De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe lang spoiler-tags gebruiken?

    Ik postte er al iets over in de Matrix Revolutions-thread, maar ik wilde dit toch nog maar even in een aparte thread ter discussie stellen: hoe lang na het uitkomen van een film moeten/mogen er spoiler-tags gebruikt worden? Graag hoor ik hier ieders mening over zodat we daar misschien een soort 'regel' over kunnen afspreken.

    Mijn voorstel:
    - algemene plotontwikkelingen mogen een week na de premiere 'tag-loos' besproken worden
    - eindes worden ALTIJD enkel MET spoiler-tags besproken

    Wat vinden jullie hiervan?

  2. #2

    Standaard

    Alle plot-gerelateerde dingen horen gewoon tussen tags wat mij betreft.
    Je kunt niet verwachten dat iedereen een film meteen gaat zien.

  3. #3

    Standaard

    Vind ik ook. Altijd spoilers daarvoor gebruiken.

  4. #4

    Standaard

    Als er in de header staat: LET OP SPOILERS!!!! hoeft het van mij niet zo dat er nog eens spoiler tags gebruikt worden. In andere gevallen lijkt het me wel logisch.

    Aan de andere kant:
    Ik vind wel dat de lezer ook een verantwoordelijkheid heeft. Als je een film nog wil gaan zien en je wilt geen details weten: Open dan geen thread in Filmdiscussies
    Dit subforum is toch ontstaan om over films te discussieren en als je daar aan mee wil doen lijkt het me redelijk logisch dat je de film heb gezien.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #5

    Standaard

    Spoiler tags moeten er altijd blijven staan vind ik. De LOTR films kijk ik bijvoorbeeld ook pas zodra ze op DVD zijn. Erg jammer als je dan voor die tijd een spoiler ergens tegenkomt.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #6

    Standaard

    Ik vind dat je de spoilertags ALTIJD moet gebruiken op het moment dat je over dingen schrijft die van belang zijn voor het verhaal. Het kan namelijk heel goed gebeuren dat iemand uit interesse meeleest.
    Zelfs al is een film 20 of 30 jaar oud, dan nog kan het gebeuren dat iemand hem nog voor het eerst moet zien.

  7. #7

    Standaard

    Ik sluit me aan bij het overgrote deel van de reacties. Gebruik de spoiler tag altijd indien zaken over het verloop van de film worden verteld.

  8. #8

    Standaard

    Hmm.. daar valt geen speld tussen te krijgen.

    Als spoilertags bedoeld zijn voor ALLE poltontwikkelingen dan moet ik zeggen dat de zin ervan me een beetje ontgaat. In een filmdiscussie zal per definitie inhoudelijke dingen besproken worden. Ergo: iedere thread en waarschijnlijk een overgrote meerderheid van de postings zullen spoilers bevatten. Kunnen we dan niet op thread- of forumniveau een waarschuwing zetten ofzo? Dat lijkt me veel duidelijker voor wat betreft het lezen en ook prettiger om in te posten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Ik sluit me aan bij het overgrote deel van de reacties. Gebruik de spoiler tag altijd indien zaken over het verloop van de film worden verteld.
    Ja, inderdaad. Dat lijkt me wel zo verstandig.
    Verloop van de film....--> spoiler tags!
    "Take your Vulcan cynicism and bury it with your repressed emotions" Captain Archer

    My precioussss collection

  10. #10

    Standaard

    Ook ik heb liever te veel spoilertags dan te weinig.

    Als ik twijfel over een dvd aanschaf speur ik nog wel eens naar meningen op dit forum, ik wil dan wel iets over de film weten maar niet de belangrijke plotwendingen, filmdiscussies gaat nautuurlijk ook niet alleen over verhaal, maar ook over hoe een bepaalde acteur acteert etc etc etc.

    Als ik dan na post 5 opeens een plotwending open en bloot zie staan dan baal ik daarvan.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  11. #11

    Standaard

    Ik vind die spoilers tags ook onzin. Het topic moet zelf al gewoon bevatten: Matrix Revolutions [SPOILERS]. Degene die dan nog het topic leest moet het zelf maar weten. Ik heb het liefst discussies op een leuke manier, nu moet ik constant die tags invoeren. Als je wilt discussieren over of je het wel dan niet een geslaagde film vind, moet maar een topic bestaan zoals al bestaat [POLL]Matrix Revolutions, geslaagd?. Dan is iedereen tevreden en kan gaan en staan waar hij wilt. Ik vraag me af wat verwachten mensen te lezen in een topic over Revolutions, zonder spoilers te lezen? Hoe lang de film duurt e.d.? Ik vind dat daar een apart topic voor hoort te zijn, daar heeft dvd.nl genoeg bezoekers voor.

  12. #12

    Standaard

    En stel dat je nou wat informatie over The Matrix te weten wil komen en je kijkt bijvoorbeeld in die thread. Lekker als je dan meteen heel het verhaal te zien krijgt terwijl je dat niet eens wilt... Zoiets kan een filmervaring goed verpesten.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    En stel dat je nou wat informatie over The Matrix te weten wil komen en je kijkt bijvoorbeeld in die thread. Lekker als je dan meteen heel het verhaal te zien krijgt terwijl je dat niet eens wilt... Zoiets kan een filmervaring goed verpesten.
    Tuurlijk, maar ik geef duidelijk aan dat daarvoor een ander topic moet komen. Een topic met als titel Revolutions [SPOILERS] en je gaat er alsnog inkijken, dan moet je het maar zelf weten...

  14. #14

    Standaard

    Nee, dat wordt gewoon een beetje dubbelwerk als je het mij vraagt. Als er belangrijke of leuke dingen (of weet ik veel wat) in die spoiler thread staan of worden geplaatst moet dat ook weer in die andere thread worden geplaatst dus. Want mensen die de film nog niet hebben gekeken mogen (moeten ?) dus eigenlijk niet in de spoiler thread kijken (of ze moeten het op eigen risico doen). Dat werkt niet denk ik zo hoor.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #15

    Standaard

    beter te VEEL van te WEINIG!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #16

    Standaard

    Als je het mij vraagt ligt het aan de thread. Dit zou ik doen (met de Matrixdraadjes als voorbeeld):

    Onderwerp: Matrix Reloaded. Alles wat over Reloaded gaat gewoon normaal neerzetten. Maar post je daar toevallig wat over Revolutions, gebruik dan de spoilertags.
    Onderwerp: Matrix Revolutions. Alles gewoon normaal.

    Ik heb namelijk nog geen één keer in de Revolutions-draad gekeken omdat ik de film nog moet zien. Dus als het onderwerp erover gaat, dan zou het gek zijn als je alles moet gaan spoileren, je discussieert tenslotte toch over de film??

    (waarschijnlijk ga ik vrijdag naar de bios zodat ik die thread eindelijk es kan lezen).

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Race Maniac
    Als je het mij vraagt ligt het aan de thread. Dit zou ik doen (met de Matrixdraadjes als voorbeeld):

    Onderwerp: Matrix Reloaded. Alles wat over Reloaded gaat gewoon normaal neerzetten. Maar post je daar toevallig wat over Revolutions, gebruik dan de spoilertags.
    Onderwerp: Matrix Revolutions. Alles gewoon normaal.

    Ik heb namelijk nog geen één keer in de Revolutions-draad gekeken omdat ik de film nog moet zien. Dus als het onderwerp erover gaat, dan zou het gek zijn als je alles moet gaan spoileren, je discussieert tenslotte toch over de film??

    (waarschijnlijk ga ik vrijdag naar de bios zodat ik die thread eindelijk es kan lezen).
    Dat vind ik dus ook. Daarom vraag ik me dus af wat mensen die de film nog niet hebben gezien, verwachten te lezen in een draadje over de film! Het heet toch filmdiscussie, beetje onhandig om dan constant toch spoiler tags te moeten gebruiken omdat er mensen zijn die in filmdiscussie fora nieuwsfeitjes verwachten te lezen ipv een discussie over de film zelf.

  18. #18

    Standaard

    Ik sluit me helemaal aan bij Richard en de zijnen.....

    De tags zijn wat mij betreft niet nodig in dit forum. Dit forum is in het leven geroepen zodat we meer over de inhoud van films kunnen discussieren. Belangrijk daarvan is het plot met als hoogtepunt de discussies over het einde van films. probeer maar eens te discussieren over Mulholland Drive met tags, dat is niet te doen lijkt mij!

    Ik vind dus dat het in dit forum niet hoort. Ik denk zelfs dat het alternatief er al is....Je kunt namelijk over de technische zaken van een film (dus alles behalve plot) praten in DVD Regio 2 forum of DVD Algemeen.
    Als dit niet de bedoeling is dan moeten we lijkt mij een oplossing vinden voor bijvoorbeeld een subforum over films waarin bijv acteerprestaties worden besproken.

    Het idee van Royz spreekt me eigenlijk ook zeer aan: (Tuurlijk, maar ik geef duidelijk aan dat daarvoor een ander topic moet komen. Een topic met als titel Revolutions [SPOILERS] en je gaat er alsnog inkijken, dan moet je het maar zelf weten...) Een ander topic is uiteraard een hele goede oplossing.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Royz
    Daarom vraag ik me dus af wat mensen die de film nog niet hebben gezien, verwachten te lezen in een draadje over de film! .
    *Een discussie of een bepaalde acteur in die film goed of slecht acteert.

    *Een discussie over de effecten\geluid\stuntwerk

    *Een discussie of de film voldoet aan je verwachtingen

    etc etc etc
    Allemaal aspecten waar een ander forum lid kan beslissen of hij de film wil gaan zien in de bios, gaan kopen of toch maar huren.

    Er zitten zoveel aspecten in een film waarover je kunt discusieren naast het verhaal/plot, daar kun je onmogelijk allemaal verschillende threads voor openen.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  20. #20

    Standaard

    dan een subforum puur over de plots van films??

  21. #21

    Standaard

    [spoiler:32fe30dd4e]gewoon lekker laten staan die spoilers[/spoiler:32fe30dd4e].
    De redenen zijn al vermeld door de anderen

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Royz
    Daarom vraag ik me dus af wat mensen die de film nog niet hebben gezien, verwachten te lezen in een draadje over de film! .
    *Een discussie of een bepaalde acteur in die film goed of slecht acteert.
    *Een discussie over de effecten\geluid\stuntwerk
    *Een discussie of de film voldoet aan je verwachtingen
    etc etc etc
    Over deze zaken is erg moeilijk serieus te discussieren zonder over de inhoud van een film te spreken. Anders wordt het al snel: "wauw, de special effects zijn vet man!!!". Ok, maar wat is er dan vernieuwend aan? Threads bij het filmdiscussie gedeelte lees ik toch niet voordat ik de film heb bekeken omdat sommigen toch niet goed weten om te gaan met spoiler tags, zoals bijv. spoilers quoten die je dan alsnog in licht grijs ziet.
    Ik zie dat forum meer als het discussieren met anderen over een film nadat je uit de bioscoop bent gegaan.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •