Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 96 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Toppertje.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  2. #27

    Standaard

    Dit is gewoon een topfilm met een van de beste beginscenes ooit!
    Als ik klaar ben met het kijken van mijn BOB BOX (die me ook zeer goed bevalt tot nu toe) ga ik deze DVD toch halen, hij is nu immers ook niet duur 19.95 bij de FRS en helemaal dezelfde stijl als BOB
    StarTrader

  3. #28

    Standaard

    Dit is gewoon een indrukwekkende film met een sterke openingsscene. Dit is een film die iedereen eigenlijk moet zien. De dvd zelf is ook perfect alleen hadden er meer extra's op gemogen
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  4. #29

    Standaard

    Ondanks dat ik de 2e Wereldoorlog (gelukkig) niet mee heb gemaakt, is dit een film die je in de eerste 29 minuten letterlijk bij je strot grijpt.
    De film laat elke keer ,als ik hem weer bekijk, een indruk achter die door geen enkele tot mij bekende oorlogsfilm is gelukt.
    De film is tot in de perfectie uitgewerkt: kleding, geluid de omgeving en niet te vergeten het verhaal.
    Ik kan ook niets anders doen dan een ieder deze film aanraden, niet om de actie scenes, maar om de pure inhoud en de waanzin van oorlog.

  5. #30

    Standaard

    Een prachtfilm...maar... een paar weken voor ik SPR te zien kreeg, kon ik op tv genieten van A Bridge Too Far met als gevolg dat ik bij SPR een déjà-vu-gevoel kreeg.
    SPR staat op mijn lijstje om zo snel mogelijk nog eens te bekijken. Ik veronderstel dat ik hierna mijn mening zal moeten aanpassen.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  6. #31

    Standaard

    Komt er misschien nog een versie uit met meer extra's. Want ik wil hem wel hebben, maarja als er dan kort erna een nieuwere uitkomt..

  7. #32

    Standaard

    Nadat hij een tijdje geleden op TV was geweest en iedereen uit mijn omgeving wist te vertellen dat het zó'n geweldige film was heb ik hem ook maar gekeken. Ik dacht dat móét wel goed zitten.

    De eerste paar minuten waren nog wel om aan te zien al zat ik me stierlijk te ergeren aan dat gehop en gezweef van die camera. Alsof het daardoor realistischer uit zou zien! Integendeel wat een irritant beeld, waardeloos!!! Had dat ding toch normaal op een statief gezet, dan zag het er veel rustiger en overzichtelijker uit.

    Het zag er in het begin nogal oneerlijk uit, leek mij. Alle Amerikanen werden afgeschoten en gebombardeerd zowel al in de boot als op het strand alsmede de weg daar naar toe. Vervolgens denk je, zo te zien zullen er nu wel niet veel Amerikanen meer over zijn, en ja hoor daar is opeens een hele garde die ergens uit het niets is opgedoken. De schieteffects daarentegen waren wel om van te smullen, de kogels kwamen zoeften om je oren.

    Na dit leuke maar rommelige en onrustige tafereel zakte de film als een plum-pudding in elkaar. Allemaal saaie clichésituaties en allemaal érg Amerikaans en daardoor niet echt realistisch. Veel heroísche dialogen die absoluut niet door de soldaten destijds zo zijn gezegd, dit is duidelijk de hand van een schrijver die op die teksten maandenlang heeft zitten denken.
    Verder hadden ze naar mijn gevoel beter Engelse soldaten kunnen uitkiezen om deze film over te maken, die zijn tenminste niet té trost op hun cultuur en vinden zichtzelf niet zó geweldig.

    Ik zag ook vele gekopieerde scenes uit andere films waaronder duidelijk een uit Full Metal Jacket (die met die scherpschutter). Hier heb ik me ook aan geërgerd, niet erg creatief om met andersmans ideen aan de haal te gaan.

    Ik ben hem om gezondheidsredenen na een uurtje maar door gaan spoelen en daarna heb ik hem tussendoor helemaal afgezet want het boeide me zelfs niet eens meer om te zien hoe die afloopt.
    Tom Hanks vind ik ook in deze film maar een irritant verwend kereltje, je ziet gewoon dat het een "Hollywood-ster" is die te veel veren in zijn kont gestoken heeft gekregen. Ze hadden er een andere betere acteur voor moeten pakken.

    De leuke schieteffects hebben het slaperige niet originele clichéverhaal niet kunnen verbloemen. Een dikke onvoldoende.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel
    De eerste paar minuten waren nog wel om aan te zien al zat ik me stierlijk te ergeren aan dat gehop en gezweef van die camera. Alsof het daardoor realistischer uit zou zien! Integendeel wat een irritant beeld, waardeloos!!! Had dat ding toch normaal op een statief gezet, dan zag het er veel rustiger en overzichtelijker uit.
    Ik vond het juist wel realistisch. Ik had het gevoel dat ik daar ook op dat strand aanwezig was. De landingsscene was de beste scene van de hele film en volgens veteranen akelig dicht bij de werkelijkheid. Dat er na de historische landing een flinterdun verhaaltje achterzit is idd jammer.

    Ik zag ook vele gekopieerde scenes uit andere films waaronder duidelijk een uit Full Metal Jacket (die met die scherpschutter). Hier heb ik me ook aan geërgerd, niet erg creatief om met andersmans ideen aan de haal te gaan.
    Scherpschutters zijn altijd onderdeel van oorlogen geweest, ik zie het verband met creativiteit niet zo.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #34

    Standaard

    had deze evenals Apocalypse N nog niet gezien...>en deze verslaat hem met een ruime voorsprong aan de finish vind ik....>verhaal is wellicht niet al te bijzonder & sfeertje in A.N. zal ongetwijfeld indrukwekkend zijn voor de meesten...>MAAR Saving P.R. deed mij veel meer emotioneel gezien, ook zit je beter in het verhaal & vliegt de tijd bij S.P.R zo voorbij...>wat ik bij langere films als een positief aspect zie...>niet langdradig! Nou heb ik de 3 uurs versie gezien van A.N., maar goed dan nog...alleen al de begin- & eindscenes van S.P.R. zijn al meer de moeite waard dan A.N. in zijn geheel!

    S.P.R. krijgt van mij een dikke 8!!! topper!!!

    p.s. Barry Pepper vind ik SUPER in deze film

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Een prachtfilm...maar... een paar weken voor ik SPR te zien kreeg, kon ik op tv genieten van A Bridge Too Far met als gevolg dat ik bij SPR een déjà-vu-gevoel kreeg.
    SPR staat op mijn lijstje om zo snel mogelijk nog eens te bekijken. Ik veronderstel dat ik hierna mijn mening zal moeten aanpassen.
    Nope... mening wordt niet aangepast... SPR is oorlogsfilm gemaakt met moderne middelen... maar die moderne middelen verheffen hem niet boven een aantal oudere gevestigde waarden.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ik had hem een tijd geleden al eens gehuurd en toen vond ik het idd een geweldige film. Nu ben ik eigenlijk aan het wachten tottie ergens voor een leuk prijsje ligt, want hij is overal aan de prijzige kant. Of komt er misschien nog eens een SE ofzo?
    En anders maar voor wat eurootjes meer, want hij is het wel waard...

    Ik heb ergens een SE gezien voor zo'n 30 euro. Maar ik weet niet wat het verschil is met deze uitvoering buiten dat het in zo'n mooie kartonnen verpakking zit en dts geluid heeft. Ik denk niet dat het het geld waard is. Als iemand wel duidelijke (positieve) verschillen heeft opgemerkt, zou ik het graag horen!

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ik had hem een tijd geleden al eens gehuurd en toen vond ik het idd een geweldige film. Nu ben ik eigenlijk aan het wachten tottie ergens voor een leuk prijsje ligt, want hij is overal aan de prijzige kant. Of komt er misschien nog eens een SE ofzo?
    En anders maar voor wat eurootjes meer, want hij is het wel waard...

    Ik heb ergens een SE gezien voor zo'n 30 euro. Maar ik weet niet wat het verschil is met deze uitvoering buiten dat het in zo'n mooie kartonnen verpakking zit en dts geluid heeft. Ik denk niet dat het het geld waard is. Als iemand wel duidelijke (positieve) verschillen heeft opgemerkt, zou ik het graag horen!
    Volgens mij is het enige verschil idd het DTS-geluid en het kartonnen hoesje. Alle extra's zijn hetzelfde. De gewone uitvoering ligt bij de MM voor minder dan 15 euri... Scheelt nogal dus

  13. #38

    Standaard

    Jahaha ik heb deze film met m'n onderkaak op de grond liggend in de bios gezien, DIE OPENINGSCENE!! Alsof je zelf tussen de kogelregens en lichaamsdelen op het strand van normandië stond. Ik heb de dvd dan ook direct bij de release aangeschaft, en hem al zeker 20 keer gezien.
    Deze film hoort gewoon in elke collectie thuis.
    Why fart and waste it when you can burb and taste it

  14. #39

    Standaard

    Even een vraagje; is de DTS track beter dan de DD5.1 track. Deze laatste bevat namelijk vanaf de scene waar vanuit de toren wordt gesniperd behoorlijk wat digitale fouten (tikken).....
    Heeft iemand kunnen vergelijken??... als dat zo is ga ik em vervangen....

  15. #40

    Standaard

    digitale fouten? niet gehoordt.
    ik zou je geld in je zak houden, ik heb nog nooit zon goede dolby digital track gehoord!
    Jasper en dennis geven weer eens commentaar

  16. #41

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axioma
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    de sound ging via dolby surround en dat was echt terrific....
    weten jullie of de sound met DD op dvd echt veel beter is....?
    DD is kwalitatief ECHT wel een stuk beter , trouwens hij is R1 met DTS ( nog BETER ).
    Liefhebber van War Movies ? Dan mag deze zeker niet ontbreken in je DVD collectie
    Die R1 Dts uitvoering heb ik ook.....GEWELDIG!!! Deze uitvoering komt eerdags geloof ik ook op R2.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    Citaat Oorspronkelijk gepost door GalO


    ik vind juist wel oorlogs films mooi!
    The thin Red line was cool,
    Platoon was een van de beste,
    Apocalyps now was heel tof...

    Maar Saving Ryans Private was gewoon geen goeie film vond ik....
    iedereen zijn eigen mening maar ik vond het een goede film en dat zijn een hele hoop mensen met mij eens en minder met jou mening over deze film.

    nu nog wachten op het briljante 'Band Of Brothers'.
    DAn kun je nog lang wachten,want die is er nu al lang opgeweest.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lethal Kees
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    Citaat Oorspronkelijk gepost door GalO


    ik vind juist wel oorlogs films mooi!
    The thin Red line was cool,
    Platoon was een van de beste,
    Apocalyps now was heel tof...

    Maar Saving Ryans Private was gewoon geen goeie film vond ik....
    iedereen zijn eigen mening maar ik vond het een goede film en dat zijn een hele hoop mensen met mij eens en minder met jou mening over deze film.

    nu nog wachten op het briljante 'Band Of Brothers'.
    DAn kun je nog lang wachten,want die is er nu al lang opgeweest.
    Serieus!!?!?!?!?omfg als de mensen eens de moeite deden om eens naar de datum van posts te kijken

    enfin, spr blijft voor mij een van de beste oorlogs films ooit...een van de enige films waarbij ik echt moest huilen


  20. #45

    Standaard

    Persoonlijk zeer goeie film. Indrukwekkend vooral.
    Respect voor die mannen die hun leven op het strand van Normandie gewaagd hebben voor een vrij Europa.

    Ik heb de Editie met DTS en klinkt echt werkelijk fantastisch. De bassen tijdens ontploffingen zijn goed diep, ja je trild van de bank!!! De kogels vliegen je ook echt om de oren, respect voor de super soundtrack die erop staat.
    De kleur van de film ziet er erg sfeervol uit, persoonlijk vind ik het een topper. Heb de film net op DVD en is echt NOG veel mooier dan op TV/Video.

  21. #46
    RuBlind
    Guest

    Standaard Geweldige film ..

    Ik heb laatst de special edition box gekocht van Saving Private Ryan en hij is in 1 woord ; geweldig! Het geluid is nog beter dankzij DTS .. tanks rijden door je kamer en kogels vliegen in het rond.

  22. #47

    Standaard Re: Geweldige film ..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RuBlind
    Ik heb laatst de special edition box gekocht van Saving Private Ryan en hij is in 1 woord ; geweldig! Het geluid is nog beter dankzij DTS .. tanks rijden door je kamer en kogels vliegen in het rond.
    Ik heb de reguliere versie nooit gezien op mn set, maar die begin scene (OK scene 2) is fantastisch. Trillen op de bank en alles vliegt om je oren!!!

  23. #48

    Standaard

    Dit is gewoon zonder twijfel een van de betere films in mijn collectie. Zo meteen even de DTS versie halen.
    Het kan aan mij liggen, maar ik vond het juist wel een fantastische film, die zeker niet als een plumpudding inzakt na het eerste half uur.
    En het laatste deel is ook zeer goed. Vooral dat gerommel van die tanks.
    Als je deze nog niet gezien hebt, dan wordt het wel een keer tijd. Helemaal als je van oorlogsfilms houdt.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  24. #49

    Standaard

    Zonder twijfel de beste oorlogsfilm ooit!

    Maar wat ik nu eigenlijk zou willen weten is dat of er nu werkelijk zo`n groot verschil is tussen de Dolby 5.1 en de DTS soundtrack? M.a.w. ik heb nu dus de "oude" versie met alleen de Dolby 5.1 track, is het de moeite waard om deze v/d hand te doen en de DTS versie aan te schaffen? Te meer daar ik die Dolby 5.1 track toch ook al geweldig vind klinken.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Zonder twijfel de beste oorlogsfilm ooit!

    Maar wat ik nu eigenlijk zou willen weten is dat of er nu werkelijk zo`n groot verschil is tussen de Dolby 5.1 en de DTS soundtrack? M.a.w. ik heb nu dus de "oude" versie met alleen de Dolby 5.1 track, is het de moeite waard om deze v/d hand te doen en de DTS versie aan te schaffen? Te meer daar ik die Dolby 5.1 track toch ook al geweldig vind klinken.
    Zonder meer, gewoon doen voor die paar euro's!! in dit geval is de DTS echt beter!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •