Pagina 70 van 87 EersteEerste ... 206066676869707172737480 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.726 tot 1.750 van 2158 worden weergegeven.
  1. #1726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Bij Lord Of The Rings vind ik de grote menigte en legers zeer gaaf. Ik denk niet dat dit hierin zal plaatsvinden wel?
    er is 1 dele van de film waar een heel groot leger is van een bepaald wezen. maar verder zijn alle wezens met ene paar of een klein leger in de film

  2. #1727

    Standaard

    Ik denk dat je wel heel wat spoilers in je recensie hebt gezet. Alsmede je laatste bericht.

  3. #1728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ik denk dat je wel heel wat spoilers in je recensie hebt gezet. Alsmede je laatste bericht.
    Ergens heb je gelijk.....maar wat zijn spoilers mbt The Hobbit? Ik bedoel: het boek is al zo'n 75 jaar oud.

    In feite is dit bijna hetzelfde als het einde van The Passion of the Christ tussen spoilertags zetten .

  4. #1729

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ergens heb je gelijk.....maar wat zijn spoilers mbt The Hobbit? Ik bedoel: het boek is al zo'n 75 jaar oud.

    In feite is dit bijna hetzelfde als het einde van The Passion of the Christ tussen spoilertags zetten .
    Feit is dat er zoveel meer dan enkel het boek verfilmd is, dus graag allemaal op de spoilers letten mensen en de spoiler tags gebruiken indien je bepaalde scenes of plots gaat bespreken!

  5. #1730
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #1731

    Standaard

    Vandaag geweest en had er meer van verwacht. Sommige scenes gaan te lang door, duidelijk is nu al dat zaken gerekt worden om aan drie films te komen. Vooral het eerste uur is tergend langzaam en vol informatie die achterwege had kunnen blijven. Ellenlange scenes met gepraat, waaronder de dwergen die op bezoek komen bij Bilbo en de boel kaal eten. Dit gaat te lang door. Midden en eindstuk zijn stukken beter, vooral ook door de actie die dan meer aanwezig is. Miste verder de typische sfeer van LOTR, het zag er allemaal net wat minder fraai uit. Misschien zelfs iets te gelikt en realistisch, maar heb gelezen dat dit kan komen door de HFR, waardoor je als kijker meer middenin de film waant. De CGI was bij tijd en wijlen ook minder mooi. Beeldkwaliteit was verder top met de HFR, net alsof je naar een BD kijkt op het grote scherm. Veel scherper en feller van kleur.

  7. #1732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Vandaag geweest en had er meer van verwacht. Sommige scenes gaan te lang door, duidelijk is nu al dat zaken gerekt worden om aan drie films te komen. Vooral het eerste uur is tergend langzaam en vol informatie die achterwege had kunnen blijven. Ellenlange scenes met gepraat, waaronder de dwergen die op bezoek komen bij Bilbo en de boel kaal eten. Dit gaat te lang door. Midden en eindstuk zijn stukken beter, vooral ook door de actie die dan meer aanwezig is.
    Sluit me hier volledig bij aan. Scenes in het begin en midden van de film gaan simpelweg veel te lang door en sommige scenes zijn sowieso overbodig. Pas als we Gollum ontmoeten gaat het tempo omhoog en komt er ook meer actie waardoor de film een stuk beter eindigt dan hij begint.

    Het is gewoon doodzonde want behalve de lengte er is helemaal niets op de film aan te merken. Het is gewoon een prima verfilming van het boek met wat noodzakelijke en meestal zeer geslaagde aanpassingen.

  8. #1733

    Standaard

    Ik kom ook net terug.

    Eerst een vooral iets over de HFR. In het begin lijkt het net of je hebt al je beeldverbeteraars aanstaan op je plasma/LED! Dit is even wennen. Het lijkt haast surrealistisch waardoor het er allemaal wat 'gemaakt' uitziet. Ik had het dan ook moeilijk om mij in de LotR sfeer terug te vinden. Na een 3 kwartier lukte dit al beter, maar één ding is zeker, de sfeer van LotR zal het nooit worden. Ik heb ook net het boek uit en het doet me deugd een goede filmadaptatie te zien. Voor mij was er niets te lang en niets te veel.


  9. #1734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ik kwam er te laat achter dat ze in de luxor ook gewoon hfr hadden en atmos, maar ik vind dat je in emmen gewoon veel beter kunt zitten. Hoe zit dat met de nieuwe zaal is die ook mooier ingericht?
    Ik zat in zaal 1 de film te bekijken, daar zal die wel 24p hebben gedraaid. Vond het beeld namelijk niet al te scherp.
    Zaal 6 gaat pas volgende week open geloof ik. Wist niet dat deze zaal ook hfr heeft?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #1735

    Standaard

    Vandaag gezien.Ik vond de film niet slechter of beter dan lord of the Rings,wel had ik iets meer van 3D verwacht.
    Kijk uit naar de Bluray.

  11. #1736

    Standaard

    Ik snap dat gezeur om de lengte echt niet, zal wel komen doordat ik een fan ben, maar de scenes met de dwergen kunnen mij niet lang genoeg duren!

    De 2 uur en circa 40 minuten vlogen voorbij en het HFR was na een kwartier gewenning ook schitterend, de eerste film in 3D waarbij ik het 3D echt een toegevoegde waarde vond hebben.

    Kan niet wachten op het tweede en derde deel.


  12. #1737

    Standaard

    Het begin van een nieuwe trilogie! (wellicht wat Spoilers verhaaltechnisch gezien)

    Jarenlang hebben we - het grote publiek en die-hard Tolkien fans - moeten wachten op de verfilming van the Hobbit. Het eerste boek dat Tolkien schreef over Midden-Aarde in de Interbellum periode schreef hij vooral als een avonturenboek, gericht op het jonge publiek. Zijn vertellingen over Hobbits, trollen, orks, tovenaren en dwergen wordt tegenwoordig gezien als een klassieker in het fantasy genre en ook destijds was het een groot succes. Toen de uitgevers van the Hobbit om een vervolg op dit prachtige boek vroegen kwam Tolkien met een probleem te zitten. De queeste rond Erebor was immers een afrondend verhaal en dat bewoog hem er uiteindelijk toe de invloed van Bilbo's vondst van de Ring in Gollum's grot te gebruiken als de personificatie van al het kwaad dat hij persoonlijk had meegemaakt in WO 1. Tolkien deed er jaren over de historie rond de Oorlog om de Ring op papier te krijgen en slaagde daar uiteindelijk glansrijk in. De reden waarom ik dit aanhaal is omdat ik - toen de eindcredits op het grote scherm kwamen en de lichten in de zaal aangingen - me direct afvroeg hoe Peter Jackson opnieuw in staat is geweest om Midden-Aarde zo fantastisch te verfilmen. Let wel, Jackson heeft de andere weg bewandeld en tackelde eerst het door velen als onfilmbare Lord of the Rings. The Hobbit zou dan een eitje moeten zijn niet waar? Verre van dat mag rustig geconcludeerd worden. De historie achter Thorin's queeste om de Eenzame Berg - het thuisfront van de Dwergen - terug in te nemen van Smaug de draak is wellicht nog wel gecompliceerder dan de op het oog vrij zwart-witte afspiegeling tussen goed en kwaad in Lord of the Rings. Toch slaagt Jackson er in door het gebruik van een dubbele proloog die lang duurt maar hoogst noodzakelijk is de neutrale kijker bewust te maken van de beweegredenen van de Dwergen om deze reis te gaan maken met Gandalf en Bilbo aan hun zijde. De aankomst van de Dwergen in the Shire is magistraal verfilmd en Martin Freeman laat hier direct zien hoe goed hij Bilbo onder de knie heeft. Eenmaal op weg begint het echte avontuur en ontvouwt de film zich niet alleen als een spektakelstuk, maar ook een film die in staat is de balans te bewaren tussen actie en het vertellen van het verhaal. Middels flashbacks wordt nog eens extra duidelijk gemaakt waarom Thorin zo gedreven streeft naar zijn doel en de mate waarin Jackson dat verweven heeft in de tegenwoordige tijd van de reis is zeer knap gedaan. Ook de dreiging van de opkomst van de Necromancer en de manier waarop the White Council daar op reageert is een prettige afwisseling en een duidelijke zijtak van het verhaal die meer en meer belangrijk zal gaan worden om the Hobbit straks aan Lord of the Rings te linken. De scenes met Saruman, Elrond en Galadriel vond ik persoonlijk zelfs wat te vlug voorbij schieten.
    Wat volgt is een geweldige avonturenfilm die erg trouw aan het boek blijft en diverse hoogtepunten kent. De trol scene is fantastisch, Goblin Town en de Goblin King is een lust voor het oog maar neigt iets teveel te leunen op het 3D effect en snelle cameraflitsen en het hoogtepunt is toch wel de Raadsels tussen Bilbo en Gollum. Ik heb me zitten vergapen aan de CGI van Gollum en de manier waarop Serkis hem speelt, eng en creepy zoals in het boek, werkelijk fantastisch, alleen die scene is het al waard om naar de bios te gaan. De finale is misschien wat cliché maar rond de eerste film wel mooi af en eindigt met een prachtige knipoog naar wat komen gaat in the Desolation of Smaug.
    De 3D vond ik subtiel toegepast en nergens storend of over the top. 48fps is even wennen, maar daarna merk je er niets meer van en draagt het alleen maar bij aan de helderheid van de beelden en het gebruik van de CGI. Ook de 3D lijkt er van te profiteren, geen moment last gehad van mijn ogen! De soundtrack van Shore is weer fantastisch en heeft mooie momenten van herkenning op bepaalde, cruciale punten in de film. Als laatste alle lof voor Freeman, McKellen en Armitage. Zonder de andere Dwergen tekort te doen springt hij er toch wel met kop en schouders bovenuit! Ga dit zien, als Lord of the Rings je lief is zal dit zeker niet tegen gaan vallen!

  13. #1738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het begin van een nieuwe trilogie! (wellicht wat Spoilers verhaaltechnisch gezien)

    Jarenlang hebben we - het grote publiek en die-hard Tolkien fans - moeten wachten op de verfilming van the Hobbit. Het eerste boek dat Tolkien schreef over Midden-Aarde in de Interbellum periode schreef hij vooral als een avonturenboek, gericht op het jonge publiek. Zijn vertellingen over Hobbits, trollen, orks, tovenaren en dwergen wordt tegenwoordig gezien als een klassieker in het fantasy genre en ook destijds was het een groot succes. Toen de uitgevers van the Hobbit om een vervolg op dit prachtige boek vroegen kwam Tolkien met een probleem te zitten. De queeste rond Erebor was immers een afrondend verhaal en dat bewoog hem er uiteindelijk toe de invloed van Bilbo's vondst van de Ring in Gollum's grot te gebruiken als de personificatie van al het kwaad dat hij persoonlijk had meegemaakt in WO 1. Tolkien deed er jaren over de historie rond de Oorlog om de Ring op papier te krijgen en slaagde daar uiteindelijk glansrijk in. De reden waarom ik dit aanhaal is omdat ik - toen de eindcredits op het grote scherm kwamen en de lichten in de zaal aangingen - me direct afvroeg hoe Peter Jackson opnieuw in staat is geweest om Midden-Aarde zo fantastisch te verfilmen. Let wel, Jackson heeft de andere weg bewandeld en tackelde eerst het door velen als onfilmbare Lord of the Rings. The Hobbit zou dan een eitje moeten zijn niet waar? Verre van dat mag rustig geconcludeerd worden. De historie achter Thorin's queeste om de Eenzame Berg - het thuisfront van de Dwergen - terug in te nemen van Smaug de draak is wellicht nog wel gecompliceerder dan de op het oog vrij zwart-witte afspiegeling tussen goed en kwaad in Lord of the Rings. Toch slaagt Jackson er in door het gebruik van een dubbele proloog die lang duurt maar hoogst noodzakelijk is de neutrale kijker bewust te maken van de beweegredenen van de Dwergen om deze reis te gaan maken met Gandalf en Bilbo aan hun zijde. De aankomst van de Dwergen in the Shire is magistraal verfilmd en Martin Freeman laat hier direct zien hoe goed hij Bilbo onder de knie heeft. Eenmaal op weg begint het echte avontuur en ontvouwt de film zich niet alleen als een spektakelstuk, maar ook een film die in staat is de balans te bewaren tussen actie en het vertellen van het verhaal. Middels flashbacks wordt nog eens extra duidelijk gemaakt waarom Thorin zo gedreven streeft naar zijn doel en de mate waarin Jackson dat verweven heeft in de tegenwoordige tijd van de reis is zeer knap gedaan. Ook de dreiging van de opkomst van de Necromancer en de manier waarop the White Council daar op reageert is een prettige afwisseling en een duidelijke zijtak van het verhaal die meer en meer belangrijk zal gaan worden om the Hobbit straks aan Lord of the Rings te linken. De scenes met Saruman, Elrond en Galadriel vond ik persoonlijk zelfs wat te vlug voorbij schieten.
    Wat volgt is een geweldige avonturenfilm die erg trouw aan het boek blijft en diverse hoogtepunten kent. De trol scene is fantastisch, Goblin Town en de Goblin King is een lust voor het oog maar neigt iets teveel te leunen op het 3D effect en snelle cameraflitsen en het hoogtepunt is toch wel de Raadsels tussen Bilbo en Gollum. Ik heb me zitten vergapen aan de CGI van Gollum en de manier waarop Serkis hem speelt, eng en creepy zoals in het boek, werkelijk fantastisch, alleen die scene is het al waard om naar de bios te gaan. De finale is misschien wat cliché maar rond de eerste film wel mooi af en eindigt met een prachtige knipoog naar wat komen gaat in the Desolation of Smaug.
    De 3D vond ik subtiel toegepast en nergens storend of over the top. 48fps is even wennen, maar daarna merk je er niets meer van en draagt het alleen maar bij aan de helderheid van de beelden en het gebruik van de CGI. Ook de 3D lijkt er van te profiteren, geen moment last gehad van mijn ogen! De soundtrack van Shore is weer fantastisch en heeft mooie momenten van herkenning op bepaalde, cruciale punten in de film. Als laatste alle lof voor Freeman, McKellen en Armitage. Zonder de andere Dwergen tekort te doen springt hij er toch wel met kop en schouders bovenuit! Ga dit zien, als Lord of the Rings je lief is zal dit zeker niet tegen gaan vallen!
    Mooie review, schreef iedereen maar zo inplaats van die lekker kort door de bocht reviews van kranten en tijd schriften die naar een film worden gestuurd waar ze eigenlijk al geen zin in hebben.

  14. #1739

    Standaard

    Goeie review Jordy,Ik had het niet beter gekund.

  15. #1740

    Standaard

    Mooie en goede revieuw Jordy , misschien wat enters ertussen, dan is het iets makkelijker en rustiger lezen.

    Maar je hebt het goed beschreven.

  16. #1741

    Standaard

    super recensie heel mooi.

  17. #1742

    Standaard

    Vandaag The Hobbit in 2D gezien bij Pathé De Munt in Amsterdam (van 3D wordt ik namelijk niet zo vrolijk eerder misselijk ) en ik kan zeggen dat de film mij zeker heeft weten te bekoren. Ongeveer 3 uur lang en dat zonder afdwalen en met veel plezier, een ouderwetse Lord Of The Rings van Peter Jackson . Ik kan de kritieken over de langdradigheid niet echt begrijpen want het verhaal heeft mij geboeid en dat smaakt dus naar meer, misschien moet je een echte Lord Of The Rings fan zijn om dat dus niet mee te krijgen. Jammer dat ik weer een heeeeeel jaar moet wachten voor nummer 2 in deze cyclus.


  18. #1743

    Standaard

    'k Heb kaartjes voor zaterdag. Het verwondert me dat er geen doden zijn gevallen bij de reservatie want het liep storm...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #1744

    Standaard

    Aangezien je gewoon online kunt bestellen, zullen die doden wel meevallen denk ik. Of je moet een cyberkill bedoelen .

  20. #1745

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    'k Heb kaartjes voor zaterdag. Het verwondert me dat er geen doden zijn gevallen bij de reservatie want het liep storm...
    Vanmorgen een man of 15 in een zaal van 300 bij Pathé Eindhoven, heerlijk

  21. #1746

    Standaard

    op 12-12-2012 wezen kijken in de metro (tiel)
    draaide in 2 zalen tergelijk met in ieder zaal ongeveer 20 mensen
    hier loop het niet echt storm wel genoten van de film

  22. #1747

    Standaard

    Heb mij reuze vermaakt. Vette scene's hoor, echt wonderschoon in 3d. Vond alleen de pauze weer belachelijk gekozen. Midden tijdens een vette actie scene. Gewoon ergerlijk, want 1 minuut eerder was een uitgelezen moment om even te stoppen. Kijk uit naar deel 2!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #1748

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Heb mij reuze vermaakt. Vette scene's hoor, echt wonderschoon in 3d. Vond alleen de pauze weer belachelijk gekozen. Midden tijdens een vette actie scene. Gewoon ergerlijk, want 1 minuut eerder was een uitgelezen moment om even te stoppen. Kijk uit naar deel 2!!
    In ede werd de film zonder pauze vertoond en dat was eigenlijk een geweldig idee! De 3 uur vlogen om en je blijft zo echt in de film zitten


  24. #1749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Vanmorgen een man of 15 in een zaal van 300 bij Pathé Eindhoven, heerlijk
    dat is in het weekeinde wel anders...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #1750

    Standaard

    Gisteren gezien::

    The Hobbit - An Unexpected Journey
    Na een langer verblijf in production hell dan voor iedereen goed was, is er dan nu eindelijk Peter Jackson`s eerste film uit de Hobbit trilogy.

    Het verhaal gaat 60 jaar terug in de tijd, toen Bilbo Baggins nog jong was. Hij krijgt bezoek van Gandalf en een groep dwergen die willen dat hij mee gaat op avontuur: het veroveren van Erebor, het rijk dat de dwergen hebben verloren aan Smaug de grote boze draak.
    In eerste instantie twijfelt Bilbo wel of ie moet meegaan maar doet `t toch. En zo gaat het onwaarschijnlijke gezelschap op reis...

    Ook al is het bijna 10 jaar geleden dat de laatste Lord Of The Rings film verscheen, het is Jackson gelukt om opnieuw die magische sfeer uit die films te creeëren. Het is alsof we met z`n allen nooit uit Midden-Aarde zijn weg geweest. De terugkeer van enkele bekende personages helpt daar natuurlijk aan mee.
    De schaal van de film, de landschappen, de kostuums en de muziek: allemaal komt het weer zo lekker bekend voor en vertrouwd over.

    Toch is natuurlijk niet alles bij het oude gebleven. Een groot deel van de cast is nieuw, met Martin Freeman als de jonge Bilbo voorop. Freeman past verrassend goed in het wereldje en kon zo écht een jongere uitvoering van Ian Holm zijn. Ook de andere nieuwkomers zijn allemaal goed op hun plaats.
    Het verhaal is net als in de originele trilogy vooral eerst opbouwend van aard en dus wat lichter van toon. Dat is ook het grootste nadeel van de film: af en toe is de humor te nadrukkelijk aanwezig en lijkt het wel alsof Jackson een comedy wilde maken. Dat had echt wel wat minder gekund.
    Dat is eigenlijk het enige minpunt. Verder is het allemaal, zoals we wel konden verwachten, allemaal dik in orde. Er zit genoeg actie en de afwisseling tussen dat en drama is goed, de actie scenes zien er mooi uit en Howard Shore`s muziek is weer lekker sfeervol.
    Niet veel op aan te merken dus, opnieuw een prachtig fantasie verhaal.

    Dé grote trekpleister van deze film, en zeker een reden om (als je dit niet vaak doet) weer eens de lokale multiplex te bezoeken is de revolutionaire film techniek die Jackson hier aan ons voorstelt. Hij heeft een manier van filmen bedacht waarbij we niet de reguliere 24 frames per seconde krijgen te zien maar 48. Daarin is de film opgenomen en dat is te zien ook. Al direct vanaf het begin zie je echt een verschil met de "ouderwetse" manier van filmen. Het beeld beweegt veel sneller dan we gewend zijn (het lijkt net alsof het beeld versneld wordt afgedraaid maar het geluid wel normaal loopt). Dat is wel erg wennen maar dat duurde niet lang. Het went redelijk snel en dan zie je de voordelen ervan: het beeld is véél vloeiender én scherper dan normaal.

    Vooral dat laatste punt zal de haters en de liefhebbers splitsen: het is echt mega scherp, je ziet echt iedere pukkel, ieder haartje. En in de perfecte 3D uitvoering lijken de gevechten vaak nog echter, alsof je het echt van dichtbij mee maakt. Een ware belevenis.
    Echter zal het ultra scherpe beeld ook veel weerstand oproepen. Het lijkt, vooral in het begin, te veel alsof je je tussen sets bevindt in plaats van dat het echt lijkt. En in close ups zie je bijvoorbeeld letterlijk de make-up en contact lenzen van Gandalf. Dat zijn wel wat minpunten. Maar die wegen niet op tegen de talloze voordelen die deze HFR 3D versie biedt.

    Peter Jackson keert dus met verve terug naar Midden-Aarde. Met de film op zich is weinig mis en met de HFR 3D methode heeft Jackson,hopelijk,een revolutie binnen de filmwereld in gang gezet. Het is te hopen dat hij de overige twee delen van de Hobbit trilogy ook op deze wijze naar het scherm brengt en dat andere regisseurs snel zijn voorbeeld volgen.
    Er valt nog het één en ander te perfectioneren in de nieuwe film methode maar de eerste tekenen zijn meer dan hoopgevend.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 70 van 87 EersteEerste ... 206066676869707172737480 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •