Pagina 3 van 87 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 2158 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard Kink in de kabel?

    Meanwhile, it appears Jackson and New Line Cinema could be denied the chance to bring JRR Tolkien's other classic The Hobbit to the big screen.

    The film rights are tied up in a complicated arrangement which would prevent New Line cashing in on any box office success.

    Members of the Tolkien family are also opposed to any further film versions of his books. Only Royd Tolkien, the author's great-grandson, has supported the Rings trilogy. He appears in the third film and was flown to the Wellington premiere as a guest of New Line, the films' producers.


    http://www.stuff.co.nz/stuff/0,2106,...6a1860,00.html
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #52

    Standaard

    Regarding this whole Peter Jackson - HOBBIT story coming out of Berlin!
    Hey folks, Harry here... So far in all the reports in the "legitimate press" about THE HOBBIT and Peter Jackson they seem to be asking him the question, "Would you ever consider making the prequel to LORD OF THE RINGS, THE HOBBIT?" and Peter tends to answer with, sure he'd be interested, but he has to shoot KING KONG for Universal first and he wants to shoot a smaller quirkier New Zealand-y movie first, plus he feels the need to take a break from that universe before returning to it after living in it for 7 straight years. Of course he'd be using some of the original cast in that film, but the real question is... "Why has New Line Cinemas not got you signed and on the dotted line on HOBBIT, it'd make a BILLION dollars!?!?!?!"
    The reason, as Peter stated at Butt-Numb-A-Thon is that for one, he's never been approached or made an offer from New Line Cinemas to direct THE HOBBIT. Ok, so that begs the question, "Are they fucking insane?"
    Peter answered that by saying that New Line is very keen on wanting to do THE HOBBIT, but there are LEGAL ENTANGLEMENTS that are keeping it from happening. You see... NEW LINE has the rights to make a Movie from the book THE HOBBIT. However, UNITED ARTISTS/MGM apparently have the rights to distribute that movie. SO - why would New Line make Peter Jackson an offer to make a movie that they could not distribute. And why would MGM/UA make an offer to Jackson to distribute a movie they can not make? LIKE "SPIDER-MAN" and the rights issues that kept that in the hands of lawyers for two decades, this is the problem going on with THE HOBBIT.
    So, as long as the power of the ring motivates each studio to not cooperate and work the deal out to each others' mutual satisfaction, Jackson can... "WANT" to make the film all he wants, the fact is... beauracracy could keep it from every come to fruition. So, let's hope things work out, I want to see Weta's SMAUG so bad... the burning of Lake Town... The butterflies above the trees... Riddles in the dark.... the Woodland Elves... Barrell riding! And that final war over Smaug's Gold. "I likes mine, RAAAAW!" One day, perhaps!

    http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=16638

  3. #53

    Standaard

    Er schijnt weer wat schot in de zaak te komen. New Line wil onderhandelen om alle rechten in hun bezit te krijgen om The Hobbit te gaan maken. Denk dat ze, zeker nu na het ongekend grote succes van de LOTR trilogie, wel hééél diep in hun geldbuidel komen te tasten.

    McKellen staat iig te popelen om weer Gandalf te spelen en heeft er dus kennelijk veel zin in. Ik kan me nu eerlijk ook geen andere/betere Gandalf meer voorstellen dus hopelijk wordt hij het ook.

    McKellen klaar voor The Hobbit

    Gepubliceerd op vrijdag 09 januari 2004

    Er moet nog uitgezocht worden hoe het nu precies met de filmrechten van J.R.R. Tolkiens The Hobbit zit, maar Ian McKellen kan niet wachten tot de opnames beginnen
    Zowel Peter Jackson als Ian ‘Gandalf’ McKellen ondernemen serieuze pogingen J.R.R. Tolkiens proloog op de Lord of the Rings trilogie in productie te krijgen. Er is alleen een klein probleempje dat nog even opgelost moet worden: de filmrechten van The Hobbit liggen op dit moment bij zowel New Line Cinema als MGM/UA. Op dit moment zijn onderhandelingen gaande over hoe de kwestie opgelost kan worden. New Line Cinema, die de LotR-trilogie produceerde, wil de rechten van MGM/UA over nemen.

    Ian McKellen vertrouwd er op dat de rechtenkwestie snel wordt opgelost. Als dat eenmaal gebeurt is wil de acteur met regisseur Peter Jackson om de tafel gaan zitten om te kijken wat de mogelijkheden voor The Hobbit zijn. Eerder al suggereerde McKellen dat het wellicht een goed idee zou zijn om van The Hobbit geen speelfilm, maar een langlopende tv-serie te maken. The Hobbit gaat aan de Lord of the Rings vooraf en beschrijft hoe Bilbo Baggins de ‘ring to rule them all’ in zijn bezit kreeg.

    Brandende vraag dit jaar voor Jackson is tevens of hij een Oscar zal krijgen voor The Return of the King. Jackson zelf zei dat hij het bijzonder op prijs zou stellen, maar hij heeft zijn hoop er niet op gevestigd. Volgens Jackson is de kans erg klein, omdat de Lord of the Rings films fantasiefilms zijn en die doen het meestal niet goed bij de Oscars. Jackson: ‘Deze films zijn niet gemaakt voor de Oscars, maar voor het publiek.’

    Onlangs kreeg Jackson wel voor het derde jaar op rij door het Director’s Guild of America genomineerd voor de prijs van Beste Regie voor The Return of the King. En daarmee maakt hij geschiedenis, want nooit eerder kwam een regisseur drie jaar achter elkaar in aanmerking voor beste regie.


    Bron: Planet.nl

    Als ze er een tv serie van gaan maken dan hoop ik wel dat ze het net zo aanpakken als met de LOTR films en niet dat ze ons gaan afschepen met goedkope FX en decors zoals dat normaal wel vaak gebruikelijk is met tv series. Dan hoeft het voor mij nl niet, laten ze er dan maar een speelfilm van maken. Mij maakt het in principe niet zo veel uit wat ze ermee gaan doen, alhoewel m`n voorkeur toch lichtelijk naar een film uitgaat, als ze het maar goed doen. 8)
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  4. #54

    Standaard

    Och, als ze de televisieserie net zo aanpakken als dat ze met BoB gedaan hebben, zul je mij niet horen klagen...

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JFC_
    Och, als ze de televisieserie net zo aanpakken als dat ze met BoB gedaan hebben, zul je mij niet horen klagen...
    Euhm, nee dan hoor je mij zeer zeker ook niet klagen! Eerder juichen!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  6. #56

    Standaard

    Eigenlijk is het wel een beetje krom. The Hobbit moet toch makkelijk in een film van drie uur passen, terwijl LotR misschien beter in series had kunnen komen, en dan ook met alles erin, incl Tom Bombadil, scouring e.d. Maar ja, dat had waarschijnlijk niets opgeleverd.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #57

    Standaard

    King Kong is being released in 2005. The sound will be in the Dolby EX 6.1 format. "Scripting will start the end of 2003 with shooting planned for next summer." Pas hierna kan Jackson eventueel beginnen als hij de rechten kan krijgen. En als hij klaar is met The Hobbit mag hij The Silmarillion ook wel gaan schieten.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #58

    Standaard

    Ik hoop echt dat The Hobbit er komt, maar dan wel liefst al lange speelfilm en niet als serie. The Hobbit zie ik echt toch wel als een verhaal dat 'af' moet zijn wanneer, bij wijze van spreken, het doek valt.

  9. #59

    Standaard

    Nou lijkt me helemaal te gek!!!
    En dan over een tijdje als mega SE in de winkels...
    Van the Hobbit tot ROTK!!

    Greetz,
    Toine

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    En als hij klaar is met The Hobbit mag hij The Silmarillion ook wel gaan schieten.
    Die is helemaal niet geschikt voor een film. Wel zou die in een serie alá Band of Brothers kunnen worden gemaakt, al is er in de Sil nou niet echt sprake van een vaste cast. En er komen een zeer groot aantal personages in voor. Ik zou het niet erg vinden hoor als het gemaakt wordt, maar ik denk dat voor het grote publiek niet aantrekkelijk genoeg is, te droog. Al zitten er wel veel gedeeltes in met drama en oorlog.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #61

    Standaard

    Zeker wat dat dit een bioscoopfilm wordt. Commercieel gezien veel meer uit te halen.

  12. #62

    Standaard

    Nog meer nieuws. Of eigenlijk, nog eens een bron over hetgeen we allemaal intussen wel weten:
    For the next forty-five minutes, Jackson and the cast took questions from the audience about the characters and themes of the movie, but the biggest question on most people's minds was whether Peter Jackson would direct Tolkien's prequel to the trilogy, The Hobbit. Jackson said that the rights to the prequel were still a bit complicated since New Line only purchased the rights to The Lord of the Ring. He hasn't actually talked to anyone at New Line about The Hobbit yet, and he probably wouldn't until they worked out those issues. He said that he would be keen on doing it, although he thought it would be harder to adapt as a film, since it's more of a linear "road movie". That aside, there had been no actions yet and if they asked him, he said that he'd give it serious consideration because "it would be weird for someone else to do it".

    Dit is wat Peter Jackson het afgelopen weekeinde erover te melden had.

    Zie: http://www.comingsoon.net/news.php?id=2959
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JFC
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    "-Dobby likes me...
    - Dobby is a f*cking fag!"
    Hehehe! Ik lig nog steeds dubbel om dat stukje. Ongelovelijk dat ze ermee weggekomen zijn ook...
    Misschien een domme vraag, maar waar zit deze uitspraak?
    Ik heb hem in de film niet gehoord, toch?
    Ik vraag het me ook af.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #64

    Standaard

    Ik heb net het boek gekocht van The Hobbit, dus weet nog niet wat ik er van vind,
    maar als de film ervan in dezelfde style als Lotr gemaakt word ga ik er zeker weer van genieten,
    Lotr is naar mijn mening de beste en mooiste film en ( boek) die er bestaat.
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Nancy

    Don,t point your finger at fucking crazy people!!!!!

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JFC
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    "-Dobby likes me...
    - Dobby is a f*cking fag!"
    Hehehe! Ik lig nog steeds dubbel om dat stukje. Ongelovelijk dat ze ermee weggekomen zijn ook...
    Misschien een domme vraag, maar waar zit deze uitspraak?
    Ik heb hem in de film niet gehoord, toch?
    Ik vraag het me ook af.
    Dit zat in de toespraak die Gollum gaf na het in ontvangst nemen van een MTV-movie-award voor Best Animated Character. Dobby was ook genomineerd. Je moet maar eens zoeken op Kazaa naar Gollum + MTV. Is idd een geweldig filmpje.

  16. #66

    Standaard

    Het filmpje staat ook op de extended edition van Two Towers
    Marc Castermans - Mijn collectie

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nancy
    Ik heb net het boek gekocht van The Hobbit, dus weet nog niet wat ik er van vind,
    maar als de film ervan in dezelfde style als Lotr gemaakt word ga ik er zeker weer van genieten,
    Lotr is naar mijn mening de beste en mooiste film en ( boek) die er bestaat.
    Ik hoop juist niet dat het in dezelfde stijl gefilmd gaat worden. De trilogie zie ik persoonlijk meer als een serieus epos waar de Hobbit vooral een speels verhaal is wat je vooral merkt aan de vrij dunne (of misschien wel heel begrijpelijke) verhaallijn en de 'kinderlijke' schrijfstijl, het is ook niet voor niets dat Tolkien dit ooit meer als kinderboek bedoeld heeft.

    Ik bedoel, door LOTR lopen tientallen verschillende verhaallijnen door elkaar heen. In de Hobbit zijn dat er véél minder, dit maakt het verhaal echter wel veel begrijpelijker en makkelijker te lezen. De Hobbit lees je zo doorheen terwijl ik bij LOTR meer dan eens terug moest bladeren hoe die en die ook alweer heetten.

    Een speelsere manier van film lijkt mij dus beter bij deze film passen en zal ook een groter (lees: meer kinderen) publiek aanspreken!
    "Utúlie'n aurë! Aiya Eldalië ar Atanatári, utúlie'n aurë!"

    StarTrader

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark Prinsen
    De trilogie zie ik persoonlijk meer als een serieus epos waar de Hobbit vooral een speels verhaal is wat je vooral merkt aan de vrij dunne (of misschien wel heel begrijpelijke) verhaallijn en de 'kinderlijke' schrijfstijl, het is ook niet voor niets dat Tolkien dit ooit meer als kinderboek bedoeld heeft.
    Juist. De Hobbit = Sprookje. In de Ban van de Ring = Mythologisch epos (althans, bedoeld als). De Hobbit is minder gelaagd en heeft veel minder 'backstory'. Het komt beter tot z'n recht als een luchtigere avonturenfilm, iets wat Steven Spielberg in de pre-Schindler's List-fase van z'n loopbaan zou maken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #69

    Standaard

    Nieuwe ontwikkeling (aldus comingsoon.net):

    ... it is looking more and more likely that Time Warner, which owns Warner Bros. Pictures and New Line Cinema, will swoop in and purchase MGM, after Sony was unable to construct a final offer for the company.
    Buying MGM would give Time Warner a nice little bonus - worldwide theatrical and television rights to J.R.R. Tolkien's The Hobbit. New Line, which has released "The Lord of the Rings" trilogy, would be able to pursue the film after all, if things work out.


    Met andere woorden, als Warner er in slaagt MGM voor de neus van Sony weg te kapen, dan komen de distributierechten en de rechten op de verfilming van het boek in handen van één concern. Het belangrijkste probleem dat de verfilming tot nu toe nagenoeg onmogelijk maakte zou daarmee zijn opgelost.

    Zie verder: http://www.comingsoon.net/news.php?id=5607
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Nieuwe ontwikkeling (aldus comingsoon.net):

    ... it is looking more and more likely that Time Warner, which owns Warner Bros. Pictures and New Line Cinema, will swoop in and purchase MGM, after Sony was unable to construct a final offer for the company.
    Buying MGM would give Time Warner a nice little bonus - worldwide theatrical and television rights to J.R.R. Tolkien's The Hobbit. New Line, which has released "The Lord of the Rings" trilogy, would be able to pursue the film after all, if things work out.


    Met andere woorden, als Warner er in slaagt MGM voor de neus van Sony weg te kapen, dan komen de distributierechten en de rechten op de verfilming van het boek in handen van één concern. Het belangrijkste probleem dat de verfilming tot nu toe nagenoeg onmogelijk maakte zou daarmee zijn opgelost.

    Zie verder: http://www.comingsoon.net/news.php?id=5607
    Ik had al het een en ander gelezen over de perikelen rondom MGM maar ik had er niet bij stilgestaan dat dit ook invloed kon hebben op de situatie rondom The Hobbit. Het is alleen nog wel even de vraag of het rondkomt tussen Warner en MGM: Sony was lange tijd de grote favoriet voor het binnenhalen van MGM en ik kan me niet voorstellen dat ze het nu compleet opgegeven hebben.

  21. #71

    Standaard

    *schopje*

    het is dus al een hele tijd bekend dat Sony MGM overgenomen heeft; al iets van nieuws wat dat heeft betekend voor The Hobbit?

    Ik heb ergens iets gelezen dat Jackson al weer in onderhandelingen is voor een nieuwe film, 'The Lovely Bones', ná King Kong en dus voor The Hobbit ..
    Ik vrees dat dit project (waar ik héél erg naar uit kijk, een soort van Indy4 gaat worden

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Ik vrees dat dit project (waar ik héél erg naar uit kijk, een soort van Indy4 gaat worden
    In de zin dat 't eindeloos uitgesteld gaat worden??

    tsja, ... ik verwacht meer dan dat. Peter Jackson was wel eerg enthousiast over LOTR. Dat hij dat tot een goed einde heeft gebracht vind ik een soort wonder (leek mij ondoenlijk); hij heeft het erg goed aangepakt.
    Hij was ook enthousiast over het the Hobbit-idee (ok, ik kan me voorstellen dat hij na al die jaren LOTR een paar jaar middle-earth-moe is :wink: ), dus, als die legal-stuff op orde kan komen is er geen filmmaatschappij zo gek hem die kans NIET te geven, gezien het oorverdovende succes van LotR!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  23. #73

    Standaard

    Ik dacht dat er nog steeds een probleem was met de rechten

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Ik dacht dat er nog steeds een probleem was met de rechten
    Klopt. Recht op verfilming en recht op distributie liggen bij verschillende concerns.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #75

    Standaard

    een stukje ligt er bij MGM .. ander deel bij Time Warner .. en het was ook zo dat de familie Tolkien niet acter een verfilming van The Hobbit staan (behalve één kleinzoon dacht ik) omdat ze de verfilming van LOTR niet goed vinden ( ) .. maar dat zal meer te maken hebben met een spelletje om meer geld te vangen ..

    ik bedoelde met de vergelijking met Indy4 idd dat ik denk dat deze film nog lang uitgesteld gaat worden. Dat had voor een sequel niet zo gek veel uitgemaakt, maar is altijd vervelend met een prequel aangezien de acteurs er ook niet jonger op worden. (Zo is is Ian Holm geweldig als Bilbo, en kan hij er nu nog wel met make-up jong genoeg uitzien voor Bilbo in The Hobbit, kijk maar naar de Fellowship, het stukje in de grot van Gollum .. maar over 5 jaar is dat ook wel anders)

Pagina 3 van 87 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •