Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 208 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard El-Jorge zijn bewegingen in HT land (mijn systeempje)

    Hallo allemaal,

    Mijn topic over mijn setje. Ik zet hieronder de historie een beetje neer, dit komt uit een topic op dvd.nl waar ik al een topic had over mijn set en mijn bewegingen in HT-land. Het is een heel verhaal, maar zo kan je wel zien hoe het allemaal gekomen is.

    Eerst even een kleine inleiding.
    Ik ben vooral weg van muziek, altijd al geweest, vooral dance. Dance muziek is altijd erg belangrijk geweest voor me. Daarnaast ben ik voor de rest breed onderlegd om het zo maar te zeggen, ik hou van vele genre’s, en ondertussen is dance ook niet meer zo belangrijk als voorheen. In de loop van de tijd is daar ook nog film bijgekomen.
    De apparatuur die ik nu heb ben ik erg tevreden over. De muziek is een beetje ondergeschikt geraakt aan HT. Ondanks dat muziek nog steeds erg belangrijk is, stel ik daar geluidstechnisch gewoon wat minder eisen aan.
    Op het moment dat ik begon had ik weinig verstand van HT, stereo en apparatuur (wil niet zeggen dat ik dat nu wel heb, maar ik ben lerende). Ik hoop via mijn begin post te kunnen laten zien hoe ik verder geleerd heb in de wereld van HT en stereo, en hoe ik gekomen ben tot mijn huidige set.

    09-11-2003

    Ik heb gisteren een Harman Kardon AVR-1550, plus een HK DVD21 dvd-speler, en een JBL SCS-178 boxen set gekocht.

    Ik ben er in ieder geval hartstikke blij mee, en ben nu aan het genieten van Tiesto in Concert op mijn nieuwe systeempje.

    ps. het is mijn eerste home cinema set

    11-02-2004

    Ondertussen heb ik mijn 1550 alweer omgeruild voor de 2550, omdat er toch wat meer, mogelijkheden opzitten, en ik toch niet helemaal tevreden was over de 1550, ik weet niet precies wat het was, maar bij de 2550 heb ik een beter gevoel.

    Daarnaast wil ik binnenkort mijn fronts in ieder geval vervangen voor vloerstaanders (waarschijnlijk de JBL Northridge E80).

    29-09-2004

    Deze maand wil ik eindelijk mijn fronts vervangen voor de E80's.

    Ook een verder reciever upgrade ben ik over aan het nadenken. Ik ben wel heel tevreden met de 2550 zijn prestaties. Maar zoals ik in dat topic zei ben ik misschien toch van plan om over te stappen naar een 7.1 reciever. Ik denk dat het de HK AVR330 gaat worden. Het is niet dat ik niet tevreden ben met de 2550, maar ik wil weer eens wat anders proberen. Ik denk dat het beter kan.

    03-10-2004

    Ik ben weer lekker bezig mezelf tegen te spreken. Ik zei dat het waarschijnlijk de HK330 zou worden, en dat ik voor een 7.1 reciever ging. Dat is het beiden niet geworden.
    Ik ben gister bij de hifi boer geweest, en ben naar huis gegaan met de Marantz 5400 OSE. Ik was erg onder de indruk van het stereo geluid.
    Ik ben dus van HK naar Marantz gegaan, ik zeg niet dat het beter is, maar ik vond wel de sound van de marantz prettiger dan die van HK.De Marantz is voller, ik vond ook dat de detaillering beter was (maar dat heeft ook met de beluisterde speakers te maken). de Marantz klonk naar mijn menig ook opener. Alsof er meer te horen was, en ik had het gevoel dat die wat meer dynamischer is, betere aansturing van de speakers
    Betekend wel dat mijn wens voor de Northridges heb laten gaan. Ik heb de reciever in stereo beluisterd met de XTI lijn van JBL (een beetje te vergelijken met de Northridge) dit omdat Smits de northridge niet had, en met B&W DM603 S3. Ik was erg onder de indruk van de B&W's, ben dan ook van plan die te halen. Dat zal nog wel een of twee maandjes duren voordat ik die kan kopen. Ze zijn een stukje duurder dan de northridge's en ik wil er gelijk een centre bij kopen zodat ik in het begin alleen verschil heb tussen voor en achter. Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook rears uit dezelfde serie erbij hebben.
    Wat met vooral opviel aan de B&W's was dat ze veel meer detail hebben, dat vond ik erg lekker om te horen. Toen ik net aan het luisteren was ging me voorkeur uit naar de JBL's, maar toen ik echt ging opletten, vielen die vergeleken met de B&W's toch tegen. Ik vind wel van de B&W's dat ze een beetje aan laag mistte, maar dat is op te lossen met een sub. Want ook dat heb ik beluisterd, eerst zonder sub en later met sub, en met sub begonnen ze toch echt te sprankelen. Voordat ik ze echt ga kopen wil ik nog wel een luister sessie doen. Maar dat is pas over een aantal weken. Ik hou jullie op de hoogte.

    03-12-2004

    Gister weer terug geweest voor een luistersessie voor de B&W's 603. Ik heb ze nu vergeleken met de Tannoy Sensy's en weer de XTI.
    Ik heb gekozen voor de 603's, ik heb ze samen met de 601's en de LCR60 gekocht. Zoals ik al zei, vond ik de B&W's meer detail weergeven. Het laag gemis gaat voorlopig geen probleem opleveren. De sub van mijn scs178 set blijft voorlopig in mijn bezit. De rest van de set is in principe verkocht. Bij de Tannoy's miste ik ook wat, ik kan het niet goed omschrijven, ik vond ze iets te kill denk ik, ik vond de B&W's warmer klinken en dat vond ik mooier.
    De centre is dus de LCR60 geworden, dit heeft met meerdere dingen te maken. Ik weet dat het aan te raden is om de LCR600 te nemen, maar deze is te groot, ik kan hem gewoonweg niet goed plaatsen, en ik denk dat dat meer verlies geeft dan de kleinere LCR60. Wat geluidsverschil betreft, ik vond de LCR600 wel duidelijk wat meer power hebben, wat krachtiger en voller. Het rare was dat ik dit niet altijd vond, bij stukken uit Star Wars hoorde ik soms het verschil (bijna) niet, maar bijvoorbeeld bij Tiesto in Concert kon ik wel duidelijk de verschillen horen. Jammer dat de LCR600 zo groot is, anders had ik die denk ik wel genomen. Maar dit kan in de toekomst nog, als ik een woonruimte voor mezelf heb, en dus beter mijn spullen kan plaatsen, de LCR60 kan dan als rear back gaan functioneren, maar zover ben ik voorlopig nog niet, en ben dus blij met mijn aankoop! (trouwens nog even naar B&W's uit de 7serie geluisterd, wat een genot, maar die zijn de komende jaren een ver van mijn bed show, maar ze klonken heerlijk)

    12-01-2005

    Hier tot nu toe mijn ervaring. Even over het geluid, ik mistte bij stereo toch wel een klein beetje het echte laag, ik heb stereo eerst een tijdje in de source direct modus (fronts op large, sub uit) van de marantz gespeeld. Maar ik ben nu overgestapt op stereo met sub aan en de fronts nog steeds op large, dat bekoorde mij toch meer. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik veel naar Dance luister, en dat bassen dus toch wel erg belangrijk zijn voor mij. Voor de rest vind ik het geluid heerlijk tot nu toe. de combinatie is warm, maar toch open en sprankelend. In vergelijking met mijn vorige set hoor ik veel meer details en is de plaatsing van het geluidsbeeld beter. Ik denk dat de combi Marantz B&W goed kan!

    De sub is voor ondersteuning van het laag. Ik heb de sub ondertussen bij stereo ook maar weer ingeschakeld. Ik mis bij dance muziek (daar luister ik het meest naar) toch wat laag bij alleen mijn B&W's. Voor de rest ben ik de laatste tijd toch ook aan het spelen geweest met verschillende instellingen van Large en Small en met de crossover instelling op mijn reciever. Op dit moment heb ik mijn centre en mijn surround op small staan en mijn fronts op large, en staat mijn crossover op 100 Hz. Ik ben er nog niet uit wat ik mooier vind, en ik moet het nog uit proberen om mijn fronts op small te zetten. Misschien moet ik toch maar een keer een Db meter kopen om het spul fine te tunen

    Zoals ik al zei ben ik wat aan het uitproberen, ik had de speakers op large gezet omdat de verkoper me dit aanraadde, dit omdat mijn sub niet echt in verhouding staat tot de rest van mijn set. Ik wil binnenkort ook mijn fronts op small gaan zetten. Daarna kan ik uiteindelijk beoordelen wat voor mij het beste is. Ik moet zeggen dat ik toch niet ontevreden ben over deze sub. Maar mijn nieuwe sub mag wel een stuk gecontroleerder en strakker zijn dan deze. Maar voorlopig voldoet deze nog even!

    De sub die ik nu heb is een JBLscs178 sub en gaat in ieder geval tot aan de zomer niet vervangen worden! Dus moet ik er nog wel even mee!

    17-01-2005

    Gister 2x 5m QED silver anniversary incl. airlocks (nieuw) gewonnen op ebay. Ik ga ze aansluiten op mijn fronts, ik ben benieuwd naar de verschillen en het resultaat.

    10-02-2005

    Nu ook nog 1x 3m QED silver anniversary incl. airlocks (nieuw) gewonnen op ebay. Ik ga ze aansluiten op mijn centre.

    01-03-2005

    De QED zijn nog niet helemaal ingespeeld, maar wat een verschil, de speakers zijn weer wat opener en detailrijker gaan klinken. De warme deken die over de 6-serie hangt zoals men zegt heb ik naar mijn mening weinig last van. Dit misschien ook wel door gebrek aan betere sets in mijn omgeving, betekend wel dat ik erg tevreden ben. Ik ben ondertussen ook maar weer teruggeschakeld op de Source Direct modus, dit klinkt toch beter, mijn sub is gewoon weg niet goed genoeg.

    11-03-2005

    Op zoek naar een nieuwe sub. Gezien het budget dat ik uit wil geven +/- EUR 400,00 ben ik op de 2e hands markt aan het zoeken. De oppervlakte van de kamer is +/- 30m2, waarvan 18m2 door mij gebruikt wordt en waarvan zo’n 9m2 gebruikt wordt voor HT. De rest van de kamer is gevuld met veel andere zooi, zoals een bed, bureau, kasten, enz.
    Ik heb hier en daar alwel wat leuke 2hands subjes gezien maar ik weet niet goed de kwaliteiten van die subs vandaar mijn onderstaande vragen!
    Na veel lezen ben ik erachter dat de RELq100 een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, en dat die best goed in mijn set zou passen. Nu ben ik benieuwd hoe de Q100 zich verhoudt in prestaties ten opzichte van de Quake de Quake II de Q200 en de B&W600, en of deze subs ook goed zijn in mijn set.
    Ik zou misschien ook de JBL E250P kunnen nemen als alternatief. Weet iemand nog meer leuke alternatieven voor in mijn set? Ik gebruik de sub voor HT en stereo, en zoek dus ook een sub die muzikaal zijn mannetje staat. Daarnaast moet de sub niet joekel groot zijn, want ik denk niet dat ik daar de ruimte voor heb. Ik hoop op wat mooie tips van jullie.

    Ik heb ergens trouwens ook begrepen dat als ik een sub high-level kan aansluiten dat als ik hem dan op de source direct modus van de Marantz zet de sub dan meespeelt?

    Heeft niemand nog wat tips voor mij?
    Ik ben op zoek naar een mooie diepe bas, die strak klinkt en ook nog muzikaal is.
    Ik heb een lijstje gemaakt van eventuele kandidaten, sommigen zullen nieuw te duur zijn en ik kijk dan ook goed rond op de 2ehands markt. Ik hoop dat jullie me wat kunnen vertellen over de verschillende subs en welke jullie me zouden aanraden?

    REL quake (II)
    REL Q100 (Q150)
    B&W ASW600/650/675
    MAGNAT Omega 300/380
    JBL E250
    SVS PB10-ISD
    SVS PB12-ISD

    19-04-2005

    Naast een nieuwe sub ben ik ook op zoek om mijn dvd speler verder up te graden. Het doel hiervan is om de cd-kwaliteit en de video kwaliteit verder up te graden. Ik weet dat ik dan beter een aparte dvd en cd speler kan halen.

    Ik zit nu naar een aantal opties te kijken.

    Philips 963SA
    Marantz DV6400
    Marantz DV7010 + CD6000 MKII SE (geloof dat deze het was in ieder geval CD6000 SE)
    Marantz DV6200 + CD6000 MKII SE (geloof dat deze het was in ieder geval CD6000 SE)

    02-05-2005

    Nou van het weekend weer een upgrade gedaan. Ik heb een 2e hands Philips 963SA gekocht . Ik ben er nog mee aan het spelen, maar de eerste indrukken zijn erg goed. Vooral muzikaal is die beter dan zijn voorganger de HK dvd21
    Het volgende doel is dus een goede sub!

    Zoals eerder gepost heb ik sinds kort een Philips 963SA. Nu heb ik wat dingen die ik niet helemaal begrijp. Ik ben een beetje aan het klooien met de upsampling functie & verschillende kabels. ik had hem eerst digitaal aangesloten (vd Hull Optocoupler) en de upsampling op 96Khz gezet (hoger kan niet via de digitale kabel, in ieder geval laat de Marantz 5400 OSE niks horen), nu geeft de Marantz dit ook netjes op het beelscherm aan (nml. s-direct 96Khz). Nu heb ik de speler ook analoog aangesloten (audioquest diamondback) om te horen wat tot het beste resultaat komt. Mijn eerste vraag is dit, moet ik de analoge ingang op de reciever voor cd gebruiken, of de L&R van de 6.1ch in, aangezien je ook de L&R out op de speler gebruikt? Nu kan ik ook de upsampling tot 192Khz gebruiken, alleen geeft de Marantz bij analoge aansluiting van de speler niks meer op het beeldscherm weer over de upsampling, dit bij 96Khz en 192Khz (er staat dus gewoon source direct). Overigens brandt het ledje van de upsampling op de speler wel gewoon. Wat betekend dit? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben benieuwd waar dit aan ligt?

    17-06-2005

    Gister een SVS PB12-isd opgehaald. Ik zou eerst een PB10-isd krijgen. Maar toen ik de 12 zag staan was ik verkocht, na een kleine demo, vondt de verkoper het niet erg om hem te ruilen voor de PB12. Thuis neergezet, ik schrok wel ff, ze zijn groter (veel groter) dan ik gedacht had. Even uit de losse pols ingesteld. Echt testen kan ik volgende week pas, ik heb een druk weekend!

    01-07-2005

    Deze week eindelijk mijn db-meter binnen gekregen. En ben ik begonnen om mijn set goed af te stellen. Ik heb er op het gehoor niet eens zoveel naast gezeten. Maar moest toch nogal wat instellingen veranderen. Ik heb de crossover in de Marantz op 80Hz gezet, en alle speakers op small. Het grote voordeel van het afstellen van mijn set met de db-meter en de AVIA disc vindt ik toch wel de sub. Wat klinkt die ongelofelijk lekker nu. Gister een stukje LotR, wat heerlijk hij integreerd echt lekker bij de rest van mijn set.

    Nu wil ik binnenkort de verschillen tussen de 2 verschillende stereo modussen op de Marantz gaan beluisteren, om te gaan horen of ik mijn sub ook high-level wil aansluiten. De ene modus is source direct, hierbij staan alle speakers op large en de sub uit. En de andere is de stereo modus, waarbij de reciever gewoon de standaard instellingen van de Marantz gebruikt, dit is dus speakers op small en sub aan. Ik vindt het jammer dat je de marantz niet apart kan instellen voor multi-channel en stereo.

    25-01-2006

    Nieuwe update.
    Ik heb vorige week mijn Marantz 5400OSE verkocht, en daarvoor in de plaats een Maranzt 8500 gekocht bij een welbekende sponsor van het forum (bedankt Vincent & Desmond van Smits). Ik heb hem nu een week, en dacht laat ik mijn eerste ervaringen met jullie gaan delen.
    Aangezien ik alwel gewend was met de Marantz structuur van instellen, had ik snel door hoe het in elkaar zat bij de nieuwe reciever. Het leuke van de nieuwe reciever is om het apparaat zichzelf te laten afstellen wat betreft afstanden van speakers, en hoe sommige iets harder of zachter gezet moeten worden om tot een goed geluidsbeeld te komen op de sweetspot! Dit doet het apparaat door middel van een soort van mic. En dat doet die erg goed moet ik zeggen! Behalve dat hij de afstand van de sub te ver inschatte (hij schrok zeker van het laag van de SVS ;D 8)), stond de rest van de speakers op de goede afstand, hij zette alleen wel de fronts op large, waar ik ze altijd op small zet, en heb dit dus ook aangepast. Daarna ben ik alles nog eens gaan nameten met de db-meter en de avia disc, en na een paar kleine wijzigingen stond alles wel goed afgesteld.
    Laat ik het nu dan maar eens over de prestaties van het apparaat gaan hebben. Te beginnen met de surround prestaties, na een week na aanschaf zijn er al zo'n 8-9 filmpjes ingegaan, en wat een genieten zeg. De reciever heeft veel meer controle dan de 5400OSE, dit was ook eigenlijk wel de hoofdreden om voor een zwaardere versterker te gaan, en dus is deze conclusie niet helemaal gek. Er lijkt veel meer aan geluid uit mijn speakers te komen, ik zat gister X2 te kijken en hoorde geluiden die ik nog niet gehoord had, echt een hele openbaring voor me. Naar mijn idee is er dus meer detail te horen, wat natuurlijk weer ten goede komt van de hele surround beleving. Dit ligt natuurlijk aan de reciever, maar ik denk ook aan de speakers die eraan hangen, ik kan me namenlijk niet voorstellen dat deze geluiden er bij de 5400OSE er niet in zaten, maar dat door het controle gebrek de geluiden gewoon niet goed hoorbaar waren. Van de week heb ik samen met mijn vriendin naar Phil Collins last farewell tour geluisterd, en wat een genieten was dit zeg, als ik mijn ogen dicht deed had ik af en toe het idee dat ik erbij was, wat een plaatsing wat een beleving. Ik kan deze niet vergelijken met de 5400OSE aangezien ik de dvd toen nog niet had. Qua surround zijn dit mijn eerste belevingen, later meer...
    Nu over de stereo kwaliteiten, aangezien dit het andere (minder zware) punt was waarop ik wilde verbeteren. Mijn 963SA speelde ik in stereo op de 5400OSE af via de analoge verbinding. De speler heb ik dus op de 8500 ook op beiden manieren aangesloten (analoog en digitaal). Na eerst een tijdje geshift te hebben tussen digitaal en analoog (dac van de reciever, dac van de speler) is mijn eerste conclusie geweest dat ik de digitale verbinding mooier vind. Een bredere soundstage, en na mijn idee meer detail, openheid, helderheid. Als de reciever helemaal is ingespeeld ga ik nog wat verder experimenteren met de verschillende verbindingen, anders heb ik binnenkort misschien wel een mooi audioquest paartje te koop. In vergelijking met de 5400OSE zijn de stereo kwaliteiten er ook duidelijk op vooruit gegaan, betere plaatsing, opener sound, gewoon weer wat prettiger om te luisteren, maar ik moet er nog echt een beetje voor gaan zitten om tot betere conclusies te komen! Overigens speel ik nog steeds NIET in source direct modus, aangezien ik de gewone stereo modus waar mijn sub lekker mee speelt dus gewoon mooier vindt. En ja ik vindt dat een sub dus ook bedoeld is voor muziek.

    Nu nog even wat kleine kanttekeningen, maar dit heeft niet echt betrekking op de reciever. Ik merkte gister op dat ik mijn sub kon horen waar die stond, dat was voorheen niet, ik zal dus nog een keer goed mijn best moeten doen om deze goed af te stellen, want verplaatsen kan ik hem niet.
    Daarna ben ik nog steeds aan het kijken om de sub ook maar high-level aan te gaan sluiten, zodat ik de sd-modus kan gebruiken met sub, en de sub iets lager kan afregelen (60Hz ipv 80Hz). Daarnaast is dit nu makkelijker aan te sluiten (denk ik), aangezien de marantz over aansluitingen beschikt om de speakers te bi-ampen, ipv daarvan kan ik daarop volgens mij dan de sub aansluiten ipv de sub tussen reciever en speakers te zetten, misschien iemand input daarover? Echter dit brengt volgens mij wel weer geklooi mee, aangezien ik dan mijn sub voor muziek op een andere stand moet zetten, net zoals de marantz!

    08-12-2006

    Zo ik heb vandaag de super flatline gold bi-wire kabel is binnen. Eerste indruk, VET. Ik heb een speaker op de nordost en de andere op mijn oude QED. Mijn eerste indruk is ongelooflijk, ik snap er niks van, wat een verschil, meer details, heldere soundstage, heel vreemd, ik had niet gedacht dat dit mogelijk zou zijn . Ik ga ff verder met testen, ben benieuwd.

    Naar mijn eerste super entousiaste post over mijn eerste ervaring met nordost, hier een klein stukje verder. Ik ben erg tevreden over de kabel, de speaker klinkt een stuk opener en detailrijker. Ik heb de QED SA altijd erg goed gevonden en me nooit gestoord aan het hoog wat erin zit. Echter wist ik niet goed dat er in het middengebied nog veel te halen was. Dit laat de nordost goed horen. Dit is dan ook de grootste vooruitgang met de nieuwe kabel. Daarnaast lijkt ook mijn bas een stuk strakker te zijn geworden, ook echt een pluspunt.

    Ik ben in ieder geval zo tevreden dat ik voor mijn centre ook de super flatline besteld heb. Ik kan nu duidelijk verschillen horen tussen mijn fronts en de centre, en dat moet gewoon zsm weg. Ik ga er dan ook vanuit dat ik bij de centre dezelfde resultaten ga behalen. En misschien nog wel meer, een centre is bij de meeste films voor spraak, en dat is toch veel het middengebied waar ik imo de grootste winst heb gepakt.

    10-05-2007

    Vandaag de Onix Reference One MKII bij Rody opgehaald.
    Ze zijn aangesloten. Eerste indruk.... IMPRESSIVE. Ik zat bij Rody erg te twijfelen of ik ze wel zou nemen. Die twijfel wordt met de eerste indruk goed weggenomen. Wat een soundstage! Ik moet zeggen dat je merkt dat ze bij mij wat meer ruimte hebben, ze lijken daardoor meer los te komen in het laag. Ik was bang aan laag te missen. Wat een misvatting. ik heb zelfs het idee dat het laag meer (strakker) aanwezig is als bij mijn B&W speakers, ongelooflijk. Daarnaast is er meer openheid, de muziek komt los van de speaker, zonder als een wolk te blijven hangen, nieuwe ervaring!
    Ik merk dat ik nog wel wat moet spelen met het indraaien. Ik heb ze nu allebei op de luisterpositie ingedraaid. Ze kruisen elkaar net op of net achter de luisterpositie. Echter is de soundstage gewoon voor mijn televisie (2M ongeveer van de luisterpositie), hele aparte ervaring, aangezien ik gedacht had dat het geluidsbeeld zich dichter bij mij af zou spelen.

    Ik heb ze aangesloten met Nordost bekabeling. Ik wil van de week ook gaan experimenteren met verschillende kabels. Ik heb al een paar mooi afgewerkte Canare 4s11 liggen, en ga die vergelijken met de Nordost

    Wat is deze hobby toch leuk 8) ;D ;D ;D


    10min. later

    Ow, laagverhaal was iets overdreven. Ik heb iets lopen schuiven met mijn sub (nog verder de hoek in), de integratie met mijn speakers is dan wel goed te noemen, aangezien ik niet doorhad dat het mijn sub was
    Best wel dom eigenlijk, maar mijn enthousiasme loopt mijn relativerend vermogen weer eens voorbij.


    Dit was even in het kort (ahum) een kleine samenvatting. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.
    Het upgraden van kabels is bijna in zijn geheel hieruit gelaten wat toch ook niet onbelangrijk is geweest in de loop van de tijd, ik heb al redelijk wat kabels vervangen, en getest, wat toch ook weer verschillende resultaten opleverde.
    Als iemand nog wat tips heeft naar aanleiding van het bovenstaande dan hoor ik het graag, ook kritiek en dergelijke zijn welkom. Wel even belangrijk, het heeft natuurlijk geen zin om tips/kritiek te geven over spullen die ik niet meer heb 8)

    Laatst aangepast door El-Jorge : 23-05-2007 om 21:01
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #2

    Standaard

    Harman Kardon is een behoorlijk bekend, en goed bekend staand merk. De 1550 is misschien wel hun binnenstapper, maar het is wel een binnenstapper van een goed merk dus. Je zal je er zeker geen buil aan gevallen hebben. Mooie set, zeker voor een eerste .

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De receiver is zeker een leuke om een flinke tijd mee vooruit te kunnen.
    De speler is ook een klasse product maar de speakers ben ik persoonlijk niet zo over te spreken.
    JBL in het algemeen niet maar dat is puur smaak gebonden.
    De prijs ia ook van een leuk nivo en zeker te overzien en dan de dvd "Tiesto in concert"
    Die dvd is gewoon helemaal TOP, klasse.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb die van mij ook wel een beetje voor het design gekocht, ik vind het design van HK namelijk erg mooi. En ook het design van de scs178, vind ik erg relax 8)
    Maar vooral natuurlijk omdat de aanbieding erg mooi was (vind ik zelf ook natuurlijk, ik weet namelijk niet wat anderen ervan vinden )
    Ik ben trouwens al vanaf zaterdag bezig om het ding in te stellen, Henk zei mij dat je ergens het aantal Hz van sub kan instellen op je reciever maar ik heb het nog niet gevonden, dus misschien weet iemand raad??
    Voor de rest ben ik zeer tevreden tot nu toe, komt een mooi geluid uit, de afstelling heb ik voor de rest namelijk wel voor elkaar denk ik
    Turn around and feel the vibe.....

  5. #5

    Standaard

    Voor die prijs een leuk setje. Ik ben niet zo'n voorstander van 5.1 satelliet systemen, vind vloerstaanders toch altijd vele malen mooier klinken. Voor een eerste set heb je wel een goed merk gekocht.
    Mijn set heb ik ook niet zo heel lang, heb ik in Oktober gekocht (ook mn eerste set).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    heb je toevallig foto van de Denon? Dat model ken ik in de verste verte namelijk niet .
    Alvast bedankt!
    dat is dus de 1603

  7. #7

    Standaard

    . Dat had ik kunnen weten . Ik zat lekker op te letten geloof ik...

  8. #8

    Standaard

    Heb je nu de avr 2550 of de 1550, want je hebt in je onderschrift staan dat je de 2550 hebt en in je bericht de 1550 ?
    Zelf heb ik ongeveer twee maand geleden de HK 2550, de HK DVD 25 en JBL SCS 178 gekocht (totaal voor 999 euri), waar ik erg gelukkig mee ben.
    Ik weet trouwens niet hoe je de frequentie van de subwoofer kan afstellen, kan dat eigenlijk wel?
    Harman Kardon AVR 2550
    Harman Kardon DVD 25
    JBL SCS 178

  9. #9

    Standaard

    Ja.

    Dit was wel weer een oud topic, ik heb ondertussen mijn 1550 alweer omgeruild voor de 2550, omdat er toch wat meer, mogelijkheden opzitten, en ik toch niet helemaal tevreden was over de 1550, ik weet niet precies wat het was, maar die 2550 heb ik een beter gevoel bij

    Nog even voor Roberto C. wij hadden laatst al gemaild over staanders. Ik wil dus binnenkort een keer mijn fronts in ieder gevaal inruilen voor vloerstaanders (JBL Northridge E80)
    Turn around and feel the vibe.....

  10. #10

    Standaard

    Bij de subwoofer kan je idd niet de frequentie van instellen. Ik had er ook al naar lopen zoeken, omdat er op dit forum over werd gesproken. Het heeft geloof ik toch ook iets met de crossover te maken, die heb ik in de laagste stand staan zoals het boekje bij de boxenset aangeeft.
    Turn around and feel the vibe.....

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Bij de subwoofer kan je idd niet de frequentie van instellen.
    Je frequentie stel je inderdaad in door middel van een crossover.

    Wanneer je de receiver op small heb staan voor de speakers is het aan te bevelen om je crossover van je sub geheel open te zetten.
    Anders mis je in principe een bepaald freq. gebied. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Bij de subwoofer kan je idd niet de frequentie van instellen.
    Je frequentie stel je inderdaad in door middel van een crossover.

    Wanneer je de receiver op small heb staan voor de speakers is het aan te bevelen om je crossover van je sub geheel open te zetten.
    Anders mis je in principe een bepaald freq. gebied. :wink:
    Dat had ik al ergens gelezen. Ik heb hem dus in de laagste stand staan zoals het boekje aangeeft dat dat het beste is, en ik denk dus dat die dan dus niet helemaal open staat.

    Waarom zouden ze dan dit advies geven??
    Turn around and feel the vibe.....

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge

    Waarom zouden ze dan dit advies geven??
    Dat weet je nooit hoe ze soms aan hun advies komen.
    Je komt immers de raarste dingen tegen.
    Bij mijn subwoofer adviseerde het boekje om de crossover voor 1/3 open te zetten.
    Waar baseren ze dat dan op want ze weten voor de rest helemaal niks van de set up.
    Kortom, hun adviesen met een korrel zout nemen

  14. #14

    Standaard

    Ik zou zeggen pak een goeie film scene, of muziek waarbij de sub lekker aangesproken wordt. Probeer verschillende standen en hoor het verschil. Dat lijkt MIJ de beste mannier om het uit te zoeken.

  15. #15

    Standaard

    Dan mijn oude topicje weer eens naar boven halen.
    Zoals ik al eerder zei ben ik van plan de Northridge E80 te gaan kopen. Nu hebben deze een impendantie van 8ohm. Nu wil ik mijn scs 178 satellieten wel als rears gaan gebruiken, maar deze hebben een impendantie van 4ohm. Ik heb dus HK 2550.
    Gaat deze combi problemen opleveren??
    Turn around and feel the vibe.....

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Gaat deze combi problemen opleveren??
    Ja en nee, het grootste probleem wat je zal hebben is dat de speakers teveel van elkaar verschillen kwa klank eigenschappen en het volume dat ze kunnen produceren.
    In het geheel niet optimaal dus en daarvan is het Ohm verschil nog maar het kleinste nadeel maargoed, het kan........

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    het grootste probleem wat je zal hebben is dat de speakers teveel van elkaar verschillen kwa (...) volume dat ze kunnen produceren.
    Maar dit kan je neem ik aan gewoon bijstellen op de receiver, of kan het verschil zo groot zijn dat dat niet kan?
    Harman Kardon AVR 2550
    Harman Kardon DVD 25
    JBL SCS 178

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je kan zeker met de receiver instellingen gaan spelen ja maar optimaal wordt het nooit natuurlijk.
    Het verschil blijf groot tussen je front en rear speakers.
    Is het een tijdelijke tussenstap of wil je langere tijd deze opstelling behouden ?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Dan mijn oude topicje weer eens naar boven halen.
    Zoals ik al eerder zei ben ik van plan de Northridge E80 te gaan kopen. Nu hebben deze een impendantie van 8ohm. Nu wil ik mijn scs 178 satellieten wel als rears gaan gebruiken, maar deze hebben een impendantie van 4ohm. Ik heb dus HK 2550.
    Gaat deze combi problemen opleveren??
    Problemen is wat sterk maar of het goed zal klinken is een 2e. Je fronts zullen het geluid gaan domineren. Voor komt een vliegtuig aan en achter je hoor je een vliegje (overdreven gesteld) Daarbij komt dat je center niet matched en dat is toch wel erg belangrijk aangezien die het meeste geluid voor z'n kiezen krijgt. Als het een tussenstap is zou ik het zeker doen. Als volgende upgrade zou ik dan gaan voor de center uit dezelfde serie en dan de rears.

    Groeten,
    Raskel

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Problemen is wat sterk maar of het goed zal klinken is een 2e. Je fronts zullen het geluid gaan domineren. Voor komt een vliegtuig aan en achter je hoor je een vliegje (overdreven gesteld) Daarbij komt dat je center niet matched en dat is toch wel erg belangrijk aangezien die het meeste geluid voor z'n kiezen krijgt. Als het een tussenstap is zou ik het zeker doen. Als volgende upgrade zou ik dan gaan voor de center uit dezelfde serie en dan de rears.

    Groeten,
    Raskel
    Op basis van dit advies en eerdere adviezen, toch dan maar besloten om als het dan zover is ook de center speaker (EC35) erbij te nemen, en op den duur ook de surround speakers erbij te kopen (E30).
    Turn around and feel the vibe.....

  21. #21

    Standaard



    moooi mooooi

    ik wil op den duur denk ik deze erbij kopen. vooral omdat ik dus een niet al te grote kamer heb. maar ik ga eerst even luisteren tussen deze en de E30's en de 20's

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J.
    Wat is het verschil tussen deze en die E30's. Wat heb je aan dit soort boxen??
    Turn around and feel the vibe.....

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge

    Wat is het verschil tussen deze en die E30's. Wat heb je aan dit soort boxen??
    Deze zijn gemakkelijker te plaatsen, plat tegen de muur.

  24. #24

    Standaard

    Ik denk dat als je het verschil ziet tussen die e10 en e30 dat je het dan wel begrijpt :wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Dan mijn oude topicje weer eens naar boven halen.
    Zoals ik al eerder zei ben ik van plan de Northridge E80 te gaan kopen. Nu hebben deze een impendantie van 8ohm. Nu wil ik mijn scs 178 satellieten wel als rears gaan gebruiken, maar deze hebben een impendantie van 4ohm. Ik heb dus HK 2550.
    Gaat deze combi problemen opleveren??
    Aaaaahh,
    Kmoet mijn plan een tijdje op de lange baan schuiven... :x
    Aangezien mijn ouders binnen aanzienlijke tijd willen verhuizen, moet ik me (nog) meer gaan voorbereiden op een nieuwe (eigen) woning (alhoewel het gewoon van de woningbouw blijft afhangen hoe snel ik iets krijg, en ik wacht al zo lang +/- 4 jaar, dus ik moet toch binnenkort wel een keer aan de beurt zijn 8) ). Kmoet dus van mijn vakantiegeld kasten en een 2-persoonsbed gaan aanschaffen (dit moet trouwens niet van mijn ouders maar van mezelf).
    Mijn plan om een breedbeeld tv aan te schaffen is niet van de baan, want dat vind ik in ieder geval wel ff belangrijk om dat te verbeteren.
    Turn around and feel the vibe.....

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •