Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ervaring Profigold kabels

    Heeft er iemand ervaring met Profigold kabels?
    Ik overweeg om een kabel voor mijn sub aan te schaffen, maar vind €50 en meer veel te veel.
    Nu heb ik een Profigold gezien (5m) voor rond de €23.
    Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik beter doorsparen voor een vd Hul/Oehlbach oid.

  2. #2

    Standaard

    Laat je door winkeliers niets wijs maken.
    Er word teveel onzin verteld over kabels en de fabrikanten vinden dit prima.
    Jij krijgt geen ander geluid uit een kabel van 1000 euro t.o.v. een kabel van 23 euro.
    Als de kabel je visueel bevalt koop hem dan gewoon.

    Succes

    Dewo

  3. #3
    Member
    Registratie datum
    Sep 2002
    Woonplaats
    Maastricht [in de buurt van]

    Standaard

    Dat ben ik niet met je eens. Ik heb pas nog nieuwe kabels aangeschaft en kan je vertellen dat het geluid duidelijk is veranderd.

    Maar om er geen eindeloze discussie over te gaan maken, ga eens vragen in de winkel of je hem mag uitproberen. Dan kun je zelf je conclusie trekken.

    Succes

  4. #4

    Standaard

    Met andere woorden je "wist" dus dat er andere kabels aangesloten waren.


    Groetjes
    Dewo

  5. #5

    Standaard

    zelf heb ik een profigold subkabel van 3 meter en die was iets van 25 euro. Hij klinkt al duidelijk beter dan de kabel die er bij zat, en ik heb geen geweldige sub, en geen geweldige receiver.
    Moet je nagaan als je wel goed spul hebt staan . Dan zul je met veel duurdere kabels wel degelijk een grote verandering tegenkomen .
    Maar goed, die subkabel van me bevalt me dus.
    Verder heb ik een optischekabel tussen mijn dvdspeler en mijn receiver zitten, van (je zou het al bijna kunnen raden) Profigold. Niets mis mee. Klinkt heel behoorlijk (55 euro voor 2.5 meter)
    En mijn scartkabel (45 euro 1.5 meter) geeft een heel behoorlijk beeld. Het schijnt geen awardwinnaar te zijn, maar voor mij voldoet hij ruim voldoende momenteel.
    Kortom: het kan beter (heb nu ook ene VdHul optische kabel tussen cdspeler en receiver), maar voor het geld dat ze vragen gewoon heel redelijke kabels

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Met andere woorden je "wist" dus dat er andere kabels aangesloten waren.


    Groetjes
    Dewo
    sommige dingen hoor je ook gewoon. ook in een blinde test .
    Wel eens geprobeerd? Moet je eens doen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Laat je door winkeliers niets wijs maken.
    Er word teveel onzin verteld over kabels en de fabrikanten vinden dit prima.
    Jij krijgt geen ander geluid uit een kabel van 1000 euro t.o.v. een kabel van 23 euro.
    Als de kabel je visueel bevalt koop hem dan gewoon.

    Succes

    Dewo
    Pardon.

    Dus u hoord geen verschil in geluid?

    Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
    Het is niet zo dat een kabel vaan 1000 euro 40 maal beter klinkt dan een kabel van 25 euro, maar er zit toch degelijk verschil in.

    Het is wel zo dat niet iedereen dit verschil hoort, en dat voor sommige het geluid uit een goedkopere kabel aangenamer overkomt.
    Maar dat er geen kwaliteits verschil inzit: nee daar ben ik het niet mee eens.

    Groetjes,

    Jeroen.

    p.s. zal deze thread snel uitbreiden?
    HT: Horen, Zien en Beleven

  8. #8

    Standaard

    hoe bedoelu? Snel uitbreiden? Weer een heerlijke ouderwetse thread over het nut van dure kabels?
    Maar ben het trouwens wel met je eens over prijsverhoging tov kwaliteitsverhoging: je moet niet verwachten dat een loeidure kabel ook opeens gigantisch veel beter klinkt. Je moet dan op de details gaan letten . Daar zul je de grootste veranderingen tegenkomen .
    Aan de andere kant: tijdje geleden iets gelezen van iemand die had MIT's gekocht als speakerkabel. Zijn geluidsbeeld was even een aantal METER verschoven . En dat merk je wel hoor

  9. #9

    Standaard

    Nog een maal dan.... hahahaha
    Ik had het over kwaliteit in het geluid, niet over de kabel zelf( materiaal)
    Een zilveren kabel met gouden aansluitingen en diamanten plugjes zal zeker duurder zijn maar hij zal geen beter geluid leveren.

    groetjes,
    Dewo

  10. #10

    Standaard

    nogmaals: wel eens zelf het geprobeerd om het te ontdekken de verschillen? (wel met een setje dat anders is dan een blokkersetje met alle respect voor de mensen die die hebben)?
    Ik namelijk wel. In een blinde test. Ik hoorde verschil . En samen met mij zijn er genoeg mensen te vinden die wel verschil merken (in geluidskwaliteit)

  11. #11

    Standaard

    Hoe heb je die "blinde test" uitgevoerd dan?


    Groetjes
    Dewo

  12. #12

    Standaard

    Misschien moet je het niet zo stellen dat het geluid kwalitatief beter wordt maar wel anders en in vele ogen het anders klinkende geluid beter is/lijkt.

    Ik heb zelf i.p.v. mijn standaard kabels een keer een setje MIT cinch en luidsprekerkabel van een paar honder euro aan gesloten en ik hoor de verschil vnl voor mij in het hoge bereik waar meer detail en openheid kwam, het bas gedeelte werd strakker.

    Ik vond dit wel een kwaliteitsverbetering

  13. #13
    Member
    Registratie datum
    Sep 2002
    Woonplaats
    Maastricht [in de buurt van]

    Standaard

    Als je naar je eigen set al een paar jaar luistert en je gaat dan iets veranderen, bijv de kabels, dan hoor je echt wel of er een verschil is opgetreden of niet.

    Mijn praktijk voorbeeld:
    Ben nu overgestapt op vdHul CS-122 speaker kabels. Na het aanleggen heb ik het bas volume moeten verlagen van mijn versterker, omdat de nieuwe kabels onder andere een duidelijkere (en meer gecontroleerde) bas doorgeven.

    Maar ik raad je aan om het zelf eens te gaan proberen.

  14. #14

    Standaard

    in de winkel: niet zo moeilijk in principe: gewoon gaan zitten, nummer opzetten dat je goed kent, en luisteren maar. Als je het nummer 1 of 2 keer gehoord heb (zonder dat de kabel zichtbaar is) de winkelier of een kennis even de kabel laten verwisselen. Zonder dat je weet waneer je naar welke kabel luisterd. Op die manier heb je een blinde luistertest en kun je wel met enige zekerheid zeggen of een kabel verschil uitmaakt of niet .
    Ik hoorde toch verschillen. Bij een videokabel wordt het al wat lastiger . Dat heb ik ook niet gedaan: gewoon winkel inlopen en kabel pakken, afrekenen, en klaar is kees

  15. #15

    Standaard

    Toch wist je dat er een andere kabel aanzat.
    Ik had laatste in een bekende hifi zaak hetzelfde, daar kraken ze altijd datgene af wat ze niet verkopen.
    Hij wou mij ook kabels laten luisteren en toen vroeg ik of ik een paar kabels mocht wisselen en dan moest hij mij maar eens vertellen wat de verschillen waren.
    Natuurlijk deed hij hier niet aan mee.
    Hij probeerde mij ook wijs te maken dat elk kabeltje anders klinkt en ingespeeld moest worden, bullshit!
    Ook had hij het over verschillen in digitale coaxkabels.
    Daar gaan toch alleen maar eenen en nullen door en dus is het toch volslagen onzin om dan te beweren dat door andere kabels te gebruiken een andere klank word voortgebracht.
    Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zulke onzin gehoord.
    Als dat zo was dan had je door de tientallen fabrikanten met de zoveel verschillende type kabels altijd een andere klank.
    Je zou zelfs een rechtzaak kunnen aanspannen tegen de fabrikanten van versterkers enzo omdat het geluid dat je hebt je niet bevalt omdat hun niet hebben aangegeven welke kabels je een bepaalde klank garanderen.

    Eigenlijk moesten de fabrikanten met tests aan moeten tonen dat er verschil in zit maar die kijken wel uit.
    Die vinden het prima zo.
    Zoals met alles blijkt toch dat mensen gewoon belazerd willen worden.
    Ik luister al tientallen jaren heel veel muziek en ben altijd al met hifi bezig geweest.
    Maar hoe er de laatste jaren allerlei onzin wordt uitgekraamt is eigenlijk niet meer normaal.

    Groetjes
    Dewo

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Jij krijgt geen ander geluid
    Onzin is het zeer zeker niet.
    Je gaat inderdaad niet denken dat je ineens andere speakers of zoiets heb staan nee, dat moet je inderdaad niet verwachten.
    Maar er zit wel degelijk verschil in het geluid met de diverse kabels.
    Maar je moet het dan meer in de details horen/zoeken.
    Gewoon de puntjes op de i zeg maar.
    Volgende probleem is dan wel dat de ene persoon de ene i mooi vind en de andere de andere i. (kwestie van smaak dus.)
    Maar verschil is er wel degelijk.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Toch wist je dat er een andere kabel aanzat.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Hij probeerde mij ook wijs te maken dat elk kabeltje anders klinkt en ingespeeld moest worden, bullshit!
    Hier ga ik dus niet eens meer op reageren.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Daar gaan toch alleen maar eenen en nullen door en dus is het toch volslagen onzin om dan te beweren dat door andere kabels te gebruiken een andere klank word voortgebracht.
    Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zulke onzin gehoord.
    Doe jezelf een heel groot plezier, en zoek wat op internet. Wetenschappelijke verklaringen zijn er niet voor te vinden, en de verschillen zijn er. Of je het nou wil of niet. de verschillen zijn er. Dus begin niet meteen te roepen dat het bullshit is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Je zou zelfs een rechtzaak kunnen aanspannen tegen de fabrikanten van versterkers enzo omdat het geluid dat je hebt je niet bevalt omdat hun niet hebben aangegeven welke kabels je een bepaalde klank garanderen.
    Veel plezier
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Ik luister al tientallen jaren heel veel muziek en ben altijd al met hifi bezig geweest.
    Maar je blijbaar nooit met de achtergronden beziggehouden?
    Ja, er zijn genoeg mensen die van bekabeling overstappen naar een ander merk omdat dat beter klinkt. Of dat tussen je oren zit? Voor een heel klein stukje wel. Maar in het al eerder door me gegeven voorbeeld: als iemand een cd met (ik geloof) orgelmuziek heeft, en normaal hoor je het orgel redelijk in het midden, en met een ander merk kabel is het opeens veeeeeeeelen malen verder omhoog geschoven, en meer naar de zijkant? Dat zit echt niet tussen je oren. Dat zit bij de ongelovigen tussen hun oren.
    Heb je zelf wel eens verschillende kabels geprobeerd? En zoja, op welke set? Want je bent zo overtuigd dat kabels geen verschil uitmaken......
    Groetjes,

    Chris

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Toch wist je dat er een andere kabel aanzat.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Hij probeerde mij ook wijs te maken dat elk kabeltje anders klinkt en ingespeeld moest worden, bullshit!
    Hier ga ik dus niet eens meer op reageren.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Daar gaan toch alleen maar eenen en nullen door en dus is het toch volslagen onzin om dan te beweren dat door andere kabels te gebruiken een andere klank word voortgebracht.
    Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zulke onzin gehoord.
    Doe jezelf een heel groot plezier, en zoek wat op internet. Wetenschappelijke verklaringen zijn er niet voor te vinden, en de verschillen zijn er. Of je het nou wil of niet. de verschillen zijn er. Dus begin niet meteen te roepen dat het bullshit is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Je zou zelfs een rechtzaak kunnen aanspannen tegen de fabrikanten van versterkers enzo omdat het geluid dat je hebt je niet bevalt omdat hun niet hebben aangegeven welke kabels je een bepaalde klank garanderen.
    Veel plezier
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Ik luister al tientallen jaren heel veel muziek en ben altijd al met hifi bezig geweest.
    Maar je blijbaar nooit met de achtergronden beziggehouden?
    Ja, er zijn genoeg mensen die van bekabeling overstappen naar een ander merk omdat dat beter klinkt. Of dat tussen je oren zit? Voor een heel klein stukje wel. Maar in het al eerder door me gegeven voorbeeld: als iemand een cd met (ik geloof) orgelmuziek heeft, en normaal hoor je het orgel redelijk in het midden, en met een ander merk kabel is het opeens veeeeeeeelen malen verder omhoog geschoven, en meer naar de zijkant? Dat zit echt niet tussen je oren. Dat zit bij de ongelovigen tussen hun oren.
    Heb je zelf wel eens verschillende kabels geprobeerd? En zoja, op welke set? Want je bent zo overtuigd dat kabels geen verschil uitmaken......
    Groetjes,

    Chris
    edit
    recensie van kabeltjes

  19. #19

    Standaard

    Hallo

    Ik heb mij wel degelijk met achtergronden bezig gehouden en al je zoekt op het net zul je geen enkele site of blad vinden die onafhankelijk tests doen, ook hifi.nl niet.
    Daarnaast heb ik op enkele sets wel wat tests gedaan met digitale kabels.
    Verschil? Echt niet, hoe goed je ook luisterst.
    Als dat zo was luisteren wij nu naar allemaal rotzooi omdat fabrikanten en winkeliers door moeten blijven verkopen dus steeds meer met zogenaamde verbeteringen komen.
    Tegenwoordig horen mensen zelfs verschillen met andere netsnoeren.
    Kun je het je voorstellen? Wat een waanzin...
    Vandaag of morgen moeten wij nog de bekabeling naar de energiecentrales aanpassen omdat deze niet geschikt zijn voor hifi...hahahaha
    Maar mij maakt het niets wat en ander met z'n geld doet.
    De economie moet doordraaien.

    Groetjes
    Dewo

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Ik heb mij wel degelijk met achtergronden bezig gehouden en al je zoekt op het net zul je geen enkele site of blad vinden die onafhankelijk tests doen, ook hifi.nl niet.
    Bezighouden met achtergronden en tijdschriften lezen zeggen niets over kennis en ervaring. Da's net zoiets als zeggen dat je wetenschapper bent omdat je Discovery Channel kijkt... Of antropoloog omdat je National Geographic leest...
    Daarnaast heb ik op enkele sets wel wat tests gedaan met digitale kabels. Verschil? Echt niet, hoe goed je ook luisterst.
    Hoe goed ík luister, weet ik alleen... Maar als jij geen verschil hoort tussen een messing kabel en eentje van puur koper en/of zilverlegering, dan wordt het tijd voor de oorarts.
    Als dat zo was luisteren wij nu naar allemaal rotzooi omdat fabrikanten en winkeliers door moeten blijven verkopen dus steeds meer met zogenaamde verbeteringen komen.
    Tegenwoordig horen mensen zelfs verschillen met andere netsnoeren.
    Kun je het je voorstellen? Wat een waanzin...
    Echte waanzin komt voort uit het idee de wijsheid in pacht te hebben. Het verschil tussen een simpele netkabel en eentje met een ferrietfilter is bij digitale apparatuur wel degelijk hoorbaar... Tenzij je gelooft dat die bekkens echt horen te klinken alsof ze gescheurd zijn... en zover ik je nu leer kennen geloof je dat waarschijnlijk
    Vandaag of morgen moeten wij nog de bekabeling naar de energiecentrales aanpassen omdat deze niet geschikt zijn voor hifi...hahahaha
    Neer hoor... Het voldoet om de apparatuur van een aparte ontstoorde groep met aparte aarde te voorzien. 8)

    Maar goed... Als jouw werkelijkheid de realiteit is dan wil ik je daar zeker niet in storen... sweet dreams

    Waarom ik zo overtuigd ben dat jouw pleidooi volkomen bullshit is?
    Omdat je op geen enkele manier uitleg kunt geven waarom er geen verschil is... en dat komt weer omdat je de ballen verstand lijkt te hebben van de natuurkundige processen die zich in kabels afspelen wanneer er stroom doorheen wordt gestuurd. Het heeft waarschijnlijk ook geen zin om hier een lezing te gaan houden over de geleidingscapaciteit van metalen, inductievelden en zwerfstromen.... Want volgens jou bestaan die niet... Dat zeg je tenminste door te beweren dat het bullshit is dat er verschil tussen kabels bestaat.

    En voordat je nu in deze thread denkt te kunnen doorvechten voor je gelijk.... Laat maar... Het is namelijk bullshit om te ontkennen wat al lang wetenschappelijk onderbouwd is bewezen. Daarnaast heb ik 20 jaar beroepsmatige ervaring in muziekstudio en podiumtechnieken, en dus net zo lang ervaring met diverse kwaliteiten kabels...
    En wat nog veel erger is... Je doet aan threadvervuiling door je eigen offtopic discussie te beginnen in een thread waarin een serieuze vraag wordt gestelt over een bepaald merk kabels!

    Wil je hier wel over discusseren, zoek dan op het forum een passende thread op.... Je bent namelijk niet de eerste die denkt intelligent genoeg te zijn om de wetenschap van de afgelopen 100 jaar overhoop te gooien!




    Deze thread gaat dus verder met de vraag van Frank H;

    Heeft er iemand ervaring met Profigold kabels?
    Ik overweeg om een kabel voor mijn sub aan te schaffen, maar vind €50 en meer veel te veel.
    Nu heb ik een Profigold gezien (5m) voor rond de €23.
    Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik beter doorsparen voor een vd Hul/Oehlbach oid.

  21. #21

    Standaard

    Nou dat bedoelde ik dus met snel uitbreiden.

    maar back on-topic.
    Ik heb zelf een aantal kabels gehad, van het merk profigold, prijs.kwaliteit is echt niets mis mee. Maar wil je net dat beetje meer controle,afscherming dan is vandenhul zeker een optie. Kijk bij oehlbach goed welke kabel je wilt, ze hebben hele dure en goed betaalbare.
    tissink.nl voor alle advies prijzen.
    Let wel op dat het pure overkill is om 300 euro uit te geven aan 5 meter kabel als je een versterker en sub heb van 400 euro.

    Kom ik direct weer bij mijn volgend evraag, welke spullen heb je?

    Groetjes,

    Jeroen
    HT: Horen, Zien en Beleven

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Ervaring Profigold kabels

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank H
    Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik beter doorsparen voor een vd Hul/Oehlbach oid.
    Ik kan alleen maar zeggen dat het me beter lijkt om even door te sparen voor een vdHul of QED kabel om maar wat te noemen.
    Ook Oehlbach zou ik niet nemen omdat die toch lager ligt dan die vdHul/QED.
    Neem niet weg dat Profigold wel leuke kabels voor hun geld leveren.
    Niet veel bijzonders maar ook niet veel geld en dus een leuke budget kabel.
    Zelf zal dus wel adviseren om toch even door te gaan voor een wat betere kabelmerk. :wink:

  23. #23

    Standaard

    Hey hallo zeg...

    Ik wil helemaal geen gelijk, ik heb alleen antwoord gegeven aan de vragen die mij werden gesteld.
    Daarnaast vroeg iemand een mening en die gaf ik meer niet.
    Het was niet mijn bedoeling enkele opvliegerige Hifi fanaten op de kast te jagen en daarmee een discussie op te starten.
    Indien dit wel is gebeurd, mijn excuses hiervoor.

    Groetjes
    Dewo

  24. #24

    Standaard

    ik heb een (1) profigold kabeltje (2xtulp----2xtulp) ik kan echte geen verschil horen wanneer ik deze kabel of mijn stadaard kabels gebruik(merkloos maar wel lekker goed afgeschermd enzo, gekocht voor Fl 10,- voor 5m)

    Ik heb het idee dat er een heleboel dingen veeeeeeeeeel meer invloed hebben op het geluid dan dat ene kabeltje. Als je nou toevallig een set opbouwt van e 10.000+ ofzo zou je het misschien kunnen overwegen maar anders zou ik gewone standaard kabels nemen. Ik geloof best dat sommige mensen een verschil menen te horen..... maar als je het geld gebruikt voor andere en betere speakers dan weet ik zeker dat iedereen het verschil hoort!!

    ik wil niet stoken in mn 3e post, maar als ik kabels had van e100 zou ik niet graag willen horen/zien/lezen dat dit weggegooid geld is

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    ik heb een (1) profigold kabeltje (2xtulp----2xtulp) ik kan echte geen verschil horen wanneer ik deze kabel of mijn stadaard kabels gebruik(merkloos maar wel lekker goed afgeschermd enzo, gekocht voor Fl 10,- voor 5m)

    :
    Dat je geen verschil hoort komt omdat profigold kabels niet veel beter zijn dan de standaard kabels.
    Ze zijn welliswaar een fractie beter maar het is geen andere klasse.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •