Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 47 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philps,loewe of Sony tv met minste problemen bij 100Hz?

    Ik ben opzoek naar een nieuwe breedbeeld TV. Ik heb er 2 op het oog:

    Philips 32 PW 8608 (100Hz)
    Loewe AVENTOS 3781ZW (100Hz)

    Ik heb beide al bekeken in de winkel, en ben zeer te spreken over beide. De loewe is 300 euro duurder, maar als die écht beter is dat laat m'n budget dat nog toe . De loewe heeft allerlei digitale 100Hz snufjes, zoals Digital Motion Interpolation Plus e.d..(zijn deze snufjes ook uit te schakelen eventueel?) De philips is ook 100Hz, maar heeft geen van deze snufjes. Dit is dus gewoon een standaard 100Hz tv, zonder al die digitale filters erin. Maar welke van de 2 is nou beter. Loewe heeft al van horen zeggen standaard betere geometrie e.d.. Maar het gaat mij voornamelijk ook om de kwaliteit bij DVD. Tv kwaliteit is ook belangrijk, maar ik wil m'n DVD's niets te kort doen (pixel plus valt niet in budget ook niet in doorsparen, daar m'n vorige tv kapot is gegaan en deze spoedig moet vervangen). Maar kan het zijn dat de Philips betere kwaliteit levert bij DVD juist omdat deze geen digitale snufjes heeft extra bovenop de 100Hz. Graag jullie mening of eventueel ervaring met de Tv's(beeld, geluid, etc.). Heeft die loewe trouwens ook ACI, zoals de philips modellen dat kennen? Ik weet dat er meerdere threads al zijn over 100Hz techniek, maar het gaat me nu even bewust om deze 2 tv's.

    Graag jullie mening.

  2. #2

    Standaard

    Heb zelf de 36pw9527 Pixel Plus en deze krijgt woensdag een calibratie. Heb van mensen vernomen van dit forum dat het beeld niet te overtreffen is door een Loewe TV.

    Succes met de keuze

  3. #3
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Zou toch echt voor de Loewe gaan. Kijk en vergelijk in de winkel, maar mijn ervaring is dat de Loewe het beste van de 2 is... Maar ja, wie ben ik...

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij is "Digital Motion Interpolation Plus" van Loewe vergelijkbaar met pixelplus van Philips.
    Deze funktie "berekent" extra lijnen tussen bestaande beeldlijnen, waardoor de zichtbare resolutie wordt verhoogd tot een "semi-HDTV" niveau. Hierdoor krijg je veel meer een"film ervaring" en zie je op een groot scherm geen/nauwelijks beeldlijnen meer, zelfs niet wanneer je er dichtbij zit... Alleen bij erg snel bewegende beelden zie je soms nog wat lijnen in erg lichte vlakken wanneer je goed oplet.
    De funktie zit ook op mijn Loewe Articos en ik kan je vertellen dat het prima werkt. Eigenlijk wil ik het gewoon niet meer missen.

    Ik heb zelf ook flink rondgeshopt en beeldkwaliteit vergeleken, maar als iemand hier zegt dat hij/zij geen verschil ziet tussen Philips en Loewe dan wordt het toch tijd voor een bril... Bij Philips zag ik toch duidelijk meer beeldruis in hetzelfde antennesignaal en minder scherpe omtrekken van de objecten/personen bij DVD-beelden.

  5. #5

    Standaard

    Thuis heb ik de loewe staan en ik kan hem aanraden, echt een heel lekker tv'tje.
    Jesus, won't you fucking whistle -Tool (Sober)

    Mijn DVD Collectie!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Volgens mij is "Digital Motion Interpolation Plus" van Loewe vergelijkbaar met pixelplus van Philips.
    Deze funktie "berekent" extra lijnen tussen bestaande beeldlijnen, waardoor de zichtbare resolutie wordt verhoogd tot een "semi-HDTV" niveau. Hierdoor krijg je veel meer een"film ervaring" en zie je op een groot scherm geen/nauwelijks beeldlijnen meer, zelfs niet wanneer je er dichtbij zit... Alleen bij erg snel bewegende beelden zie je soms nog wat lijnen in erg lichte vlakken wanneer je goed oplet.
    De funktie zit ook op mijn Loewe Articos en ik kan je vertellen dat het prima werkt. Eigenlijk wil ik het gewoon niet meer missen.

    Ik heb zelf ook flink rondgeshopt en beeldkwaliteit vergeleken, maar als iemand hier zegt dat hij/zij geen verschil ziet tussen Philips en Loewe dan wordt het toch tijd voor een bril... Bij Philips zag ik toch duidelijk meer beeldruis in hetzelfde antennesignaal en minder scherpe omtrekken van de objecten/personen bij DVD-beelden.
    .

    Heb zelf de Philips 36PW9527 en heb geen Antennesignaal maar digitenne dus van beeldruis kan ik niet spreken.

    Hieronder lees je wat iemand over de Philips zegt tegenover Loewe:

    Ja, mijn 36PW9767 is ook een pixel plus. Ik ben zelf dus ook liefhebber van zo`n groot scherm, het was dan ook een 92`er of anders niks!

    Ben maar gerust, na calibratie is er geen Loewe toestel daat hieraan nog kan tippen!
    Ben na het calibreren zelfs nog gaan kijken bij Loewe toestellen in de winkels om te vergelijken en ook bij m`n vader die het nieuwste Loewe model had maar geen van allen kon mijn beeld evenaren!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Ben na het calibreren zelfs nog gaan kijken bij Loewe toestellen in de winkels om te vergelijken en ook bij m`n vader die het nieuwste Loewe model had maar geen van allen kon mijn beeld evenaren!
    Zo zo... flink met je TV aan het slepen geweest om hem voor vergelijking naast een Loewe te zetten? Tja... Helaas kan het niet anders... om te vergelijken moeten de TV's nu eenmaal in dezelfde ruimte met hetzelfde omgevingslicht staan.

  8. #8
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    Ikzelf zou w8 ten tot ik er helemaal uit was en eventueel doorsparen voor de tv die jij uiteindelijk het liefste wil..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Ben na het calibreren zelfs nog gaan kijken bij Loewe toestellen in de winkels om te vergelijken en ook bij m`n vader die het nieuwste Loewe model had maar geen van allen kon mijn beeld evenaren!
    Zo zo... flink met je TV aan het slepen geweest om hem voor vergelijking naast een Loewe te zetten? Tja... Helaas kan het niet anders... om te vergelijken moeten de TV's nu eenmaal in dezelfde ruimte met hetzelfde omgevingslicht staan.
    .

    Als je goed leest staat er ook bij dat iemand van het forum is geweest en niet ik???

    Wat ik wel uit mijn ervaring kan vertellen is dat mijn ouders een Loewe Aconda 82cm hebben en vond het beeld altijd wel iets helderder dan mijn Philips 92cm. Maar dit lag wellicht aan de grote (scheelt toch 10cm). Na calibratie kan ik gerust zeggen dat het beeld nu bij mij beter is

  10. #10

    Standaard

    Wat een vergelijking, Philips en Loewe, dat is alsof je een gezinswagen met een Ferrari vergelijkt. Loewe is stukken beter.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    Wat een vergelijking, Philips en Loewe, dat is alsof je een gezinswagen met een Ferrari vergelijkt. Loewe is stukken beter.
    .

    Na calibratie kun je Philips Pixel Plus zeker met een Loewe vergelijken

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    Wat een vergelijking, Philips en Loewe, dat is alsof je een gezinswagen met een Ferrari vergelijkt. Loewe is stukken beter.
    .

    Na calibratie kun je Philips Pixel Plus zeker met een Loewe vergelijken
    En als je dan ook de Loewe calibreert?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    Wat een vergelijking, Philips en Loewe, dat is alsof je een gezinswagen met een Ferrari vergelijkt. Loewe is stukken beter.
    .

    Na calibratie kun je Philips Pixel Plus zeker met een Loewe vergelijken
    En als je dan ook de Loewe calibreert?
    .

    Dan ben ik jaloers

  14. #14

    Standaard

    Nou, wij krijgen vrijdag onze Loewe Nemos 32 geleverd. Zodra ik wat ervaringen heb, vertel ik ze
    Because i'm bad, i'm bad, you know it.....who's bad!

  15. #15

    Standaard

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=18389

    Hier lees je echt wat van de kwaliteit van Philips 100 Hz.

    Philips eigenaren zijn altijd zo druk bezig hun merk te verdedigen (is dat nodig?).
    Koop dus maar een Loewe.
    Ik heb zelf trouwens een Sony en ben erg tevreden.
    StarTrader

  16. #16

    Standaard

    Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar TV's. Mijn oog was gevallen op een Loewe AVENTOS 3781ZW en sinds kort ook de Philips 32PW8818 en ook de Sony KV-32FQ85. Allen zijn 82 cm TV's. M'n budget is ongeveer 1400 euro max. Ik ben op zoek naar een TV die de minste problemen geeft bij het bekijken van DVD. Je hoort toch nogal vaak over problemen met 100Hz/Digitale filters die problemen veroorzaken. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een 32 inch breedbeeld TV, maar wel met een goede beeld kwaliteit bij DVD(dus geen échte blokvorming, of streepeffecten door 100Hz), én een REAL FLAT(philips term), dus volledige vlakke beeldbuis. Bovenstaande TV's zijn dit alle 3. Heeft iemand ervaring bij het kijken naar DVDs op bovenstaande modellen, en welke is volgens jullie de beste, qua minste beeld problemen(Het uiteindelijke kijk resultaat). Graag jullie mening...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    Wat een vergelijking, Philips en Loewe, dat is alsof je een gezinswagen met een Ferrari vergelijkt. Loewe is stukken beter.
    .

    Na calibratie kun je Philips Pixel Plus zeker met een Loewe vergelijken
    Alleen kun je de door de OP genoemde 8606 geen Pixel Plus toestel noemen. Sterker nog, het is het "instapmodel" met een vlak scherm. (wel met een heel behoorlijk beeld)

    Zelf ben ik ook in de markt voor een nieuwe 32", deze mag tussen de 1000 en 1300 euro kosten (met een kleine uitloop richting de 1500). Al een half jaar ben ik er mee bezig en na veel testen lezen ben ik sinds een aantal weken bezig met het bekijken van de diverse toestellen en het begint al een klein beetje uit te kristaliseren waar de keuze naar toe gaat....

    ---let op, onderstaande meningen zijn subjectief en alleen gebaseerd op mijn bevindingen.

    Ik begon met een aantal merken die mij wel aanspraken, en om de volgende redenen zijn daar al een aantal van afgevallen.

    * Panasonic (en dan met name de "best geteste" 28/ 32PS10) beschikt over een heel behoorlijk beeld (een van de betere in die prijsklasse) maar viel af vanwege het gebruik van inferieure materialen voor de behuizing. De kast oogt goedkoop, het klepje aan de voorkant kun je waarschijnlijk maar een keer of 50 open en dicht doen voordat het afbreekt en de knopjes die er achter schuilgaan zien er uit alsof de ontwerper ervan al in de jaren 80 is overleden, armoedig....

    * JVC, de goedkopere tv's gaven mij niet de kwaliteit beeld die ik verlang. Het duurdere D.I.S.T toestel sprak mij wel aan, maar helaas heb ik alleen maar een dvd-bron kunnen bekijken en heb dus nog geen volledige indruk van deze tv. Helaas blijkt uit de reacties van anderen dat de nieuwe techniek nog niet uitontwikkeld is en nog aardig wat kinderziektes kent. De informatie van JVC zelf is ook behoorlijk summier en bijna schimmig te noemen.

    * Sony, van dit merk heb ik al een jaar of 8 een 55cm 4:3 toestel en dat bevalt mij eigenlijk uitstekend. In diverse winkels de Sony's vergeleken met de rest en mij viel op dat alle sony's zo'n hard, scherp en onnatuurlijk beeld te voorschijn toveren. Enige toestel dat enigzins aanvaardbaar beeld gaf was de 32FQ70 (of -80). Alle goedkopere toestellen hadden behoorlijk veel last van horizontale trillingen van het beeld.


    En nu heb ik nog maar 2 merken over:

    * Loewe, en dan eigenlijk alleen het model Aventos 3781 of 3981 (want de Cantus is echt té bol en de rest té duuuuuurr). Waarvan ik alleen nog maar de kleinere variant 3770 heb zien spelen. Mooie kast, ook in zwart verkrijgbaar (!!!), goed beeld. Ik neem aan dat de 37 en de 39 op het geluid na, niet verder van elkaar verschillen dan een PiP-funtie, maar misschien weet iemand daar iets meer over te vertellen? Ik heb al gezien dat de 3781 te krijgen valt voor € 1299. Als iemand een goedkoper adresje weet hoor ik het graag, evenals een actuele prijs voor de 3981...

    * Philips, die wel ontzettend veel verschillende types op de markt heeft (de typenummers duizelen me helemaal), wat nog eens verergerd wordt door het feit dat er in de winkels nog heel veel oude modellen te zien zijn (tot bouwjaar 2000 aan toe ). De Pixel Plus toestellen zijn om te beginnen erg aan de prijs. Bovendien vind ik het beeld er niet op vooruit gaan. Ja, het IS scherper, maar zeker kabelsignaal (zoals ik ook thuis heb) ziet er gewoon niet natuurlijk uit. Ik vind het een hele lelijke vorm van scherpte. Het schijnt dat PP veel beter werkt met digitale bronnen zoals Digitenne, maar dat heb ik niet en zal ik ook niet nemen zolang die niet het signaal door geeft van de zenders BBC1 en 2 en BRT1 en 2....
    Modellen die mij wel aanspreken zijn de 8606, de PP 9308 (PP kan ook UIT), de PP 9528, maar toch vooral de 8818 (=opvolger van de 8807). De 8818 heeft een mooi rustig beeld met DNM (antiveeg oplossing, kan ook uit) en het beeld is niet zo ragscherp als de PP toestellen. De weergave van huidstinten doet natuurlijk, uitgebalanceerd aan. Ook de kast is "mooi", helaas zilver, maar wel goed afgewerkt en niet zo grof. Bovendien is de 8818 al te krijgen voor prijzen tussen de 1150 en 1300 euri.

    Ik hoop in januari, tijdens de uitverkoop, een verkoper te vinden die ook nog een mooie prijs voor me kan maken....

    ZO, het is nogal een epistel geworden he

    Als iemand nog tips, aan- en/of opmerkingen heeft hoop ik die hier terug te lezen.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik heb nu een Philips maar de volgende tv wordt ook zeker een Loewe, tenzij het een plasma of lcd gaat worden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ik heb nu een Philips maar de volgende tv wordt ook zeker een Loewe, tenzij het een plasma of lcd gaat worden.
    Welk type heb je, en wat zijn de problemen die je er mee hebt? En hoe lang heb je hem al?
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    Wat een vergelijking, Philips en Loewe, dat is alsof je een gezinswagen met een Ferrari vergelijkt. Loewe is stukken beter.
    .

    Na calibratie kun je Philips Pixel Plus zeker met een Loewe vergelijken
    En als je een Loewe laat calibreren ?
    Regards,
    Arjan.

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko

    Welk type heb je, en wat zijn de problemen die je er mee hebt? En hoe lang heb je hem al?
    Het is een Philips 28PW9623 Matchline.
    Niet dat ik echt grote problemen ermee heb op wat "na-ijl" effecten na dan.
    Dan ziet je vooral in de kleur zwart de contouren van het vorige beeld.
    Maar de Loewe tv,s die ik heb gezien vind ik gewoon mooier/prettiger kijken.
    Ik praat hier dan niet over gecallibreerde tv,s.
    Opzich ben ik wel tevreden met de Philips, hij geeft nog steeds het mooiste plaatje weer van alle tv,s uit mijn familie/vrienden krijg. :wink:
    Hij is overigens nu een jaar of 6 oud en hij wordt dus alleen gebruikt voor het normale tv kijken.
    Dvd films kijk ik via mijn gecallibreerde CRT projector.

    Maar buiten dit alles zal de volgende toch waarschijnlijk een plasma danwel lcd gaan worden.
    Hoop namelijk nog een aantal jaartjes met deze Philips te kunnen samenwonen, lang genoeg om de plasma-lcd,s de tijd te geven om goedkoper-beter te worden.

    Da,s alles, dus zeker niet ontevreden over de Philips, integendeel zelfs.

  22. #22

    Standaard

    Ik zit ook te kijken naar een loewe, maar ik lees ook hier en daar dat DVD over RGB scart problemen geeft bij sommige... hebben vele modellen hier last van, boven genoemde ook bijvoorbeeld(de aventos)?

  23. #23

    Standaard

    IK heb de knoop doorgehalt vanavond. Eigenlijk heel onverwacht, want ik ging alleen maar kijken.....Ik was toch wel heel erg te spreken over het beeld van de Loewe 3781/3981 (zelfde beeldbuis). Toen de verkoper in de speciaalzaak mij verraste met het feit dat sinds héél kort de betaalbaardere 3781 ook in het antraciet verkrijgbaar was, kon ik het niet langer ontkennen: Ik moest die Loewe hebben. Ben er inmiddels achter dat die Loewes overal het zelfde kosten, dus kon ik hem net zo goed, of zelfs veel beter halen bij die speciaalzaak waar ie geen cent duurder was dan bij de dozenschuivers als BCC en MM. Gratis op zaterdag bezorgd en geinstalleerd (ach ja, dat kan ik zelluf ook wel hoor...).


    Wat me écht helemaal over de streep trok was het feit dat sinds kort Loewe STANDAARD 3 jaar garantie geeft op hun toestellen! (her en der lees je helaas wel eens horror verhalen van mensen die de vreselijkste dingen hebben meegemaakt met hun Loewe, daar wens ik niet ook de dupe van te worden) en die 3 jaar geeft de tv genoeg tijd om eventuele gebreken aan het licht te brengen.

    Ik ben erg in mijn nopjes met mijn keuze. Hopelijk gaat mijn Zwarte Loewe 3781 (32 inch breedbeeld) mij veel plezier opleveren
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  24. #24

    Standaard

    Valt me op dat niemand de tv met het allerbeste beeld van dit moment volgens what hi-fi vergeet.....de Panasonic TX36-PD30...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #25

    Standaard

    En die heb jij ?
    StarTrader

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •