Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.

Discussie: (ook) Brommende Sub

  1. #26

    Standaard

    And he saw that is was good!! (Bruce Almighty)....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Pffffffffff wat een gedoe was het allemaal.

    Ik dacht het dus eindelijk gevonden te hebben, en dat het aan de "beveiligde" contactdoos lag.
    Maar blijkbaar was dat dus toch niet de oorzaak (had te vlug getest )

    Dus zat ik nog steeds met het probleem opgescheept.
    Ik ben vervolgens maar gewoon naar de bouwmarkt gegaan en heb 15 meter geel/groen-draad (aarddraad) gehaald in de hoop dat dit de oplossing was van het probleem door hem aan te sluiten op de subwoofer en de aarde van het stopcontact in de keuken.

    Eerst losjes door de woonkamer gelegd om te testen en ja hoor geen enkele brom meer !!!!!!!
    Ik was helemaal in de zevende hemel
    Dus ik met heel veel gehannes en gesjouw 15 meter draad netjes weggelegd en weggewerkt en aangesloten op de subwoofer en de randaarde van het stopcontact in de keuken.
    Subwoofertje aan en ooooooooohhhhhhhhhhhhhh wat een rust.

    Maar nu kwam het volgende...................

    Ik denk bij mijzelf laat ik nu maar eens een lekker filmpje gaan kijken met een storingsvrije subwoofer.
    Dus ik zet de receiver aan en aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh in 1x krijg ik een 30x hardere brom terug in mijn sub zodra de receiver aanstaat.
    Dit was eerst niet zo en had dus te maken met het feit dat de sub via de aarddraad geaard was.

    Dacht dus eerst bij mijzelf al dat werk voor niets maar omdat de receiver op de route van de draad staat (om het zo maar te zeggen) heb ik een stukje van de aarddraad ontmanteld en vervolgens aangesloten op de Ground-schroef op de receiver.
    Dus nu loopt de aarddraad van subwoofer ---> receiver ---> randaarde stopcontact keuken.

    En ik ben nu eindelijk van mijn probleem af en heb nu een brom-vrije subwoofer die zelfs nu hij geaard is zuiverder lijkt te klikken (maar misschien zit dat tussen de oren).

    In ieder geval hartstikke bedankt allemaal voor jullie hulp bij het vinden van een oplossing


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  3. #28

    Standaard

    Hier eerder op het forum ook genoemd....Probeer de TV/Radio kabel er gewoon eens uit te trekken. Dit is vaak de oorzaak. Je kunt dan je CAI aansluiting met een mantelstroomfilter (15euro en in een andere thread heb ik een link geplaatst naar zelfbouw en info over ground loops) galvanisch scheiden.

    Wat worden deze vragen de laatste tijd trouwens veel gesteld zeg!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Hier eerder op het forum ook genoemd....Probeer de TV/Radio kabel er gewoon eens uit te trekken. Dit is vaak de oorzaak. Je kunt dan je CAI aansluiting met een mantelstroomfilter (15euro en in een andere thread heb ik een link geplaatst naar zelfbouw en info over ground loops) galvanisch scheiden.

    Wat worden deze vragen de laatste tijd trouwens veel gesteld zeg!
    TV/Radio eruit bood geen uitkomst, ik had de thread ook gezien ja.
    Maar toch bedankt


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Wat worden deze vragen de laatste tijd trouwens veel gesteld zeg!
    Het lijkt er inderdaad op dat het de laatste tijd vaker voorkomt dan voorheen.
    Veel mensen hebben last een een brom in hun sub en dan niet alleen de mensen van dit forum maar ook elders. 8)

  6. #31

    Standaard

    [edit]Ooopss...had niet alle replies gelezen...Zie dat je nu zelf ook al aan het aarden bent geweest. Nou ja...is mijn verhaal toch nog ergens goed voor. Al was het alleen maar dat je nu weet dat het ook makkelijker had gekund [/edit]

    Hier een verhaaltje over aarden:

    http://www.radionics.demon.nl/aardlus/aardingslus.html
    http://www.trinitycomputers.nl/n%20aarde.htm

    Ik denk dat je geen brom meer hoort in de keuken omdat keukenstopcontacten geaard zijn. Verder zul je in huis (behalve bij de wasmachine) geen randaardestopcontacten vinden. Je kunt ze wél zelf maken. En NIET door een draadje naar je CV te trekken, maar gewoon de aardedraad te gebruiken die in elke ruimte van je huis te vinden is. Tenminste...een beetje nieuwe woning (jonger dan 10-15 jaar denk ik) moet het hebben. In de centrale doos in een ruimte (aan het plafond) zul je een geel-groene draad aantreffen. Dit is de officiele aardedraad. Als je in je meterkast kijkt zul je zien dat deze draden verbonden zijn met een centraal aarde punt.
    Dus in principe is het een kwestie van de trekveer uit de kast pakken en deze vanaf het centrale punt naar je wandcontactdoos leiden. Als ie daar is, verbindt je een nieuwe draad (pak wel groen/geel, dat is standaard) en trek je 'm naar het centrale punt toe. Daar effe vastmaken (goed doen natuurlijk, met kroonsteen of zo'n doppie) en uiteindelijk een randaardestopcontact monteren en klaar is kees.

    Ik heb het ook gedaan in mijn kantoortje omdat mijn PC onder stroom stond! Is effe prutsen met die trekveer enzo maar uiteindelijk stelt het niets voor.

    Grote kans dat dit je bromprobleem opslost.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    [edit]Ooopss...had niet alle replies gelezen...Zie dat je nu zelf ook al aan het aarden bent geweest. Nou ja...is mijn verhaal toch nog ergens goed voor. Al was het alleen maar dat je nu weet dat het ook makkelijker had gekund [/edit]

    Hier een verhaaltje over aarden:

    http://www.radionics.demon.nl/aardlus/aardingslus.html
    http://www.trinitycomputers.nl/n%20aarde.htm

    Ik denk dat je geen brom meer hoort in de keuken omdat keukenstopcontacten geaard zijn. Verder zul je in huis (behalve bij de wasmachine) geen randaardestopcontacten vinden. Je kunt ze wél zelf maken. En NIET door een draadje naar je CV te trekken, maar gewoon de aardedraad te gebruiken die in elke ruimte van je huis te vinden is. Tenminste...een beetje nieuwe woning (jonger dan 10-15 jaar denk ik) moet het hebben. In de centrale doos in een ruimte (aan het plafond) zul je een geel-groene draad aantreffen. Dit is de officiele aardedraad. Als je in je meterkast kijkt zul je zien dat deze draden verbonden zijn met een centraal aarde punt.
    Dus in principe is het een kwestie van de trekveer uit de kast pakken en deze vanaf het centrale punt naar je wandcontactdoos leiden. Als ie daar is, verbindt je een nieuwe draad (pak wel groen/geel, dat is standaard) en trek je 'm naar het centrale punt toe. Daar effe vastmaken (goed doen natuurlijk, met kroonsteen of zo'n doppie) en uiteindelijk een randaardestopcontact monteren en klaar is kees.

    Ik heb het ook gedaan in mijn kantoortje omdat mijn PC onder stroom stond! Is effe prutsen met die trekveer enzo maar uiteindelijk stelt het niets voor.

    Grote kans dat dit je bromprobleem opslost.
    Dank voor de uitermate heldere uitleg

    Ik laat het nu bij wat het is.
    Heb al moeite gedaan om het netjes weg te werken en dat is gelukt, je ziet er niets meer van.
    Maar heb wel weer iets geleerd mocht het ooit in een andere situatie voorkomen


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Wat worden deze vragen de laatste tijd trouwens veel gesteld zeg!
    Het lijkt er inderdaad op dat het de laatste tijd vaker voorkomt dan voorheen.
    Veel mensen hebben last een een brom in hun sub en dan niet alleen de mensen van dit forum maar ook elders. 8)
    Volgens mij staat er de laatste tijd een flinke spanning op het CAI (Kabel) net en dat veroorzaakt vaak het aardlus probleem.
    Ik hoorde laatst dat medewerkers/monteurs van het kabel bedrijf steeds vaker een opdonder krijgen en bij metingen kan dit wel oplopen tot 110 Volt. Toen ik er laatst zelf mee aan het prutsen was, voelde ik ook steeds tintelingen....
    Misschien wel door al die PC's die de laatste 1,5 jaar sterk in opmars zijn gekomen.
    Bij mij bood overigens een mantelstroomfilter tussen de CAI doos en de TV de oplossing.

    Gr. Theo

  9. #34
    Martijn Bosgraaf
    Guest

    Standaard Nog even te gaan

    Wat een verhaal zeg. Ik heb ook last van een brommende sub. Mike Philippens is hiervoor in mijn oude huis al eens wezen kijken. Nu ik verhuisd ben had ik de stille hoop dat ik nu zonder brom de sub zou kunnen gebruiken. Maar helaas! Toch weer die irritante brom.

    Ik ga vanmiddag eerst maar eens op zoek naar zo'n filter voor de cai. Is het makkelijkst :wink:

    Als dat niet werkt ga ik toch maar met de aardedraad aan de gang. Mocht het zover komen, kan iemand mij alvast vertellen waarmee ik de sub moet aarden? Aan de sub zit namelijk een eurostekker en dus geen geaarde stekker.....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •