Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 208 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Volgens mij zitten er wel wat scenes in ANH waar het geluid wat doffer klinkt. Dus dit ligt echt niet aan je systeem. Je had beter eerst even de SW topics door kunnen lezen voor deze vraag.
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #27

    Standaard

    El-Jorge nog steeds geen nieuwe fronts?
    Ach als je moet gaan verhuizen is dat misschien ook niet de meest nuttige investering, kasten en een bed zijn nl. ook best handig in een huis.
    Je AVR 2550 bevalt nog steeds wel erg goed?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    El-Jorge nog steeds geen nieuwe fronts?
    Ach als je moet gaan verhuizen is dat misschien ook niet de meest nuttige investering, kasten en een bed zijn nl. ook best handig in een huis.
    Je AVR 2550 bevalt nog steeds wel erg goed?
    Hey Roberto,

    Het verhuisprobleem is ondertussen van de baan voorlopig (ten koste van 2x zoveel kost geld betalen, wat overigens wel terecht is als je kijkt naar de kosten). Hopelijk kan ik volgende zomer verhuizen. Dat geeft me wel weer tijd om geld te sparen. Dus kan ik nu wat van mijn spaargeld uitgeven
    Dus wil ik deze maand eindelijk mijn fronts vervangen voor de E80's.
    Ook heb ik een topic geopend voor een andere reciever:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=27383
    Daar had je al in gereageerd. Ik ben wel heel tevreden met de 2550 zijn prestaties. Maar zoals ik in dat topic zei ben ik misschien toch van plan om over te stappen naar een 7.1 reciever. Ik denk dat het de HK AVR330 gaat worden. Het is niet dat ik niet tevreden ben met de 2550, maar ik wil weer eens wat anders proberen. Ik denk dat het beter kan.
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #29

    Standaard

    Die Marantz 5400 OSE is toch ook 7.1? Vind ik zelf een top Receiver, vooral wat betreft stereo. Als je die nieuwe fronts heb zou dat helemaal lekker moeten klinken.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Die Marantz 5400 OSE is toch ook 7.1? Vind ik zelf een top Receiver, vooral wat betreft stereo. Als je die nieuwe fronts heb zou dat helemaal lekker moeten klinken.
    Dat heb ik dus nog niet kunnen vinden. En ik heb ook nog nergens prijzen van die reciever zien staan...
    Turn around and feel the vibe.....

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Die Marantz 5400 OSE is toch ook 7.1? Vind ik zelf een top Receiver, vooral wat betreft stereo. Als je die nieuwe fronts heb zou dat helemaal lekker moeten klinken.
    Dat heb ik dus nog niet kunnen vinden. En ik heb ook nog nergens prijzen van die reciever zien staan...
    Misschien is die inmiddels uit de handel, ik heb toch echt serieus overwogen om die Receiver aan te schaffen. Vooral die speciale audio tuning vond ik erg interessant en de 7.1/6.1 functie vond ik ook een plus punt.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Die Marantz 5400 OSE is toch ook 7.1? Vind ik zelf een top Receiver, vooral wat betreft stereo. Als je die nieuwe fronts heb zou dat helemaal lekker moeten klinken.
    Dat heb ik dus nog niet kunnen vinden. En ik heb ook nog nergens prijzen van die reciever zien staan...
    Misschien is die inmiddels uit de handel, ik heb toch echt serieus overwogen om die Receiver aan te schaffen. Vooral die speciale audio tuning vond ik erg interessant en de 7.1/6.1 functie vond ik ook een plus punt.
    Daarom heb ik ook Marantz en HK geselecteerd. HK omdat ik erg tevreden ben met wat ik heb. En Marantz, omdat de stereo kwaliteiten meestal beter zijn. En omdat ik naar 7.1 wil. Als de 5400 OSE 6.1 is zal deze daarom dan ook niet echt een optie zijn.
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #33

    Standaard

    Dit zei ik op 3 oktober in een ander topic:
    Ik ben weer lekker bezig mezelf tegen te spreken. Ik zei dat het waarschijnlijk de HK330 zou worden, en dat ik voor een 7.1 reciever ging. Dat is het beiden niet geworden.
    Ik ben gister bij de hifi boer geweest, en ben naar huis gegaan met de Marantz 5400 OSE. Ik kon hem voor een mooie prijs krijgen (iets meer dan EUR 500,00). En was erg onder de indruk van het stereo geluid. Betekend wel dat mijn wens voor de Northridges heb laten gaan. Ik heb de reciever in stereo beluisterd met de XTI lijn van JBL (een beetje te vergelijken met de Northridge) omdat die de northridge niet had, en met B&W DM603 S3. Ik was erg onder de indruk van de B&W's, ben dan ook van plan die te halen. Dat zal nog wel een of twee maandjes duren voordat ik die kan kopen. Ze zijn een stukje duurder dan de northridge's en ik wil er gelijk een centre bij kopen zodat ik in het begin alleen verschil heb tussen voor en achter. Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook rears uit dezelfde serie erbij hebben.
    Wat met vooral opviel aan de B&W's was dat ze veel meer detail hebben, dat vond ik erg lekker om te horen. Toen ik net aan het luisteren was ging me voorkeur uit naar de JBL's, maar toen ik echt ging opletten, vielen die vergeleken met de B&W's toch tegen. Ik vind wel van de B&W's dat ze een beetje aan laag mistte, maar dat is op te lossen met een sub. Want ook dat heb ik beluisterd, eerst zonder sub en later met sub, en mt sub begonnen ze toch echt te sprankelen. Voordat ik ze echt ga kopen wil ik nog wel een luister sessie doen. Maar dat is pas over een aantal weken. Ik hou jullie op de hoogte.


    Gister weer terug geweest voor een luistersessie voor de B&W's 603. Ik heb ze nu vergeleken met de Tannoy Sensy's en weer de XTI.
    Ik heb gekozen voor de 603's, ik heb ze samen met de 601's en de LCR60 gekocht. Zoals ik hierboven al zei, vond ik de B&W's meer detail weergeven. Het laag gemis gaat voorlopig geen probleem opleveren. De sub van mijn scs178 set blijft voorlopig in mijn bezit. De rest van de set is in principe verkocht. Bij de Tannoy's misste ik ook wat, ik kan het niet goed omschrijven, ik vond ze iets te kill denk ik, ik vond de B&W's warmer klinken en dat vond ik mooier.
    De centre is dus de LCR60 geworden, dit heeft met meerdere dingen te maken. Ik weet dat het aan te raden is om de LCR600 te nemen, maar deze is te groot, ik kan hem gewoonweg niet goed plaatsen, en ik denk dat dat meer verlies geeft dan de kleinere LCR60. Wat geluidsverschil betreft, ik vond de LCR600 wel duidelijk wat meer power hebben, wat krachtiger en voller. Het rare was dat ik dit niet altijd vond, bij stukken uit Star Wars hoorde ik soms het verschil (bijna) niet, maar bijvoorbeeld bij Tiesto in Concert kon ik wel duidelijk de verschillen horen. Jammer dat de LCR600 zo groot is, anders had ik die denk ik wel genomen. Maar dit kan in de toekomst nog, als ik een woonruimte voor mezelf heb, en dus beter mijn spullen kan plaatsen, de LCR60 kan dan als rear back gaan functioneren, maar zover ben ik voorlopig nog niet, en ben dus blij met mijn aankoop! (trouwens nog even naar B&W's uit de 7serie geluisterd, wat een genot, maar die zijn de komende jaren een ver van mijn bed show, maar ze klonken heerlijk)
    Volgende week krijg ik ze als het goed is binnen, en daarna ga ik mijn ervaringen thuis hier wel op schrijven.
    Turn around and feel the vibe.....

  9. #34

    Standaard

    Mooie aankoop. Wees en blijf tevreden
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Wat geluidsverschil betreft, ik vond de LCR600 wel duidelijk wat meer power hebben, wat krachtiger en voller. Het rare was dat ik dit niet altijd vond, bij stukken uit Star Wars hoorde ik soms het verschil (bijna) niet, maar bijvoorbeeld bij Tiesto in Concert kon ik wel duidelijk de verschillen horen.
    Vink niet gek. Muziek is meestal veeeeel kritischer qua geluid dan FX.
    Vandaar ook dat je installaties/boxen ed vooral (ook) moet testen met muziek. En dan ook zowel heavy als licht. (voor de ene is dat een heftig orgelconcert met Feike Astma naast een kamerorkest met harp, voor de ander een stevig rock-album naast b.v. een acoustisch nummer)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Mooie aankoop. Wees en blijf tevreden
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Wat geluidsverschil betreft, ik vond de LCR600 wel duidelijk wat meer power hebben, wat krachtiger en voller. Het rare was dat ik dit niet altijd vond, bij stukken uit Star Wars hoorde ik soms het verschil (bijna) niet, maar bijvoorbeeld bij Tiesto in Concert kon ik wel duidelijk de verschillen horen.
    Vink niet gek. Muziek is meestal veeeeel kritischer qua geluid dan FX.
    Vandaar ook dat je installaties/boxen ed vooral (ook) moet testen met muziek. En dan ook zowel heavy als licht. (voor de ene is dat een heftig orgelconcert met Feike Astma naast een kamerorkest met harp, voor de ander een stevig rock-album naast b.v. een acoustisch nummer)
    en een goede versterker/receiver moet beide zonder problemen kunnen afspelen. :wink:

  11. #36

    Standaard

    Staat jou scs178 set ook niet te koop op markt plaats? Ik ben aan het zoeken voor een leuke set en misschien met wat tweede hands en zag een SCS178 uit Duiven, dat moet jij wel zijn.

    Omdat ik bezig ben met die set voor een vriend van mij, zijn we gister samen gaan luisteren naar een Marantz 4500 en 5500 in combinatie met B&W 603, Elac uit de 100 serie en Mission M34. De Elacs klonken naar mijn mening ook erg fijn op de Marantz......denk er bijna over om zelf die receiver te kopen...... vind mn vriendin NOOIT goed. :wink:

  12. #37

    Standaard

    ach ja vrouwen ... maar daar hebben we het al eens over gehad. Mijn vriendin begint het ook wel een (heel klein) beetje leuk te vinden, ze zij zowaar dat ze benieuwd was naar hoe mijn nieuwe set zou klinken
    Helemaal vergeten dat mijn set daar ook nog staat. Als je interesse hebt moet je maar ff mailen, als iemand de set in een keer wil overnemen, wil ik daar bij een goed bod nog over nadenken, anders doe ik het liever zoals nu geplanned staat (moet die maat van mij wel de centre en 2 sattelieten overnemen), want het zou wel betekenen dat ik dan nu ook een sub moet gaan kopen.

    Volgende week krijg ik trouwens eerst mijn speakers en daarna RotK EE..... dat wordt genieten
    Turn around and feel the vibe.....

  13. #38

    Standaard

    Oude set is weg zoals geplanned.
    Gisteren mijn nieuwe opgehaald, wel spannend, het is mijn grootste uitgave ooit , ben ze nu lekker aan het inspelen met Parade of the Athletes van Tiesto, ik ben zo blij als een kind, en als dan vandaag of morgen (of volgende week) RotK giftset binnenkomt, dan is het helemaal feest!
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #39

    Standaard

    Geniet van je set.
    Niet meteen meteen de buren uit hun huis knallen. Deze heer gaat vnvnd ff lekker zijn set weer ff gebruiken met ROTK EE. Feestje.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Omdat ik bezig ben met die set voor een vriend van mij, zijn we gister samen gaan luisteren naar een Marantz 4500 en 5500..
    Is dat een upgrade dan? Je hebt al een goede HK. Of zijn die nw Marantzen duidelijk beter?
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Omdat ik bezig ben met die set voor een vriend van mij, zijn we gister samen gaan luisteren naar een Marantz 4500 en 5500..
    Is dat een upgrade dan? Je hebt al een goede HK. Of zijn die nw Marantzen duidelijk beter?
    Ik ben dus ook van HK naar Marantz gegaan, ik zeg niet dat het beter is, maar ik vond wel de sound van de marantz prettiger dan die van HK.
    Turn around and feel the vibe.....

  17. #42
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge

    Ik ben dus ook van HK naar Marantz gegaan, ik zeg niet dat het beter is, maar ik vond wel de sound van de marantz prettiger dan die van HK.
    Dat is inderdaad waar het meestal om gaat.
    Niet of iets beter is maar of de "sound" prettiger voor je gevoel is.
    Goed omschreven dus vanwaar je die overstap heb gemaakt..
    De Marantz omschrijf je waarschijnlijk al een "voller" geluid.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge

    Ik ben dus ook van HK naar Marantz gegaan, ik zeg niet dat het beter is, maar ik vond wel de sound van de marantz prettiger dan die van HK.
    Dat is inderdaad waar het meestal om gaat.
    Niet of iets beter is maar of de "sound" prettiger voor je gevoel is.
    Goed omschreven dus vanwaar je die overstap heb gemaakt..
    De Marantz omschrijf je waarschijnlijk al een "voller" geluid.
    De Marantz is idd voller, ik vond ook dat de detaillering beter was (maar dat heeft ook met de beluisterde speakers te maken). de Marantz klonk naar mijn menig ook opener. Alsof er meer te horen was, en ik had het gevoel dat die wat meer dynamischer is, betere aansturing van de speakers.
    Al met al, klonk het voor mij gewoon prettiger, meer mijn sound zoals ik al aangaf.
    Turn around and feel the vibe.....

  19. #44

    Standaard

    Dan nog even een vraagje. Ik speel dus nu met de B&W 603, 601, LCR60 en een JBL scs178 sub. De verkoper raadde mij aan om alle speakers op Large te zetten, ik denk omdat de sub eigenlijk mijn minste element is, dus dat heb ik dan ook zo gedaan. Nu was ik gister op een zacht niveau een filmpje aan het kijken, maar ik merkte bijna niks van mijn sub, ik moet eerlijk zeggen dat ik me er eigenlijk niet zo heel erg aan stoorde maar toen ik erover nadacht dacht ik bij mezelf dit zou toch veel lager moeten gaan/kunnen.
    Ik ben dus benieuwd wat jullie denken, zou ik mijn speakers op small moeten zetten, of zou ik bijvoorbeeld het volume van mijn sub verder open moeten zetten (want die staat nog op hetzelfde volume als bij mijn scs178 set)??
    De instelling van mijn reciever (Marantz 5400 OSE) is trouwens voor mijn sub "both" dit betekend dat het laag bij de stand van de fronts op Large door de sub en de fronts samen wordt gedaan.
    Ja ik weet dat ik het zelf moet proberen, en dat ga ik dan ook doen, maar ik ben wel benieuwd naar wat tips van jullie??
    Turn around and feel the vibe.....

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    (...)De verkoper raadde mij aan om alle speakers op Large te zetten, ik denk omdat de sub eigenlijk mijn minste element is, dus dat heb ik dan ook zo gedaan. Nu was ik gister op een zacht niveau een filmpje aan het kijken, maar ik merkte bijna niks van mijn sub, ik moet eerlijk zeggen dat ik me er eigenlijk niet zo heel erg aan stoorde maar toen ik erover nadacht dacht ik bij mezelf dit zou toch veel lager moeten gaan/kunnen.
    Ik zou je ook aanraden de speakers op 'large' te zetten.

    Over 'ik merkte bijna niks van mijn sub'
    1) op laag volume doet de sub natuurlijk ook minder en dat hoort ook zo.
    2) 'ik me er eigenlijk niet zo heel erg aan stoorde' .. hmm ... is er wel een probleem?
    3) persoonlijk vind ik mijn eigen installatie heerlijk evenwichtig, maar dat betekent wel dat mijn LFE-kanaal (de .1) in verhouding veel minder heftig is dan wat ik wel bij anderen hoor.
    Overdreven gesteld: ik kies liever voor goed geluid dan voor effectbejag.
    4) de sub zal harder spelen als je 'm harder zet, dat is onafhankelijk van 'large' of 'small'. 'large' maakt wel uit in wélke geluiden naar je sub gaan.
    5) LFE naar sub, fronts of beiden? proberen!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Omdat ik bezig ben met die set voor een vriend van mij, zijn we gister samen gaan luisteren naar een Marantz 4500 en 5500..
    Is dat een upgrade dan? Je hebt al een goede HK. Of zijn die nw Marantzen duidelijk beter?
    Mijn HK is niet slecht, maar ik denk dat een Marantz SR5500 net even wat lekkerder en fijner zal klinken dan mijn AVR2550S.

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Indien er een goede sub aanwezig is, en de JBL kan ik niet, dan zal ik de overige speakers op small houden.
    Hiermee bereik je over het algemeen het beste resultaat.
    Maar nogmaals, dan is een goede sub wel van belang.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Indien er een goede sub aanwezig is, en de JBL kan ik niet, dan zal ik de overige speakers op small houden.
    Hiermee bereik je over het algemeen het beste resultaat.
    Maar nogmaals, dan is een goede sub wel van belang.
    But that's the problem, in vergelijking met de rest is die sub dat niet, en er komt pas na de zomer een nieuwe
    Turn around and feel the vibe.....

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik snap je probleem.
    In dat geval zullen beide situaties, large en small niet echt optimaal zijn.
    Gewoon even proberen dus wat je tijdelijk zelf het beste resultaat vind geven.
    Een goede 5.1 set-up staat of valt met een goede danwel slechte subwoofer.
    Onderschat de invloed hiervan dus niet.

  25. #50

    Standaard

    even een nieuwe vraag.

    Ik zou mijn tv op mijn reciever willen aansluiten, dan kan ik eens een beetje klooien met pro-logic. Nu heb ik op de achterkant van de tv nog 2 scart uitgangen over en een rood wit uitgang. Wat voor kabel moet ik gebruiken om mijn tv op de reciever aan te kunnen sluiten??

    En nog ff een bijna identieke vraag, alleen dan voor mijn zus. Zij heeft alleen nog 2 scart uitgangen achterop haar tv, aangezien ze waarschijnlijk de speakers van de tv heeft opgeblazen (ze kraken in ieder gevak, tv is pas 2,5 jaar oud) wil ze die op haar stereo versterker proberen aan te sluiten. Daar zitten nog een phono en aux ingang op die ze kan gebruiken. Is dit mogelijk en wat voor kabel heeft ze dan nodig??
    Turn around and feel the vibe.....

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •