Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LOTR trilogy racistisch...????

    Onderstaande text vond ik op FoxNews.com, vinden jullie nou ook niet dat er bepaalde mensen zijn die overal wel iets achter zoeken?


    The deep thinkers at Indymedia have come to the conclusion that the "Lord of the Rings" trilogy paints a "racist stereotypical tapestry" that does a disservice to young viewers everywhere.



    Lloyd Hart says people of color are all associated with the Dark Lord Sauron in the movie and the elephant-riding mercenaries too closely resemble the cultures of Africa, Persia and East Asia. The Uruk-hai also too closely resemble Native Americans, which is sure to cause "a great deal of cultural and racial alienation."

    The fact that King Theoden, a white guy, calls his troops the "great warriors of the West" clinches it in Hart’s eyes.

    "Can you imagine how people of skin color, of Persian, Arab and East Asian ethnic background feel when they come out of these films where all the heroes are white and all the 'evil doers' are of dark skin," Hart writes.

  2. #2

    Standaard

    Wat een gezeik. Als je wil kan je ook vast nog wel in disney-films racistische thema's terugvinden. Ik vind dit echt onzin, hebben die mensen nou echt nix beters te doen??

  3. #3

    Standaard

    Echte onzin, sommige mensen zien over idd wel iets achter.
    Net zoiets als dat gezeur dat bijv. jodenkoeken rascistisch zijn...... nou dan vind ik dat de blanke vla ook moet verdwijnen, haha

  4. #4

    Standaard Re: LOTR trilogy racistisch...????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Onderstaande text vond ik op FoxNews.com, vinden jullie nou ook niet dat er bepaalde mensen zijn die overal wel iets achter zoeken?
    Ja. Die zullen er altijd wel zijn.
    Ondanks er misschien in het verhaal parallellen zijn met de tijd waar Tolkien leefde (Sauron zou een afspiegeling kunnen zijn van Adolf Hitler, en the Shire toont veel overeenkomsten met zijn woonomgeving van zijn jeugd) kunnen mensen blijkbaar geen verschil zien tussen realiteit en fantasie. Jammer.

    Er is al een discussie thread over Lotr overigens
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #5

    Standaard

    Zucht....En de Elven dan en 1 Dwerg en de Hobbits? Geheel andere rassen. Die gaan samenwerken tegen Sauron!

    Als er juist iets gezegd kan worden (en je moet er zo nodig over nadenken) is dat er behoorlijk anti-racisme in deze film zit. (een dwerg en een elf die beste vrienden worden misschien?)

    Midden-Aarde is gewoon een locatie en de vijand komen uit allerlei exotische oorden vandaan (maar ook weer niet allemaal, zoals die wildemannen die Rohan binnenvallen)

    Wat een gezeur zeg. Duidelijk weer mensen die er niks van snappen

  6. #6

    Standaard

    Of iedereen die de film ziet of het boek leest er zo over denkt is vers twee, maar het is wél zo natuurlijk. De observaties zijn redelijk objectief. De conclusies zijn open voor debat natuurlijk. In de tijd dat LOTR geschreven werd, waren kleurlingen in Europa meer een attractie. Afrikanen waren wilden en arabieren mensen die zonder meer je kop eraf sneden.

    In feite zie je dit zelfde verhaal bij Star Trek bijvoorbeeld. De Klingons zijn een heel oorlogszuchtig volkje en met hun gedoe over eer enzo lijken ze wel heel erg op arabieren.

    Of Tolkien racistische motieven had is natuurlijk de vraag. Ik denk het niet, maar je ontkomt er niet aan dat een schrijver toch put uit dingen uit de wereld om 'm heen. Dus als je een evil volk zoekt, modelleer je dat op iets dat je kent.

    Ik denk alleen niet dat mensen die de film zien ineens racist zijn geworden ofzo. Ik geloof niet dat een dergelijke film dat effect kan hebben.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #7

    Standaard

    Als Chinese Nederlander (of Nederlandse Chinees) kan ik alleen maar zeggen:
    Stierenstront !
    Typisch een voorstander van een zwarte Sinterklaas en een witte Piet. Hij kan beter klagen over de realistische films waar het al jaren de rollen verkeerd verdeeld zijn (ook bij de Oscar uitreiking).
    Keep you damn filthy bones outta my mouth.

  8. #8

    Standaard

    Wat een onzin, zoals reeds gezegd werken verschillende rassen samen in de boeken van Tolkien. Ik vind dit zoeken naar spelden op laag water.
    Over het enorme aantal gekleurden in Matrix 2 en 3 heb ik trouwens nog nergens wat gelezen. Misschien wordt in deze films het blanke 'westen' wel gediscrimineerd (hehe)

  9. #9

    Standaard

    idd zware onzin, gewoon genieten van de film.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  10. #10

    Standaard

    Ik, als donkere Nederlander (zie foto), vind het echt belachelijk

  11. #11

    Standaard

    Waar succes is zijn altijd wel mensen die proberen het de grond in te stampen. Erg jammer, is natuurlijk volstrekte onzin!
    Four-Star Trader (236)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg
    Echte onzin, sommige mensen zien over idd wel iets achter.
    Net zoiets als dat gezeur dat bijv. jodenkoeken rascistisch zijn...... nou dan vind ik dat de blanke vla ook moet verdwijnen, haha
    Dan mogen ze ook de negerzoenen en moorkoppen wel verbieden.

  13. #13
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Dan mogen ze ook de negerzoenen en moorkoppen wel verbieden.
    Bij ons noemen ze dat negerinnetetten.

  14. #14

    Standaard

    wat een geze*k allemaal zeg. Heb je dan weinig te doen als je hier dingen achter gaat zoeken? Trieste lui allemaal weer.
    Erg zonde. Argument van Gimli^& Legolas die hele goede vrienden worden vond ik wel een mooie om het er mee eens te zijn dat de stelling pure onzin is....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg
    Echte onzin, sommige mensen zien over idd wel iets achter.
    Net zoiets als dat gezeur dat bijv. jodenkoeken rascistisch zijn...... nou dan vind ik dat de blanke vla ook moet verdwijnen, haha
    Dan mogen ze ook de negerzoenen en moorkoppen wel verbieden.

    wat dacht je van..... Fries roggebrood..... Friezen zijn vaak blank, terwijl het roggebrood altijd bruin is!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Dan mogen ze ook de negerzoenen en moorkoppen wel verbieden.
    Bij ons noemen ze dat negerinnetetten.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  17. #17

    Standaard

    Eerste waar ik aan moet denken is die scene uit Chasing Amy; dat StarWars racistisch zou zijn (een scene die TOTAAL NIET serieus bedoeld was overigens)

    Ach ja...degene die dit over LotR zegt heeft nu ook zn 15 minutes of fame gehad.

  18. #18
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Ik ken er nog één: Poolbiljart...

    De groene tafel is de wereld,
    De witte bal stoot alle gekleurde ballen en de zwarte als laatst van de tafel... (Uit welke film heb ik dit ook al weer, volgens mij iets met Wesley Snipes)

    Anyway..: kom op hé wat een b...shit

  19. #19

    Standaard

    "The Uruk-hai also too closely resemble Native Americans".
    Nou, ik zie het niet echt, maar de persoon die die link zelf legt en zo naar een film kijkt is niet helemaal lekker bezig.

  20. #20
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin Weber
    Ik ken er nog één: Poolbiljart...

    De groene tafel is de wereld,
    De witte bal stoot alle gekleurde ballen en de zwarte als laatst van de tafel... (Uit welke film heb ik dit ook al weer, volgens mij iets met Wesley Snipes)
    Een film met o.a. Eddie Murphy en Halle Berry, namelijk Boomerang.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beloved
    "The Uruk-hai also too closely resemble Native Americans".
    Nou, ik zie het niet echt, maar de persoon die die link zelf legt en zo naar een film kijkt is niet helemaal lekker bezig.
    iemand die de gehele trilogy zowieso niks aan vindt kan nooit lekker bezig zijn
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  22. #22

    Standaard Re: LOTR trilogy racistisch...????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Onderstaande text vond ik op FoxNews.com, vinden jullie nou ook niet dat er bepaalde mensen zijn die overal wel iets achter zoeken?


    The deep thinkers at Indymedia have come to the conclusion that the "Lord of the Rings" trilogy paints a "racist stereotypical tapestry" that does a disservice to young viewers everywhere.



    Lloyd Hart says people of color are all associated with the Dark Lord Sauron in the movie and the elephant-riding mercenaries too closely resemble the cultures of Africa, Persia and East Asia. The Uruk-hai also too closely resemble Native Americans, which is sure to cause "a great deal of cultural and racial alienation."

    The fact that King Theoden, a white guy, calls his troops the "great warriors of the West" clinches it in Hart’s eyes.

    "Can you imagine how people of skin color, of Persian, Arab and East Asian ethnic background feel when they come out of these films where all the heroes are white and all the 'evil doers' are of dark skin," Hart writes.
    Wat een idioten lopen er toch rond op deze wereld

  23. #23

    Standaard

    Zijn hobbits dan ook een belediging voor liliputters?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beloved
    Zijn hobbits dan ook een belediging voor liliputters?
    TODAYS HEADLINE:
    Warwick Davis sues Peter Jackson

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Eerste waar ik aan moet denken is die scene uit Chasing Amy; dat StarWars racistisch zou zijn (een scene die TOTAAL NIET serieus bedoeld was overigens)

    Ach ja...degene die dit over LotR zegt heeft nu ook zn 15 minutes of fame gehad.
    Ja, inderdaad leuk . Dat Darth Vader een zwart figuur is die uiteindelijk diep van binnen iets goeds heeft, maar dat blijkt wel zijn blanke gelaat te zijn.

    Bericht is natuurlijk totale onzin.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •