De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Draadloos

  1. #1

    Standaard Draadloos

    Hallo Allemaal

    Ik wil een nieuwe audio instalatie aanschaffen met DD5.1 en DTS.
    Heb zelf nog een oude Dolby ProLogic set met meters kabel naar de surround boxsen.
    En daar wil ik dus eens een keer vanaf.
    Heeft iemand ervaring met een draadloos systeem...?
    Is het de moeite waard of kan ik m'n geld beter aan de traditionele kabel systeem besteden?

    Alvast bedankt voor de reakties en voor iedereen een goede en veilige jaarwisseling.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Draadloos

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    Is het de moeite waard of kan ik m'n geld beter aan de traditionele kabel systeem besteden?
    Je kan beter je geld in een traditioneel systeem stoppen.
    Meestal is de kwaliteit van zo,n draadloos systeem niet echt goed en degene die wel goed zijn zijn zeer duur.
    Je bent dus beter af met kabels.
    Anders hadden er al vele merken op de markt geweest met draadloze systemen, nu is het een enkel systeem, zeg meer dan genoeg denk ik. :wink:

  3. #3

    Standaard

    Zelf heb ik een philips breedbeeld tv met draadloze achterspeakers met dolby suround.
    Deze is wel al enkele jaren oud dus hoe de nieuwe modellen zijn weet ik niet.
    Mijn tv heeft geen digitaal surround en geen DTS en de achterspeakers moeten wel verbonden worden met een speakerkabeltje naar elkaar en een netsnoer naar een wand contactdoos.
    De overdracht naar de achterspeakers gebeurd d.m.v. FM (radiostralen) zending.
    Dit ter achtergrond informatie.
    Mijn ervaring hiermee is niet positief.
    Te veel ruis en als je voor de ontvanger stond in de achterspeaker kreeg je nog meer ruis
    Daarna heb ik toch maar een draad gelegd van de tv naar de achterspeaker.
    Dus weg draadloos :x
    Nu heb ik wel een volwaardig systeem met grote speakers en losse AV receiver en ben hier zeer tevreden over.
    En de kabels Die liggen lekker achter de holle plinten
    Well, i be G** damned, a cop when you need one!! T3

  4. #4

    Standaard

    Zelf ook gehoord dat die FM signalen bij een Philips Matchline erg slecht werken. Veel ruis en zo nu en dan valt die totaal uit.

    Ga dus maar gewoon voor kabels......niet het mooiste maar wel het beste. Echt VEEL beter!!!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DAYWALKER
    De overdracht naar de achterspeakers gebeurd d.m.v. FM (radiostralen) zending.
    Laatst zag ik een systeem van LG waarbij de overdracht middel bluetooth gaat. Zou dat een betere, zuivere, overdracht zijn?

    Gr. Ello

  6. #6

    Standaard

    Draadloze systemen kunnen goed zijn, maar dan zijn ze heel erg duur. De doorsnee consumentenproducten zullen voldoen voor simpel radio-en tv gebruik als je niet al teveel eisen stelt aan de geluidskwaliteit.

    Kijk maar naar professionele draadloze geluidsapparatuur die muzikanten bv gebruiken. Dit zijn apparaten die vreselijk duur zijn. Komt deels omdat ze absoluut storingsvrij moeten zijn (tov elkaar) maar ook de geluidskwaliteit moet goed zijn. Vandaar dat bijvoorbeeld gitaristen die veel effecten gebruiken nog altijd aan een draadje zitten.

    Voor HT gebruik zou ik geen draadloos systeem nemen, tenzij je het natuurlijk zelf beluisterd hebt en tevreden bent over het geluid. Je eigen oren zijn tenslotte de baas.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ello
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DAYWALKER
    De overdracht naar de achterspeakers gebeurd d.m.v. FM (radiostralen) zending.
    Laatst zag ik een systeem van LG waarbij de overdracht middel bluetooth gaat. Zou dat een betere, zuivere, overdracht zijn?

    Gr. Ello
    Je bedoelt deze

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •