De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zelfbouw subwoofer HELP

    Ik ben bezig met een subwoofer te bouwen. ik zit met een paar vragen. oa

    1. Hoe groot moet een subwooferkast zijn bij het gebruik van een 12 inch speaker.
    2. Zijn er speciale versterkers (ik denk aan bouwpakketten, de kant en klare zijn zo duur!)
    3. Ik heb nog een versterker voor in de auto (gebrugd 600Watt) liggen en dat werkte perfect, totdat ik mijn voeding opblies. Deze wilde ik eigenlijk gebruiken, maar waar haal ik een goeie ac-dc voeding (belastbaar tot 15 amp by 12 vdc) vandaan?
    4. Weet iemand goeie nederlandstalige sites (of engels/duitse sites die met ons meetsysteem werken), diysubwoofers.org is een goeie site, maar de rekenprogramma's werken met inches etc...snap ik niks van

  2. #2

    Standaard

    Wow...

    Ik zou heel goed naar de componenten kijken die je gebruikt...
    gebruik een goede voeding en een versterker die geschikt is om deze lage frequenties goed te versterken..

    Het is niet zo eenvoudig om een goede sub te bouwen... (een goede sub kost niet voor niets 1000,- of meer)


    BTW... 1 inch is 2,54 cm... can it be that difficult..?

  3. #3

    Standaard

    dit doe je niet zomaar ik zou er gewoon een kopen omdat het zo complex is om de akoestiek goed uit te ballanceren en een zuivere lage toon eruit te persen

    ben je eigenwijs houd ons op de hoogte

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Zelfbouw subwoofer HELP

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ollie
    Ik ben bezig met een subwoofer te bouwen. ik zit met een paar vragen. oa

    1. Hoe groot moet een subwooferkast zijn bij het gebruik van een 12 inch speaker.
    2. Zijn er speciale versterkers (ik denk aan bouwpakketten, de kant en klare zijn zo duur!)
    3. Ik heb nog een versterker voor in de auto (gebrugd 600Watt) liggen en dat werkte perfect, totdat ik mijn voeding opblies. Deze wilde ik eigenlijk gebruiken, maar waar haal ik een goeie ac-dc voeding (belastbaar tot 15 amp by 12 vdc) vandaan?
    4. Weet iemand goeie nederlandstalige sites (of engels/duitse sites die met ons meetsysteem werken), diysubwoofers.org is een goeie site, maar de rekenprogramma's werken met inches etc...snap ik niks van
    Hier moet je gewoon niet aan beginnen
    Het volume van de kast is sterk afhankelijk van de woofer die je gebruik
    Dus niet alleen de diameter maar ook de eigenschappen en dergelijke
    De manier waarop jij dit allemaal wilt gaan doen, met o.a een car-amp, is vragen om problemen en zal dus nooit een tevreden resultaat opleveren
    Zeker ook omdat je budget beperkt is zoals ik begrijpt
    Kortom..het idee is goed maar er komt teveel bij kijken om een goede sub te bouwen laat staan in combinatie met een car-amp.
    :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •