Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 208 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    even een nieuwe vraag.

    Ik zou mijn tv op mijn reciever willen aansluiten, dan kan ik eens een beetje klooien met pro-logic. Nu heb ik op de achterkant van de tv nog 2 scart uitgangen over en een rood wit uitgang. Wat voor kabel moet ik gebruiken om mijn tv op de reciever aan te kunnen sluiten??
    Die rood en wit zijn voor stereo-geluid (je zegt uitgang, check even of dat klopt), die zou ik gebruiken.
    Tenminste als je alleen het geluid van je TV naar je receiver wilt leiden (iets wat ik van harte aanbeveel!).
    Als je ook beeld naar de receiver wilt hebben, b.v. t.b.v. beamer (voetbal e.d.), dan zul je de scart moeten gebruiken (en komen er nog wat dingetjes qua instellen bij).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    even een nieuwe vraag.

    En nog ff een bijna identieke vraag, alleen dan voor mijn zus. Zij heeft alleen nog 2 scart uitgangen achterop haar tv, aangezien ze waarschijnlijk de speakers van de tv heeft opgeblazen (ze kraken in ieder gevak, tv is pas 2,5 jaar oud) wil ze die op haar stereo versterker proberen aan te sluiten. Daar zitten nog een phono en aux ingang op die ze kan gebruiken. Is dit mogelijk en wat voor kabel heeft ze dan nodig??
    KRAKEN is meestal niet de speaker, maar een probleem met slechte contacten intern, bijvoorbeeld in een potmeter.
    De TV openen, onderdelen los- en weer vastmaken (printplaten en chips), eventueel met contactspray, wil wonderen doen.

    Een raad voor de gemiddelde gebruiker: Don't do this at home! ofwel: láát het doen door iemand die weet wat hij doet!
    Je kunt namelijk ook dingen kapot maken. Daarboven: er kunnen zéér hoge spanningen in een TV bestaan, zelfs als de TV uit staat en niet met het stopcontact is verbonden. Denk aan enkele duizenden volts. De gemiddelde Nederlander zou daar best aan dood kunnen gaan.


    Wat het aansluiten betreft: gebruik NIET de phono-ingang (die versterkt meer en doet e.e.a. qua toonregeling/EQ) maar de AUX.
    Een scart-uitgang is prima te gebruiken:
    * Als ze alleen geluid wil aftappen (dus de beide scarts niet ook voor andere dingen gebruikt als VCR of DVD) kun je een simpele scart-naar-twee-keer-tulp-kabel kopen.
    * Als ze beide scart-uitgangen al gebruikt (check wel of ze beiden ook UIT zijn, is niet altijd het geval), dan kun je een scart-naar-scart-met-stereo-breakout-kabel gebruiken. Dit is een 'gewone scart-kabel' waarbij als extra nog een dubbel snoertje tevoorschijn komt met een rode en witte tulp-stekker. Let hierbij op met monteren: het maakt uit of je de ene scart in je tv doet of de andere.

    Opmerking: als je geluk hebt zit de kraak ná de uitgang; als je pech hebt zit het ervóór en schiet je hier niets mee op.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    (...)De verkoper raadde mij aan om alle speakers op Large te zetten, ik denk omdat de sub eigenlijk mijn minste element is, dus dat heb ik dan ook zo gedaan. Nu was ik gister op een zacht niveau een filmpje aan het kijken, maar ik merkte bijna niks van mijn sub, ik moet eerlijk zeggen dat ik me er eigenlijk niet zo heel erg aan stoorde maar toen ik erover nadacht dacht ik bij mezelf dit zou toch veel lager moeten gaan/kunnen.
    Ik zou je ook aanraden de speakers op 'large' te zetten.

    Over 'ik merkte bijna niks van mijn sub'
    1) op laag volume doet de sub natuurlijk ook minder en dat hoort ook zo.
    2) 'ik me er eigenlijk niet zo heel erg aan stoorde' .. hmm ... is er wel een probleem?
    3) persoonlijk vind ik mijn eigen installatie heerlijk evenwichtig, maar dat betekent wel dat mijn LFE-kanaal (de .1) in verhouding veel minder heftig is dan wat ik wel bij anderen hoor.
    Overdreven gesteld: ik kies liever voor goed geluid dan voor effectbejag.
    4) de sub zal harder spelen als je 'm harder zet, dat is onafhankelijk van 'large' of 'small'. 'large' maakt wel uit in wélke geluiden naar je sub gaan.
    5) LFE naar sub, fronts of beiden? proberen!
    de sub is er voor ondersteuning van het laag. :wink:

    het moet zeker niet de subs overheersen anders zal het verschillende frequenties zelfs onderdrukken.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    (...)De verkoper raadde mij aan om alle speakers op Large te zetten, ik denk omdat de sub eigenlijk mijn minste element is, dus dat heb ik dan ook zo gedaan. Nu was ik gister op een zacht niveau een filmpje aan het kijken, maar ik merkte bijna niks van mijn sub, ik moet eerlijk zeggen dat ik me er eigenlijk niet zo heel erg aan stoorde maar toen ik erover nadacht dacht ik bij mezelf dit zou toch veel lager moeten gaan/kunnen.
    Ik zou je ook aanraden de speakers op 'large' te zetten.

    Over 'ik merkte bijna niks van mijn sub'
    1) op laag volume doet de sub natuurlijk ook minder en dat hoort ook zo.
    2) 'ik me er eigenlijk niet zo heel erg aan stoorde' .. hmm ... is er wel een probleem?
    3) persoonlijk vind ik mijn eigen installatie heerlijk evenwichtig, maar dat betekent wel dat mijn LFE-kanaal (de .1) in verhouding veel minder heftig is dan wat ik wel bij anderen hoor.
    Overdreven gesteld: ik kies liever voor goed geluid dan voor effectbejag.
    4) de sub zal harder spelen als je 'm harder zet, dat is onafhankelijk van 'large' of 'small'. 'large' maakt wel uit in wélke geluiden naar je sub gaan.
    5) LFE naar sub, fronts of beiden? proberen!
    de sub is er voor ondersteuning van het laag. :wink:

    het moet zeker niet de subs overheersen anders zal het verschillende frequenties zelfs onderdrukken.
    De sub is idd voor ondersteuning van het laag. Ik heb de sub ondertussen bij stereo ook maar weer ingeschakeld. Ik mis bij dance muziek (daar luister ik het meest naar) toch wat laag bij alleen mijn B&W's. Voor de rest ben ik de laatste tijd toch ook aan het spelen geweest met verschillende instellingen van Large en Small en met de crossover instelling op mijn reciever. Op dit moment heb ik mijn centre en mijn surround op small staan en mijn fronts op large, en staat mijn crossover op 100 Hz. Ik ben er nog niet uit wat ik mooier vind, en ik moet het nog uit proberen om mijn fronts op small te zetten. Misschien moet ik toch maar een keer een Db meter kopen om het spul fine te tunen! Ook heb ik met belangstelling EvdL zijn topic aansluiten speakers gevolgd. En ben door j.vandendool geinterreseerd geraakt in de silver anniversary van QED die wil ik misschien ook nog wel gaan uitproberen binnen kort. ik ben er alleen nog niet uit of ik dit single wire of bi-wire wil doen.
    Dus als mensen weer wat tips voor me hebben, kom maar op!
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #54
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    En ben door j.vandendool geinterreseerd geraakt in de silver anniversary van QED die wil ik misschien ook nog wel gaan uitproberen binnen kort. ik ben er alleen nog niet uit of ik dit single wire of bi-wire wil doen.
    Dus als mensen weer wat tips voor me hebben, kom maar op!
    Tja...........geef mij maar weer de schuld hiervan. :wink:
    Tip: ga voor single wire.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    En ben door j.vandendool geinterreseerd geraakt in de silver anniversary van QED die wil ik misschien ook nog wel gaan uitproberen binnen kort. ik ben er alleen nog niet uit of ik dit single wire of bi-wire wil doen.
    Dus als mensen weer wat tips voor me hebben, kom maar op!
    Tja...........geef mij maar weer de schuld hiervan. :wink:
    Tip: ga voor single wire.
    Mooi he , ik had wel zo'n vermoeden dat jij dat zou zeggen!
    Turn around and feel the vibe.....

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    En nog ff een bijna identieke vraag, alleen dan voor mijn zus. (...) ze kraken in ieder gevak, tv is pas 2,5 jaar oud
    KRAKEN is meestal niet de speaker, maar een probleem met slechte contacten intern, bijvoorbeeld in een potmeter.(...)
    @El-Jorge: misschien was ik hier wat kort door de bocht. Dat wat ik kraken noem is meestal niet van de speaker. Maar misschien gebruiken jij of je zus het woord kraken wel anders, dus nog even een beetje toelichting.

    * Het kraken wat ik bedoel is dat er af en toe een "Kggggrr" uit je speakers komt, dwars door het andere geluid en zonder dat het direct met het geluid te maken heeft. Sommige versterkers doen dat bijvoorbeeld als je het geluid harder of zachter zet (dan maakt de potmeter slecht contact). Als het geluid NIET afhankelijk is van het volume (d.w.z. het kraken is even hard of je de TV nou hard of zacht zet) ligt het probleem vóór de regelversterker van je zus' tv. Dan is de kans dat je het probleem NIET oplost door via scart geluid te onttrekken ook groot.
    Is het geluid WEL afhankelijk van het volume van de tv (maar nog steeds onafhankelijk van het geuid), dan is de scart-oplossing als boven aangegeven WAARSCHIJNLIJK een goede oplossing.

    Als jullie met 'kraken' bedoelen dat het geluid (soms of vaak) (hevig) vervormd te voorschijn komt, maar wel duidelijk in samenhang met het geluid van de tv (dus meer kraken tijdens harde scenes) dan kán het inderdaad aan de speakers liggen. De bekenste problemen hier kunnen zijn dat de conussen beschadigd zijn (b.v. door vallen, spelende kinderen, vocht) of door 'clipping' (met name bij tweeters kunnen de magneten 'uit de spoeltjes' schieten als er gelijkstroom uit de versterker komt, met name als het volume hoog staat; dit zou m.i. niet moeten kunnen gebeuren bij normaal tv-kijken).
    In dit geval ... is mijn kraken-verhaal in mijn eerdere post overbodig.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    En ben door j.vandendool geinterreseerd geraakt in de silver anniversary van QED die wil ik misschien ook nog wel gaan uitproberen binnen kort. ik ben er alleen nog niet uit of ik dit single wire of bi-wire wil doen.
    Dus als mensen weer wat tips voor me hebben, kom maar op!
    Tja...........geef mij maar weer de schuld hiervan. :wink:
    Tip: ga voor single wire.
    Dan nog wel een vraag ook. Ik heb nu de bruggetjes vervangen door speakerdraad! Als ik de QED zou kopen, moet ik dan ook een los stukje QED kopen om deze bruggetjes te maken, of kan dit ook met ander speakerdraad?

    En is het aan te raden om te bi-wiren met 2 verschillende kabels? Dus bijv. de QED en de v/d Hull?
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #58

    Standaard

    @A3aan, bedankt voor je uitleg, eerst maar weer eens ff mijn zus bellen, om te kijken hoe het precies met het kraken van de TV zit!
    Turn around and feel the vibe.....

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    En ben door j.vandendool geinterreseerd geraakt in de silver anniversary van QED die wil ik misschien ook nog wel gaan uitproberen binnen kort. ik ben er alleen nog niet uit of ik dit single wire of bi-wire wil doen.
    Dus als mensen weer wat tips voor me hebben, kom maar op!
    Tja...........geef mij maar weer de schuld hiervan. :wink:
    Tip: ga voor single wire.
    Dan nog wel een vraag ook. Ik heb nu de bruggetjes vervangen door speakerdraad! Als ik de QED zou kopen, moet ik dan ook een los stukje QED kopen om deze bruggetjes te maken, of kan dit ook met ander speakerdraad?

    En is het aan te raden om te bi-wiren met 2 verschillende kabels? Dus bijv. de QED en de v/d Hull?
    De bruggetjes en bi-wiren doen met dezelfde kabel. Dan kan je beter je fronts/center bi-wiren met dezelfde kabel en bijv. je surrounds nog even laten zoals ze zijn. Die later nog is veranderen als bijv. financieel niet haalbaar is.

  10. #60

    Standaard

    Ik twijfel zelf altijd met bi-wiren. De helft die zweert erbij en de andere helft vind het niks.

    Dan zou je zeggen probeer eens maar bij speakerdraad van 50 euries de meter is dat wel weer een gokje :P . Ik laat het voorlopig nog maar even. Test het later wel een keer .

    Trouwens Jorge ik meen me te kunnen herinneren dat je in een post hier op dvd.nl ergens je setup had gepost. Dat je op large speel etc. Weet niet meer waar precies maar ik had erop gereageerd. Heb je dat nog gezien en eens geprobeerd thuis? Het ging over het instellen van speakers.

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge

    Dan nog wel een vraag ook. Ik heb nu de bruggetjes vervangen door speakerdraad! Als ik de QED zou kopen, moet ik dan ook een los stukje QED kopen om deze bruggetjes te maken, of kan dit ook met ander speakerdraad?

    En is het aan te raden om te bi-wiren met 2 verschillende kabels? Dus bijv. de QED en de v/d Hull?
    Het is allemaal mogelijk maar het mooiste is natuurlijk als je dezelfde kabel gebruikt.
    Ook voor het stukje wat je ipv de brugjes gebruikt.
    Normaal kan je dit gewoon van je kabel afhalen maar als je ze laat afwerken met airlocks zal je inderdaad een los stukje (1 mtr) moeten kopen.

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem

    Dan zou je zeggen probeer eens maar bij speakerdraad van 50 euries de meter is dat wel weer een gokje :P .
    Dan kan je het altijd weer te koop aanbieden.
    Goede kabel verkoopt altijd al zou je dan waarschijnlijk wel iets verlies hebben maar dat is dan wellicht nog te overzien.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Ik twijfel zelf altijd met bi-wiren. De helft die zweert erbij en de andere helft vind het niks.

    Dan zou je zeggen probeer eens maar bij speakerdraad van 50 euries de meter is dat wel weer een gokje :P . Ik laat het voorlopig nog maar even. Test het later wel een keer .

    Trouwens Jorge ik meen me te kunnen herinneren dat je in een post hier op dvd.nl ergens je setup had gepost. Dat je op large speel etc. Weet niet meer waar precies maar ik had erop gereageerd. Heb je dat nog gezien en eens geprobeerd thuis? Het ging over het instellen van speakers.
    hmmm dat zou in dit topic moeten zijn, kan het niet vinden. [krijgt ingeving] staat denk ik in EvdL zijn topic over het aansluiten van speakers ga ff zoeken. edit daar ston het niet maar ik heb het wel gevonden!

    Ik kan je wel vertellen dat ik aan het experimenteren ben met de verschillende instellingen. Ik heb nu de surrounds en de centre op small staan en de fronts op large, maar nu eerst maar eens naar die post zoeken!
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #64

    Standaard

    gevonden het ging hier om:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Ik heb een maand geleden een Marantz 5400OSE icm exacte dezelfde B&W's als dat jij wilt gehaald! Ik ben tot nu toe erg tevreden, ik denk dat de set nog wel wat verder ingespeeld moet worden, maar hier tot nu toe mijn ervaring. Even over het geluid, ik mistte bij stereo toch wel een klein beetje het echte laag, ik heb stereo eerst een tijdje in de source direct modus (fronts op large, sub uit) van de marantz gespeeld. Maar ik ben nu overgestapt op stereo met sub aan en de fronts nog steeds op large, dat bekoorde mij toch meer. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik veel naar Dance luister dus dat bassen toch wel erg belangrijk zijn voor mij, maar ik raad je aan er een sub bij te nemen. Voor de rest vind ik het geluid heerlijk tot nu toe. de combinatie is warm, maar toch open en sprankelend. In vergelijking met mijn vorige set hoor ik veel meer details en is de plaatsing van het geluidsbeeld beter. Ik denk dat de combi Marantz B&W goed kan!
    Een Sub-Woofer is inderdaad wel een fijne bijkomstigheid in een HT set. Voor films mis je anders het laag teveel.

    Trouwens probeer je speakers eens op small te zetten en dan dmv een decibel meter af te stellen (en sub-woofer).

    Er zijn maar weinig speakers die in large stand beter spelen. Large staat niet voor de grote van de speaker . Op deze manier mis je inderdaad teveel laag want de B&W kan dit niet aan.
    Zoals ik al zei ben ik wat aan het uitproberen, ik had de speakers op large gezet omdat de verkoper me dit aanraadde, dit omdat mijn sub niet echt in verhouding staat tot de rest van mijn set. Ik wil binnenkort ook mijn fronts op small gaan zetten. Daarna kan ik uiteindelijk beoordelen wat voor mij het beste is. Ik moet zeggen dat ik toch niet ontevreden ben over deze sub. Maar mijn nieuwe sub mag wel een stuk gecontroleerder en strakker zijn dan deze. Maar voorlopif voldoet die nog even!
    Turn around and feel the vibe.....

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Maar mijn nieuwe sub mag wel een stuk gecontroleerder en strakker zijn dan deze. Maar voorlopif voldoet die nog even!
    En juist hierin kan een goede subkabel veel doen. :wink:

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Maar mijn nieuwe sub mag wel een stuk gecontroleerder en strakker zijn dan deze. Maar voorlopif voldoet die nog even!
    En juist hierin kan een goede subkabel veel doen. :wink:
    Ik denk dat ik toch wel een behoorlijke sub kabel heb? Een Oehlbach NF1 (kostte me iets van 40euri)
    Turn around and feel the vibe.....

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Maar mijn nieuwe sub mag wel een stuk gecontroleerder en strakker zijn dan deze. Maar voorlopif voldoet die nog even!
    En juist hierin kan een goede subkabel veel doen. :wink:
    Ik denk dat ik toch wel een behoorlijke sub kabel heb? Een Oehlbach NF1 (kostte me iets van 40euri)
    Met alle respect maar ik bedoel meer iets als dit.
    Ik dacht eerst ook dat ik een goede kabel had met vdHul, echter viel deze in het niets toen deze , hoe kan het haast ook anders, QED ervoor in de plaats kwam.
    Helaas kost ie dan ook 3 a 4 keer zoveel als jouw Oehlbach. :P
    Via via was ik op vdHul gekomen maar toen de QED er kwam leek het bijna letterlijk of er een ander subwoofer stond.
    Ik praat uiteraard wel over mijn eigen situatie en de sub betrefd een Yamaha YST-320.

  18. #68

    Standaard

    Mja Johan jij als QED fan zweert bij dit merk he . v/d Hul heeft ook meer kabels hehe.

    Maar je heb gelijk het kan enorm schelen.

    Wat voor subwoofer heb je Jorge? Maar met een degelijke sub moet dat wel te doen zijn. Je B&W speakers kunnen simpelweg nooit zo laag gaan als de subwoofer. Op Large mis je al dat laag dan nml. Maar veel uitproberen en het komt allemaal vanzelf zoals jij het beste vind. Heb je de set afgesteld met een decibel meter? Is ook een hele vooruitgang en kost vrij weinig vergeleken met de set.

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Mja Johan jij als QED fan zweert bij dit merk he . v/d Hul heeft ook meer kabels hehe.
    Uiteraard maar ik kan alleen dit soort dingen vertellen die ikzelf ervaren heb.
    Ik zeg dan ook niet dat vdHul slecht is, helemaal niet want ook vdHul heb ik zeer hoog staan. :wink:
    Mijn ervaring tussen deze kabels die ik voor m,n sub had was ook niet helemaal eerlijk om te vergelijken gezien de prijs.
    Er zat zo,n kleine €100,- verschil in maar daar staat dan ook weer tegenover dat de duurste ook 2x zo lang was.
    QED en vdHul heb ik dus beide hoog staan en zie ze dan ook op hetzelfde kwaliteitsnivo zitten.
    Echter voor mij persoonlijk geld dat ik de eigenschappen van de QED in de praktijk tot nu toe net iets prettiger vind.
    Het lijkt dus of QED in meer sets goed match dan vdHul die dus wat zorgvuldiger uitgezocht moet worden.
    Dit even waarom ik meestal de voorkeur en advies voor QED geeft, meer kans dat het goed match in de set.

    Overigens bestond mijn gehele bekabeling in eerste instantie uit vdHul kabels maar dit is proberende wijs overgegaan op QED omdat simpelweg de resultaten beter waren.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Met alle respect maar ik bedoel meer iets als dit
    Prijzig kabeltje. 72pond voor 6m
    Turn around and feel the vibe.....

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Mja Johan jij als QED fan zweert bij dit merk he . v/d Hul heeft ook meer kabels hehe.

    Maar je heb gelijk het kan enorm schelen.

    Wat voor subwoofer heb je Jorge? Maar met een degelijke sub moet dat wel te doen zijn. Je B&W speakers kunnen simpelweg nooit zo laag gaan als de subwoofer. Op Large mis je al dat laag dan nml. Maar veel uitproberen en het komt allemaal vanzelf zoals jij het beste vind. Heb je de set afgesteld met een decibel meter? Is ook een hele vooruitgang en kost vrij weinig vergeleken met de set.
    De sub die ik nu heb is een JBLscs178 sub (sub hoorde bij satteliet setje). Het is kwalitatief niet zo'n goede sub vind ik, hij is niet gecontroleerd genoeg vind ik, en de bas mag ook wel wat strakker. Maar de sub gaat in ieder geval tot aan de zomer niet vervangen worden! Dus moet ik er nog wel even mee!
    Turn around and feel the vibe.....

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    De sub die ik nu heb is een JBLscs178 sub (sub hoorde bij satteliet setje). Het is kwalitatief niet zo'n goede sub vind ik, hij is niet gecontroleerd genoeg vind ik, en de bas mag ook wel wat strakker. Maar de sub gaat in ieder geval tot aan de zomer niet vervangen worden! Dus moet ik er nog wel even mee!
    Die sub heb ik ook... heb jij er ook last van dat na zo'n 50 sec de sub op stand-by gaat wanneer deze niet wordt aangestuurd?
    Oh I'm sorry. Did I break your concentration?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Mja Johan jij als QED fan zweert bij dit merk he . v/d Hul heeft ook meer kabels hehe.
    Uiteraard maar ik kan alleen dit soort dingen vertellen die ikzelf ervaren heb.
    Ik zeg dan ook niet dat vdHul slecht is, helemaal niet want ook vdHul heb ik zeer hoog staan. :wink:
    Mijn ervaring tussen deze kabels die ik voor m,n sub had was ook niet helemaal eerlijk om te vergelijken gezien de prijs.
    Er zat zo,n kleine €100,- verschil in maar daar staat dan ook weer tegenover dat de duurste ook 2x zo lang was.
    QED en vdHul heb ik dus beide hoog staan en zie ze dan ook op hetzelfde kwaliteitsnivo zitten.
    Echter voor mij persoonlijk geld dat ik de eigenschappen van de QED in de praktijk tot nu toe net iets prettiger vind.
    Het lijkt dus of QED in meer sets goed match dan vdHul die dus wat zorgvuldiger uitgezocht moet worden.
    Dit even waarom ik meestal de voorkeur en advies voor QED geeft, meer kans dat het goed match in de set.

    Overigens bestond mijn gehele bekabeling in eerste instantie uit vdHul kabels maar dit is proberende wijs overgegaan op QED omdat simpelweg de resultaten beter waren.
    Ik ken het gevoel Johan. Ik heb pas geleden mijn digitale kabel vervanger door de MIT digital reference en je weet niet wast je hoort. Kabels kunnen heel veel doen.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rops
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    De sub die ik nu heb is een JBLscs178 sub (sub hoorde bij satteliet setje). Het is kwalitatief niet zo'n goede sub vind ik, hij is niet gecontroleerd genoeg vind ik, en de bas mag ook wel wat strakker. Maar de sub gaat in ieder geval tot aan de zomer niet vervangen worden! Dus moet ik er nog wel even mee!
    Die sub heb ik ook... heb jij er ook last van dat na zo'n 50 sec de sub op stand-by gaat wanneer deze niet wordt aangestuurd?
    Nee die van mij doet na zo'n 20min. Maar ik heb eerder van dat probleem gehoord, dan moet je terug gaan naar de winkel, de sub hoort dat niet te doen!
    Turn around and feel the vibe.....

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Met alle respect maar ik bedoel meer iets als dit
    Prijzig kabeltje. 72pond voor 6m
    Jawel maar de kwaliteit is er ook naar en als je dat mee bekijkt is het nog zo,n dure kabel niet.
    Ik heb er iets van €130,- voor betaald maar dan gewoon hier in de winkel.

    Maar inderdaad, in jouw geval is het wellicht beter om gelijk voor een geheel andere sub te kijken.

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •