Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 392 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Das niet zo mooi, dat die lui door mijn spullen gaan en ik daardoor extra moet wachten...helemaal aangezien ik nog egwoon onder het limiet zit

    Ik heb ook net 3 dvds uit HK besteld (In totaal voor maar 110 Hk dollar ofzo, dus zo'n 12 euro ofzo?) Maar dan zullen ze die ook wel gaan checken aangezien het een pakje is...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Misschien is dit al in een andere thread behandelt hoor, maar weet iemand WAAROM er vanaf 21 december de werkelijke waarde op de pakketjes wordt vermeld!? nieuwe regelgeving ofzo?
    Omdat de engelse douane heeft geklaagd :x
    De Nederlandse eerder. Die moeten de BTW innen. De Engelse douane zal het een worst wezen. Ik denk dat men hier bij de douane het spelletje doorheeft en men zal die lui best kunnen dreigen met weet ik wat. Misschien gewoon lekker terugsturen of extra lang vasthouden, elk pakje openen. Reken dan maar op een extra 3 weken...
    Nee het komt echt van de engelse douana af, stond op een ander forum. DVDSoon heeft namelijk ook klanten in Engeland

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Das niet zo mooi, dat die lui door mijn spullen gaan en ik daardoor extra moet wachten...helemaal aangezien ik nog egwoon onder het limiet zit
    Pffff....sorry hoor...maar leer eens lezen...
    Ik zei niet dát dat gebeurt, maar dat ze daar wellicht mee hebben gedreigd. Ik was dus hardop aan het denken zogezegd. Dus relax :wink:
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Nee het komt echt van de engelse douana af, stond op een ander forum. DVDSoon heeft namelijk ook klanten in Engeland
    Ok, op die manier. Trap ik er zelf in...Jersey is geen Engeland...Zal best zo kunnen zijn. Hoe betrouwbaar die info is weet natuurlijk niemand. Wat dat betreft wordt er genoeg geroepen. Feit blijft dat men iets scherper is geworden. Lijkt me ook wel logisch. Het zal een combinatie zijn van factoren, want ik denk dat retailers in Nederland via via ook wel druk uitoefenen op de overheid iets aan die internet winkels te doen. In België is ze dat nog gelukt ook.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #55

    Standaard

    oh, dus we zijn onze vrijheid een beetje aan het kwijtraken. omdat de nederlandse dvdmarkt door de meestal veel te hoge prijzen omzet mist, gaan ze ons beperken. is geen democratie meer he
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #56

    Standaard

    Ik importeer voornamelijk anime-titels bij DVDSoon. Die titels zijn niet (en worden waarschijnlijk ook nooit) in Nederland te krijgen.
    Voor de Engelsen is DVDsoon natuurlijk helemaal aantrekkelijk, dus die zullen wel veel daar bestellen als 't goedkoper is. Vooral nu de dollar zo laag staat.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet
    oh, dus we zijn onze vrijheid een beetje aan het kwijtraken. omdat de nederlandse dvdmarkt door de meestal veel te hoge prijzen omzet mist, gaan ze ons beperken. is geen democratie meer he
    Onzin. Er is al een vrijstelling van BTW voor goederen tot €22, wat al erg relaxed is. Iedereen in Nederland moet BTW betalen, en als je bij Play goed kijkt naar de prijzen is dat de grootste factor. Ik vind het ook jammer als ik een keer 'gesnaaid' word, maar dat is dan gewoon een typisch geval van jammer. Maar om het nu een inbreuk op je vrijheid te noemen gaat wel een beetje ver. Het is gewoon BTW, geen boete...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #58

    Standaard

    toch ben ik hier niet blij mee...

    mijn alien quadrilogy,als die komt,dies 89 dollar=55 euro.hoeveel denk je dat daar aan boete bij kan komen?

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    toch ben ik hier niet blij mee...
    mijn alien quadrilogy,als die komt,dies 89 dollar=55 euro.hoeveel denk je dat daar aan boete bij kan komen?
    Als je mijn post hierboven leest, kun je het zelf uitknobelen. En nogmaals: het is geen boete!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  10. #60

    Standaard

    dus er komt bijna 11 euro bij.das nog altijd goedkoper als MM.
    maar toch,t zou niet leuk zijn.

    ik dacht altijd dat invoerrechten veel hoger waren.

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    dus er komt bijna 11 euro bij.das nog altijd goedkoper als MM.
    maar toch,t zou niet leuk zijn.

    ik dacht altijd dat invoerrechten veel hoger waren.

    mazzel,niels
    Vaak hoef je alleen de BTW te betalen. Dat echter niet over het daadwerkelijke bedrag wordt berekend maar over de waarde die de douane het vindt hebben. En als het boven een bepaald bedrag uit komt moet je ook nog inklaringskosten betalen. Dit heb ik tenminste gehad bij een zending uit Japan. Douane waarde €273 (op m'n CC afschrift €253) dus ongeveer €52 aan BTW, geen invoerrechten maar wel inklaringskosten van €14,75. Die heb ik met een aparte acceptgiro gekregen. Binnen 14 dagen betalen! (Ik deed het na 11 en kreeg dan ook een zeer onvriendelijke dreigbrief van de TPG met koeienletters 'HERINNERING', niets met zoiets van 'als u reeds heeft betaald kunt u deze brief als onverzonden beschouwen', nee niets daarvan. Dus ik had ook niet de behoefte om daarop te reageren.

    Een ander pakketje had waarde $40 (ergens in de 30 euro dus), dat voor de douane echter een waarde had van €45 waarover ik dus 19% BTW moest betalen. Dit was bij het postkantoor waar de beambte zei dat ik in het vervolg aan de afzender moest vragen een lager bedrag op 't pakketje te zetten, want 't is toch zonde van 't geld. Met daarbij nog de opmerking van 'ik mag 't eigenlijk niet zeggen'. Dat laatste is een heel wat vriendelijker behandeling dan de eerste.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet
    oh, dus we zijn onze vrijheid een beetje aan het kwijtraken. omdat de nederlandse dvdmarkt door de meestal veel te hoge prijzen omzet mist, gaan ze ons beperken. is geen democratie meer he
    Formeel kan de douane bij iedere zending boven de €22,- BTW heffen, als ik zie hoe vaak ze dat bij mij niet gedaan hebben zou ik eerder blij zijn met het feit dat ik zo vaak ben `gematst`dan die enkele keer dat ik ben `beboet` 8)

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Vaak hoef je alleen de BTW te betalen. Dat echter niet over het daadwerkelijke bedrag wordt berekend maar over de waarde die de douane het vindt hebben.
    Ik geloof dat ze kijken wat de waarde van het ding hier in Nederland is. Dus al je een spijkerbroek uit Thailand haalt die daar 2 kwartjes kost en hier €50, dan ben je voor 19% van €50 het bokje...
    Het douanevraagstuk is al meerdere malen ter sprake gekomen. Boven een bepaald bedrag (erg hoog, echt enkele honderden €'s) moet je ook nog douanerecht oid betalen. Dat is dan echt een extra heffen bovenop de BTW. Ik heb eigenlijk geen zin om te zoeken. Is ook niet echt van toepassing voor import van DVD's.
    Volgens mij komen de inklaringskosten van de TPG die de inklaring moet doen. De douane hoef je niet apart te betalen. Net zoals je de belastingdienst niet voor een aanslag hoeft te betalen. Die wordt met de aanslag betaald...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  14. #64

    Standaard

    In elk geval, na het lezen van deze topic een hele week liggen vloeken (ik had net voor de eerste maal bij dvdsoon besteld, en dan lees je plots dat ze het werkelijke bedrag op het pakketje zetten)
    ...en als gedupeerde Belg zit je dan op een nota van het postkantoor te wachten om je geldbeugel nog wat dunner te maken... tot je plots aan de voordeur twee grote dozen ziet staan...yippie! Zou dat nu door de drukte van de feestdagen komen of door mijn gevloek ?
    Bij deze nog even mijn beste wensen aan alle gebruikers van dvd.nl en voor 2004 weinig kosten en veel goedkope dvd's toegewenst... :wink:

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Volgens mij komen de inklaringskosten van de TPG die de inklaring moet doen. De douane hoef je niet apart te betalen. Net zoals je de belastingdienst niet voor een aanslag hoeft te betalen. Die wordt met de aanslag betaald...
    Ja, dat is zo. Het gehele bedrag moest ik ook op een rekening van de TPG storten. Zijn een soort administratiekosten. Wel hoog... 14,75 . En die Japanse DVD's waren al duur. Maar het is 't me allemaal wel waard geweest.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #66

    Standaard

    ik heb zojuist voor 200 dollar aan orders geannuleerd bij dvdsoon.en credit refund aangevraagd.

    want wat flikken ze nu?gratis verzending vanaf 5 dvd,maar ze hebben alle prijzen weer naar beneden gehaald!!!

    zo ver naar beneden dat alle dvds die ik vorige week besteld heb,op 3 na,allemaal ineens 5 dollar per stuk duurder waren als de huidige prijs!en dat pil ik dus niet he...3 orders waren al packaging en 3 waren maar 1 dollar in prijs gezakt,maar heb 10 orders geannuleerd!wat een schoften daaro...

    nu wordt dus alsnog alles afgeschreven en krijg ik over dikke 3 weken mijn 200dollar refund terug...

    klote allemaal dat gedoe daar!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    ik heb zojuist voor 200 dollar aan orders geannuleerd bij dvdsoon.en credit refund aangevraagd.

    want wat flikken ze nu?gratis verzending vanaf 5 dvd,maar ze hebben alle prijzen weer naar beneden gehaald!!!

    zo ver naar beneden dat alle dvds die ik vorige week besteld heb,op 3 na,allemaal ineens 5 dollar per stuk duurder waren als de huidige prijs!en dat pil ik dus niet he...3 orders waren al packaging en 3 waren maar 1 dollar in prijs gezakt,maar heb 10 orders geannuleerd!wat een schoften daaro...

    nu wordt dus alsnog alles afgeschreven en krijg ik over dikke 3 weken mijn 200dollar refund terug...

    klote allemaal dat gedoe daar!

    mazzel,niels
    Het is verdomd verleidelijk om nu 5 items te gaan bestellen met deze prijzen, met 6 items zelfs gratis first class shipping!
    En dan is er ook nog een mooie actie: http://www.dvdsoon.com/promotions/boxing-month-2004.xml
    Zijn toch mooie prijzen. Alleen wordt dat weer enigzins minder als zal blijken dat er BTW moet worden bijbetaald.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #68

    Standaard

    Ik denk dat het met die BTW wel mee zal vallen.
    Heb vandaag Shogun box binnen gekregen en die is er gewoon door gekomen.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Ik denk dat het met die BTW wel mee zal vallen.
    Heb vandaag Shogun box binnen gekregen en die is er gewoon door gekomen.
    Ik kan morgen mijn Battlestar Galactica box bij het postkantoor ophalen. *duim* *duim*
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #70

    Standaard

    maar lex,daar dacht ik dus ook nog ff aan he.

    maar als ik die 5 items bestel,zit ik op een dergelijk bedrag dat ze me altijd die boete gaan geven bij de douane,daarom heb ik maar refund gedaan...

    lijkt t jou nie link?

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  21. #71

    Standaard

    Gewoon zorgen dat er een aantal pre-orders bij zitten zodat ze niet alles in één keer kunnen verzenden en het dus apart versturen....

    8)
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    maar lex,daar dacht ik dus ook nog ff aan he.

    maar als ik die 5 items bestel,zit ik op een dergelijk bedrag dat ze me altijd die boete gaan geven bij de douane,daarom heb ik maar refund gedaan...

    lijkt t jou nie link?
    Dat hangt er vanaf, de items worden toch apart van elkaar verzonden? Heb eigenlijk nog nooit twee of meer items tegelijkertijd verzonden gekregen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #73

    Standaard

    ik heb al veel bij dvd soon besteld en ook voor grote besragen,maar heb gelukkig nog nooit invoerrechten moeten betalen!

    Verder ben ik zeer tevreden over dvd soon.Nog nooit langer dan een week hoeven te wachten voordat een dvd binnen is!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  24. #74

    Standaard

    Bestelling van 23 december afgelopen zaterdag binnen, maar twee van 22 december tot op heden nog niet.
    Als je 5 of meer besteld, gratis shipping, maar shippen ze dan wel apart?
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Bestelling van 23 december afgelopen zaterdag binnen, maar twee van 22 december tot op heden nog niet.
    Als je 5 of meer besteld, gratis shipping, maar shippen ze dan wel apart?
    daarom heb ik dus refund gevraagd,want ze pakken wel degelijk alles bij elkaar!!

    ik heb wel es 3 titels van ze in een envelop gekregen,met de juiste prijzen op de envelop vind ik dat t risico niet waard...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •