De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 2-kanaals analoge output naar 5.1-kanaals analoge input

    Heb pas een Siemens versterker gekocht met een 5.1 analoge ingang. Ik heb daarnaast een Onkyo DVD-speler met wat digitale (optisch en coaxiaal) en 2 analoge uitgangen. Consequentie is nu dat ik via mijn versterker geen Dolby digital kan afspelen.
    Wat is de goedkoopste redelijke optie om dit wel te kunnen?

  2. #2

    Standaard

    Een 5.1 versterker met alleen een analoge ingang?

    Hmmm... Ik wist niet dat die bestonden... behalve wanneer het om alleen een eindversterker gaat.... zonder volume en/of toonregeling dus.
    In dat geval heb je nog een geschikte voorversterker met surround-decoder nodig.
    Misschien kun je nog even het typenummer van de versterker noemen?

  3. #3

    Standaard

    Even een kort verhaaltje. Ik heb een Brinkmann kast gekocht. Dit merk heeft samen met Siemens een ultieme kast met bijbehorende electrostaat-luidsprekers en versterker gebouwd. Door de aard van de luidsprekers is de versterker van Siemens alleen maar in staat om analoog signaal naar de luidsprekers te sturen (ik ben geen expert, dus misschien is het wat onduidelijk zo). Eigenlijk had ik een DVD-speler moeten kopen met een ingebouwde DA converter, maar ja ik had nog (en heb) een goede onkyo.

    http://www.brinkmann-moebel.de/index...g/sms/sms.html

  4. #4

    Standaard Re: 2-kanaals analoge output naar 5.1-kanaals analoge input

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eoosterhuis
    Heb pas een Siemens versterker gekocht met een 5.1 analoge ingang. Ik heb daarnaast een Onkyo DVD-speler met wat digitale (optisch en coaxiaal) en 2 analoge uitgangen. Consequentie is nu dat ik via mijn versterker geen Dolby digital kan afspelen.
    Wat is de goedkoopste redelijke optie om dit wel te kunnen?
    Wat je vlgns mij nodig hebt is een dvd speler met ingebouwde 5.1 decoder....die hebben aan de achterkant allemaal uitgangen voor ieder kanaal (tulppluggen) om naar een versterker te gaan met ingangen voor die kanalen....zoals jou Siemens.
    Ik neem aan dat jou versterker alleen de ingangen heeft voor al die kanalen maar zelf geen decoder bezit?

    Op dit plaatje staat wat ik bedoel met de versterker ingangen (wel een Onkyo maar dat maakt niet uit)

    http://www.hometheaterhifi.com/volum...el-closeup.jpg

    Je ziet hier links onder de ingangen op de versterker....komt dit een beetje overeen met jou situatie?


    De dvd speler die hiervoor nodig heeft (met de decoder ingebouwd) heeft de volgende uitgangen:
    http://www.likko.com/img/dvdr-backright.jpg

    Kan je eens vertellen welk type versterker en dvd speler je hebt?
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  5. #5

    Standaard

    Situatie klopt zoals je 'm omschreef. Ik hoopte eigenlijk dat er een goedkopere oplossing was dan de aanschaf van een nieuwe DVD-speler met digitale decoder, bijvoorbeeld een AC-decoder o.i.d.
    Ik heb een Siemens SMS versterker en een Onkyo DV SP-500

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eoosterhuis
    Door de aard van de luidsprekers is de versterker van Siemens alleen maar in staat om analoog signaal naar de luidsprekers te sturen (ik ben geen expert, dus misschien is het wat onduidelijk zo).
    Ehhh...er gaat altijd een analoog signaal naar de speakers... Als Siemens heel gewoon een decoder in de receiver had gebakken, was je klaar geweest. Maar goed, water under the bridge op dit moment. Zoals al opgemerkt zijn de enige keuzes die je hebt een nieuwe DVD speler kopen met eigen decoders óf een voorversterker die voorzien is van decoders.

    Je zegt dat je had gehoopt goedkoper uit te zijn, maar ik denk dat je dat niet moet willen met zo'n mooie set. Goede decoders zijn natuurlijk erg belangrijk. Je hebt die electrostaten natuurlijk niet voor de grap gekocht. Overigens een hele mooie oplossing moet ik zeggen. Stijlvolle kast en nog een mooi geluid ook.

    Ik denk zelf dat voor zo'n set een losse decoder misschien wel het beste is. De decoders in DVD spelers zijn toch vaak van mindere kwaliteit en je zegt zelf dat je nog een goede speler hebt. Wil je niet nóg een kastje erbij, kun je voor een goede speler gaan met goede eigen decoders. Ik ben zelf (uiteraard) erg tevreden over mijn Pioneer 757i. De voorloper van deze speler vormt de basis van spelers van Marantz, Onkyo. Ik ken de types niet uit het hoofd, maar het zijn allemaal spelers die alle formaten aankunnen (DVD-Audio en Video, SACD, VCD e.d). Die Marantz en Onkyo zijn voorzien van nóg betere audio electronica maar zijn ook duurder. De Pioneer kostte een maand of 8 geleden nog tegen de €1000.
    Wat de prijzen zijn van losse decoders weet ik niet.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eoosterhuis
    Situatie klopt zoals je 'm omschreef. Ik hoopte eigenlijk dat er een goedkopere oplossing was dan de aanschaf van een nieuwe DVD-speler met digitale decoder, bijvoorbeeld een AC-decoder o.i.d.
    Ik heb een Siemens SMS versterker en een Onkyo DV SP-500
    Zie de bovenstaande reply....heb ik weing aan toe te voegen.
    Tegenwoordig hebben de meeste versterkers al die decoders aan boord.
    In het begin gebeurde het nog wel eens toen 5.1 geen gemeengoed was dat versterkers "voorbereid" waren op 5.1 (waarbij er een print werd bijgeplaatst in de versterker) of hadden de situatie zoals die zich bij jou nu voordoet.

    Een noodoplossing zou kunnen zijn om tijdelijk een goedkope dvd speler met decoders aan te schaffen. Bij Media Markt hebben ze er nog wel een paar denk ik. Laatste keer dat ik ze zag waren ze ook niet echt duur.

    Of je zou de installatie die je nu hebt moeten gebruiken alleen voor de rest van het audio gebeuren en niet voor dvd.
    Zou je een aparte versterker kunnen aanschaffen voor je films....maar ja dan wordt het wel een dure hobby vrees ik
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eoosterhuis
    Situatie klopt zoals je 'm omschreef. Ik hoopte eigenlijk dat er een goedkopere oplossing was dan de aanschaf van een nieuwe DVD-speler met digitale decoder, bijvoorbeeld een AC-decoder o.i.d.
    Ik heb een Siemens SMS versterker en een Onkyo DV SP-500
    Van een losse decoder wordt hier melding gemaakt:
    http://www.multifoon.nl/hometheater.html

    Er staat op die pagina het volgende:
    ***Dit set bestaat uit 5 losse 'mini'speakers en een bijbehorende actieve subwoofer. Speciaal voor mensen met een goede hifi set is er een losse dolby digital/ dts decoder bij te leveren om zo uw hifi set uit te breiden zonder al te veel te verliezen aan hifi kwaliteit. Setprijs €850,=, inclusief decoder €1360,=. ***

    Het gaat maar om het idee maar die losse decoders zijn dus wel te krijgen.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  9. #9

    Standaard

    Goh... Ik werk bij Siemens, maar ik wist niet dat we ook banden hadden met audio... Ja, VDO Dayton, maar da's weer iets anders...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •