Pagina 65 van 66 EersteEerste ... 1555616263646566 LaatsteLaatste
De resultaten 1.601 tot 1.625 van 1642 worden weergegeven.
  1. #1601

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Regio 1 is Amerikaans (en Canadees). Wat echter het verschil maakt is niet de regio, maar het TV systeem. Waar ze in Amerika met het NTSC systeem werken, hebben we in West Europa PAL.
    PAL loopt op 25 beeldjes per seconden, film op 24 p/s. Wat ze bij het PAL systeem doen is de boel met 4% versnellen om het verschil te compenseren. Dat merk je niet in het beeld, maar wel in het geluid, dat daardoor iets hoger klinkt dan de orginele bioscoopfilm.

    Het beeld zelf is bij PAL ook anders opgebouwd dan NTSC. Ik vind persoonlijk PAL mooier, maar dat is zoals ik zeg persoonlijk.
    Pal is IMO qua beeld idd mooier... Gezien de versnelling is IMO het verschil vaak verwaarloosbaar, maar hangt het bij DVD er vaker vanaf wat voor prioriteit de studio's hebben. Heb daarom LotR regulier in R2NL en in EE in R1.... Mocht je nog niet over willen naar Blue-Ray, dan is R1 voor de EE's ook een prima optie. Het verschil met de R2NL EE is me niet helemaal helder, maar de R1-EE is op DVD echt super.

  2. #1602

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ik zou dat ook niet doen. Kan je nog beter wachten op de nieuwe generatie, wat waarschijnlijk Blu-ray gaat worden.
    Het gaat inderdaad Blu-Ray only worden. New Line Cinema gaat BR exclusive. Dus geen HD-DVD uitgave meer.

  3. #1603

    Standaard

    Hier komt de niet-kenner weer met een vraag....schaam schaam.

    Wat is in het kort het verschil tussen HD en Blu Ray? Is LOTR al aangekondigd op 1 van deze varianten?

    Dan nog een vraag. Ik ben door tips op dit forum de boeken ingedoken en heb gekeken wat hier en daar verkrijgbaar is mbt midden aarde. Hier zitten dan The Hobbit, LOTR en de Silmarillion bij. Dan zie ik ook een boek over verloren verhalen en geschiedenis van midden aarde in verschillende delen opgesplitst. Is het aan te raden deze ook nog aan te schaffen? Ik heb nu reeds de LOTR en the Hobbit.

    Alweer mijn dank voor de antwoorden.
    Laatst aangepast door djm008 : 06-01-2008 om 13:58

  4. #1604

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Hier komt de niet-kenner weer met een vraag....schaam schaam.

    Wat is in het kort het verschil tussen HD en Blu Ray? Is LOTR al aangekondigd op 1 van deze varianten?

    Dan nog een vraag. Ik ben door tips op dit forum de boeken ingedoken en heb gekeken wat hier en daar verkrijgbaar is mbt midden aarde. Hier zitten dan The Hobbit, LOTR en de Silmarillion bij. Dan zie ik ook een boek over verloren verhalen en geschiedenis van midden aarde in verschillende delen opgesplitst. Is het aan te raden deze ook nog aan te schaffen? Ik heb nu reeds de LOTR en the Hobbit.

    Alweer mijn dank voor de antwoorden.
    Ga nu eerst maar The Hobbit en LOTR lezen, daarna weet je vanzelf wel of je het leuk genoeg vond en al dan niet meer wilt weten.

    Wat betreft je HD/BD vraag --> www.google.com
    Een beetje zelf zoeken heeft nog nooit iemand kwaad gedaan
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #1605

    Standaard

    De Hobbit heb ik sinds vandaag (vanochtend) gelezen. Alleen vraag ik me nu af wat er interessant is om nog te lezen wat met midden aarde te maken heeft. LOTR heb ik reeds bij bol.com besteld.

  6. #1606

    Standaard

    The Silmarillion, maar dan moet je wel tegen saaie, langdradige geschiedenislessen kunnen. Zelf heb ik er enorm van genoten, maar je moet even doorbijten anders leg je hem weg.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  7. #1607

    Standaard

    The Silmarillion is inderdaad een zware pil. Je moet echte interesse hebben in het tot stand komen van de wereld van Tolkien anders kun je er beter maar niet aan beginnen. Ik ben er nu in bezig...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #1608

    Standaard

    The Silmarillion ben ik ooit in begonnen en je moet er toch aandachtig bij blijven. Ik ben er mee gestopt.
    Eens m'n gigantische kijkachterstand weggewerkt is zal ik me misschien nog eens wagen aan het rustig lezen van alles.

  9. #1609

    Standaard

    Verder is Unfinished Tales, of Nagelaten Vertellingen nog wel aardig om te lezen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #1610
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #1611

    Standaard

    'The man once was a filmmaker, but lost his abilities a long time ago, in a galaxy far, far away', aldus Christopher Lee

  12. #1612

    Standaard

    Nederlandse klimster gered van 'Mount Doom'

    WELLLINGTON - Een 18-jarige Nederlandse klimster is in de nacht van zaterdag op zondag gered nadat zij vast was komen te zitten op de top van de 2200 meter hoge berg Ngauruhoe in Nieuw-Zeeland. Door een verzwikte enkel kon zij de berg niet meer zelfstandig afdalen.
    Eén van haar twee Nieuw-Zeelandse medeklimmers daalde vervolgens de berg af om hulp te halen. Vanwege het slechte weer kon de Nederlandse vrouw niet per helikopter worden gered. Daarom moest een hele expeditie worden georganiseerd om haar weer van de berg af te krijgen.

    De vrouw was zwaar onderkoeld toen de reddingswerkers haar rond middernacht vonden. Het kostte bijna tien uur om haar met een brancard van de berg af te krijgen. Volgens de lokale politie waren de drie klimmers bijzonder slecht voorbereid op pad gegaan.

    Ngauruhoe werd wereldwijd bekend doordat regisseur Peter Jackson 'Mount Doom' uit de succesvolle Lord of the Rings-films naar de vulkaanberg modelleerde.
    Zie http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenla...unt-Doom.dhtml

    Had ze een ring die ze kwijt moest ofzo?

    edit: hier nog meer details in een Nieuw Zeelands artikel:

    Tourist carried off mountain

    A Dutch teenager and two young Pukekohe men had to be rescued from Mt Ngauruhoe on Saturday night after a hike to the top of Lord of the Rings' "Mt Doom" almost ended in tragedy.

    Middle Earth fan Violet Onderwater set off to climb the mountain – on which Mt Doom in the movie trilogy was based – on Saturday in clothing more suitable for the beach.

    She set out from Mangatepopo Hut at 1.30pm, wearing tights and a long singlet with a hoody, with four South Auckland friends. Two turned back when they reached the top of The Staircase, near the south crater on the Tongariro Crossing. But Miss Onderwater, 18, an Amsterdam arts student, pressed on up the mountain with Ryan Hattle, 23, and Sam Macdonald, 21.

    She reached the summit at 5.30pm, but found herself stranded in the dark after twisting her ankles on the descent.

    "I did not expect the walk down to be 10 times more difficult than the walk up. I kept on twisting my ankles and when the sun went down while high on the mountain I could not move," Miss Onderwater said.

    Mr Macdonald stayed with her just beneath the summit while Mr Hattle went back down the mountain to call for help.

    Eight rescuers from the Ruapehu Alpine Rescue Organisation reached Miss Onderwater and Mr Macdonald about midnight – when temperatures had plummeted to about 5 degrees Celsius.

    The rescuers carried Miss Onderwater off the mountain on a stretcher.

    "I would not have survived the night without them. These men are my heroes," Miss Onderwater said.
    Zie http://www.stuff.co.nz/waikato-times...d-off-mountain
    Laatst aangepast door Richard B. : 05-04-2010 om 09:56

  13. #1613

    Standaard

    Ben er zelf pas nog geweest en we gingen Mt. Doom niet op exact om de reden dat afdalen zo gevaarlijk is. Als je struikelt dan val je hard en ver... En als je je enkel verzwikt, nou dan weten we nu wel wat er gebeurd.

    South Crater bovenaan de Devils Staircase is trouwens hier:



    Achter me kun je wel zien hoe stijl het laatste stuk is. Sowieso niet iets om pas om 13.30 aan te beginnen!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #1614

    Standaard

    Dat was bij een lekker temperatuurtje zo te zien. Toen ik er was (oktober) lag er nog sneeuw op de top en was het daar ijskoud (die wind!)
    Wel een waanzinnig mooie omgeving dat nationale park.


    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #1615

    Standaard

    Ja het was zeker een van de hoogepunten van mijn reis, heb je de Tongariro Crossing gedaan Lex?
    Ik was daar op 2 februari, dus hartje zomer voor Nieuw-Zeeland.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #1616

    Standaard

    De dame uit het artikel verwachte kennelijk dat ze van de berg afgeplukt zou worden door adelaars.

  17. #1617

  18. #1618

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ja het was zeker een van de hoogepunten van mijn reis, heb je de Tongariro Crossing gedaan Lex?
    Wilde ik wel doen, maar was te laat op die dag, ze vertrokken heel vroeg. Toen maar een iets kleinere wandeling gedaan naar de Hama Lakes.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #1619

    Standaard

    Zo ziet het er uit als je wel de drie uur durende wandeling naar boven en weer terug hebt gemaakt:







    Ontzettend spectaculair uitzicht, hoewel het erg bewolkt was die dag. Als LOTR nerd heb ik natuurlijk een ring in deze nog steeds actieve vulkaan gegooid. Mijn vriendin, van wie ik hem had gekregen, was daar achteraf niet zo blij mee, maar ja.. Hoe vaak beklim je nu Mt. Doom in je leven?

    Van een afstandje krijg je ook een goed beeld van deze vulkaan:

    Laatst aangepast door Wouter van Dis : 05-04-2010 om 18:06
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  20. #1620

    Standaard

    Je foto werkt niet
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #1621

    Standaard

    Haha, je ring de diepte in, ik kan snappen dat je vriendin daar niet blij mee is
    Mooie foto's
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  22. #1622

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wouter van Dis Bekijk bericht
    Van een afstandje krijg je ook een goed beeld van deze vulkaan:

    Dit is volgens mij genomen vlak voor dat chateau ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #1623

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ben er zelf pas nog geweest en we gingen Mt. Doom niet op exact om de reden dat afdalen zo gevaarlijk is. Als je struikelt dan val je hard en ver... En als je je enkel verzwikt, nou dan weten we nu wel wat er gebeurd.

    South Crater bovenaan de Devils Staircase is trouwens hier:



    Achter me kun je wel zien hoe stijl het laatste stuk is. Sowieso niet iets om pas om 13.30 aan te beginnen!
    Op deze foto ziet het er eigenlijk nog niet eens zo hoog uit. Het lijkt net alsof je zo naar de top kan lopen.

    Maar ik neem aan dat het beeld wat vertekend is of dat deze foto halverwege gemaakt is of zo. Of misschien overschat ik mijn eigen klimkwaliteiten net zoveel als het meisje dat afgelopen weekend van de berg gehaald is.

  24. #1624

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Op deze foto ziet het er eigenlijk nog niet eens zo hoog uit. Het lijkt net alsof je zo naar de top kan lopen.

    Maar ik neem aan dat het beeld wat vertekend is of dat deze foto halverwege gemaakt is of zo. Of misschien overschat ik mijn eigen klimkwaliteiten net zoveel als het meisje dat afgelopen weekend van de berg gehaald is.
    Dit is niet vanaf de grond nee, minstens halverwege, maar het steilste stuk bevindt zich wel achter me.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #1625

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Dit is volgens mij genomen vlak voor dat chateau ?
    Ja precies daar ja! Daar hadden wij die avond nog gegeten. Dan zie je precies wat voor negatief effect enkele biertjes kunnen hebben op je maag als je net een wandeling hebt gemaakt van 10 uur over vulkanen en weet ik wat. Ik heb die wc's later wel vier keer behangen met mijn verrukkelijke diner.


    En de vulkaan ziet er inderdaad niet zo stijl uit om te beklimmen. Maar toch waren wij, vier gezonde jongemannen van 20-25 jaar oud, zo'n 2 uur bezig om boven te komen. In een uurtje ben je beneden, want soms glij je gewoon 12 meter naar omlaag..
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

Pagina 65 van 66 EersteEerste ... 1555616263646566 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •