De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1
    aams_nl
    Guest

    Standaard Revoy 3200DX versus Sony-DVDspeler

    Hallo,

    Momenteel overweeg ik de aanschaf van een Revoy speler. Alternatief zou een Sony DVD speler zijn, aangezien TV ook Sony is. TV is 4:3, 100 HZ, 70 cm.
    Wie heeft recent een Revoy aangeschaft (of een versie met laatse firmware in gebruik) en kan de beeldkwaliteit beoordelen ten opzichte van een Sony DVD-speler in dezelfde prijsklasse (+/- 200 Euro)?? Normaliter komt Sony qua beeld zeer goed uit tests, reviews van Revoy zijn echter niet in vergelijking tot de concurrentie gedaan.

  2. #2

    Standaard

    ik zou je afraden om de revoy te nemen...... ik heb een paar weekjes even mijn persoonlijke ervaring op dit forum gezet:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=17900

    Het grootste probleem met de revoy (=kiss dp-450) is dat deze veeeeeel te veel bugs in de firmware heeft. Hij zou een heleboel moeten kunnen.... maar tegelijk heeft hij met alles (niet alleen divx) problemen.

  3. #3
    aams_nl
    Guest

    Standaard

    Hallo J-man,

    Hartelijk dank voor de aangerijkte info. Dit geeft mij een angstig gevoel voor het gebruiksgemak van de Revoy.

    Als ik nu de aanname neem dat het aspelen van DIVx een stukje toegevoegde waarde is, blijft de vraag openstaan wat de beeld en geluidsprestaties zijn van het apparaat, bij met name afspelen van reguliere originele DVD's.

    aanvullend voordeel (of banuit de huidige situatie bekeken een groot nadeel) van Revoy / Kiss is natuurlijk wel dat middels de upgrades van Firmware de daadwerkelijke prestaties van het apparaat groeien (en dus ook het genot evenredig kan toenemen), terwijl met een conventioneel apparaat je een vast stukje speelgoed hebt.

    Any ideas?

  4. #4

    Standaard

    toen ik hem kocht dacht ik ook... een dvd speler met als extra divx. Hoe slecht het divx gedeelte ook is het is beter dan zonder. Maar helaas heef t de speler zelfs problemen met sommige dvd's en tijdens het afspelen van mp3's loopt deze ook geheel willekeurig vast. Het ding is gewoon niet zo stabiel. Er komen trouwens ook andere divx spelers op de markt die gebasseerd zijn op een andere chipset dan de sigma. Nu is er bijvoorbeeld ook al een philips met een ESS chipset. Ik heb meer vertrouwens in deze producten en als je absoluut divx moet zou ik gaan voor een ander merk. En als dat niet zoveel uitmaakt dan zou ik gewoon een "echte" dvd speler nemen.
    Dat firmware upgraden klinkt op zich wel leuk, maar het schijnt dat kiss vooral bezig is met het op de markt brengen van weer nieuwe types. Het is ook al een aardig tijdje geleden dat de laatste firmware uitkwam. En wanneer dit toch gebeurt zijn deze meestal niet zo heel bijzonder.

    Op zich is de beeldkwaliteit wel goed en op het geluid heb ik ook niets op aan te merken. Ik gebruik zelf meestal de digitale uitgang, en dat is meestal wel goed, de paar keer dat ik de analoge uitgang gebruikt beviel deze ook wel.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •