Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: TEARS OF THE SUN

  1. #1

    Standaard TEARS OF THE SUN

    Hi guys, and girls

    Vandaag Tears of the sun op DVD gezien. Vantevoren heb ik links en rechts de kritieken gelezen; slap aftreksel van 'Black hawk Down' en alle chemie zou ontbreken tussen de hoofdrolspelers...

    Persoonlijk vond ik dit best een aardige film, die op een aantal momenten behoorlijk aangreep (best wel heavy scenes!) en een redelijk deel van de film op het puntje van de bank heeft gehouden.
    Af en toe enigszins voorspelbaar... en...idd; de chemie tussen Willis en Bellucci ontbrak [spoiler:4bb6bdebbe]( Hoe kan dat in godsnaam met zo'n mooie vrouw )[/spoiler:4bb6bdebbe]
    Ik ben nu wel erg benieuwd hoe jullie over deze film denken...

    Is het terrecht dat ie zo wordt neergehaald in de kritieken?
    [spoiler:4bb6bdebbe]Ik vind van NIET[/spoiler:4bb6bdebbe]

    cheers
    ...I don't dress to impress but I'm strapped with ricochet raps, you get your bulletproof vest...
    - Urban Dance Squad -

    http://www.dvdprofiler.com/mycollect...as=SmellyCamel

  2. #2

    Standaard

    Het was een aardige oorlogsfilm, redelijke aktie scenes maar natuurlijk niet te vergelijken met het superieure "Black Hawk Down"

  3. #3

    Standaard

    In deze thread: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=16692

    ... staan al wat reacties.

    (En wat mij betreft komt-ie er terecht bekaaid vanaf in de kritieken)
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #4

    Standaard

    heb deze film al geruime tijd op r1, vond het een sterke film, niet te vergelijken met black hawk overigens, die scene waarin een dorp werd uitgemoord en een vrouw haar borsten waren afgesneden kwamen wel koud op je dak vallen, al met al een goede film.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    die scene waarin een dorp werd uitgemoord en een vrouw haar borsten waren afgesneden kwamen wel koud op je dak vallen.
    helemaal mee eens. ben er best eventjes stil van geweest...

    cheers
    ...I don't dress to impress but I'm strapped with ricochet raps, you get your bulletproof vest...
    - Urban Dance Squad -

    http://www.dvdprofiler.com/mycollect...as=SmellyCamel

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    heb deze film al geruime tijd op r1, vond het een sterke film, niet te vergelijken met black hawk overigens, die scene waarin een dorp werd uitgemoord en een vrouw haar borsten waren afgesneden kwamen wel koud op je dak vallen, al met al een goede film.
    spoiler?

    Ik heb hem in de bios gezien, en vond het geen bijzondere film, gewoon aardig om naar te kijken meer niet.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb hem al een tijd geleden gezien, en ik moet zeggen dat ik het een "aardige" film vond. Zekker geen topper, maar echt niet zo slecht als er op dit moment in de recensies wordt geschreven. Komt zeker in mijn collectie.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  8. #8

    Standaard

    Ik ga meestal niet af op kritieken en als het kan zie ik het liefst een film toch op het witte doek,dat heeft veel meer impact dan wanneer je hem voor het eerst op DVD,VIDEO of TV ziet uiteindelijk worden ze daarvoor gemaakt. Meestal koop ik de films die ik heb gezien in de Bios wel op DVD. En of TOTS gelijk is aan BHD dta is afwachten tot Donderdag.
    Hello! My name is Jack Carter,and you don't want to know me! "Stallone in Get Carter"

  9. #9

    Standaard

    Gisteren wilde mijn vriendin dit filmpje ook aanschouwen ... ze is immers nooit warm te krijgen voor films die niet LOTR of Harry Potter heten... Ze begrijpt dan ook helemaal niets van mijn stomme film-verslaving (maar dat ff Off-Topic)

    Ze heeft gisteren TOTS helemaal uitgekeken, zich af en toe onder de deken verscholen...en zelfs een klein traantje gelaten...

    Nu weet ik niet meer wat ik ervan moet denken...Emoties bij haar waren oprecht...en door haar manier van 'meekijken' heb ik de film toch ook wat intense beleefd...

    I really don't know anymore

    cheers
    ...I don't dress to impress but I'm strapped with ricochet raps, you get your bulletproof vest...
    - Urban Dance Squad -

    http://www.dvdprofiler.com/mycollect...as=SmellyCamel

  10. #10

    Standaard

    Ik kijk al lange tijd uit naar deze film, fijn dat ie nu eindelijk in de bios komt. Door de wisselvallige reacties weet ik niet echt wat ik er van moet verwachten, dus ik ga hem lekker bekijken en eens zien met wat voor een gevoel ik de bioscoop weer uitloop. Ben benieuwd!

  11. #11

    Standaard

    Ik heb hem vanavond gezien en ik moet zeggen dat ik hem erg indrukwekkend vond. Gelukkig heb ik alle negatieve geluiden genegeerd en ben ik hem gaan bekijken want hij is zeker de moeite waard. Hij greep me bij de strot vast aan het begin en liet me pas weer los bij de credits. Deze ga ik zeker aanschaffen op dvd. Moest zelfs een paar keer slikken en dat gebeurt bij mij zelden...

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Voor mij is het een top film.
    Indrukwekkend verhaal dat zich in diverse landen zeker als waarheid afspeeld (op enkele dingen na dan maar wel de afslachtingen).
    Maar ook het beeld en geluid is van een hele goede kwaliteit en daar is zeker ook veel aandacht aan besteed.
    Kortom, een topfilm.

  13. #13

    Standaard

    Is het wel een film die je in je collectie moet hebben? Is het dat allemaal wel waard?
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Is het wel een film die je in je collectie moet hebben? Is het dat allemaal wel waard?
    Als je het mij vraag zeer zeker.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Is het wel een film die je in je collectie moet hebben? Is het dat allemaal wel waard?
    Als je het mij vraag zeer zeker.
    Dan haal ik mijn vader over om die film te kopen..bedankt :wink:
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Is het wel een film die je in je collectie moet hebben? Is het dat allemaal wel waard?
    Ik heb de film gisteren voor de derde keer gezien en iedere keer vind ik hem beter. Zegt dat genoeg?

    Ontzettend sterke oorlogsfilm met een geweldig geluid. Laat op een erg aangrijpende manier de waanzin van oorlog zien. Ik snap er niets van dat deze film zo matig is ontvangen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    Ontzettend sterke oorlogsfilm met een geweldig geluid. Laat op een erg aangrijpende manier de waanzin van oorlog zien. Ik snap er niets van dat deze film zo matig is ontvangen
    Inderdaad een zeer goede oorlogsfilm die op een aangrijpende wijze het menselijke aspect en drama laat zien. Ik voelde me bij deze film erg betrokken bij het lot van de soldaten en de groep burgers. Ik snap werkelijk niet waarom deze film zo`n lading negatieve en matige kritiek over zich heen kreeg want deze film is best goed te noemen en verdient gewoon beter. Het is een goed verhaal met inhoud, overtuigend acteerwerk en goede actiescenes en sinds wanneer is daar iets mis mee? Tevens zijn beeld en geluid van een referentie kwaliteit!

    Had hem gisteravond gehuurd en wat mij betreft toch één van de beste films die ik het afgelopen jaar gehuurd heb.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  18. #18

    Standaard

    Ik vond alleen die dorp scene goed, de rest was slap en Willis was al helemaal om te huilen, en de actie niet boeiend!! Het einde verpestte het helemaal voor mij... nee geen film voor een 2e keer!


  19. #19

    Standaard

    [quote="RemcoZ"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Is het wel een film die je in je collectie moet hebben? Is het dat allemaal wel waard?
    Ik heb de film gisteren voor de derde keer gezien en iedere keer vind ik hem beter. Zegt dat genoeg? quote]

    Dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg..
    En wat The Scratcher vertelde, komt het voor mij op neer dat het toch een goede film is. Goede kwaliteit muziek en beeld, overtuigend acteerwerk want je word dus eigenlijk gewoon meegenomen in het verhaal, en geweldige actiescenes.

    Dit is toch een goede reden om deze film te kopen?
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Goede kwaliteit muziek en beeld, overtuigend acteerwerk want je word dus eigenlijk gewoon meegenomen in het verhaal, en geweldige actiescenes.

    Dit is toch een goede reden om deze film te kopen?
    Reden genoeg ja maar vergeet ook de link naar de werkelijkheid niet. :wink:

  21. #21

    Standaard

    Vond hem naarmate de film vorderde een redelijk/goed niveau halen...
    niet bijzonder origineel maar hij viel me absoluut niet tegen.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Als je een film verwacht die laat zien wat oorlog met mensen doet, dan kun je beter kijken naar Platoon, Apocalypse Now, Deerhunter, Full Metal Jacket e.d.. Dat zijn films die laten zien wat in een oorlog overblijft van de menselijke waardigheid, met principes en mooie illusies die in een oorlog sneuvelen.

    Tears of the Sun hoort niet in die categorie thuis. Het eerste stuk is redelijk. Op een gegeven moment lijkt begint de film zelfs echt los te komen. [spoiler:cf35ae3f4c]Tijdens een bevrijdingsactie in een dorp laten Bruce en consorten zien waarom ze special forces zijn (geen geweld, maar tactiek!). Tegelijkertijd zien ze hoe gruwelijk de dorpelingen worden mishandeld, maar ook hoe de 'daders' soms maar kinderen zijn.[/spoiler:cf35ae3f4c] Hier staat de film bij een dilema: Diepgang of actie? Helaas is gekozen voor actie -met de nodige clichés ([spoiler:cf35ae3f4c]held tegen wil en dank, kleurloze karakters, vijanden die louter voorkomen om in bosjes te worden neergeschoten (tegenstanders -ook al zijn het elitetroepen- kunnen in actiefilms blijkbaar niet mikken), onwaarschijnlijke overmacht en ontsnappingen door het oog van de naald).[/spoiler:cf35ae3f4c] Het acteerwerk vond ik ook niet overdreven sterk (Bruce Willis grossiert vooral weer in 'moeilijk kijken'). De aanwezigheid van de immer smakelijk uitziende Monica Belucci brengt daar weinig verandering in.

    Als je voor een Rambo-achtige film met dito diepgang gaat, dan is het allemaal waarschijnlijk geen probleem. Ik ben destijds de bioscoop in gelokt met de belofte dat het een geweldige (anti-)oorlogsfilm was. En dat valt tegen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #23

    Standaard

    Gewoon een standaard actiefilm, met een "diep" (whahahahah) hoesje. Ik was absoluut niet onder de indruk.

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Tears of the Sun hoort niet in die categorie thuis.
    Ben ik niet met je eens.
    Tuurlijk is er een flinke portie Hollywood op los gelaten maar als je puur kijkt naar hetgeen die mensen in die dorpen meemaken en de manier waarop ze worden afgemaakt is toch voor 100% werkelijkheid.
    Dit gebeurt gewoon echt zo en nog veel gruwelijke dingen ook.
    Dat er dan een paar Amerikaanse soldaten een dorp "redden" is onzin natuurlijk maar hetgeen wat er gebeurt niet.
    Het laat dus wel degelijk zien wat er in die landen (en vele andere) gebeurt.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Tears of the Sun hoort niet in die categorie thuis.
    Ben ik niet met je eens.
    Tuurlijk is er een flinke portie Hollywood op los gelaten maar als je puur kijkt naar hetgeen die mensen in die dorpen meemaken en de manier waarop ze worden afgemaakt is toch voor 100% werkelijkheid.
    Dit gebeurt gewoon echt zo en nog veel gruwelijke dingen ook.
    Dat er dan een paar Amerikaanse soldaten een dorp "redden" is onzin natuurlijk maar hetgeen wat er gebeurt niet.
    Het laat dus wel degelijk zien wat er in die landen (en vele andere) gebeurt.
    Ach, ook in de Rambo-films en in de Missing in Action-films laat men slachtoffers zien. Ik zie dit in deze film -net als bij Rambo- meer als iets wat moet aangeven hoe slecht de tegenstanders wel niet zijn dan als iets wat moet aantonen dat oorlog waanzin is. Het laten zien van wat slachtoffers vind ik dan nogal goedkoop. Dit is een stuk effectiever aangepakt in echte oorlogsfilms, waarin ontmenselijking van het individu centraal staat (ontmenselijking van de 'goede' soldaat (Platoon, Apocalypse Now, The Deerhunter, Full Metal Jacket), ontkrachting van het zwart-wit-beeld van beide kampen (wederom Platoon, Apocalypse Now, maar ook films als The Thin Red Line en The Pianist)). De slachtoffers in Tears of the Sun zijn decor, in films als The Pianist, Schindler's List en The Killing Fields zijn ze integraal onderdeel van het verhaal. Daarom is Tears of the Sun wat mij betreft een niet al te bijzondere actiefilm die zich in oorlogsgebied afspeelt -geen oorlogsfilm.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •