Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.

Discussie: "Misleidende" Films

  1. #26

    Standaard

    Ik ken bv. het boek "A kiss before dying" van Ira Levin. Daarin wordt bewust de identiteit van de dader niet verhuld tot ver aan het eind van het boek. Hoe heet zoiets eigenlijk ?
    Trouwens, de film was een slap aftreksel van het boek. Voordeel: als je de film hebt gezien, kan je nog steeds het boek lezen.
    Goed boek. Er zitten heel veel clever verborgen aanwijzingen over de dader in het boek. In de film gaat dat jammer genoeg verloren. Volgens mij heet zoiets mysterie genre of een Who done it. Maar "A kiss before dying" is toch wel wat meer dan dat.

    Waar kan ik die DVD kopen dan ?
    Dat is een goede vraag. Ik dacht gisteren een site gevonden te hebben waar hij op stond. Ik kan hem alleen niet meer vinden. Ik ben bang dat ik me vergist heb.

  2. #27
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chiwaicheung
    Waar kan ik die DVD kopen dan ?
    Op deze site staat een recensie over de dvd. Bovendien staan onderaan de pagina links naar internetwinkels die deze titel verkopen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #28

    Standaard

    90 minuten Pim Fortuyn. Ik vond het meer 90 minuten Business Class.
    American History X daarbij zou je ook niet in de eerste plaats aan zo'n verhaal denken.
    Resident Evil zegt ook weinig over zombies. Ja het omschrijft wat ze zijn.

  4. #29

    Standaard

    Stage Fright
    Psycho
    Saw 1 t/m 3
    The Prestige
    Deja Vu
    Blow
    Lucky Number Slevin
    Tape

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits Bekijk bericht
    90 minuten Pim Fortuyn. Ik vond het meer 90 minuten Business Class.
    American History X daarbij zou je ook niet in de eerste plaats aan zo'n verhaal denken.
    Resident Evil zegt ook weinig over zombies. Ja het omschrijft wat ze zijn.
    Ben het absoluut met je eens bij Resident Evil, toch vind ik dat de uitleg die je in het begin krijgt over hoe de zombies daadwerkelijk ontstaan... (Regenerate enz..) wel erg mooi vergelekn bij andere films waar ze gewoon opstaan zonder reden.

  6. #31

    Standaard

    Perfect strangers (met Bruce Wilis en Halle Berry)
    voelde me aan het eind van deze film behoorlijk misleid (en genaaid)
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  7. #32
    bimbo33
    Guest

    Standaard identity nog niet genoemd

    identity is geloof ik nog niet genoemd, maar wel een film die de moeite waard is, als je het aan mij vraagt in tegenstelling tot bv the game, die door het einde gewoon belachelijk slecht is, en na fightclub voelde ik me toch ook wel een beetje genaaid.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan Bekijk bericht
    In boeken komt deze vorm van vertellen alleen voor bij de belevende of verhalende ik-verteller. Meer mogelijkheden bij film?

    Beroemd voorbeeld was het boek "the murder of Roger Akroyd" uit 1926 van Agatha Christie. Ook als dvd verkrijgbaar.
    Ik kon me die stijl in dat verhaal niet herinneren. Ik dacht wel aan een ander boek "Endless Night", ook van Agatha Christie, die past goed bij dit type verhalen.
    I find your lack of faith disturbing

  9. #34

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    One hour photo
    Verklaar je nader. Want voor mij was het vrij duidelijk. Robin Williams zette een man neer die helemaal geobsedeerd was door een schijnbaar perfect gezin. Alleen kwamen we daar niet direct achter: de spanning werd opgebouwd.

    Andere films:
    -High Crimes (hoewel zelfs de personages daarbij op het verkeerde been worden gezet)
    -Matchstick Men
    -The illusionist
    -The big bounce
    -A Scanner Darkly
    -The village (en bijna al het andere werk van M. Night Shyamalan)
    -Secret Window
    -De indringer (tot de helft van de film, dan zien we het ineens in een heel ander licht)
    -L'omme du train (niet helemaal een voorbeeld, maar de film draait op het moment dat er een bepaald personage bij komt en alles in een ander licht zet. Het einde voldoet trouwens wel een beetje aan dit topic)

    Verder zou ik zo 1,2,3 geen films weten waarbij je ernstig op het verkeerde ben word gezet.
    Laatst aangepast door deweb : 29-07-2007 om 21:45 Reden: titels toegevoegd

  11. #36

    Standaard

    True Romance, toch wel een misleidende titel
    Where's Spoon? Spoon? There is no Spoon - Dog Soldiers

    Mijn films

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •