Pagina 1 van 29 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 715 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Battlestar Galactica 2003

    Is er iemand die hem al gezien heeft?

    Ik dus wel. Vond hem eigenlijk wel tegenvallen.

    [spoiler:59b3ca39ff]
    -Cylons zijn mensen geworden
    -Starbuck en Boomer zijn vrouwen
    -Colonel Tigh is een dronkaard (en blank)
    -Het verhaal loopt synchroon met de pilot van de oude serie.
    -Het BG sfeertje is weg.
    [/spoiler:59b3ca39ff]

    Als ik dit zo heb gezien vind ik het jammer dat Richard Hatch niet gewonnen heeft, maar Glen Larson (ex.producer van beide series).

  2. #2

    Standaard

    Eh, Larson gewonnen? Volgens mij hebben ze beiden "verloren". Dit is van de hand van Ronald D. Moore, van ST: DS9 faam.
    Maar ik sluit me bij je aan. Het viel mij ook erg tegen. Met de meeste veranderingen kon ik nog wel leven, maar enkele gingen me toch te ver. Maar het belangrijkste, het verhaal zelf, vond ik gewoon saai. Zat naar mijn mening totaal geen echte spanning in. Ik had liever gehad dat SF Channel dit geld in Farscape had gepompt...
    Signature Sold Separately

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnaxis
    Eh, Larson gewonnen? Volgens mij hebben ze beiden "verloren". Dit is van de hand van Ronald D. Moore, van ST: DS9 faam.
    Maar ik sluit me bij je aan. Het viel mij ook erg tegen. Met de meeste veranderingen kon ik nog wel leven, maar enkele gingen me toch te ver. Maar het belangrijkste, het verhaal zelf, vond ik gewoon saai. Zat naar mijn mening totaal geen echte spanning in. Ik had liever gehad dat SF Channel dit geld in Farscape had gepompt...
    Nou, mocht Glen A.Larson niet gewonnen hebben, dan heeft ie zich er wel bij neergelegd. Ik zie zijn naam tig keer voorbij vliegen in de begintiteling.

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij is dat meer een verwijzing naar het origineel dan dat het te maken heeft met de nieuwe versie.
    Signature Sold Separately

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnaxis
    Volgens mij is dat meer een verwijzing naar het origineel dan dat het te maken heeft met de nieuwe versie.
    Kan zijn, maar hij wordt genoemd als Consulting Producer

  6. #6

    Standaard

    Is deze serie nou echt zo slecht? Op dit moment zijn ze al bezig aan het tweede seizoen. Ik zit er aan te denken om de seizoen 1 + miniseries box te bestellen, maar ik hoor vrij gemengde reacties. Iemand zin om een reactie te geven, die de serie ook volgt op TV?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  7. #7

    Standaard

    Nou, ik volg de serie niet op tv... om de simpele reden dat ik na het zien van miniserie verkocht was en dus het 1ste seizoen in de 1ste week van de UK-release al in huis had.

    Als fan van de oude serie was ik sceptisch, maar de nieuwsgierigheid won het (gelukkig maar).

    De serie is een soort van hommage aan de oude serie waarbij de verhaallijn in heel grote lijnen hetzelfde is, maar de plotlijnen anders lopen - je kijkt dus naar een heel nieuw verhaal.

    Goede acteurs, waaronder Edward James Olmos en Mary McDonnel. De serie moet het ook hebben van het verhaal en niet alleen van de actie (hoewel de ruimtegevechten lekker uit de speakers knallen).

    Mijn mening (en die van de sci-fi channel kijkers - een van de best bekeken sci fi series in de USA) : verslavende serie, mooie beelden (en vrouwen), goed verhaal en actie.

    En de opmerking dat Richard Hatch niet gewonnen heeft? Dat is inderdaad jammer - de oude serie verdiende een voortzetting. Maar dit is geen vervolg ..en ook geen remake, maar een heel nieuwe uitvoering, gebaseerd op de serie.

    En Richard Hatch? Die doet gewoon mee in een paar afleveringen. Nou staat deze man bekend als superprincipieel, dus het zal niet alleen om de centen te doen zijn.

    Blijft kwestie van smaak, maar ik zou de miniserie (dit is de losse pilot) en seizoen 1 aanschaffen.
    Send a maniac to catch a maniac...

  8. #8

    Standaard

    Eigenlijk weinig toe te voegen aan het verhaal van Hayko. Een van de betere Sci-Fi's van de afgelopen jaren. Beter dan Enterprise, en in mijn nederige opinie beter dan Stargate SG1 en Atlantis.

    En dit op basis van miniserie, S1 en halve seizoen 2

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Eigenlijk weinig toe te voegen aan het verhaal van Hayko. Een van de betere Sci-Fi's van de afgelopen jaren. Beter dan Enterprise, en in mijn nederige opinie beter dan Stargate SG1 en Atlantis.

    En dit op basis van miniserie, S1 en halve seizoen 2
    ik sluit me hierbij aan. Dit is gewoon de beste SCI-FI serie op dit moment op TV. En voor mijn samen met Babylon 5 de beste SCI-FI serie ooit!

  10. #10

    Standaard

    Dat wilde ik even horen. Bedankt voor de reactie.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  11. #11

    Standaard

    Zelf was ik ook erg sceptisch over deze serie, en de miniserie voorafgaand vond ik verschrikkelijk saai. Op aanraden van een vriend toch maar seizoen 1 gekeken en toen was ik verkocht. Seizoen 2 was zelfs nog beter!

    Dit is gewoon een kwalitatief goede, volwassen sci-fi serie. Maak echter niet de fout om het te vergelijken met de oude serie (die ik overigens nog steeds graag mag zien) want dat bederft alleen maar je kijkplezier.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb tot nu toe de pilot en serie 1 gezien en moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt.
    In het begin moest ik wel even wennen aan bepaalde zaken maar heb tot nu toe erg genoten en ga ook zeker serie 2 kijken.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Maak echter niet de fout om het te vergelijken met de oude serie (die ik overigens nog steeds graag mag zien) want dat bederft alleen maar je kijkplezier.
    Dit is denk ik wel de belangrijkste opmerking uit deze hele thread Als je de oude en nieuwe serie als twee compleet aparte dingen ziet, en niet als een remake, ga je er veel meer van genieten.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    ik sluit me hierbij aan. Dit is gewoon de beste SCI-FI serie op dit moment op TV. En voor mijn samen met Babylon 5 de beste SCI-FI serie ooit!
    Dit maakt mij nieuwsgierig, ik ben niet zo'n grote fan sci-fi series (van sci-fi films echter weer heel erg), maar ik vond Babylon 5 echt een heel goede serie, en een van de weinige series die ik helemaal gevold heb. Als de serie dat niveau haalt, zal ik binnenkort maar eens een aflevering moeten kijken. Wordt deze serie nog op televisie uitgezonden?
    Turn around and feel the vibe.....

  15. #15

    Standaard

    Ik geloof dat veronica hem gaat uitzenden

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Dit maakt mij nieuwsgierig, ik ben niet zo'n grote fan sci-fi series (van sci-fi films echter weer heel erg), maar ik vond Babylon 5 echt een heel goede serie, en een van de weinige series die ik helemaal gevold heb. Als de serie dat niveau haalt, zal ik binnenkort maar eens een aflevering moeten kijken. Wordt deze serie nog op televisie uitgezonden?
    Ik loop al een hele tijd te dubben of ik de complete box van Babylon 5 uit de UK moet bestellen. Kost 160 pond dus best duur. Maar ik heb die serie nooit gezien en weet dus niet of het wat is

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Wordt deze serie nog op televisie uitgezonden?
    BSG is iedere zaterdag om 20:30 bij veronica. Is pas 3-4 weken gelden begonnen.

    BSG is echt intelligent geschreven, en karakter verdieping licht op hoog niveau. Zo is er meer karakterverdiepeing in een paar episodes van BSG dan het vroegere Star trek: Enterprise. SG1 en SGA komen zijn ook van hoog niveau, maar B5 en BSG 2003 zijn van uitzonderlijke kwaliteit.

    B5 heb ik tot seizoen 3 op DVD, ben gestopt met verzamelen. Ik hoop op beter uitgaves met blue ray/hd-dvd. Maar B5 was/is echt top! En BSG is de B5 van deze tijd 8). Zoals andere aangeven, de pilot is misschien traag, maar je moet de opbouw ervan waarderen. De afleveringen erna zijn om te smullen. Mensen zijn in dit verhaal ook niet allemaal zo netjes. Iedereen heeft een donkere/verkeerde kant in BSG. Daarom is het niet te vergelijken met de oude serie. Maar als ik er 1 moest kiezen dan zou het BSG 2003 zijn.

    Mijn abolute favorieten zijn B5 en BSG. Als SAAB verder was gegaan had die er ook bij gekomen. Helaas is die in Amerika na 1 seizoen geaxed

  18. #18

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Toch meer fans hier op het forum

    Wat mij opviel is dat juist de verschillen met de oude serie (ook al mag je eigenlijk niet vergelijken, maar je doet het vooraf toch een beetje) waarvan je denkt dat ze nooit zullen aanslaan, wel degelijk het verschil maken.

    Met als uiterste: Starbuck is een vrouw in BSG 2003! (Vind 't geen spoiler, is duidelijk vanaf het begin). Vanaf de eerste scene stal dit karakter de show. Prima rol van Katee Sackhoff.

    Andere rollen hebben even tijd nodig om los te komen (Lee oftewel Apollo bijvoorbeeld).
    Send a maniac to catch a maniac...

  21. #21

    Standaard

    Voor zover ik het heb gezien, is het best een interessante serie geworden. Het enige waar ik me aan erger is het overdreven nerveuze camerawerk.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Toch meer fans hier op het forum

    Wat mij opviel is dat juist de verschillen met de oude serie (ook al mag je eigenlijk niet vergelijken, maar je doet het vooraf toch een beetje) waarvan je denkt dat ze nooit zullen aanslaan, wel degelijk het verschil maken.

    Met als uiterste: Starbuck is een vrouw in BSG 2003! (Vind 't geen spoiler, is duidelijk vanaf het begin). Vanaf de eerste scene stal dit karakter de show. Prima rol van Katee Sackhoff.

    Andere rollen hebben even tijd nodig om los te komen (Lee oftewel Apollo bijvoorbeeld).
    Wat dacht je van boomer.

    Is was in het begin erg scepetisch. Maar die is snel verdwenen. Wat een machtig goeie serie is dit.

  23. #23

    Standaard

    Ook de mix van vrij onervaren acteurs (Sackhoff bijvoorbeeld) met oude rotten als Edward James Olmos en Mary McDonnel zorgt voor een goed resultaat.

    Ze gebruiken veel nieuwe verhaallijnen, maar af en toe duikt er iets op dat op een aflevering van de oude serie is gebaseerd (en dan weer verassend anders uitpakt).

    Ik vraag me af of ze iets doen met "War of the Gods" en het personage dat in de oude serie wordt gespeeld door Patrick Macnee, waarbij dit [spoiler:4714350afa]de duivel[/spoiler:4714350afa] bleek te zijn.

    Zou mischien helemaal niet in de huidige serie passen, maar Ronald D. Moore heeft al sterkere staaltjes uitgehaald in deze serie.

    Die "War of the Gods"-aflevering is me het meeste bijgebleven uit de oude serie, zonde dat hier nooit een vervolg aan gegeven is.

    Wat ook mooi zou zijn, naast het optreden van Richard Hatch ook nog andere leden van de oude serie een rolletje geven.

    Maar wat ze er ook mee doen, wanneer ze dit niveau vasthouden, dan mag het van mij nog een seizoen of 5 / 6 duren!!
    Send a maniac to catch a maniac...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Ook de mix van vrij onervaren acteurs (Sackhoff bijvoorbeeld) met oude rotten als Edward James Olmos en Mary McDonnel zorgt voor een goed resultaat.

    Ze gebruiken veel nieuwe verhaallijnen, maar af en toe duikt er iets op dat op een aflevering van de oude serie is gebaseerd (en dan weer verassend anders uitpakt).

    Ik vraag me af of ze iets doen met "War of the Gods" en het personage dat in de oude serie wordt gespeeld door Patrick Macnee, waarbij dit [spoiler:215e4696e9]de duivel[/spoiler:215e4696e9] bleek te zijn.

    Zou mischien helemaal niet in de huidige serie passen, maar Ronald D. Moore heeft al sterkere staaltjes uitgehaald in deze serie.

    Die "War of the Gods"-aflevering is me het meeste bijgebleven uit de oude serie, zonde dat hier nooit een vervolg aan gegeven is.

    Wat ook mooi zou zijn, naast het optreden van Richard Hatch ook nog andere leden van de oude serie een rolletje geven.

    Maar wat ze er ook mee doen, wanneer ze dit niveau vasthouden, dan mag het van mij nog een seizoen of 5 / 6 duren!!
    Ronads D. Moore wilde Dirk Benedict (Starbuck) ook terug brengen!
    Het volgende komt van imdb:
    The season 1 finale, "Kobol's Last Gleaming, Parts 1-2", went through a number of changes according to the Podcast commentary for both episodes. Some of these early differences include:
    1. Part One was to conclude with the Raptor crashing and Part Two would end with Starbuck stealing the Raider to finish the finale with a season-ending cliffhanger. This was changed when the original pacing wasn't working.
    2. Originally, the ruins on Kobol were supposed to be a huge temple that was mirrored on Caprica. This was abandoned due to cost constraints.
    3. What Baltar and Number Six experienced inside the ruins on Kobol went through a number of changes. Originally, Ron D. Moore proposed to the other writers that there was supposed to be a bright corridor of light. In a later version, there was to be complete darkness punctuated with music from a song recognizable by both the audience and the two explorers. Then, Dirk Benedict (Starbuck from the original show) was supposed appear and say something like, "Hi. I'm God." followed by TO BE CONTINUED... However, the other writers quickly disparaged the idea as implausible, and Ron D. Moore reluctantly agreed.
    4. One concept that the writers liked, but were forced to abandon was the idea that the interior room of the ruins was to be located in "otherspace" or in a different spatial or dimensional location.
    Ook ben ik van plan dat ze BSG niet te lang moeten laten duren. Hoe langer het duur hoe minder het wordt. Ik ben van mening dat korter beter is. Ik ben met 3 strakke seizoenen al content.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Ook ben ik van plan dat ze BSG niet te lang moeten laten duren. Hoe langer het duur hoe minder het wordt. Ik ben van mening dat korter beter is. Ik ben met 3 strakke seizoenen al content.
    Ik vond seizoen 1 al uitstekend, en seizoen 2 was nog beter. Dus zolang de kwaliteit gewaarborgd blijft mogen ze van mij zoveel seizoenen maken als ze willlen. 8)

Pagina 1 van 29 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •