Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 51 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    ...knip...
    . Duidelijke taal
    Maar goed, je hoort nogal eens verhalen over Profigold dat ze kabels maken die maar net goed genoeg zijn. In mijn ogen is dat maar gedeeltelijk waar: als je een set van 15.000 euro hebt zou ik ook geen Profigold meer gebruiken. Maar op een "normale" set is profigold gewoon een merk met een goede prijs/kwaliteitsverhouding .
    En ja: hij is snel uitgebreid ja deze discussie

    edit: dat "je hoort nogal eens verhalen....." is niet geschreven wegens de post van Johan: die las ik pas na afloop

  2. #27

    Standaard

    Profigoldkabels zijn zegmaar iets beter dan standaard kabels.
    Heb je een soort budget HT dan zou ik gewoon profigoldkabels nemen en de rest van het geld opsparen voor een betere HT en als je dan een redelijke set up hebt dan zou ik pas de wat duurdere kabels nemen.

  3. #28

    Standaard

    Een set van 10000 met kabels van 100 euro is onzin net als een set van 100 euro met kabels van 10000 euro.

    Besteed 10 a 15% van het hifi of home theater budget voor kabels en dan zit je gewoon goed. Vd Hul, Qed of Monster en vele anderen bieden in elke prijsklasse kwaliteit aan.

    Ik zelf heb zelf Apogee magnetostaten gehad met Monster M1 kabel op een Camtech pre en eindtrap (toen al zo'n 150 gulden per meter. Toen ik overstapte ivm ruimtegebrek op HT heb ik een tijdje met kabel van 10 gulden (gewoon koper) moeten draaien. Ik ben echt heeeel gevoelig voor geluid, hoorde ook wel een licht verschil maar het geluid werd niet slechter vond ik toen.......enkel anders. Ga gewoon op je eigen gehoor af; als JIJ tevreden bent moet je gewoon die kabel nemen en de rest laten zeuren..... 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    is niet geschreven wegens de post van Johan: die las ik pas na afloop
    Jaja :wink:

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.C
    dan zou ik pas de wat duurdere kabels nemen.
    Het gaat niet zozeer om duurdere kabels maar om betere kabels.
    Goede kabels betekend niet automatisch dat ze ook duur zijn.

  6. #31

    Standaard

    Ik ben een leek in dit soort dingen, maar nadat ik op dit forum het een en ander gelezen had, heb ik een tijd geleden een standaard scart kabel vervangen door een Oehlbach kabel. Ook als niet-expert zag ik een behoorlijk verschil in beeldkwaliteit. De kabel was ook beter dan de profigold kabel van een familielid die ik even geleend had. Nu lijkt het mij voor een subwoofer minder belangrijk omdat het dan om lage geluidsfrequenties gaat, maar ik ben er van overtuigd dat goede kabels een merkbaar verschil kunnen geven in beeld- en geluidskwaliteit.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Nu lijkt het mij voor een subwoofer minder belangrijk omdat het dan om lage geluidsfrequenties gaat, maar ik ben er van overtuigd dat goede kabels een merkbaar verschil kunnen geven in beeld- en geluidskwaliteit.
    Ook voor de sub is een goede kabel belangrijk. Ik had eerst een simpel draadje ertussen hangen. Later heb ik bij de HiFi boer een kabel laten maken met Oelbach connectoren en kabel. Niet eens duur, maar wél een groot verschil. De bas klonk ineens een stuk strakker en zuiverder.
    Het is niet eens abracadabra dat er verschil zit tussen kabels. Voor een leek klinkt het soms een beetje maf dat de ene kabel beter zou zijn dan de ander. Je praat over electrische signalen die door een stuk metaal moeten. Hoe beter dat stuk metaal het signaal doorlaat, hoe beter natuurlijk. Dus als een kabel van een beter materiaal is gemaakt (zuurstofvrij koper bv, of puur zilver voor de extremisten) heb je veel minder verlies (demping) en dus een beter signaal. En dit is niet alleen theorie, het is daadwerkelijk te horen en te zien.
    Het moet echter wél in verhouding zijn. En het belangrijkste: je moet zelf natuurlijk wel belangstelling hebben voor een beter beeld en geluid. Anders is het inderdaad onzin.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Nu lijkt het mij voor een subwoofer minder belangrijk omdat het dan om lage geluidsfrequenties gaat
    Dit heb je inderdaad helemaal verkeerd zoals je al gelezen heb in de post van Mike.
    Ik heb nu diverse sub-kabels gehad en er zit een behoorlijk verschil tussen de kabels.
    Het verschil is vooral merkbaar in de strakheid van het sublaag, meer gecontroleerd.
    De sub kan het dus allemaal beter aan zonder het idee te hebben dat ie boven z,n kunnen werkt.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Nu lijkt het mij voor een subwoofer minder belangrijk omdat het dan om lage geluidsfrequenties gaat
    Dit heb je inderdaad helemaal verkeerd zoals je al gelezen heb in de post van Mike.
    Ik heb nu diverse sub-kabels gehad en er zit een behoorlijk verschil tussen de kabels.
    Het verschil is vooral merkbaar in de strakheid van het sublaag, meer gecontroleerd.
    De sub kan het dus allemaal beter aan zonder het idee te hebben dat ie boven z,n kunnen werkt.
    En zo is het! Ga daarom over op de Monster Thx...wauw!!! en dat voor maar 80 euro!!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Nu lijkt het mij voor een subwoofer minder belangrijk omdat het dan om lage geluidsfrequenties gaat
    Dit heb je inderdaad helemaal verkeerd zoals je al gelezen heb in de post van Mike.
    Ik heb nu diverse sub-kabels gehad en er zit een behoorlijk verschil tussen de kabels.
    Het verschil is vooral merkbaar in de strakheid van het sublaag, meer gecontroleerd.
    De sub kan het dus allemaal beter aan zonder het idee te hebben dat ie boven z,n kunnen werkt.
    En zo is het! Ga daarom over op de Monster Thx...wauw!!! en dat voor maar 80 euro!!!
    80 is voor de 1 weinig. voor de ander heel veel . Maar ik neem aan dat je wilt zeggen dat je voor 80 euro een hele degelijke kabel hebt die zijn geld meer dan waard is .

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Nu lijkt het mij voor een subwoofer minder belangrijk omdat het dan om lage geluidsfrequenties gaat
    Dit heb je inderdaad helemaal verkeerd zoals je al gelezen heb in de post van Mike.
    Ik vind dit nogal een harde opmerking. Dat zou toch wel iets subtieler mogen. "Minder belangrijk" is niet hetzelfde als "Niet belangrijk". Om dan meteen te zeggen dat ik iets helemaal verkeerd heb vind ik behoorlijk onbeleefd. Ik denk dat ik dit forum voorlopig maar niet meer bezoek, want op dit soort reacties zit ik echt niet te wachten als ik het goed bedoel.

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Absoluut, die Monster THX subkabel schijnt zeker ook lekker te zijn.
    Bijkomend voordeel is dat ie er ook nog eens heel goed uit ziet.


  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Ik vind dit nogal een harde opmerking.


    "Minder belangrijk" is niet hetzelfde als "Niet belangrijk".
    Heb ik ergens "niet belangrijk"gezegd ??

    Om dan meteen te zeggen dat ik iets helemaal verkeerd heb vind ik behoorlijk onbeleefd.
    Dit was zeker niet onbeleefd bedoeld maar als jij het zo wilt opvatten/lezen.

    Ik denk dat ik dit forum voorlopig maar niet meer bezoek, want op dit soort reacties zit ik echt niet te wachten als ik het goed bedoel.
    Wat jij wilt

    Kortom, of je heb mijn post met de verkeerde toon gelezen danwel begrepen of je bent gewoon snel op je teentjes getrapt.
    Ik kan jouw verders niet dus daar kan ik voor de rest ook geen oordeel over geven.
    Vergeet niet dat mijn post zeker niet negatief bedoeld.
    Ik probeer graag andere te helpen danwel van advies/tips te voorzien.
    Als jij je snel aan gevallen voeld dan kan ik daar helaas niks aan doen maar het was niet mijn intentie om het zo over te laten komen.
    Wat jij nu voor de rest van mij vind, onbeleefd of wat dan ook, dat moet je zelf weten , maar mijn bedoeling was goed.
    Daarom hoop ik dat we nu gewoon gezellig verder kunnen gaan hier op het forum en zoniet.............ach. :wink:

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Nu lijkt het mij voor een subwoofer minder belangrijk omdat het dan om lage geluidsfrequenties gaat
    Dit heb je inderdaad helemaal verkeerd zoals je al gelezen heb in de post van Mike.
    Ik heb nu diverse sub-kabels gehad en er zit een behoorlijk verschil tussen de kabels.
    Het verschil is vooral merkbaar in de strakheid van het sublaag, meer gecontroleerd.
    De sub kan het dus allemaal beter aan zonder het idee te hebben dat ie boven z,n kunnen werkt.
    En zo is het! Ga daarom over op de Monster Thx...wauw!!! en dat voor maar 80 euro!!!
    80 is voor de 1 weinig. voor de ander heel veel . Maar ik neem aan dat je wilt zeggen dat je voor 80 euro een hele degelijke kabel hebt die zijn geld meer dan waard is .
    Nee ik wilde zeggen: Daarom ga ik over op de monster thx...wauw!!! en dat voor maar 80 euro!!! en ja, voor het geld is hij zeker de moeite waard..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #40

    Standaard

    Ik ben ook op zoek naar een subkabel. Hebben de kabels van Oehlbach een goede prijs/kwalitiet verhouding ?

  16. #41

    Standaard

    Ik heb ook een tijdje een profigold scartkabel eraan gehad.
    Ik vond hem in vergelijking met de qed scartkabel die ik er nu aan heb hangen een beetje agressief en scherp overkomen. met andere woorden, de balans in de kabel is niet optimaal.
    tevens ging de beeld- en geluidskwaliteit met sprongen vooruit door gebruik te maken van de qed kabel!(mooie diepe, heldere kleuren, minder beeldruis etc.)

    profigold is gewoon een budgetkabel (daar is niets mis mee), maar verwacht er geen wonderen van!

    tja, ik als audiofiel zijnde kan alleen maar beamen dat er juist WEL erg veel verschillen zitten in verschillende merken en klasses van kabel!
    Zo kun je door met kabel te experimenteren je gehele caracter van een set aanpassen/veranderen.
    echter moet iedereen voor zichzelf uitmaken of de verbetering ook conform de prijstijging is!
    het is in de audio-industrie nu eenmaal zo dat voor een kleine klankverbetering NIET evenredig veel betaald moet worden! :wink:

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Absoluut, die Monster THX subkabel schijnt zeker ook lekker te zijn.
    Bijkomend voordeel is dat ie er ook nog eens heel goed uit ziet.

    goed uitzien??????!!!!!!!!!
    Kijken naar een kabel?
    Ik LUISTER toch echt meer naar een kabel dan dat ik er NAAR kijk! :wink:
    volgens mij is een kabel ook voor het doorgeven van geluidssignalen gemaakt en niet om er naar te kijken!
    het is wel van belang dat een goede kabel ook goed afgewerkt is.
    degelijke pluggen e.d.

    meestal zijn de kabels in een installatie TOCH weggewerkt! :wink:

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik LUISTER toch echt meer naar een kabel dan dat ik er NAAR kijk! :wink:
    Heeee...we zijn het eens! :wink:
    Helemaal gelijk! Een kabel mag voor mij part pimpelpaars zijn (mijn digitale coax is paars trouwens - QED) want het zit toch in de 'bips' van mijn spelers/receiver. Zie er helemaal niets van.

    Om nog heel even in te haken op die mooie Monster kabel: het ding is THX gecertificeerd. Dit betekent ongetwijfeld dat ie aan allerlei strenge eisen voldoet en ook best goed zal zijn. Alleen betaal je voor dat THX bordje een meerprijs. Ik denk dus dat er voor minder een gelijkwaardige kabel te koop is, maar dan zonder THX bordje. Want als je echt op THX staat, moet de rest ook THX zijn anders heeft het geen enkele zin. Dus ál je kabels THX en ál je apparatuur... Ik weet niet of er veel mensen zijn die zó bezeten zijn van het THX bordje (en zoveel €€€'s hebben) dat ze dat allemaal doen. We hebben immers gezien dat zelfs Meneer Lucas in zijn eigen studio geen THX speakertjes heeft staan :wink:
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  19. #44

    Standaard

    Beste mensen,

    bedankt voor al jullie, al dan niet felle, reacties.
    Ik vraag me af of ergens de mogelijkheid bestaat om een aantal verschillende kabels op proef mee te nemen, zodat ik thuis kan vergelijken.
    Als laatste vraag heb ik eigenlijk nog: ik kan nergens een site vinden waarop ik prijsindicaties van de verschillende kabels kan ontdekken.
    Kunnen jullie me hier aan helpen? Het liefst zie ik zoiets als kieskeurig.nl waar alle producten netjes naast elkaar getoond worden.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Absoluut, die Monster THX subkabel schijnt zeker ook lekker te zijn.
    Bijkomend voordeel is dat ie er ook nog eens heel goed uit ziet.
    http://www.monstercable.com/images_db/home_av/thx/ultra/ULT_I1000sub_glam.jpg[/img]
    goed uitzien??????!!!!!!!!!
    Kijken naar een kabel?
    Ik LUISTER toch echt meer naar een kabel dan dat ik er NAAR kijk! :wink:
    volgens mij is een kabel ook voor het doorgeven van geluidssignalen gemaakt en niet om er naar te kijken!
    het is wel van belang dat een goede kabel ook goed afgewerkt is.
    degelijke pluggen e.d.

    meestal zijn de kabels in een installatie TOCH weggewerkt! :wink:
    Luisteren naar een kabel? Ik neem aan dat je bedoelt het geproduceerde geluid dat door verschillende bronnen en schakelingen voort wordt gebracht door het trillen van enkele membramen die de lucht weer voorstuwen in verschillende hertzfrequenties dat wij als geluid ervaren...?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Absoluut, die Monster THX subkabel schijnt zeker ook lekker te zijn.
    Bijkomend voordeel is dat ie er ook nog eens heel goed uit ziet.
    http://www.monstercable.com/images_db/home_av/thx/ultra/ULT_I1000sub_glam.jpg[/img]
    goed uitzien??????!!!!!!!!!
    Kijken naar een kabel?
    Ik LUISTER toch echt meer naar een kabel dan dat ik er NAAR kijk! :wink:
    volgens mij is een kabel ook voor het doorgeven van geluidssignalen gemaakt en niet om er naar te kijken!
    het is wel van belang dat een goede kabel ook goed afgewerkt is.
    degelijke pluggen e.d.

    meestal zijn de kabels in een installatie TOCH weggewerkt! :wink:
    Luisteren naar een kabel? Ik neem aan dat je bedoelt het geproduceerde geluid dat door verschillende bronnen en schakelingen voort wordt gebracht door het trillen van enkele membramen die de lucht weer voorstuwen in verschillende hertzfrequenties dat wij als geluid ervaren...?
    zoiets ja! :wink:

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    goed uitzien??????!!!!!!!!!
    Kijken naar een kabel?
    Ik LUISTER toch echt meer naar een kabel dan dat ik er NAAR kijk! :wink:
    volgens mij is een kabel ook voor het doorgeven van geluidssignalen gemaakt en niet om er naar te kijken!
    Harry, ik heb het idee dat je niet de gehele thread heb doorgelezen.
    Alleen in de post die jij nu aahaalde gaf ik als bijkomend voordeel dat de kabel er ook goed uitziet en dat is altijd mooi meegenomen toch.
    Daarnaast luisteren we niet naar "de" kabel maar naar het resultaat van het signaal wat erdoor gaat. :wink:
    Neemt overigens niet weg dat een heel groot aantal mensen een kabel of product wel kopen op het uiterlijk.

  23. #48
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    We hebben immers gezien dat zelfs Meneer Lucas in zijn eigen studio geen THX speakertjes heeft staan :wink:
    Inderdaad, maar dat komt wellicht doordat B&W/Nautilus zijn producten niet ter aanbieding geeft voor een THX keuring met alle daarbij komende kosten.
    Maar dit maak inderdaad weer eens duidelijk dat je in principe niks heb aan zo,n THX certificering.
    Echte goede producten verkopen zichzelf toch wel.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Inderdaad, maar dat komt wellicht doordat B&W/Nautilus zijn producten niet ter aanbieding geeft voor een THX keuring met alle daarbij komende kosten.
    Daarom...zijn ze iets minder duâh!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo Bekijk bericht
    Toch wist je dat er een andere kabel aanzat.
    Ik had laatste in een bekende hifi zaak hetzelfde, daar kraken ze altijd datgene af wat ze niet verkopen.
    Hij wou mij ook kabels laten luisteren en toen vroeg ik of ik een paar kabels mocht wisselen en dan moest hij mij maar eens vertellen wat de verschillen waren.
    Natuurlijk deed hij hier niet aan mee.
    Hij probeerde mij ook wijs te maken dat elk kabeltje anders klinkt en ingespeeld moest worden, bullshit!
    Ook had hij het over verschillen in digitale coaxkabels.
    Daar gaan toch alleen maar eenen en nullen door en dus is het toch volslagen onzin om dan te beweren dat door andere kabels te gebruiken een andere klank word voortgebracht.
    Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zulke onzin gehoord.
    Als dat zo was dan had je door de tientallen fabrikanten met de zoveel verschillende type kabels altijd een andere klank.
    Je zou zelfs een rechtzaak kunnen aanspannen tegen de fabrikanten van versterkers enzo omdat het geluid dat je hebt je niet bevalt omdat hun niet hebben aangegeven welke kabels je een bepaalde klank garanderen.

    Eigenlijk moesten de fabrikanten met tests aan moeten tonen dat er verschil in zit maar die kijken wel uit.
    Die vinden het prima zo.
    Zoals met alles blijkt toch dat mensen gewoon belazerd willen worden.
    Ik luister al tientallen jaren heel veel muziek en ben altijd al met hifi bezig geweest.
    Maar hoe er de laatste jaren allerlei onzin wordt uitgekraamt is eigenlijk niet meer normaal.

    Groetjes
    Dewo

    Het ligt toch wel iets genuanceerder. Afhankelijk van de uitgangsimpedantie van de bron heeft een kabel, die in principe een LCR netwerk vormt, wel degelijk invloed een bepaalde invloed op het signaal. Hoe hoger de uitgangsimpedantie van de bron en hoe hoger de impedantie en capaciteit van een kabel, hoe sterker hij zich gaat gedragen als een laagdoorlaatfilter, waarbij ook de fase verder draait naarmate de frequentie hoger wordt. De filterwerking bepaalt hoe helder het geluid klinkt en de fasedraaiing heeft invloed op het geluidsbeeld, hoewel vooral de match tussen links en rechts belangrijk is wat de fasedraaiing betreft. Om al die redenen is het ook zaak om niet onnodig lange kabels te gebruiken. Soms echter klinkt een "slechtere" kabel beter wanneer het systeem hoge tonen te luid weergeeft bij "goede" kabels, dan compenseert e.e.a. elkaar, wat uiteraard weer niet gewenst is bij High End systemen.
    Wijze raad van een collega: "Perfect is the enemy of the Good". Moet wel betaalbaar blijven.
    Laatst aangepast door Gerardus : 09-09-2021 om 14:49

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •