteLaatste
De resultaten 1.551 tot 1.575 van 1642 worden weergegeven.
  1. #1551

    Standaard

    In ander LotR nieuws, Howard Shore's The Lord of the Rings: The Two Towers - The Complete Recordings zal eind oktober verkrijgbaar zijn in de betere platenzaken.
    Doug Adams (één van de mensen achter de FotR box) maakte dat onlangs bekend op het forum van MovieMusic.com
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  2. #1552

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BratMokstrof
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank33_98
    deze versies zullen ook door a-film worden uitgebracht, ergens in september, althans volgens deze link :

    http://www.a-film.be/nieuws.php?id=130

    wat ik wel fijn vindt is dat je hiermee de extended versions kan kijken zonder van schijf te moeten wisselen, want geef toe, de schijfwissels in TTT en ROTK vallen wel heel ongelukkig - hopelijk lijdt de beeldkwaliteit niet onder het samenpersen van die langere versie op een disc
    Vind het lastig te zeggen wat ze precies bedoelen, maar als ze de EE op een DVD 18 zetten schiet je er weinig mee op... Hoef je geen disc te wisselen, maar hem om te draaien.

    Of zou het zo zijn dat kant A de normale en kant B de EE is? :S
    Vaag...
    sjit ja, daar had ik even over gelezen.
    dat mogen ze wel even verduidelijken dan

  3. #1553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    In ander LotR nieuws, Howard Shore's The Lord of the Rings: The Two Towers - The Complete Recordings zal eind oktober verkrijgbaar zijn in de betere platenzaken.
    Doug Adams (één van de mensen achter de FotR box) maakte dat onlangs bekend op het forum van MovieMusic.com
    Geweldig. Kijk er al naar uit.

  4. #1554

    Standaard

    Oh heerlijk de eerste cd box is al helemaal geweldig, en lag bij de MM gelukkig ook voor 39,99 in de winkel op de releasedag. Kijk er zeker naar uit.

  5. #1555

  6. #1556

    Standaard

    Juist niet, heb je mooi even een pauze en krijg je meer het bios gevoel! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank33_98
    deze versies zullen ook door a-film worden uitgebracht, ergens in september, althans volgens deze link :

    http://www.a-film.be/nieuws.php?id=130

    wat ik wel fijn vindt is dat je hiermee de extended versions kan kijken zonder van schijf te moeten wisselen, want geef toe, de schijfwissels in TTT en ROTK vallen wel heel ongelukkig - hopelijk lijdt de beeldkwaliteit niet onder het samenpersen van die langere versie op een disc

  7. #1557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Juist niet, heb je mooi even een pauze en krijg je meer het bios gevoel! :wink:
    Behalve als je de film bij Pathé gezien hebt (geen pauzes). :wink:

  8. #1558

    Standaard

    Wie gaat deze nu kopen? de EE's zijn sowieso een stuk beter en hebben meer materiaal! Daarnaast zijn het dvd 18 dvd,s dat wil zeggen dat het flippers zijn. Nog omdraaien dus, tegen het inleggen van een nieuwe disc!

    Ik zie hier het nut niet van in. Wie nu nog LOTR moet kopen is waarschijnlijk ook niet echt geinteresseerd in de films.


    Blu ray of hd-dvd uitgaven lijken mij meer interessant.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door martini

  9. #1559

    Standaard

    FRS heeft ze nu in de pre-order staan. 30sep voor 19.99 p.st

  10. #1560

    Standaard

    Vandaag komen officieel de LE uit van de trilogie en hier is weer een nieuw filmpje van het nieuwe behind the scene materiaal;

    klik

  11. #1561

    Standaard

    Comingsoon.net meld dat de complete recordings van two towers vanaf 6nov te koop zijn.

  12. #1562

    Standaard

    het is bijna zover mensen!!!



    Vandaag the Fellowship in zijn geheel beluisterd en het is en blijft de meest fantastische score die ik ken. 7 November komt hij uit, ik kan niet wachten. The Road Goes Ever On...

  13. #1563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    het is bijna zover mensen!!!
    Dat wisten we al. :wink:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=2171

  14. #1564

    Standaard

    Beste filmkenners,


    Ik heb zojuist the Fellowship of the Ring gekeken. Gandalfs staf wordt afgenomen door Saruman. Toch heeft hij hem bij de councel of Elrond terug. Hoe kan dit??

    Dan nog een vraag. Gandalf spreekt een bepaalde taal. Ismildir of iets dergelijks? Dit doet hij ook bij de councel of Elrond als Boromir de ring wil aanraken? Waarom?

  15. #1565

    Standaard

    Het is niet dezelfde staf wordt dacht ik ergens in de commentaries gezegd. Hoe hij aan een ander komt is niet duidelijk, maar het is een andere staf.

    Wat de taal betreft, tijdens de Council spreekt Gandalf de Black Speech of Mordor. Dat is de tekst die op de Ring staat.

    Ash nazg durbatulûk
    ash nazg gimbatul
    ash nazg thrakatulûk
    agh burzum-ishi krimpatul





    Verder spreekt hij in de film twee Elfentalen (Quenya en Sindarin) en dacht ik ook de taal van Rohan.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #1566

    Standaard

    Waarom spreekt hij die taal daar?

    Het zijn dus iig twee verschillende staffen.

  17. #1567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Waarom spreekt hij die taal daar?
    Dat is iets wat rechtstreeks uit het boek komt. Ik denk om te benadrukken welk kwaad er in de Ring schuilt. Je zal gemerkt hebben dat Gandalf's stem gecorrumpeerd werd tijdens het spreken van die taal. En het werd ook donkerder tijdens die scène. De anderen huiverden tijdens het horen van die taal.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #1568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Dat is iets wat rechtstreeks uit het boek komt. Ik denk om te benadrukken welk kwaad er in de Ring schuilt. Je zal gemerkt hebben dat Gandalf's stem gecorrumpeerd werd tijdens het spreken van die taal. En het werd ook donkerder tijdens die scène. De anderen huiverden tijdens het horen van die taal.
    Hij doet het omdat de black speech volgens hem binnenkort overal wordt gesproken. Zelfs in Imladris/Rivendell. Men kijkt zo geschokt omdat er nog nooit iemand is geweest die die taal daar heeft gesproken.

    Maar Lex en ik bedoelen hetzelfde: Hij wil de ernst van de zaak benadrukken en het belang van de vernietiging van de ring.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #1569

    Standaard

    Helemaal duidelijk. Alleen nog een vraag en die is misschien niet te beantwoorden...


    De Balrog van Morgoth; deze is afkomstig uit een oude wereld. En heeft een macht die niemand zich kan voorstellen.

    - Waar zit deze in Moria precies? Want de Orks leven er ook en zijn toch bang voor de balrog. Hoe zit dit?


    - Zijn er meer Balrogs


    - En waarom heeft zo'n balrog als deze zo machtig is niks met Sauron te doen, of sterker nog dat hij zou heersen over middle earth.


    Dan nog een vraag; hoeveel verschillende soorten elven zijn er?
    Rivendell, Mirkwood...de elven waar galadriel zit...

  20. #1570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    - Waar zit deze in Moria precies? Want de Orks leven er ook en zijn toch bang voor de balrog. Hoe zit dit?
    Ik dacht dat Moria zo diep was gegraven door de hebzucht van de dwergen dat die rechtstreeks tot in de onderwereld hebben gegraven. De Balrog is dus een wezen uit wat in de Middle Earth-tegenhanger van de hel is. Moria geeft dus rechtstreeks toegang tot de onderwereld. De Balrog wordt "gewekt" door Pippin die het harnas van de gevallen strijder in de waterput laat vallen, die gaat ongeveer ook zo diep en verstoort de Balrog zijn rust.

    En waarom heeft zo'n balrog als deze zo machtig is niks met Sauron te doen, of sterker nog dat hij zou heersen over middle earth.
    Dus zoals ik het interpreteer hebben wezens van de hel niets te zoeken in Middle Earth zolang ze niet gestoord worden...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #1571

    Standaard

    De Balrog is een Maia spirit uit Valinor, het land waar Gandalf, Frodo en de Elven op het laatst uit de Grey Havens gaan heen varen. Er waren meerdere Balrogs in de eerste era, maar die zijn allemaal uitgeroeid. Op die Balrog van Moria na, die is daarna gevlucht naar Moria waar hij zichzelf heeft begraven, om veel later pas weer 'ontdekt' te worden door de Dwergen die naar mithril zochten.

    Gandalf, Saruman en Sauron zijn overigens ook Maia, alleen zijn Sauron en de Balrog gecorrumpeerd door Morgoth.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Dan nog een vraag; hoeveel verschillende soorten elven zijn er?
    Rivendell, Mirkwood...de elven waar galadriel zit...
    Veel. Zie :
    http://www.glyphweb.com/arda/e/elves.html

    Dit is ook een mooie site waar je van alles kan opzoeken.
    Laatst aangepast door Lex v/d Moolen : 29-12-2007 om 22:03
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #1572

    Standaard

    Lex jij weet hier veel van zeg!!!

    Gecorrumpeerd. Wil dat zeggen...iets van gemuteerd? Dus een niet menselijke vorm voor wat betreft Sauron en de Balrog? Wat is Morgoth precies?

    Wat zijn die Grey Havens precies? Ze kwamen ook in ROTK naar voren inderdaad. Leven de elven daar verder? En kon iedereen er naartoe?

  23. #1573

    Standaard

    Volgens mij moet jij de boeken maar eens lezen, dan worden al je vragen beantwoordt...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  24. #1574

    Standaard

    Haha, goed plan. Maar ik heb wel eens een stuk gelezen. In dat boek stond bv dat the fellowship in Moria als eerste wordt aangevallen door aardmannen en niet door Orks. Terwijl het in de film volgens mij orks zijn. Of moeten dat ook aardmannen voorstellen?

  25. #1575

    Standaard

    Wat zijn die Grey Havens precies? Ze kwamen ook in ROTK naar voren inderdaad. Leven de elven daar verder? En kon iedereen er naartoe?
    De Grey Havens was een havenstad waaruit de elven over de zee naar de onsterfelijke landen gingen. Mensen, hobbits enz worden daar niet toegelaten. Enkel Bilbo en Frodo gingen er officieel naar toe.

    Het verhaal gaat dat echter ook Sam (beetje ringdrager) en Legolas en Gimil daar ook naar toe toe gingen.

    Pippin en Merrin werden later begraven naast Aragorn.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 63 van 66 EersteEerste ... 13535960616263646566 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •