Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 157 worden weergegeven.
  1. #51

  2. #52

    Standaard

    Alleen Monty Python's the Meaning of Life heb ik dubbel. De kale letterbox versie r2nl en toen onlangs de 2disk SE r2nl uitkwam heb ik die ook maar gekocht.

  3. #53
    De_Schaduw
    Guest

    Standaard

    Das Boot in de Director's Cut (R2 UK) en omdat daarvan de bovenwater scenes lelijk zijn door een te hoge compressie, heb ik ook de Director's Cut als SuperBit DVD
    Army of Darkness (Evil Dead 3) als de UK 2-DVD van Anchor Bay en ik heb de Regio 3 omdat daarop de lange versie perfect is. In tegenstelling tot die in de Anchor Bay set met wazige VHS fragmenten of zo.
    Braidead aka Dead Alive Ik had eerst voor aardig wat geld Dead Alive the Unrated Version (R1) aangeschaft bij Ro-Disc, maar die bleek dus nog altijd gecut. Dus maar de Braindead VCD aangeschaft bij Ro-Disc. Het beeld van die RCV uitgave was bagger en nog altijd was de film niet compleet. De 3e versie is de UK DVD en die is het langst (begint met het Britse volkslied en een filmpje van Queen Elizabeth. Alleen is het geluid van die DVD weer mono terwijl op de aftiteling staat dat het Dolby Stereo is in selected theaters . Maar goed, de films schijnt gelijk te zijn in lengte aan de (volledig uncutte) Blood Edition en wel beter beeld te hebben.
    Binnenkort heb ik Dracula, Frankenstein, Bride of Frankenstein en The Wolf Man dubbel omdat ik de Monster Legacy Collection heb besteld en in die set zitten deze films die ik al had ín m'n Universal Classic Monster Collection.

    Verder gaan dubbele DVD's naar m'n broer. Die heeft nu de Japanse Ring, Casablanca, The Best Years of Our Lives, Lady for a Day en de Hitchcock box met Paradine Case, Rebecca, Spellbound en Notorious. Al heb ik van die laatste een beetje spijt omdat er iig in Notorious meer van het frame te zien is dan op de Criterion versie. Maar ja, het beeld was niet aan te zien door de NTSC -> PAL conversie.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Schaduw
    Verder gaan dubbele DVD's naar m'n broer. Die heeft nu de Japanse Ring, Casablanca, The Best Years of Our Lives, Lady for a Day en de Hitchcock box met Paradine Case, Rebecca, Spellbound en Notorious. Al heb ik van die laatste een beetje spijt omdat er iig in Notorious meer van het frame te zien is dan op de Criterion versie. Maar ja, het beeld was niet aan te zien door de NTSC -> PAL conversie.
    Bij de Hitchcock DVD's heb ik niets gemerkt van NTSC -> PAL conversie, het beeld stottert niet of zo.

    Vooral "Rebecca" had een heel mooi, schoon beeld.

    Naast het feit dat NTSC -> PAL conversie tegenwoordig zeer goed is.
    Alle amerikaanse TV series die op NTSC video gefilmd zijn, bijna allemaal dus,
    worden omgezet naar PAL, en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen!
    Heel vroeger waren ameirkaanse series wat wazig, maar nu niet meer.
    Sommige series worden tegenwoordig op film opgenomen, en dan gelden dezelfde
    "wetten" als bij de conversie van bioscoopfilms.

    Andersom, van PAL naar NTSC levert veel meer problemen op.

  5. #55

    Standaard

    Van de disney's heb ik alle 1ste en 2de edities.

    Behalve van Peter en de draak zoek ik nog de eerste editie... iemand ????
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  6. #56
    De_Schaduw
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Bij de Hitchcock DVD's heb ik niets gemerkt van NTSC -> PAL conversie, het beeld stottert niet of zo.
    Op de pc had ik ook geen last, maar op m'n Philips tv wel. Al mijn DVD's zien er goed uit op die tv, alleen op die Hitchcock set en een paar goedkope public domain uitgaven na.
    De set is inmiddels vervangen door de Criterion box en daar ben ik ontzettend tevreden mee. The Paradine Case had ik al in de UK uitvoering. Dat is ook de enige film die ik niet gezien heb uit die set.
    Het was geloof ik Spellbound die écht niet om aan te zien was bij beweging van de camera en personen.

  7. #57

    Standaard

    X-men en X-Men 1.5 (allebei verschillende extra's)
    LotR I 2 disc en 4 disc (andere extra's)

  8. #58

    Standaard

    Ik zie dat er al een tijd niet meer gepost is op dit onderwerp, tot martini het vandaag deed. Toch vul ik het ook nog even in.

    Ik heb The Matrx "dubbel" 1 keer de standaard editie en 1 keer de revisited erbij in doos, wilde ik gewoon hebben.

    Daarnaast heb ik saving private ryan dubbel.
    1x R1 met DTS 5.1 en Dolby Surround (geen DD 5.1) (1 disc)
    1x R2 NLO zonder DTS maar DD 5.1 (2 disc)
    Saving Private Ryan R1 was "veel" eerder uit dan R2 en ik wilde de film zo snel mogelijk hebben, plus de DTS soundtrack natuurlijk. R2 heeft weer meer extra's en natuurlijk nederlandse ondertitels, vooral door mijn mede kijkers gewenst.

  9. #59

    Standaard

    Heb me schuldig gemaakt aan de onderstaande gevallen van double dipping:
    LOTR fellowship 2 disc + LOTR fellowship 4 disc
    Reden: 2 disc aangeschaft omdat je die film gewoon meteen wil zien; 4 disc aangeschaft vanwege andere audio opties, langere versie + andere extras

    LOTR two towers 2 disc + LOTR two towers 4 disc
    Reden: zie boven

    Reservoir Dogs NL 1 disc + Mr Blonde UK Special Edition
    Reden: 1 disc ooit voor weinig aangeschaft; Special Edition is gewoon super

    The Good, the Bad & the Ugly 1 disc + Special Edition
    Reden: 1 disc ooit voor weinig aangeschaft; Special Edition is verplichte upgrade

    Pulp Fiction UK Collectors Edition + NL Collectors Edition
    Reden: UK edition is gewoon heel mooi (leuke trivia track !) en de NL editie is gewonnen met een prijsvraag (beetje semi double-dip dus)
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  10. #60

    Standaard

    The Rock: R1 Criterion + R2 UK SE + R2 NL SE
    Terminator 2: R1 Ultimate + R2 Tin NL SE + R2 French SE + R2 Black Tin UK SE
    Gladiator: R2 NL SE + R2 Superbit
    Heat: R2 NL + R2 Japan dts
    Armageddon: R2 NL SE + R1 Criterion
    Bad Boys: R2 NL SE + R2 Superbit
    Bad Boys 2: R2 NL + R2 French dts
    Leon: R2 NL + R1 Superbit
    Black Hawk Down: R2 NL SE + R1 Superbit
    Reservoir Dogs: R2 French SE + R1 Mr. Blond
    Nikita: R2 NL + R1 SE
    Kiss Of The Dragon: R2 NL + R2 French SE
    Taxi: R2 NL + R2 French dts
    The Transporter: R2 French SE + R2 Japan dts
    Rambo trilogy: R2 French Tin + R1 dts
    Beverly Hills Cop trilogy: R2 NL + R2 German Tin
    Scarface: R2 NL SE + R1 Gift Set
    Con Air: R2 NL SE + R3 dts
    Point Break: R2 NL + R2 French SE dts

  11. #61

    Standaard

    Ik heb alleen Lord of the rings: Fellowship of the ring in een 2-disc en in een 4-disc uitgave. De 2-disc heb ik nu ook te ruil staan.

  12. #62

    Standaard

    Speed en Speed SE
    Die Hard en Die Hard SE
    The Tuxedo R1 + R2
    Heartbreakers R1 + R2
    I Know en I Still Know los op R2 en de Deluxe Boxset op R1

  13. #63

    Standaard

    Ik heb Moulin Rouge S.E nl. versie en in de u.k box met Romeo + Julia alleen de cover is het verschil.

    Pearl Harbour 1disc en 4disc

    Scary movie heb ik dubbel (per ongeluk)
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    The Patriot (gewoon en superbit)
    Gladiator (gewoon en superbit)
    The Lion King (r2nl en r1 giftset)
    LotR (SE en EE)
    Spirited away (r2nl en r3LE)
    inmiddels Spirited Away R1 en R4 LE er ook bij gekocht....

    ook:
    LotR EE en SE
    Reservoir Dogs 5x


  15. #65

    Standaard

    LOTR de SE en EE
    Toy Story R1 (Ultimate box) en R2 box
    Snowwhite R1 Platinum Edition en R2 UK Book Edition
    Beauty and the Beast R2 deluxe en R1 Platinum
    Reservoir Dogs 5X R1 :wink:
    Schindlers List R1 giftset en R2 2-disc
    Kill Bill R2 Premium Box en R2 LE
    Once Upon A Time In America R2/NL en R2/Uk Classic Collection
    Spiderman R2 houten kist en R2/NLO
    Band of Brothers R2 tinbox en R3 Military Pack
    ET R1 Giftset en R2 3-disc
    Dances With Wolves R2/NLO en R3 Giftset
    Donnie Darko R2/NLO en R2 Tinpack
    Jurassic Park I en II R2/NLO en R1 Giftset
    Lion King R2/NLO en R1 Giftset
    Malena R2/NLO en R3 Unrated
    Superman R4 en R2 CDA box

  16. #66

    Standaard

    Momenteel alleen nog maar Band Of Brothers.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  17. #67

    Standaard

    Ik heb er wel een aantal dubbel, maar meer dan 2x toch niet.
    bijvoorbeeld Psycho regio 1 en regio 2

  18. #68

    Standaard

    Ik heb LOTR versies dubbel (spreekt voor zich: andere films, andere extra's)

    Ik had ook Saving Private Ryan 2 keer, omdat toen ik hem zag liggen met DTS kon ik er niet aan weerstaan.
    Normaal zou ik de oude versie gehouden hebben mocht ze ietsje anders zijn, maar ze is gewoon net hetzelfde behalve het ontbreken van het DTS spoor, en een vriend van mij hield ook van die film, dus heb ik hem ook maar cadeau gedaan.
    Ik heb hem ook Pulp Fiction cadeau gedaan, toen ik mezelf de collector's edition aanschafte.

    Gladiator heb ik dubbel, Superbit en gewoon.
    Gewone versie heeft prachtige extra's, en aangezien de film een grote favoriet is, ook de Superbit versie.

    En La Cité des enfants perdus, ook gekend als The City Of The Lost Children, van JEan pierre jeunet en Marc Carro had ik dubbel.
    De film was een heeeele grote favoriet van mij, en ik wachtte gelijk eeuwig op de dvd versie. Toen zag ik de franse versie liggen in de Fnac en heb ik die maar aangeschaft, ondanks het onbreken van ondertitels en mijn heel slechte frans. Maar ik wist over wat de film handelde, en de dialogen in de film zijn ook niet zooo belangrijk in opzichte van het visuele, dat echt uitspringt. Bovendien was het een mooie kartonnen verpakking en nog wat kleine extra's.
    Een maand of 2 maand later kwam de NL versie uit, voor nog relatief weinig geld ook. Heb ik die maar aangeschaft, want Nederlandse ondertitels zijn toch wel welkom bij een Franse film :wink: Trouwens, deze bezat andere extra's, en naar mijn gevoel een betere Dolby Digital Track, misschien stond hij aan een hogere bitrate, ofwel beeld ik het me gewoon in.
    Nuja, de franse editie heeft andere extra's én de kartonnen verpakking, dus die gaat niet weg bij mij.

    En mja, verder zou ik graag nog extra versies kopen van Titanic en Memento moesten ze uitkomen.
    Memento heeft in r1 een heel mooie speciale uitgave mét het origineel beeldformaat, maar ik bekijk geen r1 dvd's.
    Das misschien een domme beslissing, maar ik heb geen zin om aan mijn dvd speler te gaan prutsen om hem regiovrij te maken.

    Ow, en ik kijk ook enorm uit naar Léon. Die heb ik nu al op dvd, maar er zou moeten in september of zo, de superbit versie uitkomen.
    Niet alleen voor het beeld en het geluid zou ik hem opnieuw kopen, maar ook omdat deze waarschijnlijk de ongescensureerde director's cut is van Luc Besson die tot voor kort enkel in Frankrijk verkrijgbaar was.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Das misschien een domme beslissing, maar ik heb geen zin om aan mijn dvd speler te gaan prutsen om hem regiovrij te maken.
    9 van de 10 spelers zijn regiovrij te maken met een code...


  20. #70

    Standaard

    Dankjewel, doe me anders nog meer twijfelen :wink:

    Neeja, inderdaad, het is verleidelijk, maar je verliest dan ook meteen je garantie é, en de dvd speler die ik nu heb is nogal nieuw dus...
    Misschien als de garantie vervallen is :wink:

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Dankjewel, doe me anders nog meer twijfelen :wink:

    Neeja, inderdaad, het is verleidelijk, maar je verliest dan ook meteen je garantie é, en de dvd speler die ik nu heb is nogal nieuw dus...
    Misschien als de garantie vervallen is :wink:
    Waarom zou je hierdoor je garantie vervallen? In de meeste winkels doen ze dit gratis :wink:

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Dankjewel, doe me anders nog meer twijfelen :wink:

    Neeja, inderdaad, het is verleidelijk, maar je verliest dan ook meteen je garantie é, en de dvd speler die ik nu heb is nogal nieuw dus...
    Misschien als de garantie vervallen is :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  23. #73

    Standaard

    Dankje voor het compliment :wink:

    Ik dacht dat de garantie verviel als je hem regio vrij maakte... hmm, dan moet ik daar bij deze eens over nadenken :wink:

    Iemand een idee hoe je een sony regiovrij maakt?
    Of een JVC (die hebben we ook nog staan)

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Dankje voor het compliment :wink:

    Ik dacht dat de garantie verviel als je hem regio vrij maakte... hmm, dan moet ik daar bij deze eens over nadenken :wink:

    Iemand een idee hoe je een sony regiovrij maakt?
    Of een JVC (die hebben we ook nog staan)
    :wink:
    Er schijnt een site te zijn met alle codes. Je kan het beste even zoeken met google.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  25. #75

    Standaard

    Oké, zal ik dan even doen.
    En wie weet... :wink: ... want Memento is toch wel een van mijn lievelingsfilms aller tijden, en die r1 uitgave....

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •