De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HELP.. Me DVDspeler doet rare dingen!!

    Hey allemaal,

    Ik heb thuis een home cinema set van sony DAVs300.. ik heb die set nu ongeveer een jaar of 4..nou wil die de laatste tijd dvd's niet meer goed afspelen. Meestal op het midden/einde van de dvd gaat die haperen.. het beeld wordt dan gecrunched.. en je ziet allemaal van die mooie blokjes door het beeld heen..

    kunnen jullie mij vertellen waar dat nou precies aan kan liggen... Moet de speler schoongemaakt worden (en zo ja wat doet zon bedrijf dan precies) of laser calibratie? of is er misschien iets anders aan de hand


    mvg

    Spidey

    p.s.

    alvast bedankt voor alle antwoorden!

  2. #2
    Paul IJsendijk
    Guest

    Standaard

    het is waarschijnlijk het laser gedeelte maar je komt er pas achter als je hem ter reparatie aanbied.

    Een tip breng hem ergens naartoe waar ze het zelf maken i.p.v laten opsturen dat kost alleen maar meer.

    En anders kan je er eerst naar laten kijken en dan kan je bepalen wat je gaat doen laten maken of niet suc6

  3. #3

    Standaard

    Maar dat het laser gedeelte stuk is?...of..

  4. #4

    Standaard

    Misschien is alleen maar de laser vies. Koop even een schoonmaak cd/dvd. Daar zitten borsteltjes op die de lens schoonvegen. Een paar keer laten draaien en als je geluk hebt, is het weg. Die dingen zijn niet zo duâh, dus dat kun je rustig proberen.

    Zijn de DVD's misschien vies/bekrast? Sony is nogal truttig wat dat betreft. Laten repareren kan erg duur zijn. Als er een aparte DVD speler op de set kan worden aangesloten (ik ken de DAV300 niet) is dat misschien het overwegen waard. Voor een beetje reparatie ben je al snel €100 kwijt.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5

    Standaard

    ja ik weet dat sony een rukding is wat betreft afspelen.. kunnen ze die laser dan ook niet wat beter afstellen? dat hij wat minder gevoellig is?mocht ik hem wel ter reparatie aanbieden?

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Wel een mooie reden om wat nieuws uit te zoeken.

  7. #7

    Standaard

    ja maar dan moet je wel het geld beschikbaar hebben en dat is helaas niet het geval.. weet iemand nog een antwoord op mijn vraag van hierboven?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spidey
    ja ik weet dat sony een rukding is wat betreft afspelen.. kunnen ze die laser dan ook niet wat beter afstellen? dat hij wat minder gevoellig is?mocht ik hem wel ter reparatie aanbieden?
    Ik denk het niet. Ik heb ook een Sony gehad en die speelde ook al geen recordeables af (alleen Princo om een of andere vage reden). Ik vermoed dat het aparaat gewoon zo gebouwd is.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    je kunt ook gewoon sony opbellen en naar de technische dienst vragen (misschien is het een bekend probleem waar ze meteen het antwoord op hebben) dit werkt meestal beter dan in een winkel je aparatuur weggeven €€€€€€.
    of ga er gewoon langs.

    GrTZ

  11. #11

    Standaard

    ik zal morgen eens gaan bellen bedankt voor de antwoorden... mocht iemand nog een oplossing hebben hoor ik het graag!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •