Pagina 24 van 29 EersteEerste ... 14202122232425262728 ... LaatsteLaatste
De resultaten 576 tot 600 van 715 worden weergegeven.
  1. #576

    Standaard

    Einde serie. Het einde was mooi hoewel ik wel een "positieve" matrix gevoel kreeg.

  2. #577

    Standaard

    Ik moet wel zeggen dat ik het een prachtig slot vond. Vooral de muziek kon me erg bekoren en het verhaal, tsja afgezien van een paar "verrassingen" had ik dit enigszins wel verwacht.
    Wat mij betreft een waardig afscheid.


  3. #578

    Standaard

    Flawed, but good...

    Soms zelfs heel erg goed... mooi ook dat de originele Galactica-tune van stal was gehaald op het moment dat de Battlestar en vloot richting zon koersten

    En inderdaad, waardig afscheid van een van de beste shows van de laatste jaren (ondanks 't matige laatste seizoen)...

  4. #579

    Standaard

    Het was de beste serie ooit in mijn ogen. Dit einde was gewoon geweldig, de muziek, de actie, drama..... De originele '78 centurions, de originele Galactica theme song. Veel sentiment, wat goed uitpakte. En toen Roslin stierf hield ik het niet droog , net zoals Adama. Damn, wat ga ik deze serie missen....
    Gelukkig zijn er de 4 seizoenen op DVD.

    To Galactica, the best there ever was! So say we All!
    Hey, you fat Irish prick! You put my fucking money to sleep. You go get my fucking money or I'll put your fucking brain to sleep.

  5. #580

    Standaard

    Ik ben afgehaakt aan het begin van dit laatste seizoen.
    Nu het afgelopen is, is het de moeite om even door te bijten en weer te beginnen bij aflevering 1 van dit seizoen en het alsnog uit te kijken?
    Ik vond het begin van dit seizoen namelijk echt abominabel slechts, terwijl seizoen 2 en 3 juist zo geweldig waren.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #581

    Standaard

    Eindelijk is de serie afgelopen, terwijl de eerste 2 seizoenen bijzonder goed waren vond ik het daarna maar dramatisch worden en heeft Baltar de hele serie kapot gemaakt.


  7. #582

    Standaard

    Het was echt een geweldige serie jammer dat het is afgelopen. Maar te lang doorgaan is ook niet goed he.

    Mooi einde alles klopte wel, Jammer dat seizoen 4 zo slecht opgang kwam daar had ik met alle andere seizoenen geen moeite mee.
    Seizoen 4 ging namelijk niet echt nergens over en op het einde moest snel alles worden beantwoord in 2 afleveringen had die battles iets eerder gedaan.

    Ps. er komt nog een movie aan he, die zal in juni uit komen.. de film speeld zich 15 dagen voor de cylon attack af .



    Weet iemand iets over de NL release van seizoen 4. Kan namelijk niet wachten om de colectie compleet te hebben..

  8. #583

    Standaard

    Enige wat ik vind tegenvallen is het element van God/opperwezen/hogere macht. Zodra het religieus wordt is er geen touw aan vast te knopen.Religie laat zich niet verklaren, hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat de karakters dood leuk zeggen "omdat God het zo heeft gewild" of woorden van die strekking.

  9. #584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Enige wat ik vind tegenvallen is het element van God/opperwezen/hogere macht. Zodra het religieus wordt is er geen touw aan vast te knopen.Religie laat zich niet verklaren, hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat de karakters dood leuk zeggen "omdat God het zo heeft gewild" of woorden van die strekking.
    Klopt maar is dat ook niet een beetje de kracht van het einde met baltar en de six. de oppermacht bepaald of het zich herhaald. Bij de cylon earth was dit dus het geval.. mischien in deze leap of faith niet .

    Persoonlijk vont ik het hele kara trace verhaal nog al vaag.
    Had ik persoonlijk liever anders gezien ook emdat het niet verklaart is..
    Laatst aangepast door Dead Like Me : 22-03-2009 om 12:30

  10. #585

    Standaard

    Hoezo niet verklaard?

    Ik ga ervan uit dat ze net als de nr. six en balthar aan het einde een engel is.
    Heb ik het dan verkeerd begrepen?

  11. #586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik ben afgehaakt aan het begin van dit laatste seizoen.
    Nu het afgelopen is, is het de moeite om even door te bijten en weer te beginnen bij aflevering 1 van dit seizoen en het alsnog uit te kijken?
    Ik vond het begin van dit seizoen namelijk echt abominabel slechts, terwijl seizoen 2 en 3 juist zo geweldig waren.

    Als je al zover bent gekomen, is het een kleine moeite die laatste 20 afleveringen uit te kijken. In het midden van seizoen 4 zitten een aantal briljante afleveringen!

    Het einde was mooi! Heb ervan genoten, en met kippenvel zitten kijken. Prachtig!

  12. #587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door promat Bekijk bericht
    Hoezo niet verklaard?

    Ik ga ervan uit dat ze net als de nr. six en balthar aan het einde een engel is.
    Heb ik het dan verkeerd begrepen?

    Mischien heb je gelijk in die verklaring.

    Who cares het is briljant en dat telt mooie serie fantastische muziek.
    Vooral all along the watch tower..

  13. #588

    Standaard

    Ik ben er nog niet helemaal uit over dat einde van Starbuck... Ergens vond ik 't wel toepasselijk, aan de andere kant had ik een iets concretere verklaring verwacht... Zeker na de manier waarop haar verhaal zo'n prominente rol had en er voor 't gevoel ergens naartoe werd gebouwd... Dat hele engel-idee is nu de meest plausibele verklaring, maar ergens is 't een beetje cheesy...

    Ik vond Baltar's lot eigenlijk ook wel ok...

  14. #589

    Standaard


    Met Baltar's lot , bedoel je het feit dat hij gewoon blijft leven?



  15. #590

    Standaard

    Yup... The guy pretty much redeemed himself...

  16. #591

    Standaard

    Mooi einde. Alles kwam goed samen, behalve heel kwestie Kara. Werd een beetje te makkelijk afgerond naar mijn idee. Voor de rest was het einde top met een vette laatste actie van de Galactica

    Mijn Kara theorie op IMDB board:

    by IndyMan88 1 hour ago (Sun Mar 22 2009 10:02:03)

    Starbuck said she had been to Earth, she made that claim in "Six of One". But she found her body on Cylon Earth. What does that tell you? That "High Power" made her discover her own body on Cylon Earth and not New Earth?

    by chim-nino 11 seconds ago (Sun Mar 22 2009 11:07:19)

    Yes, I think that's the case. That high power made her discover her own body just to let her think about her past. To make her connect to the song and make her see a patern. She always liked paterns (super nova thing)

    The feeling she had (closer or further from "earth") in the beginning of season 4, was only her mind's connection to her body.

    Kara was also called the harbringer of death. A harbinger is a sign of things to come. Things that COULD happen again. Earth-1 (the destroyed 1) is just a sign, a warning of things that could be.

    All these roles Kara had, are done. She was a higher being, an instrument of "god". Not just a frack-up
    Laatst aangepast door Chris W : 22-03-2009 om 18:13

  17. #592

    Standaard

    Kijk de cylon orakel vertelde ook [in de razor film] dat kara de vloot zou leiden naar het einde van de mensheid dat deed ze in principe ook toen ze de vloot naar de eerste aarde lijde. die was vernietigd door de cylons.

    Ik vind het echt een geweldig verhaal. vooral hoe ze veel dingen echt goed hebben door dacht.

    Alleen even een vraagje beteknd dit dat er meerdere van de zelfde aarden zijn.
    Einde seizoen 3 laat kara de weg naar aarde zien aan de kijker. Je ziet dan Noord amerika heel duidelijk. later in seizoen 4 komen ze aan bij wat wordt gezegd aarde..
    alleen is deze totaal vernietigd.

    Of is de aarde van einde seizoen 3 wel degelijk de echte aarde van einde seizoen 4. ?

  18. #593

    Standaard

    Helaas een mager einde voor een aanvankelijk fascinerende serie. Seizoen twee is een van de beste 'series' die ik ooit heb gezien, maar daarna ging het langzaam maar zeker bergafwaarts. De identiteit van de final five was voor mij eigenlijk al het breekpunt; geforceerd en onlogisch. Dat was het moment dat de serie draaide van intelligente SF naar een soort magisch realisme. De schrijvers leken zichzelf hiermee een excuus te hebben gegeven om allerlei onmogelijke ontwikkelingen uiteindelijk als een soort goochelact aan elkaar te breien, met als dieptepunt de gecodeerde tekening van Hera die als een soort nodeloos gecompliceerd cijferslot via Kara 'Harbinger of Death (really?)' Thrace het konijn (Earth II) uit de hoge hoed toverde .
    Naja, over een jaartje seizoen 2 nog maar eens uit de kast trekken om het goede Galactica gevoel weer eens terug te halen. Voorlopig ben ik er wel even klaar mee.

  19. #594

    Standaard

    Een sterke analyse van de laatste aflevering... Legt sowieso wel de vinger op de zere plekken van BSG seizoen 4...

    1. Jeff Says:
      March 21st, 2009 at 3:27 am
      I could not have been more disappointed with the cowardly ambiguity of this finale. You built Kara up to be something, but without even your own idea as to what. That’s not writing. That’s daydreaming. You built Hera up to be something, but she turned out to be nothing more than a little girl. She affected nothing. You turned Adama into a simpering goat, who dealt with death on a daily basis but abandoned his son and everyone else because Rosslyn was dying. Apollo had lost a wife. Kara had lost a husband. Adama can’t suck it up and accept death? Hard to take.
      The head six and head Baltar were “angels” all along. No scientific explanation even attempted. Not for them. Not for Kara. Not for everyone’s various visions. All the work of some higher power. All along, we’re watching a show about a chaotic God who sometimes wants to do good, sometimes wants to do evil, and only plays with a few selected characters. No further explanation given. There’s a fine line between clever and stupid, but this is just disrespectful to your fans.
      You abandoned your prophecies - the dying leader DID live to see the new world. Kara Thrace was NOT the harbinger of anyone’s death.
      And her body was found on the old dead Earth. Yet the song led her to the new Earth. Yet the Viper was built to go to the old Earth. Yet the planet you showed when she returned was the new Earth. All it means is that you didn’t know what the heck you were doing. It meant nothing.
      The song woke up the cylons, but she heard it too. Her father taught it to her. And you can say it was a “music is universal” meme, but that’s garbage. THAT song was the coordinates to Earth. Hera drew it. Kara typed it. But if it was God, why did it wake up the Cylons? Did God do that? If it was a cylon trigger, why did Kara know it in her youth? She wasn’t any part Cylon, according to you.
      That’s writing of convenience. It’s lazy, undeserving of the build up you gave it, of the accolades you once received, and of your viewer’s intelligence. Deus Ex Machina is the simplest, tackiest “get out of jail free” card in writing, and you used it like carnival tickets, basically saying “God did it” for every one of your plot holes. Angels. Demons. Toy Robot montages. Hackery.
      It’s like saying, “Well, we wanted to leave it up to the viewer’s imagination weather or not Frodo made it to Mordor. Or weather Gollum was a hero or a villain.” Garbage. A writer makes decisions and tells a tale. If you intend on being ambiguous to encourage thought or posit the unknowable, then you do it with strong writing, and you tell your viewer that’s what it’s going to be. We didn’t need to see what Roy’s life was going to be like at the end of Close Encounters, we were artfully delivered to a place where our imagination could take over, and every promise made leading up to that point had been fulfilled. We know we’re not meant to understand the end of 2001. We were clearly told that whatever was happening was beyond understanding, but, like David Bowman, we had to know anyway.
      You made promise after promise, blatantly advertising, “They have a plan” and “You will know the truth”. But you did either. There was NO plan revealed, and not one single truth resolved in the finale. If you need ANOTHER two hours to wrap things up, unable to fit the narrative into a season of virtually hollow episodes, then all you’re doing is explaining yourself after the reading of the tale is complete. That means the tale itself was incomplete.
      There are spans of Galactica that are brilliant. But you brought it home in a mess that left no threads tied, no questions answered (apparently even in your own mind), and little satisfaction. What’s worse, is that in failing to resolve these threads, you’ve damaged the watchability of some previous great hours of television. Going back, I’ll know the prophesies meant NOTHING. The Opera House was no more than Baltar and Six taking a scared child to safety - the same exact place that Athena or Rosslyn themselves would have taken her. And that there was no outcome she affected, other than as a hostage that both sides cared for. It could have been Kara or Apollo or anyone that had been taken, rescued, and then held at gunpoint. Anyone. I’ll know that when Kara returns, there is no payoff. Just a wandering random two-planet confusion. Hours of foreshadowing and build up and prophecy that you DID NOT EVEN ATTEMPT to resolve. Just end.
      An ending is not a resolution. Galactica may have ended tonight, but you robbed your fans of a resolution.


    Reactie komt hier vandaan:

    http://blogs.discovermagazine.com/sc...e-got-answers/

  20. #595

    Standaard

    Hmmm, heb er weinig mee Miguel...

    Het einde was voor mij in de lijn der verwachting. En ik denk dat we van geluk mogen spreken dat de serie het einde heeft gekregen dat hij nu heeft. Ik weet dat ik van HEEL veel series kan zeggen dat die niet zo een goed afgerond verhaal hebben.

    Ik gaat er niet verder op in verhaals wijs. Het voor ieder zn eigen interpretatie. Ik vind het fijn als een serie niet alles voorkauwt. Bekijk de serie opnieuw, zie wie welke rol kreeg aangewezen, en kijk vooral naar de conclusies die de mensen in de serie trekken aan de hand van informatie die ze krijgen. Misschien wordt er wel ergens een verkeerde conclusie getrokken waarvan je dacht dat dat goed was, terwijl dat niet zo was. Vooral wat de hybride zei over de final five, kara en hera komt dan als eerste bij mij naar boven. Daar werd meteen een heel verkeerde conclusie getrokken over de final five, wat ik TOEN AL niet vond kloppen. Bekijk het als 1 geheel en niet als ineens iets zo en zo afgerond omdat dat makkelijk zou zijn. De schrijvers zijn heel bewust na het einde van seizoen 3 gaan werken aan een EINDE. Ze wisten al voordat er ook maar een letter op papier stond, dat seizoen 4 het laatste zou zijn. Dus ik denk dat wat we hebben gezien, dat dat is wat ze WILLEN dat we zien. Voor de rest zullen we er zelf een draai aan moeten geven over hoe het in elkaar steekt.

  21. #596

    Standaard

    Ik ben het volledig met je eens Chris. Voor mij was dit de perfecte afsluiter van de beste Sci-Fi ooit. Er zijn genoeg punten voor discussie, en dat gebeurt ook al genoeg. Maar dat verhaal hierboven... als je het goed leest, zie je dat de schrijver zichzelf tegenspreekt, en dat meerdere malen. Ik denk dat hij de serie nog eens goed moet gaan bekijken vanaf Episode 1, en dan zijn "review" nog eens moet herzien.....
    Hey, you fat Irish prick! You put my fucking money to sleep. You go get my fucking money or I'll put your fucking brain to sleep.

  22. #597

    Standaard

    De meningen zijn in ieder geval heel erg verdeeld... Vergis je niet, ik heb er ook best van genoten, maar ik kan me voor een deel goed vinden in de punten van die post die ik quote... zelfde - of nog meer - in het verhaal van rrick en dan met name zijn punt over dat magisch realisme, zoals hij het zo mooi noemt.

    Ik kon er de vinger niet helemaal opleggen wat er nu precies gaandeweg van seizoen 3 ingeslopen was, wat de serie voor mijn gevoel aan kwaliteit deed afnemen, maar ik denk dat rrick de spijker op de kop slaat...

  23. #598

    Standaard

    Geweldige finale! De vette aktie, de super CGI, de acteerprestaties, het verhaal, de Galactica-sfeer (die hier eindelijk nog eens terug op en top was) en vooral (voor mij toch) de muziek! Bear McCreary heeft zichzelf werkelijk overtroffen. Van begin tot eind genoten van de ondersteunende soundtrack. Zoals eerder gezegd een vette eindreis voor de Galactica. Het enige waar ik me idd ook druk in maak is het vlug afrakelen van Kara. Ook de aanstelling van Romo Lampkin als de president vond ik toch wel erg vreemd uit de hoek komen. Vond ik maar niets, maar dat mocht de pret niet onderdrukken.
    Nu vraag ik me enkel af waarom ze heel S4 niet zo top konden maken...

    Nog één vraag die me wel parten blijft spelen en hoop dat we op deze een antwoord krijgen in BSG: The Plan: Wie was Daniel nu echt?
    Laatst aangepast door Lorre : 23-03-2009 om 20:42
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  24. #599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht

    Nog één vraag die me wel parten blijft spelen en hoop dat we op deze een antwoord krijgen in BSG: The Plan: Wie was Daniel nu echt?
    http://blogs.discovermagazine.com/sc...e-got-answers/

    check deze site... blijkbaar is er door de kijker teveel gewicht aan gehangen, aldus de schrijvers...

  25. #600

    Standaard

    Kortom: We weten zelf niet echt een uitleg...
    Erg zwak vind ik. Vond het net interessant en om dan maar te zeggen dat het een achtergrond verhaaltje was.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

Pagina 24 van 29 EersteEerste ... 14202122232425262728 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •