Pagina 64 van 66 EersteEerste ... 145460616263646566 LaatsteLaatste
De resultaten 1.576 tot 1.600 van 1642 worden weergegeven.
  1. #1576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Gecorrumpeerd. Wil dat zeggen...iets van gemuteerd?
    Nee, zeg maar verleid tot het kwaad. (corruptie)
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #1577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Lex jij weet hier veel van zeg!!!

    Wat is Morgoth precies?
    Zoals men zegt: Lees de boeken als je er zoveel interesse in hebt. Morgoth was een van de Valar, die het 'slechte' pad koos. Eigenlijk de bron van alle kwaad, voor hem was er alleen maar 'goedheid'. Morgoth is als het ware de voorganger van Sauron. Sauron was dan ook zijn dienaar in die tijd.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #1578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    In dat boek stond bv dat the fellowship in Moria als eerste wordt aangevallen door aardmannen en niet door Orks. Terwijl het in de film volgens mij orks zijn. Of moeten dat ook aardmannen voorstellen?
    Ja, klik
    Aardmannen is de naam die in De Hobbit voor Orks wordt gebruikt, omdat dat het verhaal wat simpeler maakt. Dat het Orks zijn, is te concluderen uit de Aanhangsels van In de Ban van de Ring waarin staat dat de Orks de Eenzame Berg aanvielen, terwijl er in De Hobbit staat dat het de Aardmannen waren. In de Derde Era leven de Orks die meestal Aardmannen genoemd worden voornamelijk in de Nevelbergen en soms ook in de Grijze Bergen. Aardmannen hebben zeer vaak oorlog gehad met Elfen, Dwergen en Mensen.

  4. #1579

    Standaard

    Volgens mij zijn het toch echt aardmannen (Goblins) en geen Orks (Orcs). De hele lichaamsbouw is anders. De Goblins leven in het donker en zijn fysiek kleiner en magerder. Ze kunnen wel erg goed zien. Orks groter en fysiek sterker.

    Kijk maar naar de films. De Goblins in Moria lijken niet op de Orcs die we bijv. in deel 3 zien bij de slag om Minas Tirith.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #1580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Kijk maar naar de films. De Goblins in Moria lijken niet op de Orcs die we bijv. in deel 3 zien bij de slag om Minas Tirith.
    Klopt, maar ze worden in LotR wel Orcs genoemd door de reisgenoten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #1581

    Standaard

    In RotK zien we voornamelijk Uruk-hai. In Moria zien we Goblins, aka Orcs.

  7. #1582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    In RotK zien we voornamelijk Uruk-hai. In Moria zien we Goblins, aka Orcs.
    Nee hoor, de enige Uruk-hai die we in de films te zien krijgen, zijn afkomstig van Saruman en zitten dus vooral in deel 1 en 2. Diegenen die Minas Tirith aanvallen zijn Orcs...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #1583

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid:

    Orcs: vroeger elven, aangetast door het kwaad van Sauron (door hem verleid), plantten zich later massaal voort. Wonen voornamelijk in de nabije omgeving van Mordor

    Goblins (aardmannen), zijn een ras dat onder de Orcs valt, maar leven in diepe nissen onderwater en hebben daardoor een meer amfibie-achtig uiterlijk gekregen, eten ook enkel vis, gebruiken vismotieven in hun harnassen, vallen The Fellowship aan in de mijnen van Moria

    Uruk-hai: ras dat door Saruman is gecreëerd door Orcs met Goblins te kruisen. Sterker, gemener en bloeddorstiger dan gewone Orcs. Vallen Helm's Deep aan.

    Mordor orcs: vallen Minas Tirith aan. Dit zijn Sauron's orcs, ze zijn sterker dan gewone Orcs
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  9. #1584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Orcs: vroeger elven, aangetast door het kwaad van Sauron (door hem verleid)
    Dat gaat al veel eerder terug. Het was Morgoth die een ras Elven tot Orcs transformeerde.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Goblins (aardmannen), zijn een ras dat onder de Orcs valt, maar leven in diepe nissen onderwater en hebben daardoor een meer amfibie-achtig uiterlijk gekregen, eten ook enkel vis, gebruiken vismotieven in hun harnassen, vallen The Fellowship aan in de mijnen van Moria
    Ze eten ook vlees hoor. Dat is te lezen in The Hobbit.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Uruk-hai: ras dat door Saruman is gecreëerd door Orcs met Goblins te kruisen.
    Klopt ook niet, het zijn kruisingen tussen Orcs en Mensen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #1585

    Standaard

    Mensen? De Easterlings dan, of gevangenen uit andere delen van Middle-Earth?
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  11. #1586

    Standaard

    In de filmcyclus van Peter Jackson heeft Saruman de Uruk-Hai gemaakt door aardmannen te kruisen met orks, een ogenschijnlijke absurditeit omdat het verschillende namen zijn voor dezelfde soort. Dat orks en aardmannen in verschillende rassen bestonden was echter al een gegeven.
    Het is wel degelijk een kruizing tussen orks en aardmannen. Misschien ben je in de war met de oorspronkelijk Orks die van Elfen afstammen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #1587

    Standaard

    In de film heeft Gandalf het over Goblin-men. Volgens mij in het boek heeft Treebeard het wel over Men. En in het boek zit in Bree ook een spion die voor Saruman werkt met Orcachtig uiterlijk. Maar het is nooit echt duidelijk.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Mensen? De Easterlings dan, of gevangenen uit andere delen van Middle-Earth?
    Waarschijnlijk wel. Dat is ook niet helemaal duidelijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #1588

    Standaard

    Even een vraag. Maar die is eigenlijk nog meer op ROTK van toepassing;


    Gandalfs staf wordt door de witchking gebroken. Toch heeft hij er in de Grey Havens weer eens. Dezelfde volgens mij. Hoe kan dit?

    Ook heeft hij niet altijd een toverring om...In de grey havens toevallig wel. Als hij Aragorn kroont volgens mij niet...Is hier een verklaren voor?

    Dan nog een vraag over de Extended editions.
    Hebben jullie bij de return of the king ook wel eens groenige letters in de ondertiteling zitten??

  14. #1589

    Standaard

    -Waarschijnlijk heeft hij zelf of de Elven een nieuwe gemaakt.

    -De drie Ringen van de Elfen zijn voor Sauron altijd verborgen geweest bij Gandalf, Elrond en Galadriel. Pas op het moment van vertrek uit de Havens werd dit openbaard. Al wist Frodo wel al van de Ring van Galadriel.

    Wat de ondertiteling betreft dat weet ik niet, ik heb de R1 en zet ze ook nooit aan.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #1590

    Standaard

    Zoals Lex zegt, waren de drie Elfenringen verborgen voor Sauron bij de drie belangrijkste Elfenvorsten Galadriel, Elrond en Cirdan. Toen de Wijze Tovenaars (Istari) arriveerden in Midden-aarde, gaf Cirdan de zijne aan Gandalf.
    De ring van Cirdan/Gandalf krijg je enkel te zien op het einde van de film, omdat na het verslaan van Sauron geheimhouding niet meer belangrijk is.
    In de extended edition van The Fellowship zie je dat Galadriel haar ring aan Frodo toont. De Ring van Elrond komt niet in beeld, tenzij dan in de inleiding van de eerste film, waar je Galadriel kunt herkennen. De twee andere Elfen daar zijn Gil-galad (de laatste Hoge Koning van de Noldorijnse Elfen in Midden-aarde) wiens ring naar Elrond gaat na diens dood, en Cirdan, de heer van de Grijze Havens.

    Aan het einde van de derde film staan de dragers van de Elfenringen Frodo, Bilbo en Gandalf op te wachten: Elrond, Galadriel en haar echtgenoot Celeborn en Cirdan op de achtergrond.
    Laatst aangepast door frank33_98 : 03-01-2008 om 06:27

  16. #1591

    Standaard

    ah okey. Ik moet zeker eens op die derde ringdrager letten die dan achter Galadriel en Elrond staat. Die is me nog nooit opgevallen...
    Waarom heeft die derde ringdrager eigenlijk zijn ring aan Gandalf gegeven?


    Het is overigens niet zo dat alle letters van de ondertiteling groen zijn. Er zit soms een groenige schim over enkele letters. Ik heb het bijvoorbeeld wel eens bij een ij.

  17. #1592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    ah okey. Ik moet zeker eens op die derde ringdrager letten die dan achter Galadriel en Elrond staat. Die is me nog nooit opgevallen...
    Waarom heeft die derde ringdrager eigenlijk zijn ring aan Gandalf gegeven?
    Omdat Cirdan doorzag dat Gandalf de Ring veel beter kon gebruiken. Hijzelf als scheepsbouwmeester zou altijd in de havens blijven tot de laatste elf zou vertrekken.


    [Uit de aanhangsels van het boek LotR:]
    Dit zei hij tegen Gandalf toen die voor het eerst in Middle-Earth aankwam:

    "Take this ring, Master, for your labours will be heavy; but it will support you in the weariness that you have taken upon yourself. For this is the Ring of Fire, and with it you may rekindle hearts in a world that grows chill. But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."
    Laatst aangepast door Lex v/d Moolen : 03-01-2008 om 11:00
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #1593

    Standaard

    Heerlijk om af en toe weer eens wat quotes te lezen in dit topic die rechtstreeks uit het boek komen.

    Ik heb 1,5 maand geleden The Silmarillion (eindelijk) gelezen, hier komt veel over het onstaan van midden-aarde en de bewegingen van de elfen in de eerste era's aan bod. Daarnaast de komst van de mens naar midden-aarde en het eerste gevaar, Morgoth.

    Ik zit trouwens nog te twijfelen om toch maar eens een keer de R1 box van de EE aan te schaffen, ik lees toch zo af en toe dat die net iets beter zijn dan de R2.

    The complete recordings van RotK wil ik binnenkort ook nog hebben, dan heb ik die ook eindelijk compleet
    Turn around and feel the vibe.....

  19. #1594

    Standaard

    Waarom vind jij/jullie de R1 dvd's beter dan de R2 dvd's?

  20. #1595

    Standaard

    De regio 2 versie is het geluid en het beeld heel anders dan de regio 1 het geluid vn de regio 1 dus de DTS ES track is een stuk mooier en zuiverder dan de regio 2
    The One Ring
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

  21. #1596

    Standaard

    Hebben we het hier dan met name over de stemgeluiden, muziekgeluid...? Ik ben helaas niet zo heel erg thuis in de bovenstaande termen...

    Zijn regio 1 dvd's de Engelse of de Amerikaanse..?


    Wat is er met name bij het beeld verschillend?

  22. #1597

    Standaard

    Regio 1 is Amerikaans (en Canadees). Wat echter het verschil maakt is niet de regio, maar het TV systeem. Waar ze in Amerika met het NTSC systeem werken, hebben we in West Europa PAL.
    PAL loopt op 25 beeldjes per seconden, film op 24 p/s. Wat ze bij het PAL systeem doen is de boel met 4% versnellen om het verschil te compenseren. Dat merk je niet in het beeld, maar wel in het geluid, dat daardoor iets hoger klinkt dan de orginele bioscoopfilm.

    Het beeld zelf is bij PAL ook anders opgebouwd dan NTSC. Ik vind persoonlijk PAL mooier, maar dat is zoals ik zeg persoonlijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #1598

    Standaard

    Ik stel de vraag eigenlijk omdat ik me afvraag of het raadzaam is om mijn regio 2 dvd's om te wisselen naar regio 1 dvd's...

    Iemand een advies...?

  24. #1599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Ik stel de vraag eigenlijk omdat ik me afvraag of het raadzaam is om mijn regio 2 dvd's om te wisselen naar regio 1 dvd's...

    Iemand een advies...?
    Dat zou ik absoluut nooit doen, daarvoor is het verschil veel te minimaal.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #1600

    Standaard

    Ik zou dat ook niet doen. Kan je nog beter wachten op de nieuwe generatie, wat waarschijnlijk Blu-ray gaat worden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 64 van 66 EersteEerste ... 145460616263646566 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •