De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTS geluids probleem?!

    Hallo,

    Ik heb een LG DVD6054 speler.
    Hierop wil ik een film afspelen die alleen een Engels DTS geluids spoor heeft.

    De dvdspeler is met scart verbonden op mijn TV.

    Als ik nu DTS geluid kies in het dvdmenu speelt de film alleen zonder geluid.

    Waaran kan dit liggen?

    *Moet er een versterker tussen?
    *Moeten er andere kabels tussen?

    Extra info:

    Dvd speler heeft een digitale uitgang en een l+r audio uitgang.
    Tv heeft achter l/r uitgang en aan de zijkant l/r ingang + video in.

    Alvast bedankt...
    Natural Born Killer

    ***Heel veel dvd's***



    MegaStarTrader

  2. #2

    Standaard

    Niet elke dvd-speler kan DTS decoderen. Als jij het geluid via de scart laat lopen naar de tv dan moet de dvd-speler dit wel kunnen decoderen om geluid door te geven. Een oplossing is een receiver te gebruiken die DTS aankan, een dvd-speler die het kan decoderen, of natuurlijk ac3 kiezen, maar dit laatste is voor jouw geloof ik geen oplossing.

  3. #3

    Standaard

    J-man heeft gelijk. De meeste spelers geven DTS alleen door via een digitale uitgang of eventueel een 5.1-uitgang. Een DTS-track luisteren via stereo-uitgangen of scart werkt dus niet.

  4. #4

    Standaard

    Je moet gewoon stereo selecteren voor jou speler. Je hebt geen tv's die DTS weergeven. Helaas.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Je moet gewoon stereo selecteren voor jou speler. Je hebt geen tv's die DTS weergeven. Helaas.
    Dat heeft hier in principe niks mee te maken. Het gaat er hier om welke signalen een DVD-speler kan decoderen en via scart of stereo uitgangen wordt weergeven. Ter vergelijking: Dolby Digital wordt ook niet weergegeven door TV's (althans, de meeste niet), maar wordt wel door de DVD-speler gedecodeerd, ge-"downgrade" en via scart en stereo-uitgangen weergegeven.

  6. #6

    Standaard

    Je geeft zelf al aan dat de dvd alleen maar een DTS spoor heeft, dus kun je niet overschakelen naar stereo of dd 5.1. Nu is het mogelijk dat je speler het DTS signaal kan omzetten in pcm, daar moet je echter wel voor in het audio menu kijken en ook aanzetten. Kan dit niet dan heb je een probleem daar de de TV dit zeker niet kan. Rest er maar 1 oplossing, zie de vorige antwoorden, een recieiver of versterker met ingebouwde dts decoder. veel succes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •