Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.

Discussie: (ook) Brommende Sub

  1. #1

    Standaard (ook) Brommende Sub

    Mijn know-how mbt electronica is klein maar hoop met mijn vraag toch wat duidelijkheid te krijgen.
    Ik heb een Aktieve Subwoofer (Rel Stadium) die een constante brom geeft als er spanning op staat.
    Deze brom wordt niet harder wanneer het volume omhoog gaat.
    Nu heb ik hem op verschillende stopcontacten in de woonkamer aangesloten waar hij allemaal die brom vertoond.
    Wanneer ik hem in de keuken aansluit is er geen enkele brom meer aanwezig.
    Weet iemand waar dit aan ligt, en vooral hoe op te lossen ?
    Alvast bedankt,

    Mvg,

    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  2. #2

    Standaard

    lijkt me een beetje een aarde probleem ofzo.
    Even 1 lompe vraag wellicht: je hebt toch niet je volumeknop vol open staan he? Lijkt me stug eerlijk gezegd aangezien het over is als je op een ander stopcontact overgaat, maar je weet het maar nooit

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    lijkt me een beetje een aarde probleem ofzo.
    Even 1 lompe vraag wellicht: je hebt toch niet je volumeknop vol open staan he? Lijkt me stug eerlijk gezegd aangezien het over is als je op een ander stopcontact overgaat, maar je weet het maar nooit
    Nope volumeknop staat niet open :wink:
    Ben nu wel te weten gekomen dat zodra ik de LFE ingang aanraak of wanneer ik daar een sub-kabel op heb aangesloten zitten aanraak de brom weg is.
    Maar een aarde probleem hoe bedoel je ????


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  4. #4

    Standaard

    weet niet precies hoe ik het moet uitleggen . Klinkt wellicht een beetje stom, maar je leest er wel vaker over: mensen die dit soort problemen hebben, en dan zou het een aarde probleem zijn. Het hoe of wat weet ik eerlij gezegd dus niet, maar was ook meer als een idee voor anderen wellicht .
    Het heeft in ieder geval te maken met je elektriciteit . Volgens mij kan die dan niet normaal wegkomen ofzo. En daar denk ik nou helemaal aan omdat het probleem over is op het moment dat je je lfe ingang aanraakt .
    Maaruh: heb jij je sub aangesloten via high/low level ofzo? Dat je je lfe ingang helemaal niet gebruikt?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    weet niet precies hoe ik het moet uitleggen . Klinkt wellicht een beetje stom, maar je leest er wel vaker over: mensen die dit soort problemen hebben, en dan zou het een aarde probleem zijn. Het hoe of wat weet ik eerlij gezegd dus niet, maar was ook meer als een idee voor anderen wellicht .
    Het heeft in ieder geval te maken met je elektriciteit . Volgens mij kan die dan niet normaal wegkomen ofzo. En daar denk ik nou helemaal aan omdat het probleem over is op het moment dat je je lfe ingang aanraakt .
    Maaruh: heb jij je sub aangesloten via high/low level ofzo? Dat je je lfe ingang helemaal niet gebruikt?
    Oke das duidelijk, hopelijk zijn er anderen dan wakker geschud voor een mogelijke oplossing
    Jawel hoor de LFE ingang wordt wel gebruikt maar ik had om te kijken waar de brom vandaan kwam alles losgehaald en stapsgewijs aangesloten.
    Alles dus los.
    Stroomsnoer aangesloten, aanzetten en ja hoor brom
    Toen raakte ik "eigenlijk per ongeluk" de LFE-ingang aan en de brom was weg.
    Kabel aangesloten (Qed) en stekker aangeraakt brom ook weg.
    Toen lekker met de sub aan het sjouwen geweest en iedere keer aansluiten op het Electriciteitsnet en aanzetten en iedere x weer die brom.
    Totdat ik hem aansloot op een stopcontact in de keuken en zie daar helemaal geen brom meer.
    Hopelijk weet iemand een oplossing


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  6. #6

    Standaard

    Als de brom blijft met alle aansluitkabels los en alleen de netkabel aangesloten kan ik je aanraden kontakt te zoeken met je dealer. De brom kan ontstaan door aardlussen of slechte interconnects maar mag niet optreden als de signaalkabels los zijn.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als de brom blijft met alle aansluitkabels los en alleen de netkabel aangesloten kan ik je aanraden kontakt te zoeken met je dealer. De brom kan ontstaan door aardlussen of slechte interconnects maar mag niet optreden als de signaalkabels los zijn.
    Maar waarom is de brom dan niet aanwezig als ik hem in de keuken aansluit ??


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  8. #8

    Standaard

    Gewoon teruggaan???

    Het lijkt me niet normaal dat een sub op een normaal stopcontact een brom geeft, terwijl er nog geen enkel snoer (behalve electriciteit) op is aangesloten.

    Op een ander forum bleek dat de sub die ik heb in sommige series ook een brom geeft en dat was te wijten aan een productiefout. Wellicht kun je het eens voorleggen in de winkel waar je 'm hebt gekocht?

    Groeten,

    Patrix
    Pioneer VSX-C300, Pioneer DV-444
    Pioneer S-V50B-K (S-W110/S-F50/S-CR50)
    JVC AV 28WZ4EP
    Playstation 2

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patrix
    Gewoon teruggaan???

    Het lijkt me niet normaal dat een sub op een normaal stopcontact een brom geeft, terwijl er nog geen enkel snoer (behalve electriciteit) op is aangesloten.

    Op een ander forum bleek dat de sub die ik heb in sommige series ook een brom geeft en dat was te wijten aan een productiefout. Wellicht kun je het eens voorleggen in de winkel waar je 'm hebt gekocht?

    Groeten,

    Patrix
    Zoals ik al zei, waarom is de brom (zachte hmmmm) niet aanwezig als ik hem in de keuken aansluit ??

    Jeroen.

    P.s. terug gaan zal niet gaan aldaar hij 2dehands is aangeschaft.
    Bleek ook bij de vorige eigenaar gewoon goed te klinken zonder de brom.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als de brom blijft met alle aansluitkabels los en alleen de netkabel aangesloten kan ik je aanraden kontakt te zoeken met je dealer. De brom kan ontstaan door aardlussen of slechte interconnects maar mag niet optreden als de signaalkabels los zijn.
    Maar waarom is de brom dan niet aanwezig als ik hem in de keuken aansluit ??


    Jeroen.
    De keuken zit waarschijnlijk op een andere groep aangesloten....?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als de brom blijft met alle aansluitkabels los en alleen de netkabel aangesloten kan ik je aanraden kontakt te zoeken met je dealer. De brom kan ontstaan door aardlussen of slechte interconnects maar mag niet optreden als de signaalkabels los zijn.
    Maar waarom is de brom dan niet aanwezig als ik hem in de keuken aansluit ??


    Jeroen.
    De keuken zit waarschijnlijk op een andere groep aangesloten....?
    Maar kunnen het dan nog steeds slechte interconnects zijn of ligt het dan aan een mogelijke aardlus ?

    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als de brom blijft met alle aansluitkabels los en alleen de netkabel aangesloten kan ik je aanraden kontakt te zoeken met je dealer. De brom kan ontstaan door aardlussen of slechte interconnects maar mag niet optreden als de signaalkabels los zijn.
    Maar waarom is de brom dan niet aanwezig als ik hem in de keuken aansluit ??


    Jeroen.
    De keuken zit waarschijnlijk op een andere groep aangesloten....?
    Maar kunnen het dan nog steeds slechte interconnects zijn of ligt het dan aan een mogelijke aardlus ?

    Jeroen.
    Je zou natuurlijk een hifi shop of van een vriend een interconnect kunnen lenen om erachter te komen....
    Als het een aardlus is zou je dat kunnen oplossen door alle apparaten naar een punt te gaan aarden...heel gedoe met snoeren en mag wat kosten......
    Maar hoor je de brom ook tijdens film kijken?.....ik hoor mijn Rel alleen lichtjes brommen als ik er heeeeel dicht bij sta. Het was erger maar door alle kabels van receiver naar speakers enz. goed schoon te maken en stevig aan te sluiten was 90% weg.... Tijdens film, zit er zo,n vijf meter vanaf heb ik nergens meer last van.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Heb inmiddels een andere interconnect geprobeerd maar probleem blijft.
    De brom hoor je niet als je een flinke actie film aan het kijken bent, maar als er subtiele momenten (bij Thrillers, etc.) zijn dan hoor je het duidelijk en is het irritant :x
    Mochten het aardlussen zijn is dat dan een constructiefout mbt het electriciteitsnet in huis ?
    Ik vraag dit omdat we een huurwoning hebben en anders de huurdersvereninging het moet repareren :wink:

    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Heb inmiddels een andere interconnect geprobeerd maar probleem blijft.
    De brom hoor je niet als je een flinke actie film aan het kijken bent, maar als er subtiele momenten (bij Thrillers, etc.) zijn dan hoor je het duidelijk en is het irritant :x
    Mochten het aardlussen zijn is dat dan een constructiefout mbt het electriciteitsnet in huis ?
    Ik vraag dit omdat we een huurwoning hebben en anders de huurdersvereninging het moet repareren :wink:

    Jeroen.
    Dan heb je wel een heel erge brom....balen..

    Het is geen constructie fout in je huis maar eerder de combinatie van apparatuur en hun wijze van aarding tezamen op de wcd. Je sub of ander apparaat stoort de aarding van een ander apparaat.
    Je kan het bij je verhuurder aangeven maar denk niet dat zij dit op hun kosten gaan aanpassen voor jou luisterplezier. Misschien dat je een extra groep mag bijplaatsen voor je audio alleen maar denk niet dat ze daar happig op zijn. Denk eerder dat het aanpakken van de netsnoeren naar de wand contact doos voor jou de oplossing is. Je kunt kant en klare produkten hiervoor aanschaffen (powerstrip met netsnoeren) maar dat komt gauw op honderden euro's uit ben ik bang....Misschien dat je iemand kent die elektro monteur o.i.d is die het voordeliger voor je kan maken?? scheelt veel geld op deze manier...... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Heb inmiddels een andere interconnect geprobeerd maar probleem blijft.
    De brom hoor je niet als je een flinke actie film aan het kijken bent, maar als er subtiele momenten (bij Thrillers, etc.) zijn dan hoor je het duidelijk en is het irritant :x
    Mochten het aardlussen zijn is dat dan een constructiefout mbt het electriciteitsnet in huis ?
    Ik vraag dit omdat we een huurwoning hebben en anders de huurdersvereninging het moet repareren :wink:

    Jeroen.
    Dan heb je wel een heel erge brom....balen..

    Het is geen constructie fout in je huis maar eerder de combinatie van apparatuur en hun wijze van aarding tezamen op de wcd. Je sub of ander apparaat stoort de aarding van een ander apparaat.
    Je kan het bij je verhuurder aangeven maar denk niet dat zij dit op hun kosten gaan aanpassen voor jou luisterplezier. Misschien dat je een extra groep mag bijplaatsen voor je audio alleen maar denk niet dat ze daar happig op zijn. Denk eerder dat het aanpakken van de netsnoeren naar de want contact doos voor jou de oplossing is. Je kunt kant en klare produkten hiervoor aanschaffen (powerstrip met netsnoeren) maar dat komt gauw op honderden euro's uit ben ik bang....Misschien dat je iemand kent die elektro monteur o.i.d is die het voordeliger voor je kan maken?? scheelt veel geld op deze manier...... :wink:
    Hoi Albert,

    Dank je voor de "duidelijke" uitleg.
    Er zit inderdaad erg veel aangesloten in de woonkamer.
    Heb in de WK 3x2 stopcontacten zitten daarop zit:
    TV
    Video
    X-Box
    Vitrinelicht
    TV Home
    Router
    Kabelmodem
    2de stereo
    Lampje
    Lampje
    Printer
    Scanner
    Monitor
    PC
    MiniDisc
    CD-Speler
    DVD-Speler
    Reciever
    Subwoofer
    Dat is het denk ik zo'n beetje.

    Maar je zegt nu dat het een aardingsprobleem is.
    Wat houd dat precies in ?
    Dat de Sub teveel of te weinig stroom krijgt ?
    Je hebt namelijk ook van die stekkerdozen die overspanning etc. tegen gaan (+/- €40) is dat dan wat ?
    Of een betere netsnoer voor alleen de Sub aanschaffen ?
    Ken namelijk geen Elektromonteur oid

    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  16. #16

    Standaard

    Kan het btw ook zo zijn dan de stopcontacten in de woonkamer totaal niet geaard zijn ???
    Of moet ik dan ook andere problemen constateren ?


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes

    Hoi Albert,

    Dank je voor de "duidelijke" uitleg.
    Er zit inderdaad erg veel aangesloten in de woonkamer.
    Heb in de WK 3x2 stopcontacten zitten daarop zit:
    TV
    Video
    X-Box
    Vitrinelicht
    TV Home
    Router
    Kabelmodem
    2de stereo
    Lampje
    Lampje
    Printer
    Scanner
    Monitor
    PC
    MiniDisc
    CD-Speler
    DVD-Speler
    Reciever
    Subwoofer
    Dat is het denk ik zo'n beetje.


    Jeroen.
    Sluit anders alleen eens je sub, dvd speler, receiver en tv aan op de wcd.
    Wie weet is het dan weg en ligt het aan bv je xbox...heb je dit weekend wat te doen...hahaha :wink:
    Een stekkerdoos tegen overbeveiliging maakt niets uit ben ik bang.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Sluit anders alleen eens je sub, dvd speler, receiver en tv aan op de wcd.
    Wie weet is het dan weg en ligt het aan bv je xbox...heb je dit weekend wat te doen...hahaha :wink:
    Een stekkerdoos tegen overbeveiliging maakt niets uit ben ik bang.....
    Hoi Albert,

    Oke is goed dan zal ik dat eens gaan proberen.
    Ik hou je/jullie op de hoogte.
    Alvast bedankt


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat is inderdaad het beste wat je nu eerst kunt gaan proberen ja.
    Wanneer je dan geen brom waarneem dan stop je er weer één stekker bij en zo ga je verder tot de brom weer tevoorschijn komt.
    Tenzij je die brom al gelijk heb natuurlijk.

  20. #20

    Standaard

    line_r gebruiken wellicht? Een netfilter? of zou dat ook niet uitmaken? Je hoort er veel goede verhalen over zolang je hem maar niet voopr je amps gebruikt

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    line_r gebruiken wellicht?
    Hoi Christiaan,

    Heb dat ook al geprobeerd maar de brom is er al zonder dat er een kabel voor de rest is aangesloten (muv de stroomkabel natuurlijk).
    Ik ga nu eerst dit weekend stekker voor stekker proberen en hopen dat er een boosdoener tevoorschijn komt.

    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    line_r gebruiken wellicht? Een netfilter? of zou dat ook niet uitmaken? Je hoort er veel goede verhalen over zolang je hem maar niet voopr je amps gebruikt
    Het is beter eerst de oorzaak te achterhalen. (en te verhelpen indien mogelijk.)
    Bij de bron beginnen :wink:

  23. #23

    Standaard

    LOL.
    Dat is logisch, maar als het niet te verhelpen is door middel van het verplaatsen van andere dingen in andere stekkerdozen. Zou een line-r dan uitkomst kunnen bieden? Heb er zelf totaal geen ervaring mee

  24. #24

    Standaard

    Goede avond allen,

    Ik ben toch maar aan de slag gegaan met de stekkers en ben het volgende te weten gekomen.
    Het gedeelte waar TV, video, X-box, TV Home, Kabelmodem en router zitten op een verlengdoos die zo zou het moeten zijn beveiligd is tegen spanningspieken.
    Eerst heb ik 1 voor 1 stekkers uit die verlengdoos getrokken zonder resultaat.
    Maar zodra ik de verlengdoos uit het stopcontact haal is de brom volledig verdwenen.
    Kan zoiets dus ook de veroorzaker zijn ???
    Zo'n overspanningsbeveiliger ??
    Heb hier nu geen "gewone" verlengsnoer liggen om mee te testen, die moet ik morgen even halen maar zou bovenstaande kunnen ??
    En dat er gewoon een soort storing zit in die overspanningsbeveiliger ??
    Is btw gewoon een yoko-yoko ding.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Maar zodra ik de verlengdoos uit het stopcontact haal is de brom volledig verdwenen.
    Kan zoiets dus ook de veroorzaker zijn ???
    Alles kan de oorzaak zijn en dus ook deze doos.
    Gewoon weg gooien dus die verlengdoos.
    Wel fijn dat je nu in ieder geval weet waardoor het komt. :wink:
    Probeer inderdaad een gewone verlengdoos zonder enige vorm van beveiliging.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •