De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een vraag aan de recensenten

    Heren (en/of dames),

    Misschien is mijn vraag al eens beantwoordt.
    Om een recentie van een film te geven. Hoeveel keer kijken jullie dan de film? Gebeurt dat in 1 dag, of over meer dagen verspreid? Leek me wel leuk om te weten.

  2. #2

    Standaard

    Ik schrijf mijn recensies dan wel niet hier, maar ik schrijf wel recensies en als ik dat doe dan probeer ik doorgaans de film in 1 dag te kijken. De film is dan nog vers in het geheugen en de recensie dan dus accurater.

    Voor extra's neem ik dan soms wel wat extra tijd. Een film als Lord of the Rings Extended Edition valt gewoon niet in 1 dag te reviewen als je de extra's wilt meenemen...wat ik dan meestal doe is alvast wel over de film het stuk schrijven en later de extra's erbij te schrijven.
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

  3. #3

    Standaard

    Ik zelf kijk eerst de film en dan de extra's. Daarna beluister ik een eventueel audiocommentaar omdat ik liever niet twee maal achter elkaar dezelfde film wil kijken. Als het even kan schrijf ik hem nog diezelfde dag omdat zoals Max zegt alles nog vers is. Ik ben dus wel een dag kwijt aan één review afhankelijk van de hoeveelheid extra's uiteraard.
    Soms wel lastig omdat mijn vriendin niet van Hong Kong films houdt maar die stuur ik dan de slaapkamer in met een Sex and the City box ofzo hehe

  4. #4

    Standaard

    De lengte is erg verschillend, vooral als er veel extra´s op staan. Een review van bijvoorbeeld een titel als Gangs of New York ben ik gerust een paar avonden mee zoet. En een TV-serie kan wel een week duren. Maar titels als bijvoorbeeld Winnie de Poeh kan ik in een avondje klaar hebben. (Hehe, stiekem zijn we wel blij als er weinig extra´s op de DVD staat )

    Het meest tijdrovende is audiocommentaren kijken en het uitschrijven van alle features.

    De meeste redacteuren van DVD.nl maken aantekeningen over dingen die ze opvallen tijdens het kijken, zodat ze niks kunnen vergeten. Ik denk dat iedereen anders werkt, maar bij mij is de workflow meestal als volgt:

    - Film kijken, dingen die me opvallen over beeld en geluid vast aantekenen, het plot onthoud ik meestal wel.

    - Evt. soundtracks vergelijken en aantekeningen maken.

    - Extra´s kijken. Hier maak ik meestal geen aantekeningen van. Behalve als er interessante dingen worden genoemd in de docu´s of in het audiocommentaar die ik in de review kan gebruiken.

    Dan ben ik klaar met de DVD en begint het schrijven van de review. Dus ga ik achter mijn PC-tje zitten en zijn de stappen als volgt:

    - Screenshots nemen en moeilijke scènes even op de monitor bekijken om de beeldkwaliteit te checken. (meestal zijn dit scènes waarbij veel in het beeld gebeurd, of scènes die me op de TV al opgevallen waren)

    - Noteren van de exacte speelduur van de film en de technische specificaties. Natuurlijk kijken of dit goed op de verpakking is vermeld.

    - Schrijven van de review

    - Cover inscannen en resizen

    - Resizen van de screenshots in Photoshop en thumbnails maken.

    - Recensie invoeren in het invoersysteem, waarmee hij in de wachtrij terecht komt, waar Eric hem naar eigen believen kan plaatsen wanneer hij wil.

    En dat is het zo´n beetje. Met simpele reviews ben ik (afgezien van het bekijken ervan) zo´n 2 uur bezig en ingewikkelde titels doe ik wel eens een hele middag of avond over.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •