Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 208 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Gister 2x 5m QED silver anniversary incl. airlocks (nieuw) gewonnen op ebay. Ik ga ze aansluiten op mijn fronts, ik ben benieuwd naar de verschillen en het resultaat
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #77

    Standaard

    Deze weer ff omhoog.

    Ik ben op zoek naar een nieuwe sub. Gezien het budget dat ik uit wil geven +/- EUR 400,00 ben ik op de 2e hands markt aan het zoeken. Ik heb nu een Marantz reciever, B&W603, B&W601, LCR60. De oppervlakte van de kamer is +/- 22m2.
    Ik heb hier en daar alwel wat leuke 2hands subjes gezien maar ik weet niet goed de kwaliteiten van die subs vandaar mijn onderstaande vragen!
    Na veel lezen ben ik erachter dat de RELq100 een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, en dat die best goed in mijn set zou passen. Nu ben ik benieuwd hoe de Q100 zich verhoudt in prestaties ten opzichte van de Quake de Quake II de Q200 en de B&W600, en of deze subs ook goed zijn in mijn set.
    Ik zou misschien ook de JBL E250P kunnen nemen als alternatief. Weet iemand nog meer leuke alternatieven voor in mijn set? Ik gebruik de sub voor HT en stereo, en zoek dus ook een sub die muzikaal zijn mannetje staat. Daarnaast moet de sub niet joekel groot zijn, want ik denk niet dat ik daar de ruimte voor heb. Ik hoop op wat mooie tips van jullie.

    Ik heb ergens trouwens ook begrepen dat als ik een sub high-level kan aansluiten dat als ik hem dan op de source direct modus van de Marantz zet de sub dan meespeelt?
    Turn around and feel the vibe.....

  3. #78
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Is dit geen optie voor je.
    Wel iets duurder wellicht maar waarschijnlijk ook zoveel beter.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Is dit geen optie voor je.
    Wel iets duurder wellicht maar waarschijnlijk ook zoveel beter.
    Dit overweeg ik ook nog steeds, hoe langer het duurt dat ik geen mooie 2e hands sub kan krijgen, hoe dichter ik bij een svs kom. Maar dan overweeg ik ook gelijk een PB12-ISD. En nu met de dollarprijzen moet het toch al behoorlijk te doen zijn 8)
    Turn around and feel the vibe.....

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Is dit geen optie voor je.
    Wel iets duurder wellicht maar waarschijnlijk ook zoveel beter.
    Ik zit me trouwens bij deze sub wel af te vragen, deze kan je alleen op je LFE aansluiten? Ik wil de sub ook graag in stereo gebruiken (high-level heet dat geloof ik) kan dat dan wel?
    Turn around and feel the vibe.....

  6. #81

    Standaard

    Nee, de PB 10 kun je alleen low level gebruiken. De PB 12 kun je echter wel in stereo gebruiken via high level.
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  7. #82

    Standaard

    Kan iemand mij nu trouwens eens duidelijk uitleggen hoe high-level aansluiten precies werkt, ik vind het wel een interessante optie en ben benieuwd hoe je dat dan aansluit?
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #83

    Standaard

    Het werkt heel simpel: vanaf versterker naar sub je ls-kabels, dan nog een paar ls-kabels weer vanaf de sub naar je speakers. Op de sub kun je dan de crossover bepalen en klaar is kees!
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mariusz
    Het werkt heel simpel: vanaf versterker naar sub je ls-kabels, dan nog een paar ls-kabels weer vanaf de sub naar je speakers. Op de sub kun je dan de crossover bepalen en klaar is kees!
    nog even een vraagje, die stop je dan bij je andere kabels erbij in (dus daar waar je fronts ook op je versterker zijn aangesloten) of heb ik daar weer aparte terminals voor nodig??
    Turn around and feel the vibe.....

  10. #85

    Standaard

    Nee, die lopen vanaf de sub weer door naar je fronts. Op de sub zit dus een in (L,R) en uit (L,R). In gaat dus alle muzieksignalen, uit alles boven de op de crossoverknop gestelde waarde.
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mariusz
    Nee, die lopen vanaf de sub weer door naar je fronts. Op de sub zit dus een in (L,R) en uit (L,R). In gaat dus alle muzieksignalen, uit alles boven de op de crossoverknop gestelde waarde.
    Dus als ik het goed begrijp zitten dan je speakers op je sub aangesloten en niet meer op de reciever?
    Turn around and feel the vibe.....

  12. #87

    Standaard

    Ja, idd, de sub geeft gewoon de signalen van je receiver door, behalve het laag dus he? Ik vind low-level beter klinken, dat wil ik nog wel zeggen. Waarom weet ik ook niet hoor .
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mariusz
    Ja, idd, de sub geeft gewoon de signalen van je receiver door, behalve het laag dus he? Ik vind low-level beter klinken, dat wil ik nog wel zeggen. Waarom weet ik ook niet hoor .
    Low-level is dan gewoon op je LFE uitgang van je reciever? Ik wou namenlijk eens high-level uit proberen zodat als ik mijn reciever op source direct zet ik toch van mijn sub gebruik maak.
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #89

    Standaard

    Juist!
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  15. #90

    Standaard

    Ik vind het trouwens wel vreemd dat de speakers op de sub zitten aangesloten het geluid gaat dan: speler --> reciever --> sub --> speakers. Ik heb dan het idee dat er dan 2 versterkers tussen zitten voordat het geluid dan aankomt op de speakers?
    Turn around and feel the vibe.....

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Ik vind het trouwens wel vreemd dat de speakers op de sub zitten aangesloten het geluid gaat dan: speler --> reciever --> sub --> speakers. Ik heb dan het idee dat er dan 2 versterkers tussen zitten voordat het geluid dan aankomt op de speakers?
    Nee, dat niet.

    Voor de hoge tonen (alles boven de kantelfrequentie) is het zo:
    speler»receiver(die de versterking doet)»filter van de sub»speakers

    Voor de lage tonen is het zo:
    speler»receiver(die ook in dit geval de versterking doet)»filter van de sub»speaker van de sub

    Voor LFE-aansluiting is het zo:
    speler»receiver (die eventueel ook filter is voor de lage tonen die naar de fronts hadden gemoeten, maar NIET versterkt)»sub (versterker) » sub (speaker)

    Dus steeds maar 1x een versterker (voor degenen die sex met mieren willen bedrijven: even afgezien van voorversterker en regelversterker)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Deze weer ff omhoog.

    Ik ben op zoek naar een nieuwe sub. Gezien het budget dat ik uit wil geven +/- EUR 400,00 ben ik op de 2e hands markt aan het zoeken. Ik heb nu een Marantz reciever, B&W603, B&W601, LCR60. De oppervlakte van de kamer is +/- 22m2.
    Ik heb hier en daar alwel wat leuke 2hands subjes gezien maar ik weet niet goed de kwaliteiten van die subs vandaar mijn onderstaande vragen!
    Na veel lezen ben ik erachter dat de RELq100 een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, en dat die best goed in mijn set zou passen. Nu ben ik benieuwd hoe de Q100 zich verhoudt in prestaties ten opzichte van de Quake de Quake II de Q200 en de B&W600, en of deze subs ook goed zijn in mijn set.
    Ik zou misschien ook de JBL E250P kunnen nemen als alternatief. Weet iemand nog meer leuke alternatieven voor in mijn set? Ik gebruik de sub voor HT en stereo, en zoek dus ook een sub die muzikaal zijn mannetje staat. Daarnaast moet de sub niet joekel groot zijn, want ik denk niet dat ik daar de ruimte voor heb. Ik hoop op wat mooie tips van jullie.

    Ik heb ergens trouwens ook begrepen dat als ik een sub high-level kan aansluiten dat als ik hem dan op de source direct modus van de Marantz zet de sub dan meespeelt?
    Heeft niemand nog wat tips voor mij?
    Ik ben op zoek naar een mooie diepe bas, die strak klinkt en ook nog muzikaal is.
    Ik heb een lijstje gemaakt van eventuele kandidaten, sommigen zullen nieuw te duur zijn en ik kijk dan ook goed rond op de 2ehands markt. Ik hoop dat jullie me wat kunnen vertellen over de verschillende subs en welke jullie me zouden aanraden?

    REL quake (II)
    REL Q100 (Q150)
    B&W ASW600/650/675
    MAGNAT Omega 300/380
    JBL E250
    SVS PB10-ISD
    Turn around and feel the vibe.....

  18. #93

    Standaard

    Naast een nieuwe sub ben ik ook op zoek om mijn dvd speler verder up te graden. Het doel hiervan is om de cd-kwaliteit en de video kwaliteit verder up te graden. Ik weet dat ik dan beter een aparte dvd en cd speler kan halen.

    Ik zit nu naar een aantal opties te kijken, en ben benieuwd wat jullie de beste vinden.

    Philips 963SA
    Marantz DV6400
    Marantz DV7010 + CD6000 MKII SE (geloof dat deze het was in ieder geval CD6000 SE)
    Marantz DV6200 + CD6000 MKII SE (geloof dat deze het was in ieder geval CD6000 SE)

    Wat zouden jullie doen, welke optie lijkt jullie het beste?
    Turn around and feel the vibe.....

  19. #94

    Standaard

    Nou van het weekend weer een upgrade gedaan. Ik heb een 2e hands Philips 963SA gekocht . Ik ben er nog mee aan het spelen, maar de eerste indrukken zijn erg goed. Vooral muzikaal is die beter dan zijn voorganger de HK dvd21 8)
    Het volgende doel is dus een goede sub!
    Turn around and feel the vibe.....

  20. #95

    Standaard

    hallo

    had je boxen? zo niet raad ik je Canton Ergo RCL aan kosten 650per set

    en dan krijg je een wereld geluid voor-)

    groet Marcel
    Denon AVR3805,DVD-3910,front Canton Ergo RCL, center B&W,rear Canton Ergo 72DC ,Sony sub en een LG 42PC1R plasma.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcello69
    hallo

    had je boxen? zo niet raad ik je Canton Ergo RCL aan kosten 650per set

    en dan krijg je een wereld geluid voor-)

    groet Marcel
    Ja ik heb al speakers uit de B&W 600serie! Ik raad je aan het topic te lezen
    Turn around and feel the vibe.....

  22. #97

    Standaard

    hallo

    oke dan is het goed maar mijn Conton s klinken net zo goed hoor meschien nog beter zelfs zeker voor het geld

    groet Marcel
    Denon AVR3805,DVD-3910,front Canton Ergo RCL, center B&W,rear Canton Ergo 72DC ,Sony sub en een LG 42PC1R plasma.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcello69
    hallo

    oke dan is het goed maar mijn Conton s klinken net zo goed hoor meschien nog beter zelfs zeker voor het geld

    groet Marcel
    Ik denk dat dat vooral persoonlijke smaak is! Alhoewel ik de Cantons niet gehoord heb, heb ik toch een aantal speakers beluisterd voordat ik tot mijn keus kwam!
    Turn around and feel the vibe.....

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcello69
    hallo

    oke dan is het goed maar mijn Conton s klinken net zo goed hoor meschien nog beter zelfs zeker voor het geld

    groet Marcel
    Ik denk dat dat vooral persoonlijke smaak is! Alhoewel ik de Cantons niet gehoord heb, heb ik toch een aantal speakers beluisterd voordat ik tot mijn keus kwam!
    Hallo

    Daar heb je helmaal gelijk in hoor en B&W zijn ook zeer goede en mooie boxen apsoluut.

    Maar Canton moet je niet onderschatten dat wil ik er mee zeggen.
    En 650 voor een setje is natuurlijk voor niks toch?
    kosten eerst 5000mark dus het zijn hoogwaardige speakers.
    Dus voor de mensen die dit lezen die voor niet te veel pleuros mooie
    goede speakers zoeken is dit gewoon een tip meer niet -)

    groeten Marcel
    Denon AVR3805,DVD-3910,front Canton Ergo RCL, center B&W,rear Canton Ergo 72DC ,Sony sub en een LG 42PC1R plasma.

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcello69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcello69
    hallo

    oke dan is het goed maar mijn Conton s klinken net zo goed hoor meschien nog beter zelfs zeker voor het geld

    groet Marcel
    Ik denk dat dat vooral persoonlijke smaak is! Alhoewel ik de Cantons niet gehoord heb, heb ik toch een aantal speakers beluisterd voordat ik tot mijn keus kwam!
    Hallo

    Daar heb je helmaal gelijk in hoor en B&W zijn ook zeer goede en mooie boxen apsoluut.

    Maar Canton moet je niet onderschatten dat wil ik er mee zeggen.
    En 650 voor een setje is natuurlijk voor niks toch?
    kosten eerst 5000mark dus het zijn hoogwaardige speakers.
    Dus voor de mensen die dit lezen die voor niet te veel pleuros mooie
    goede speakers zoeken is dit gewoon een tip meer niet -)

    groeten Marcel
    Top (Y)
    Turn around and feel the vibe.....

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •