Pagina 2 van 29 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 715 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb nu de miniseries en de eerste twee afleveringen gezien en ik vind dit voor TV een bijna meesterlijke serie. Het lijken wel films.
    Het doet zo realistisch aan door de manier van filmen, het bijna niet horen van geluid in de ruimte (alleen als je dichterbij komt, het is moeilijk uit te leggen, dat moet je zelf even horen), de manier waarop ze keer op keer laten zien hoe oneindig de ruimte is door eerst een schip van grote afstand in beeld te brengen om vervolgens in te zoomen, het geluid van de com (volgens mij wel gejat uit A New Hope, maar goeie keuze). Verder is in deze serie echt te zien dat de hele situatie eigenlijk hopeloos is, dat iedereen er op zijn manier aan probeert te wennen. De originele serie was een stuk luchtiger wat dat betreft, maar het maakt deze nieuwe serie wel ijzersterk.
    De characters worden steeds dieper uitgewerkt. Ook leuk is dat sommige situaties of scenes zo uit oude afleveringen gehaald zijn.

    Er zijn wel wat minpunten maar die mogen de pret niet wegnemen:
    [spoiler:a69d97a2a8]1. Number Six die de hele tijd rond Baltar heen hangt (in zijn gedachten) als een soort profeet.
    2. De keuze voor de president. Ik moest constant aan Independence Day denken.
    3. Ik vind het verder nog jammer, dat je de originele openingsmuziek niet meer hoort (behalve even tijdens een ceremonie) al was het maar als mix om het beter bij de nieuwe serie te laten aansluiten.[/spoiler:a69d97a2a8]

    Het zij niet echt dingen om je echt druk over te maken, want het blijft ontzettend leuk om te kijken.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS

    Er zijn wel wat minpunten maar die mogen de pret niet wegnemen:
    [spoiler:af2f69c71f]1. Number Six die de hele tijd rond Baltar heen hangt (in zijn gedachten) als een soort profeet.
    2. De keuze voor de president. Ik moest constant aan Independence Day denken.
    3. Ik vind het verder nog jammer, dat je de originele openingsmuziek niet meer hoort (behalve even tijdens een ceremonie) al was het maar als mix om het beter bij de nieuwe serie te laten aansluiten.[/spoiler:af2f69c71f]

    Het zij niet echt dingen om je echt druk over te maken, want het blijft ontzettend leuk om te kijken.
    Nou toch blij dat de positieve reakties je overtuigd hebben!

    De minpuntjes:
    [spoiler:af2f69c71f]1) Number Six is het bekijken wel waard..maar nu serieus, je zult merken dat het toch vrij essentieel voor het verhaal is, dat ze deze kunstgreep hebben toegepast. 2 Dat gevoel had ik ook wel. 3. Muziek mis je soms, maar wat ik een minpunt(je) vind, is dat men bij de openingscredits aan het eind even wat flitsen laat zien van de afleveringen (er wordt dus al iets verklapt). Hierbij kijk ik altijd even weg, maar dat is mischien persoonlijk. [/spoiler:af2f69c71f]
    Send a maniac to catch a maniac...

  3. #28

  4. #29

    Standaard

    Vandaag de miniserie gezien. Geweldig, wat een serie!! De ruimtescene's zijn idd prachtig. Morgen meteen verder met het 1e sezoen.
    *** Star-trader / SafeTrader

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Nou toch blij dat de positieve reakties je overtuigd hebben!

    De minpuntjes:
    [spoiler:b0e9e59e40]1) Number Six is het bekijken wel waard..maar nu serieus, je zult merken dat het toch vrij essentieel voor het verhaal is, dat ze deze kunstgreep hebben toegepast. 2 Dat gevoel had ik ook wel. 3. Muziek mis je soms, maar wat ik een minpunt(je) vind, is dat men bij de openingscredits aan het eind even wat flitsen laat zien van de afleveringen (er wordt dus al iets verklapt). Hierbij kijk ik altijd even weg, maar dat is mischien persoonlijk. [/spoiler:b0e9e59e40]
    Ik neem aan dat nog wel duidelijk wordt [spoiler:b0e9e59e40]waarom Baltar steeds gemanipuleerd/gestuurd wordt door de cylons[/spoiler:b0e9e59e40]. Mij lijkt het nog steeds niet erg slim, maar ik moet dan ook nog een aantal afleveringen in seizoen 1.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  6. #31

    Standaard

    [quote="Jeroen vS"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Ik neem aan dat nog wel duidelijk wordt [spoiler:77f067925b]waarom Baltar steeds gemanipuleerd/gestuurd wordt door de cylons[/spoiler:77f067925b]. Mij lijkt het nog steeds niet erg slim, maar ik moet dan ook nog een aantal afleveringen in seizoen 1.
    Dat wordt allemaal duidelijker > Seizoen 2

  7. #32

    Standaard

    Gisteren de laatste aflevering gezien van seizoen 1. Seizoen 2 is hopelijk snel onderweg, want IK WIL WETEN HOE HET VERDER GAAT !!!!!!!!!!!!

    Aan het einde als [spoiler:6112efc8db]Boomer de basestar vernietigd heeft en terug is op Galactica en ineens dat pistool trekt[/spoiler:6112efc8db]... mijn mond viel open en ik dacht WTF. WAAATTTTTT????? Wat doet ze nu?

    Ik kan me geen cliffhanger van wat voor serie ook herinneren waarbij ik echt niet zag aankomen wat er ging gebeuren.

    Deze serie is echt goed. Ik vond Enterprise leuk, maar wat een ééndimensionale 'poppetjes' eigenlijk vergeleken met deze serie.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Deze serie is echt goed. Ik vond Enterprise leuk, maar wat een ééndimensionale 'poppetjes' eigenlijk vergeleken met deze serie.
    Dat is ook precies mijn gedachten. En dat in 13 afleveringen. Enterprise heeft in 4 seizoenen niet zoveel karakter ontwikkeling. Dat is echt geweldig geschreven. Ronald D. Moore is koning!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Deze serie is echt goed. Ik vond Enterprise leuk, maar wat een ééndimensionale 'poppetjes' eigenlijk vergeleken met deze serie.
    Dat is ook precies mijn gedachten. En dat in 13 afleveringen. Enterprise heeft in 4 seizoenen niet zoveel karakter ontwikkeling. BSG is echt geweldig geschreven. Ronald D. Moore is koning!

  10. #35

    Standaard

    Wat is precies het verschil tussen de miniseries uit 2003 en het eerste seizoen van BSG uit 2003??
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  11. #36

    Standaard

    De Miniserie is eigenlijk de pilot van seizoen 1. Ik weet niet of er meer dan alleen een miniserie gepland was oorspronkelijk, maar nu er dus echt een serie van is gemaakt, is pilot denk ik de beste omschrijving.

    De regio 1 versie van season 1 is inclusief de miniserie.

    Verder kan ik je de serie zeker aanraden. Het valt me op dat er best wel weinig actie in de serie zit vergeleken met andere SF-series, maar het verveelt geen moment. En als er dan een ruimtegevecht in een aflevering voorkomt, dan is het ook gelijk zo'n beetje het beste wat je ooit gezien hebt in een TV-serie.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  12. #37

    Standaard

    Ik ben ook begonnen met het kijken van deze serie, en kan er maar 1 ding over zeggen G-E-W-E-L-D-I-G goed, wat een sfeer en spanning dit is een van de beste tv sf series ooit gemaakt denk ik, ben een enorme Star Trek fan, maar dit moet in de schaduw staan van BSG, geen "cleane" sfeer, maar rauw en zoals het echt "kan" gaan.

    Ik ben er helemaal aan verslingerd geraakt en kijk de afleveringen in sneltempo door........echt top.

    PS en komt ook zeker door "number six" ( Tricia Helfer ) wat een enorm ehhhh brok natuur is dat :wink:
    Grtz Ron

  13. #38

    Standaard

    Gister de nieuwste aflevering bekeken, 'Scar'. (ik heb het over internet, niet de achterlopende tv-uitzendingen, al zijn ze er steeds sneller bij) Ik vind het de beste scifi-serie van de afgelopen jaren, maar het lijkt in een dipje te raken.

    Ik vond 'Scar' maar vooral de vorige aflevering, 'Black Market', erg tegenvallen. Waarom? Omdat het lostaande verhaaltjes zijn. Het mooie van BSG vond ik juist dat het een groot spannend verhaal is. Natuurlijk heb je wat subplotjes die al of niet binnen één aflevering worden afgehandeld. Maar iedere aflevering boekte voortgang in het verhaal.

    Van Scar kun je nog zeggen dat het Starbuck-karakter wordt uitgediept. Maar bij Black Market werden er personages en organisaties bijgesleept waar we nog nooit van gehoord hadden en ik betwijfel of ze nog terugkomen. Wat het verhaal betreft kun je de twee laatste episodes gewoon overslaan. Alsof ze die op de plank hadden liggen voor wanneer de schrijvers op vakantie zijn.

    Wat me ook ergerde was dat ze in Scar een keertje of 15 'frak' riepen. In de oude Galactica en in het begin van deze nieuwe versie was frak een uitroep zoals sh*t, k*t, verd*mme, enzovoorts. Maar gaandeweg is het een synoniem geworden voor fuck. Frak you, you frakked the deck officer, a quick frak en motherfrakker kwam voorbij zelfs. Ik heb niks tegen grof taalgebruik op tv, maar het past hier gewoon niet bij in die betekenis. Het is veel te Amerikaans/aards. En aangezien ze nog niet op aarde zijn en de aardse vloekgebruiken niet kennen is het onzin.

    (Zo heb ik ook wat tegen de typisch aardse stropdassen in de serie, maar ach, da's misschien wat te vergezocht kritisch.)

    In elk geval, ik hoop dat de komende afleveringen weer op het oude niveau zijn.

  14. #39

    Standaard

    De Twelve Colonies en de Aarde stammen af van dezelfde voorvaderen en daarom vind ik het wel wat hebben, dat ze hier en daar dezelfde ontwikkelingen hebben. En niet die 70's scifi uitdossingen en dansen met lichtslangen enzo.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  15. #40

    Standaard

    Op zich mee eens. Die scifi-disco's (zie ook Buck Rogers, dansen met een balletje) raken snel gedateerd.

    Maar toch he, de uitvinding van een nutteloos kledingstuk is toch niet genetisch bepaald? Kan me niet voorstellen dat meer dan één intelligent ras zo'n slechte uitvinding doet

    Maar nu we toch in die hoek beland zijn: ik wil best aannemen dat het roken van tabaksbladeren of ander plantenspul ook bij rassen op andere planeten ontdekt wordt (is tenslotte in verschillende culturen op aarde ook onafhankelijk van elkaar ontdekt), maar wat een toeval dat Galactica-sigaretten net als hier op aarde ook wit met een geelbruin filter zijn, terwijl dat pas in de 18e eeuw is ontstaan, zo lees ik op Wikipedia. Of dat Cylon Gina boterhammen zoals ze hier mij in de de broodtrommel liggen krijgt voorgeschoteld.

    Kijk, we gaan natuurlijk niet moeilijk dat ze in het BG-universum ook exact de aardse militaire structuur hebben met admiraals, kolonels enzovoorts. Da's gewoon een 'vertaling'. Maar bovengenoemde *onlogische* aardse verwijzingen vind ik jammer, juist omdat de rest van de serie zo goed in elkaar steekt. Op Tatooine hebben ze tenminste blauwe melk Maar ja, dan hebben ze het in de nieuwe SW-trilogie ineens over eenden en honden... Zucht, ik ben een zeikerd.

  16. #41

    Standaard

    Ieder zijn mening zeg ik altijd maar, ik ben het ook niet met alles eens, zoals ik al eens in een eerdere post heb gezegd, maar het blijft een coole serie.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  17. #42

    Standaard

    Da's waar, heel erg cool! Dus laten wij vol plezier en spanning verder kijken

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SeismicCharge
    Wat me ook ergerde was dat ze in Scar een keertje of 15 'frak' riepen. In de oude Galactica en in het begin van deze nieuwe versie was frak een uitroep zoals sh*t, k*t, verd*mme, enzovoorts. Maar gaandeweg is het een synoniem geworden voor fuck. Frak you, you frakked the deck officer, a quick frak en motherfrakker kwam voorbij zelfs. Ik heb niks tegen grof taalgebruik op tv, maar het past hier gewoon niet bij in die betekenis. Het is veel te Amerikaans/aards. En aangezien ze nog niet op aarde zijn en de aardse vloekgebruiken niet kennen is het onzin.
    Ik vind het meer irritant dat ze niet gewoon fuck mogen zeggen, nu leidt het bij mij juist meer af door dat absurde gefrek.
    Had altijd gehoopt dat die 'R' er gewoon in ge-edit was voor de netwerk broadcast en later op de dvd weer wel gewoon de volle fuck zou zijn 8)
    "My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change." // My Modest Collection | Te koop

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spidey^
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SeismicCharge
    Wat me ook ergerde was dat ze in Scar een keertje of 15 'frak' riepen. In de oude Galactica en in het begin van deze nieuwe versie was frak een uitroep zoals sh*t, k*t, verd*mme, enzovoorts. Maar gaandeweg is het een synoniem geworden voor fuck. Frak you, you frakked the deck officer, a quick frak en motherfrakker kwam voorbij zelfs. Ik heb niks tegen grof taalgebruik op tv, maar het past hier gewoon niet bij in die betekenis. Het is veel te Amerikaans/aards. En aangezien ze nog niet op aarde zijn en de aardse vloekgebruiken niet kennen is het onzin.
    Ik vind het meer irritant dat ze niet gewoon fuck mogen zeggen, nu leidt het bij mij juist meer af door dat absurde gefrek.
    Had altijd gehoopt dat die 'R' er gewoon in ge-edit was voor de netwerk broadcast en later op de dvd weer wel gewoon de volle fuck zou zijn 8)
    Ach ja, het is iets wat ze overgenomen hebben uit de oude serie. Destijds was fuck natuurlijk niet toegestaan op TV.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spidey^
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SeismicCharge
    Wat me ook ergerde was dat ze in Scar een keertje of 15 'frak' riepen. In de oude Galactica en in het begin van deze nieuwe versie was frak een uitroep zoals sh*t, k*t, verd*mme, enzovoorts. Maar gaandeweg is het een synoniem geworden voor fuck. Frak you, you frakked the deck officer, a quick frak en motherfrakker kwam voorbij zelfs. Ik heb niks tegen grof taalgebruik op tv, maar het past hier gewoon niet bij in die betekenis. Het is veel te Amerikaans/aards. En aangezien ze nog niet op aarde zijn en de aardse vloekgebruiken niet kennen is het onzin.
    Ik vind het meer irritant dat ze niet gewoon fuck mogen zeggen, nu leidt het bij mij juist meer af door dat absurde gefrek.
    Had altijd gehoopt dat die 'R' er gewoon in ge-edit was voor de netwerk broadcast en later op de dvd weer wel gewoon de volle fuck zou zijn 8)
    Ach ja, het is iets wat ze overgenomen hebben uit de oude serie. Destijds was fuck natuurlijk niet toegestaan op TV.
    Aha, dan is het wel een stuk logischer ja
    "My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change." // My Modest Collection | Te koop

  21. #46

    Standaard

    Wat een superserie is dit! Of had ik dat al gezegd. Net de laatste episode gezien van de eerste helft van seizoen twee ... en nu moet ik weer wachten tot het verder gaat. [spoiler:9874a71a9b]Pegasus[/spoiler:9874a71a9b] is naar mijn bescheiden mening de beste aflevering tot nu toe (ik kan me geen serie herinneren, die me zo beet pakt en de beeldbuis intrekt zoals deze serie en dan met name deze laatste aflevering).

    Ik heb alleen één probleem:

    Wanneer komt 2.5 op DVD uit??? Ik wil verder kijken!!!
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  22. #47

    Standaard

    Ik ben het met velen eens dat dit de beste scifi serie van het ogenblik is 8) Ik vraag me dan ook af of de season one dvd box ook in Nederland uitkomt. Is daar al iets van bekend, of is die toevallig al uit?

  23. #48

    Standaard

    Ik heb afgelopen weekend de miniseries en season 1 gekeken. Adembenemende serie. Ben beniewd wanneer season 2 bij play.com te bestellen is.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefan
    Wat is precies het verschil tussen de miniseries uit 2003 en het eerste seizoen van BSG uit 2003??
    De miniserie is de pilot van het eerste seizoen (NIET de eerste aflevering(en)

  25. #50

    Standaard

    Ik blijf het verbazend vinden hoe deze serie nog steeds groeit en met groeien bedoel ik dan; het steeds beter worden van het verhaal. Nadat ik gisteren de laatste uitgezonden aflevering heb gezien op veronica. Ik vind persoonlijk dat het verhaal telkens groeit en ik merk ook dat de schrijvers aan het bouwen zijn naar een climax.

    Verder wordt in deze serie goed de slechte/goede kanten van de mensheid belicht, zoals gisteren getoond werd [spoiler:04e3068b87] Toen de president zei gooi hem maar in de luchtsluis en schiet hem maar weg[/spoiler:04e3068b87] Ik vond dat toch wel heel erg meedogenloos, zeker nadat er eerder werd verteld door haar aan die Cylon.

    Verder blijf ik op de één of andere manier tijdens die afleveringen telkens op het puntje van je stoel zitten, omdat er ieder moment weer Cylons kunnen opduiken. Ze hebben in de eerste afleveringen goed de sfeer neergezet met wat er kan gebeuren [spoiler:04e3068b87] Ik haal enkel de aflevering maar aan waar ze om de 33 min een FTL jump moesten maken, omdat de Cylons telkens opdoken[/spoiler:04e3068b87] Nu weet ik ook wel dat zijn redenen had, maar als je een aflevering kijkt blijf je telkens het gevoel houden dat de Cylons ieder moment kunnen opduiken. Verder ben ik benieuwd naar wat er kan gaan gebeuren[spoiler:04e3068b87] Wat als die Cylon gelijk had en Adama ook een Cylon is. Je kon goed zien dat de president er niet op gerust was[/spoiler:04e3068b87]

    Ik ben benieuwd waar ze naartoe gaan met verhaal en ik hoop dat het spannend blijft. Het blijft nieuw voor mij, omdat ik in deze thread geen spoilers lees 8) ook al hoor ik van veel mensen dat in seizoen twee pas echt de vaart erin komt. Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar seizoen twee, maar voorlopig vermaak ik me prima met seizoen één.

Pagina 2 van 29 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •