Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 143 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Gisteren en vandaag de hele trilogie bekeken. Stuk voor stuk popcorn classics waar je geen genoeg van kunt krijgen

  2. #27

    Standaard

    Lang op gewacht, en eindelijk was hij daar op dvd.
    Zeker een must-have in de collectie. Vanavond "Raiders Of The Lost Arc" gekeken, en het beeld en geluid vond ik prima.

    Al lijkt de box sterk op die van de "Godfather" trilogie, ik vind het geheel er heel goed uitzien
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Dassen
    Al lijkt de box sterk op die van de "Godfather" trilogie, ik vind het geheel er heel goed uitzien
    Toch een groot verschil met de R1-release waar de films en extra's in 4 aparte keepcases zitten, die weer samengebundeld in een kartonnen box zitten.

    Maar wat voor regio dan ook, dit zijn klassieke avonturenfilms die in geen DVD-collectie mag ontbreken. Jammer dat er geen audiocommentaar is, maar dat was te verwachten met regisseur Spielberg.

    Zoals Eric al aangaf, was de kwaliteit van de beeldtransfer al snel waar te nemen in de eerste donkere scène's van Raiders. Waar het beeld op VHS en ook op de Laserdisc transfer in het bos een grijze onscherpe bedoening was, waren dit keer veel meer details waar te nemen.

    De making-off's vond ik ook de moeite waard, ik vond het bv leuk om Tom Selleck auditie te zien doen voor Indiana Jones
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #29

    Standaard

    Zojuist ontvangen van Ro-vision.....€ 39,99
    Ziet er perfect uit, zelfs de extra's !!!!!!
    voor mij dus echt een TOPPER !!!!!!!!!
    CUL8R

  5. #30

    Standaard

    Dan is dit de 2e negatieve!
    Gisteren Raiders of the lost ark gekeken: ongelooflijk zeg hoeveel filmgrain! En geregeld ook wat onscherpte. Close-ups daarintegen waren perfect evenals het geluid. Ik moet zeggen dat ook de extra's leuk zijn maar niets bijzonders. In totaal een goede release maar zeker geen topper! Once upon a time in the west dat is een topper!
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  6. #31

    Standaard

    Nog een opmerking over de review: Film 2 speelt zich chronologisch gezien voor film 1 af, niet na. Als je de review leest krijg je de indruk dat deze film zich na film 1 afspeelt, wat zeker niet het geval is.

    Film 1 -> 1936
    Film 2 -> 1935

    Indy lijkt ook jonger in Temple of Doom, maar goed dat kan een illusie zijn.
    Mijn collectie is te bewonderen op PJK's Collection

  7. #32

    Standaard

    EINDELIJK :P :P :P

  8. #33

    Standaard

    Ook ik heb jaren op deze films gewacht. Des te meer blij ben ik over de kwaliteit van het beeld en geluid. Ik heb alle drie films in de bioscoop gezien en als je nu ziet hoe de films op dvd gezet zijn....prachtig!!. Dat de films hier en daar niet helemaal top notch zijn ligt natuurlijk ook in de destijds gebruikte technieken voor special effects en opname technieken. Toen was het grensverlegend maar nu zie je toch de leeftijd van de films en effecten. (Als je nu bijvoorbeeld de opgepoetste versie van Star Wars 4 toen 1 ziet op video valt je gelijk op dat het miniaturen zijn...) Dat effect heeft Indiana Jones hier en daar ook maar dat neemt niet weg dat de films nog steeds de impact van toen hebben behouden. Natuurlijk heeft het oppoetsen van de films niet altijd verbetering teweeg gebracht maar over al de drie films is het toch zeker een hele verbetering. En over het geluid kan ik alleen maar heel blij zijn....je kunt hem thuis nu beter beluisteren dan toen in de bios....ik krijg gewoon vlinders in mijn buik en een zeer breede grijns op mijn gezicht. Dat de ondertiteling in het beeld is geprojecteerd vind ik helemaal niet erg. Kom op heren, met een beetje Mbo engels zijn deze film toch perfect te volgen? Ondertiteling vind ik persoonlijk alleen maar storen en zijn eigenlijk beeldvervuiling.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #34

    Standaard

    Heb 'm sinds gisteravond. Tot nu toe enkel de Making of Raiders bekeken. Deze was in elk geval vrij degelijk.
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door upje
    De ondertiteling is geheel in het 2.35:1 frame geplaatst.
    Meestal betekend dit aftrek van punten voor het beeld. Waarom nu niet?
    Vreemd... Bij mij staat de ondertiteling geheel onder het 2.35:1 frame.

  11. #36

    Standaard

    Heb hem al sinds afgelopen Do maar helaas nog geen kans gezien om ook maar iets te kijken. Ja, gisteravond héél even 2 minuutjes gezien van Raiders maar dat was het dan ook wel. Ik was wel érg onder de indruk van kwaliteit moet ik zeggen! Dat zag er werkelijk fantááástisch uit. Maar ja er kan zijn wat wil maar vanavond gaat er toch een dvd van de speler in! 8)
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  12. #37

    Standaard

    Had de trilogy al op vhs,maar komt nu nog beter tot z,n recht op dvd.
    Dit zijn gewoon films waar al zoveel over gezegd is,denk dat maar weinig mensen deze films niet leuk vinden.Ik vind ze in iedergeval geweldig.
    Op naar de oude Star Wars Trilogy.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    De regels voor een topper zijn enige maanden geleden aangescherpt en er geldt dat een topper mininmaal vier en een half bolletje moet scoren voor zowel beeld, geluid als ook extra's.
    In ieder geval zijn er al heel wat mensen het oneens met jouw criterium voor een topper. Kijk maar eens naar de Top 50!

    Ik vind dat het criterium op minimaal 4 bolletjes zou moeten liggen en de plaats in de top 50 mee zou moeten wegen. Trouwens als jullie deze nieuwe regels zouden toepassen op reeds gerecenseerde DVD's, dan zouden er maar weinig 'Toppers' over blijven.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door upje
    De ondertiteling is geheel in het 2.35:1 frame geplaatst.
    Meestal betekend dit aftrek van punten voor het beeld. Waarom nu niet?
    Vreemd... Bij mij staat de ondertiteling geheel onder het 2.35:1 frame.
    Dat probleem herken ik !!! Je speler staat waarschijnlijk op Pan&Scan of Letterbox.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Ik vind dat het criterium op minimaal 4 bolletjes zou moeten liggen en de plaats in de top 50 mee zou moeten wegen.
    Je moet de lat voor het Topper-predikaat natuurlijk wel op hoog niveau leggen. Als we 4 bolletjes aan zouden houden als grens zouden er ineens tig keer zoveel Toppers zijn, en daarmee verliest het predikaat zijn waarde. De Top50 mee laten wegen is geen goede optie, omdat bekend is dat de Top50 niet waterdicht is (bijvoorbeeld omdat mensen stemmen terwijl ze de DVD/film niet hebben gezien, of met opzet een te laag punt geven om de gemiddelde score te drukken).

    Trouwens als jullie deze nieuwe regels zouden toepassen op reeds gerecenseerde DVD's, dan zouden er maar weinig 'Toppers' over blijven.
    Dat valt allemaal reuze mee. Van de 96 Toppers in totaal zijn er 24 die niet aan de huidige eisen voldoen. En dat betreft vrijwel allemaal oude recensies, daterend van toen de Topper-regels nog niet eenduidig vastgelegd waren.

  16. #41

    Standaard

    Leuke trilogy. Films nog nooit eerder echt goed gezien. Heb er nu 2 gekeken. Leuke adventure films. Maar ook weer niet iets waar ik maanden naartoe zat te leven :P .

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door upje
    De ondertiteling is geheel in het 2.35:1 frame geplaatst.
    Meestal betekend dit aftrek van punten voor het beeld. Waarom nu niet?
    Vreemd... Bij mij staat de ondertiteling geheel onder het 2.35:1 frame.
    Dat probleem herken ik !!! Je speler staat waarschijnlijk op Pan&Scan of Letterbox.
    Wel ja, ik vind dat niet zo'n probleem (ik heb immers nog geen breedbeeld-tv). Maar dat is nochtans niet altijd zo. Bij S1 van 24 is dat bijvoorbeeld niet het geval (maar dat zal hoogst waarschijnlijk zijn omdat de ondertiteling soms van plaats verwisselt.)

  18. #43

    Standaard

    Ik heb op een andere thread al aangegeven dat ik ook inderdaad niet blij was met de beeld en geluidskwaliteit. Naar mate de films jonger zijn lijkt zeker het geluid ook beter te zijn.

    Wanneer we het ook door Paramount recent uigebrachte Once Upon A Time In The West als referentiepunt nemen, voor een film die ook is geremasterd en beeld voor beeld is hersteld. Kan komt Indiana Jones er lang niet zo goed vanaf. Once Upon.... blies me echt van de stoel, dat had ik niet verwacht, met Jones dacht ik dat ze de lat nog wel wat hoger hadden kunnen leggen, zeker omdat deze films ook jonger zijn. Niets bleek minder waar. Een gemiste kans lijkt mij, kwa beeld. Kwa geluid was een DTS en een betere remaster ook op zijn plaats geweest, zeker met de eerste 2 films. Ik bedoel waarom THX en geen DTS ?

    De extra's op disc 4 waren wel erg mooi en zeer informatief. Ik dacht dat 3 uur wel een beetje kort was, maar het was zeer waardevol en goed gevuld. Ik mis inderdaad wel een commentaartrack. Van Spielberg had ik die niet verwacht, van Lucas of Ford zeer zeker wel. Nou ja als er maar wel bij de Star Wars films commentaar zit.

  19. #44

    Standaard

    Eindelijke op DVD, die komt gelijk in me collectie. Oktober is trouwens wel een dure maand zeg (x-men box, the matrix 2 en 2 fast 2 furious) 8)

  20. #45
    De_Schaduw
    Guest

    Standaard

    Mooi, ik ben dus niet de enige die het beeld niet zo geweldig vindt. Over het geluid kan ik niet zoveel zeggen aangezien ik geen subwoofer en centerspeaker heb en de luidsprekers redelijk bejaard zijn.
    Op DVDBeaver.com zie ik op vallend vaak dat R1 DVD's net een tikkie scherper zijn, misschien is dat met deze box ook wel het geval. Al moet ik zeggen dat het beeld af en toe zo onscherp is, dat het mij lijkt dat dat in voorgenoemd geval ook tegen zou moeten vallen op R1.
    En ik ben het eens met Daniel. Een veel oudere film als Once Upon a Time in the West ziet er gewoon stukken beter uit.
    Misschien omdat die filmprints in Technicolor zijn, die blijven toch redelijk lang mooi zonder enige kleurvervaging itt de techieken van nu. Maar waarom is die DVD van Once Upon a Time in the West dan scherper (en dan heb ik het niet over het beetje edge enhancement) en bevat het beeld meer details dan de nog redelijk recente Last Crusade?
    Ik blijf erbij dat ze te fanatiek het beeld hebben schoongemaakt en de kleuren verkeerd hebben bijgewerkt.
    En dan heb ik het dus over Last Crusade, ik heb geen tijd gehad om de andere films te bekijken.
    Van mij mag er een half bolletje van het beeld af en anders mag er een half bolletje bij Once Upon a Time in the West bij.

  21. #46

    Standaard

    Ik ben het eens met Eric : de scherpte is goed en er is vrijwel geen edge enhancement. De kleuren van The Last Crusade vond ik juist heel mooi.

  22. #47

    Standaard

    The last Crusade (regio 1 versie) heeft volgens dvdweb de laagste bitrate kwa film (beeld) kwalitieit en heeft de minste ruimte in beslag.
    Meschien heeft het daar mee te maken.

    Disc 1: Raiders:

    Av. Bitrate: 8.28 Mb/s
    Max. Bitrate: ~9.5 Mb/s
    Min. Bitrate: ~7 Mb/s

    Disc 2: Temple Of Doom:

    Av. Bitrate: 7.64 Mb/s
    Max. Bitrate: ~ 9 Mb/s
    Min. Bitrate: ~5.5 Mb/s

    Disc 3: Last Crusade:

    Av. Bitrate: 7.2 Mb/s
    Max. Bitrate: ~ 9 Mb/s
    Min. Bitrate: ~ 4.5 Mb/s

    Overall disc sizes were: Disc 1: 7.75 Gb, Disc 2: 6.96 Gb, Disc 3: 6.8 Gb & Disc 4: 7.54 Gb

    Bron: http://www.dvdweb.co.uk/new/review.asp?mainID=634

    Als Regio 2 bezitter heb je hier natuurlijk niks aan,maar meschien kan je het vergelijken als je een pc dvd speler hebt met Power dvd.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Gister gehaald en gelijk vandaag deel 1 gekeken. Jammer van de ondertiteling alleen (of je moet je speler op P&S zetten he Nathan :wink: ). Wat mij betreft een Topper !!!
    Wat is er mis met de ondertiteling ?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Gisteren en vandaag de hele trilogie bekeken. Stuk voor stuk popcorn classics waar je geen genoeg van kunt krijgen
    (heb jij ook zo'n hekel aan popcorn tussen je tanden de volgende dag? ) :wink:
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Gisteren en vandaag de hele trilogie bekeken. Stuk voor stuk popcorn classics waar je geen genoeg van kunt krijgen
    (heb jij ook zo'n hekel aan popcorn tussen je tanden de volgende dag? ) :wink:
    Die popcorn komt me na een zak of 5 wel de strot uit

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •