Pagina 6 van 29 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 715 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Juridisch gezien maakt het geen enkel verschil of de betreffende opname van mijn buurman komt of van een Amerikaan die het via internet verspreidt. De Amerikaan heeft meer publiek, maar of dat publiek 1 persoon is of 100.000 maakt geen verschil. Wellicht voor jouw gevoel wel, maar dat doet niet ter zake. Maar kan jij uitleggen waarom jij denkt/vindt dat het wel illegaal is om opnames van de Amerikaanse tv via internet te verspreiden?

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Juridisch gezien maakt het geen enkel verschil of de betreffende opname van mijn buurman komt of van een Amerikaan die het via internet verspreidt. De Amerikaan heeft meer publiek, maar of dat publiek 1 persoon is of 100.000 maakt geen verschil. Wellicht voor jouw gevoel wel, maar dat doet niet ter zake. Maar kan jij uitleggen waarom jij denkt/vindt dat het wel illegaal is om opnames van de Amerikaanse tv via internet te verspreiden?
    Jawel, het maakt zeker verschil of de opname van je buurman komt of vanuit Amerika. De tv-uitzending is namelijk niet voor de Nederlandse markt bedoeld. Daarnaast is het volgens mij niet eens legaal om een videoband (met daarop uiteraard een opname) van je buurman te lenen. Kopietjes of opnames op een videoband, mogen voor eigen gebruik gemaakt worden, uitlenen mag dus niet. En dan zit er natuurlijk ook nog een verschil in het uitlenen van 1 videoband aan je buurman, of het 'uitlenen' aan 100.000 mensen dmv internet. Vergelijk het met het stelen van 1 euro of 100.000 euro.

    Zie: http://www.auteursrecht.nl/auteursre...p?pagkey=22265
    en http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jOzh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Juridisch gezien maakt het geen enkel verschil of de betreffende opname van mijn buurman komt of van een Amerikaan die het via internet verspreidt. De Amerikaan heeft meer publiek, maar of dat publiek 1 persoon is of 100.000 maakt geen verschil. Wellicht voor jouw gevoel wel, maar dat doet niet ter zake. Maar kan jij uitleggen waarom jij denkt/vindt dat het wel illegaal is om opnames van de Amerikaanse tv via internet te verspreiden?
    Jawel, het maakt zeker verschil of de opname van je buurman komt of vanuit Amerika. De tv-uitzending is namelijk niet voor de Nederlandse markt bedoeld. Daarnaast is het volgens mij niet eens legaal om een videoband (met daarop uiteraard een opname) van je buurman te lenen. Kopietjes of opnames op een videoband, mogen voor eigen gebruik gemaakt worden, uitlenen mag dus niet. En dan zit er natuurlijk ook nog een verschil in het uitlenen van 1 videoband aan je buurman, of het 'uitlenen' aan 100.000 mensen dmv internet. Vergelijk het met het stelen van 1 euro of 100.000 euro.

    Zie: http://www.auteursrecht.nl/auteursre...p?pagkey=22265
    en http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
    Als ik een schotel op mijn dak zet, kan ik die hdtv series ook ontvangen en recorden voor eigen gebruik. Waarom is het wel illegaal als een Amerikaan het doet en aan mij ter beschikking stelt en niet illegaal als ik dezelfde uitzending zelf opneem? Het resultaat is hetzelfde. De uitzending is immers toegankelijk voor iedereen met de juiste ontvangstapparatuur. Toch?

    Met het 1 vs. 100.000 verhaal bedoel ik te zeggen dat als 1 stelen is, 100.000 ook stelen is en dat als 1 niet stelen is, 100.000 dat ook niet is. Er is slechts een verschil in kwantiteit, maar daarin ben ik niet geinteresseerd. Het gaat er mij om of het illegaal is of niet, dus stelen of niet stelen.

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jOzh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Juridisch gezien maakt het geen enkel verschil of de betreffende opname van mijn buurman komt of van een Amerikaan die het via internet verspreidt. De Amerikaan heeft meer publiek, maar of dat publiek 1 persoon is of 100.000 maakt geen verschil. Wellicht voor jouw gevoel wel, maar dat doet niet ter zake. Maar kan jij uitleggen waarom jij denkt/vindt dat het wel illegaal is om opnames van de Amerikaanse tv via internet te verspreiden?
    Jawel, het maakt zeker verschil of de opname van je buurman komt of vanuit Amerika. De tv-uitzending is namelijk niet voor de Nederlandse markt bedoeld. Daarnaast is het volgens mij niet eens legaal om een videoband (met daarop uiteraard een opname) van je buurman te lenen. Kopietjes of opnames op een videoband, mogen voor eigen gebruik gemaakt worden, uitlenen mag dus niet. En dan zit er natuurlijk ook nog een verschil in het uitlenen van 1 videoband aan je buurman, of het 'uitlenen' aan 100.000 mensen dmv internet. Vergelijk het met het stelen van 1 euro of 100.000 euro.

    Zie: http://www.auteursrecht.nl/auteursre...p?pagkey=22265
    en http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
    Als ik een schotel op mijn dak zet, kan ik die hdtv series ook ontvangen en recorden voor eigen gebruik. Waarom is het wel illegaal als een Amerikaan het doet en aan mij ter beschikking stelt en niet illegaal als ik dezelfde uitzending zelf opneem? Het resultaat is hetzelfde. De uitzending is immers toegankelijk voor iedereen met de juiste ontvangstapparatuur. Toch?

    Met het 1 vs. 100.000 verhaal bedoel ik te zeggen dat als 1 stelen is, 100.000 ook stelen is en dat als 1 niet stelen is, 100.000 dat ook niet is. Er is slechts een verschil in kwantiteit, maar daarin ben ik niet geinteresseerd. Het gaat er mij om of het illegaal is of niet, dus stelen of niet stelen.
    Hmm, met dat sateliet verhaal heb je wel een punt, al weet ik niet of elke (Amerikaanse) zender 'zomaar' met een sateliet te ontvangen is.

    Anyway, dan blijft alsnog het argument staan dat een kopietje alleen voor thuisgebruik gemaakt mag worden (zie linkjes uit m'n vorige post). Ik bedoelde overigens met het 1 vs 100.000 verhaal dat 1 videoband uitlenen aan de buurman in principe al illegaal is, maar (uiteraard) wordt gedoogd, maar het uploaden (beschikbaar stellen) van auteursrechtelijke materie aan duizenden een ander verhaal is

    Ook interessant; wat denk jij van het verspreiden via internet van een serie die op een betaalzender als HBO wordt uitgezonden?

  5. #130

    Standaard

    HBO uitzendingen zijn in principe niet vrij verkrijgbaar daar men eerst hiervoor dient te betalen. Dat maakt het verspreiden van opgenomen uitzendingen illegaal, denk ik. Voor de publiekelijk te ontvangen series van reguliere zenders zie ik het probleem niet van het verspreiden van opgenomen uitzendingen. Als ik hier Lingo opneem en beschikbaar stel aan Amerikanen die het leuk vinden om dat te kijken, dan kan dat toch nooit een probleem zijn? Als Lingo op dvd wordt uitgebracht, ik rip dat en stel dat beschikbaar, dan is het een ander verhaal uiteraard. Maar goed, ik val in herhaling.

  6. #131

    Standaard

    Iets anders...
    Ik vind het een hele leuke serie, maar waar ik me wel mateloos aan geirriteerd heb is aan dr. Gaius. Niet zozeer zijn spel, maar het feit dat het gewoon te obvious is dat die man niet helemaal goed is en niemand daar verder aandacht aan schenkt. Het is net als met horrors: dat mensen wat horen en tegen beter weten in toch gaan kijken

    En I know I know.... Het is maar fictie
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    .....

    Seizoen 1 ging idd erg snel voorbij, met een einde dat idd vraagt om meer. Seizoen 1 gekocht en inmiddels seizoen 2 aan t kijken. Weer geweldig 8)

    .....
    Inmiddels 2 ook al af en verder gegaan met seizoen 3. De eerste paar afleveringen trokken mij wat minder, maar na het zien van episode 4 komt er toch weer wat meer vaart in lijkt het. Sowieso het hele idee van dat "New Caprica" trok mij niet. Maar daar zijn we vanaf nu 8) Can't wait to see the next episode

  8. #133

    Standaard

    Misschien handig om dat in spoilers te zetten aangezien er veel mesnen zijn die seizoen 2 nog niet eens hebben gezien

    Ep 4 van het derde seizoen was echt geweldig. Vooral de SFX waren top.

  9. #134

    Standaard

    Sjongejongen, wat een heerlijke serie (nu al / tot nu toe) Heb in 2 keer de miniseries bekeken, en gelijk erna EP01 supers!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #135

    Standaard

    Kan trouwens niet wachten op de volgende episode: Collaborators. Dat schijnt nogal bruut en donkere ep te worden.

  11. #136

    Standaard

    Ben inmiddels ook alweer bij met episode 5 van sz 3

    [spoiler:a07f6c25b8]Vooral die executie van verraders was weer erg mooi weergegeven.... Wel domme actie om iedereen een pardon te gevan.. Maarja. we zullen wel zien bij aflevering 6 [/spoiler:a07f6c25b8]
    | Safetrader | 2 Star Trader


  12. #137

    Standaard

    Waar halen jullie die EP's vandaan van seizoen 3? Ik wil ook weten hoe het verder gaat.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Waar halen jullie die EP's vandaan van seizoen 3? Ik wil ook weten hoe het verder gaat.
    Waarschijnlijk voornamelijk Bittorrent en Nieuwsgroepen.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave Heuvels
    Ben inmiddels ook alweer bij met episode 5 van sz 3

    [spoiler:561d0307ed]Vooral die executie van verraders was weer erg mooi weergegeven.... Wel domme actie om iedereen een pardon te gevan.. Maarja. we zullen wel zien bij aflevering 6 [/spoiler:561d0307ed]
    [spoiler:561d0307ed]Tja, Roselin geeft het al aan. Ze hebben alle mensen nodig om te overleveren. Beginnen met een schone lei.[/spoiler:561d0307ed]

  15. #140

    Standaard

    Ep 6 Torn was euhm anders...

    Wel een goede actie van Adama op het eind. Smack! 8)

  16. #141

    Standaard

    Episode 7 was wel weer lekker. [spoiler:4cae7992f9]Alleen wat die cylon-lover heb gedaan, zijn amada en die president wel erg makkelijk over in de luchtsluis en wegschieten voor verraad. Komop zeg...[/spoiler:4cae7992f9]

  17. #142

    Standaard

    episode 7 binnen alleen nog ff wachten tot 8 er ook is, en dan kan ik er weer ff 2 achter elkaar kijken

    Ben benieuwd
    | Safetrader | 2 Star Trader


  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Episode 7 was wel weer lekker. [spoiler:7fd488f407]Alleen wat die cylon-lover heb gedaan, zijn amada en die president wel erg makkelijk over in de luchtsluis en wegschieten voor verraad. Komop zeg...[/spoiler:7fd488f407]
    Klopt ze hadden beter een sequel kunnen maken en het nog even uitwerken...
    Is wel jammer
    | Safetrader | 2 Star Trader


  19. #144

    Standaard

    Nieuwe episode was weer lekker voor de karakter ontwikkeling. Verder weinig gebeurt eigenlijk.

  20. #145

    Standaard

    Voor degenen die hem nog niet ontdekt hadden, check even mijn nieuwe website:

    www.galactica.tv

    De afgelopen 2 issues hadden maar liefst 6 interviews met main cast van de BSG 2003 serie maar ook de BSG 1978 serie komt binnenkort met wat bijzondere interviews aan bod.

  21. #146

    Standaard

    Zeker niet onaardige serie en deel twee koop ik ook, maar ik begin me wel wat te ergeren aan die geile cylon number six met Baltar...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Zeker niet onaardige serie en deel twee koop ik ook, maar ik begin me wel wat te ergeren aan die geile cylon number six met Baltar...
    Klopt helemaal
    | Safetrader | 2 Star Trader


  23. #148

  24. #149

    Standaard

    Episode 09

    FILLER!!!!

    when do they continue the fracking story...

    Volgende episode wordt trouwens een mid-season finale. Krijgen we (weer) een stop?

    Hmmm, in dit bericht (wat spoilers onder link) staat Episode 10: The Eye of Jupiter. Maar in de schedule staat bij de volgende episode (nr. 10 toch dacht ik) The Passage

  25. #150

    Standaard

    Na de twee geld verslindende episodes in het begin vond ik dit een logische low budget episode.
    Knap gevonden, om achtergrondverhaal voor de karakters te vertellen met een boksmatch als bindend element.
    Al bij al is dit een beetje de spanning afbouwen om in de volgende twee weer de hoogte in te schieten. En vooral in the eye of jupiter ga ze weer de mythologie weer op.
    Tv serie fan

Pagina 6 van 29 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •