Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "raar knetterend geluid" in Saving Private Ryan

    Ik koop niet zo veel films op DVD, mijn interesse ligt meer bij de concert-dvd's. Een aantal topfilms wil ik wel graag in mijn collectie dus heb ik laatst "Saving Private Ryan" gekocht.

    In sommige scene's hoor ik een "raar knetterend geluid", het lijkt wel alsof er soort kortsluiting is de speakers ontstaat.

    Het beste hoor ik het op het volgende moment:
    Aan het eind van scene 13 (1.41,32 op de timer), tijdens de beschieting van de "half track", als Tom Hanks op een aantal Duitsers schiet, (luister vooral naar de rechter surround speaker).

    Zijn er meer mensen die dit horen? Als je het 1x gehoord hebt blijf je je er aan ergeren, helaas komt het geluid vaker terug tijdens de schietpartijen.

    Aan mijn (surround)speakers ligt het niet, deze zijn goed.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de ervaring dat dit bijna altijd aan een beschadiging van het schijfje ligt. Soms kan het goed schoonmaken van de disk helpen.

    Ik heb hiervan vooral last bij wat van mijn oudere audio-schijfjes. Nooit echt voorzichtig mee geweest... Het blijkt dat de DVD-speler veel gevoeliger is voor dit soort zaken.

  3. #3

    Standaard

    dit heeft niets met beschadigingen van het schijfje te maken. Ik heb het ook, vind het super-irritant. Ik heb in het verleden al op verschillende discussie-fora gelezen dat meer mensen last hiervan last hebben.

  4. #4

    Standaard Re: "raar knetterend geluid" in Saving Private Rya

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jh jansen
    Als je het 1x gehoord hebt blijf je je er aan ergeren...
    Dat fenomeen ken ik, dus ga ik het niet checken of het bij mij ook zo is
    Zonder gekheid, ik krijg hem vanavond terug (uitgeleend), en zal ff luisteren.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  5. #5

    Standaard Re: "raar knetterend geluid" in Saving Private Rya

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jh jansen
    Het beste hoor ik het op het volgende moment:
    Aan het eind van scene 13 (1.41,32 op de timer), tijdens de beschieting van de "half track", als Tom Hanks op een aantal Duitsers schiet, (luister vooral naar de rechter surround speaker).
    Dat is gewoon het knetteren van de geweren...

    Maar ik heb dr geen last van, of in elk geval nog nooit last van gehad! Maar ook ik zal vanaaf eens luisteren voor je!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  6. #6

    Standaard private ryan

    ik had saving private ryan gehuurd bij de videoland en daar zaten ook redelijk wat krassen op en inderdaad rond nr 13 leek het net of er iets mis was met mijn boksen, maar andere dvd's hebben het niet, dus gelukkig ligt het niet aan mijn set!

    misschien zit er een fout in een laag van de dvd, en is dat in 1 productieserie terecht gekomen.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het ook gehoord, net wat je zegt een aantal keer het knetterende geluid. Ik dacht eerst het hoort bij het geweervuur maar hoorde het daarna nog een paar keer en dus geen geweervuur.

    Zeer irritand dus.

    Hetzelfde is het geval met Terminator 2 Judgment Day SE.
    Tijdens de vlucht naar de fabriek dat de helikopter de brug ondergaat hoor je geknetter, zowel in de DD als in de DTS track.

    Groetjes,

    Richard

  8. #8

    Standaard

    T2 heb ik (nog) niet ! Ik was toch van plan deze binnenkort eerst een keer te huren. Ik zal nakijken of deze ook "knettert".

  9. #9

    Standaard

    Zoals ik gezegd had, heb ik net even geluisterd...

    Maar ik kan echt niks ontdekken! Bij T2 kan ik ook niks ontdekken!!!

    Misschien heb ik niet zulke super goede speakers?!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook niet van die denderende speakers. Hoofd speakers zijn 2 sony boxen en mijn surround is van Dantax.

    Maar op het andere DVD forum waren ook veel mensen die last hadden van geknetter in T2.

    Mijn set is :

    Receiver - Yamaha RX-V520
    DVD-speler Yamaha S796.

    Misschien is het slecht een beperkte oplage wat dat knetteren bevat. Ieder geval ik had beide films toen ze net uitwaren.

  11. #11

    Standaard

    weet iemand misschien nog op welk forum (of op welke site) hier meer over te vinden is dan ??

  12. #12

    Standaard

    Op dit forum kan je de thread vinden.

    http://www.dvdforum.nl/dvdforum.html

    het staat in de klachtenbox met subject : Terminator 2 ultimate edition tin

  13. #13

    Standaard

    Dit is een probleem wat te maken heeft met je speakers en de DVD zelf

    Ik heb dit ook gehad en in dat geval staat het volume te hard voor je surround speakers. Bepaalde tonen kunnen dan niet goed worden afgespeeld en dan krijg je dat geknetter

    is gewoon iets wat in de productie niet goed is gegaan. Bij sommige speakers gaat dit niet goed, maar ze hebben gewoon iets vekeerd ingesteld bij het opnemen

    SLORDIG!

  14. #14

    Standaard

    Sorry Mischa maar dit heeft echt niets te maken met het volume, zelfs op een zeer bescheiden geluidsniveau blijf ik het horen.

    Het bereik van mijn surround speakers (Quadral) http://www.quadral.de is erg groot, en met andere DVD's heb ik (nog) geen last van "knetterende geluiden"

  15. #15

    Standaard

    Ik heb het net ff getest, en ik heb nergens last van. Niet dat je daar wat aan hebt, maar bij deze.. Heb zelf geen idee waar dit probleem aan kan liggen..
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  16. #16

    Standaard

    Nee, wat ik bedoelde was dat de DVD te hard is opgenomen voor je surround speakers. Hij spreekt dan bepaalde tonen aan die je surround speakers niet aankunnen en daardoor gaat het knetteren

    Gewoon een opname fout

    Mensen met superdeluxe speakers hebben waarschijnlijk een wijder bereik en die kunnen die tonen wel aan.

  17. #17

    Standaard

    Ik ga er maar van uit dat het die "kleine" brandjes zijn, die links en rechts woeden. Gezellig knapperende vuurtjes. Gezellig oorlogje.
    Af en toe hoor ik inderdaad een spanningstikkie, maar......

  18. #18

    Standaard

    Af en toe hoor ik inderdaad een spanningstikkie
    Is dat het geluid dat ik (en anderen dus ook) omschrijf ??

  19. #19

    Standaard

    Ik weet niet of iedereen er last van heeft maar iedergeval ik wel en een paar andere.

    Allebei de versies zijn Regio 2 en NL ondertiteld, niet geimporteerd uitde UK.

    Misschien dat mensen andere regio's hebben, ik weet het niet, dacht misschien is het handig.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  20. #20

    Standaard

    Ik ga er maar van uit dat het die "kleine" brandjes zijn, die links en rechts woeden. Gezellig knapperende vuurtjes. Gezellig oorlogje
    Erg leuk als je je HT lekker hard hebt staan en je opeens wat knetterend geluid door je achterboxen hoort wat het hele contrast van de film verpest.

    Zit je ook niet lekker in je stoel dan.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  21. #21

    Standaard

    Sorry hoor...maar ik ben ofwel leip ofwel de enige die het ziet/hoort...
    Op 1:40:57 (give or take a second) begint het 'geknetter' in de rechterspeaker. Dit valt toevalligerwijs samen met het brandje dat woedt achterop de halftrack. Iets later (time 1:41:22) gaat het door je centerspeaker heen naar links. Dat zou best wel eens te maken kunnen hebben met het 'pannen' van de camera.
    Ik hoor dus niets buitengewoons. Het klinkt dus niet alleen als een knapperend vuurtje...het IS een knapperend vuurtje.
    Dus alle interesante verhalen over dure speakers met een breed bereik (bladibla) ten spijt: ik hoor het op mijn Kef's en op de PC met de Cambridge SW speakers en het hoort er gewoon op.
    Tip: als zoiets gemeld wordt, kijk dan ook naar het beeld. Ik zat ook eerst met mijn oor op de speaker, en dan zie je dus niet of het geluid bij het beeld hoort...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard H
    en je opeens wat knetterend geluid door je achterboxen hoort wat het hele contrast van de film verpest.
    Ik krijg eerlijk gezegd het idee dat je nog niet helemaal goed weet om te gaan met het HT geluid fenomeen. Ik heb nog een keer goed geluisterd, en ja, ik hoor ook geknetter. Maar dat is echt een vuurtje zoals al 2x opgemerkt. Tip: je rear speakers verkopen of lekker bij het vuur gaan zitten
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  23. #23

    Standaard

    Tip: je rear speakers verkopen of lekker bij het vuur gaan zitten

    In dit geval ga ik wel bij het vuur zitten, lekker warm en zeker in dit tijdstip van het jaar

    Maar zal er nog een keer naar luisteren.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  24. #24

    Standaard vuurtje ... ??

    Het klinkt dus niet alleen als een knapperend vuurtje...het IS een knapperend vuurtje.
    Tip: als zoiets gemeld wordt, kijk dan ook naar het beeld. Ik zat ook eerst met mijn oor op de speaker, en dan zie je dus niet of het geluid bij het beeld hoort...
    Ja, ... dat vuurtje zie en hoor ik ook wel. Maar het "knetteren" (spanningstikken is misschien een betere omschrijving) waar ik het over heb HOORT ECHT NIET BIJ DE FILM !!! Het is een bijgeluid tijdens het schieten. Het verpest voor mij (en de anderen die het ook horen) echt de hele film.

  25. #25

    Standaard Re: vuurtje ... ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jh jansen
    Ja, ... dat vuurtje zie en hoor ik ook wel. Maar het "knetteren" (spanningstikken is misschien een betere omschrijving) waar ik het over heb HOORT ECHT NIET BIJ DE FILM !!!
    Nou ja...dan ben ik misschien doof. Als we over dezelfde scene praten snap ik niet helemaal hoe iemand tikken kan horen die niet van het vuur zijn, niet van het schieten komen, ook niet van het lange gras waar ze doorheen lopen, maar dan toch hard genoeg om storend te zijn - maar weer niet hard genoeg dat ze iedereen opvallen... Ik hou het op het vuur (icm alle ander dingen die zich in de nogal hectische scene afspelen).
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •