Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 292 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    idd postbode, zodra een allochtoon een misdaad pleegt wordt het gelijk onder de vergrootglas gelegd, maar als een blanke dat doet dan hoor je er niks over, denk dat het ook met beeldvorming te maken heeft die momenteel gaande is in de politiek en in de media.
    Inderdaad. Ik wil dus absoluut niet zeggen dat er bij bepaalde allochtone groeperingen wegens cultuurverschillen soms niet meer aggressie voorkomt, maar om nou alles maar over 1 kam te scheren Not done
    Daar ben ik weer!
    Moderator edit: Ik dacht het niet!

  2. #27

    Standaard

    idd, en de angst voor allochtonen neemt weer toe, en de komende tijd zullen weer maffe "geleerden" hun licht hierover laten schijnen.
    Als je de veiligheid op scholen gaat vergroten krijg je ook getraumatiseerde leerlingen die elke keer als ze door zo'n detectiepoort lopen er weer aan herinnerd worden, niet dat je zoiets verschrikkelijks ooit kunt vergeten, lijkt steeds meer en meer op amerikaanse toestanden hier.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster

    10 nederlanders plegen een misdaad, je hoort er bijna niks over.
    Een buitenlander pleegt dezelfde misdaad, en heel het land staat op zijn kop
    Maar de feiten kan je ook weer niet onder de tafel gaan stoppen.
    Vraag indien mogelijk eens aan iemand die je kan die of bij de politie of rechtbank of gevangenis werkt, waar ze het meest mee te maken hebben.
    Nu kan ik persoonlijk uit alle drie de beroepen personen ,dus zowel van politie als iemand bij de rechtbank (steegoversloot voor Sjekster) en gevangenis (de dordtse poorten kerkeplaat voor Sjekster) en ze zeggen afzonderlijk van elkaar precies dezelfde dingen over bepaalde rassen.
    Of luister eens naar een politie scanner en luister naar de omschrijven en land van herkomst van de verdachten die ze zoeken van een zojuist gepleegde overval,steekpartij, diefstal, vechtpartij of wat dan ook.
    Nu zijn blanken ook zeer zeker niet heilig maar relatief gezien zijn ze in de grote minderheid als het om misdrijven plegen gaat.
    Stop dus geen feiten weg en informeer indien mogelijk bij iemand die er daadwerkelijk mee te maken heeft (vanwege beroep of wat dan ook).
    Nu zijn zeker niet alle buitenlanders (ondanks dat ze wellicht nederlander zijn) hetzelfde natuurlijk maar wanneer je de feiten hoort van mensen uit de praktijk dan kan je er gewoon niet omheen.

    Ik heb zelf overigens ook buitenlandse vrienden/kenissen/collega,s dus ik heb niet bij voorbaat al wat tegen zulke mensen, zeer zeker niet.
    Ik weet dat er zat normale zijn die net als ons "blanke" leven en ook "blanke" die crimineel zijn.

  4. #29

    Standaard

    Als je "de verhalen" en statistieken mag geloven zou de Marokaanse groep in Nederland voor een procentueel groot aandeel verantwoordelijk zijn. Persoonlijk heb ik daar een klein beetje mijn twijfels bij. Het zal best waar kunnen zijn dat bepaalde groeperingen voor een hoger aandeel verantwoordelijk zijn, maar wat ik nou (voor mijn gevoel) nooit lees: zijn het ook steeds verschillende mensen die in aanraking komen met justitie, of zijn het constant dezelfde personen? Daar zit nogal een verschil in namelijk.
    Als "blanken" daadwerkelijk verantwoordelijk zouden zijn voor een lager percentage, maar het zou wel bestaan uit een veel groter aantal criminelen is in mijn optiek ernstiger dan een x-aantal veelplegers.
    Het over 1 kam scheren van groeperingen wordt inderdaad erg veel gedaan, en dit zal ook echt niet minder worden. Maar of dat ook allemaal gegrond is? Ik heb er toch mijn twijfels bij. Zoals Johan ook al schreef: in elke groepering/maatschappij heb je een aantal rotte appels zitten....

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster

    10 nederlanders plegen een misdaad, je hoort er bijna niks over.
    Een buitenlander pleegt dezelfde misdaad, en heel het land staat op zijn kop
    Maar de feiten kan je ook weer niet onder de tafel gaan stoppen.
    Vraag indien mogelijk eens aan iemand die je kan die of bij de politie of rechtbank of gevangenis werkt, waar ze het meest mee te maken hebben.
    Nu kan ik persoonlijk uit alle drie de beroepen personen ,dus zowel van politie als iemand bij de rechtbank (steegoversloot voor Sjekster) en gevangenis (de dordtse poorten kerkeplaat voor Sjekster) en ze zeggen afzonderlijk van elkaar precies dezelfde dingen over bepaalde rassen.
    Of luister eens naar een politie scanner en luister naar de omschrijven en land van herkomst van de verdachten die ze zoeken van een zojuist gepleegde overval,steekpartij, diefstal, vechtpartij of wat dan ook.
    Nu zijn blanken ook zeer zeker niet heilig maar relatief gezien zijn ze in de grote minderheid als het om misdrijven plegen gaat.
    Stop dus geen feiten weg en informeer indien mogelijk bij iemand die er daadwerkelijk mee te maken heeft (vanwege beroep of wat dan ook).
    Nu zijn zeker niet alle buitenlanders (ondanks dat ze wellicht nederlander zijn) hetzelfde natuurlijk maar wanneer je de feiten hoort van mensen uit de praktijk dan kan je er gewoon niet omheen.

    Ik heb zelf overigens ook buitenlandse vrienden/kenissen/collega,s dus ik heb niet bij voorbaat al wat tegen zulke mensen, zeer zeker niet.
    Ik weet dat er zat normale zijn die net als ons "blanke" leven en ook "blanke" die crimineel zijn.
    Daar ben ik het wel met je eens, maar het stoort me gewoon dat er elke keer als een allochtoon een misdaad begaat, er dan gemiddeld veel meer aandacht wordt besteed. Ook wordt er dan altijd bijgezet dat het om een marokkaan of turk gaat bijvoorbeeld. Stel een nederlander berooft een bloemist. Dan staat er bij dat er een overval is gepleegd bij een bloemist. In het geval van bijvoorbeeld een marrokaan staat er: Marokkaan berooft bloemist. Ik vind dit soort praktijken discriminatie en vooroordelen in de hand spelend.
    We vinden altijd maar dat iedereen hetzelfde behandeld moet worden. Maar voor criminelen gaat dat blijkbaar niet op. Een crimineel is een crimineel of het nou een nederlander, belg, turk of marokkaan is.

    Zo, en nu is het af. :wink:
    Daar ben ik weer!
    Moderator edit: Ik dacht het niet!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    zijn het ook steeds verschillende mensen die in aanraking komen met justitie, of zijn het constant dezelfde personen?
    Waarom denk je dat de term "draaideurcriminelen" bestaat?

    Bestaan overigens ook in alle bevolkingsgroepen.

  7. #32

    Standaard

    @ Frank: dat woord zocht ik nou even . Ik weet alleen niet welke bevolkingsgroep relatief de meeste draaideurcriminele kent.
    @ Sjekster: dat is inderdaad niet bevorderlijk voor de algemene opinie over buitenlanders vs criminaliteit. Allochtonen krijgen een overduidelijk aandeel in aandacht in de pers.
    Over je opmerking: een crimineel is een crimineel gaat volgens mij maar ten dele op:
    Nederlanders schijnen vrij gevoelig te zijn (even de draaideurtjes daar gelaten) voor gewoon een stevig preek en op hun sodemieter krijgen. Geef ze nog wat taakstraf en een minimale geldboete en die hollanders zijn ook weer ff genezen. Buitenlandse mensen schijnen hier minder gevoelig voor te zijn. Daarbij zou een andere aanpak beter kunnen aansluiten op hun belevingswereld of hoe je dit mag/moet/kan omschrijven.

  8. #33

    Standaard

    Blank, zwart, geel, rood.. whatever. Het gaat hier om een moordenaar. Deze figuur heeft er blijkbaar geen problemen mee om iemand zomaar van het leven te beroven. Volkert van de G is blank, maar dat maakt verder niets uit. Hij valt ook onder de categorie moordenaars. We hebben het hier niet over verschillende rassen, maar over figuren die één ding hetzelfde hebben: ONE SICK MIND. Deze mensen zijn gewoon een gevaar voor de samenleving en wat ik nog het ergste vind is dat je dan meningen krijgt als: waar gaan we heen met Nederland? Ik ga de acties van dit soort misselijk makende gestoorde figuren niet koppelen aan ons land. Dit zijn gewoon figuren die over de hele wereld voorkomen helaas.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    idd postbode, zodra een allochtoon een misdaad pleegt wordt het gelijk onder de vergrootglas gelegd, maar als een blanke dat doet dan hoor je er niks over, denk dat het ook met beeldvorming te maken heeft die momenteel gaande is in de politiek en in de media.
    Denk je nu echt, dat als deze moord door een blanke scholier gepleegd was, je er niks over gehoord zou hebben?
    Je hoort er nu juist zoveel over omdat het op een school is gebeurd, 1 van de weinige plekken waarvan mensen dachten dat ze er veilig waren. En niks beveiliging op school intensiveren, maar terug naar de opvoeding, waar mijns inziens de oorzaak ligt.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    idd postbode, zodra een allochtoon een misdaad pleegt wordt het gelijk onder de vergrootglas gelegd, maar als een blanke dat doet dan hoor je er niks over, denk dat het ook met beeldvorming te maken heeft die momenteel gaande is in de politiek en in de media.
    Nee, als het een blanke was geweest hadden we er niets over gehoord.
    Trouwens de term blanke is wel erg achterhaald, we kunnen het beter om een autochtone en allochtone Nederlanders hebben. Iedereen weet inmiddels dat huidskleur er geen bal mee te maken heeft, maar dat karakterverschillen veel meer voortkomen uit culturele en sociale verschillen. Het is nu eenmaal een gegeven dat machismo en eerwraak en het daarbij niet pertinent afwijzen van geweld veel meer voorkomt bij culturen van rondom het Middenlandse zee gebied.

    Dat de media aan beeldvorming doet en dat bepaalde bevolkingsgroepen daardoor in een slecht daglicht komen te staan komt omdat het beeld nu eenmaal niet zo rooskleurig is. Dit probleem wordt alleen maar erger, want wie niet voor uitzetteing of een fokvebod is, zal moeten leren leven met steeds grotere groepen kansarme en agressieve jongeren die onze samenleving onveilig maken. Want er is toch niemand die denkt dat zo'n groep vna 500 vervelende Marokaanse jongeren in Amsterdam-west alleen maar voorbeeldige vwo-studenten gaat voortbrengen.

    Trouwens Volkert, de bende van Venlo en de moordenaars van Joes Kloppenburg waren een autochtone Nederlanders.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Quote op omroep.nl van de voogt van de verdachte:
    Kaya zegt daarentegen dat de school het incident had kunnen voorkomen. De docenten, die jarenlange ervaring hebben en zijn opgeleid om met kinderen om te gaan, hadden moeten inzien dat de jongen problemen had en daarop moeten inspelen.
    Deze meneer suggereerd dus dat het door het hoofd schieten van je medemens logisch en geoorloofd is als je problemen hebt. GEK wordt je van dit land...
    Inderdaad vind ik dit ook uitermate vreemd. De schuld schuiven op de overheid omdat iemand met problemen niet goed geholpen kan worden. En als je problemen hebt je er dus eigenlijk niets aan kunt doen dat je iemand vermoordt. Ongelooflijk. En waarschijnlijk zal z'n advocaat die ook als argumentatie gaan gebruiken.

    Hadden mensen 30 jaar terug geen problemen dan?

    En dat terwijl die conrector juist heel veel met de kinderen heeft gepraat, voor de zachte aanpak was en niet een autoritair figuur schijnt te zijn geweest.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  12. #37

    Standaard

    >>>
    RTL Nieuws:
    Politie treedt op tegen scholieren Terra College
    De politie van Den Haag heeft enkele tientallen scholieren van het Terra College uiteengedreven die hun steun betuigden aan de jongen die dinsdag een leraar heeft doodgeschoten.


    Leuzen
    De leerlingen hadden op een autoraam een papier geplakt met de tekst 'Murat we love you'. Ook riepen ze leuzen als 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun actie kracht bij te zetten, sloegen ze op auto's.

    'Uitlokking'
    Zij zijn boos omdat de dader, Murat D., zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft de docent het zelf uitgelokt en kon Murat niet anders handelen.

    Herdenkingsdienst
    "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen. De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen.

    Enige optie
    "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."


    <<<
    _________________________

    Ik vraag me steeds vaker af waar het naar toe gaat in Nederland en in de wereld. Als alles goed gaat wordt ik mei vader van ons eerste kindje.
    Maar ik vraag me regelmatig af wat voor wereld mijn kind te wachten staat.
    Ik weet dat wij alles eraan zullen doen om ons kind goed op te voeden.
    Maar de groep van de geestelijk zieke in Nederland lijkt wel erg snel te groeien.
    Af en toe snap ik het allemaal niet meer.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  13. #38

    Standaard

    Ongelovelijk dit bericht. Ongelovelijk dat men symphatie heeft met die moordenaar. Ongelovelijk dat men dingen roept als "Volgens hen heeft de docent het zelf uitgelokt en kon Murat niet anders handelen.
    ".
    Als het land waar ik stage ga lopen bevalt blijf ik maar daar . Diep, diep, heel dieptriest....

  14. #39

    Standaard

    Dit is gewoon ziek. Zoals ik al eerder postte: een mensenleven is geen moer meer waard in deze maatschappij. Zeg het verkeerde en het kost je je leven.
    "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad."
    "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."
    Beseffen ze wel wat er gebeurd is?????

  15. #40

    Standaard

    Dit soort "personen" zal inderdaad vrijwel niet beseffen hoe ernstig dit is....
    ps richard: leuke sig heb je als je de link trekt met deze zaak . Certain Chance of Death: helaas is het zover gekomen
    Small Chance of Success: kleine kans dat "hun man" de bak in draait voor zolang als gepast is.
    What are we waiting for: duurt nog wel eventjes voor die vervolgd wordt.

  16. #41

    Standaard

    Tja... die mensen zouden ze gewoon ook moeten opsluiten... die hebben geen besef meer van de werkelijkheid lijkt het wel..
    Ik ken een meisje en die zit weliswaar niet op dezelfde locatie maar wel op het Terra College, de school waar het gebeurt is zit tegenover haar school geloof ik. En het sfeertje is nooit leuk daar... En als je dan zulke berichten leest die de actie's van Murat goedkeuren dan denk je toch bij jezelf waar gaat het heen...

    Ik wil niet rascistisch overkomen want een rascist ben ik zeker niet maar het valt me wel weer op dat het een bepaalde groep jongeren is ...


  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Beseffen ze wel wat er gebeurd is?????
    Ik denk dat ze de link met de echte wereld kwijt zijn.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  18. #43

    Standaard

    Leuzen
    De leerlingen hadden op een autoraam een papier geplakt met de tekst 'Murat we love you'. Ook riepen ze leuzen als 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun actie kracht bij te zetten, sloegen ze op auto's.


    ---> We love you moordenaar, laten we daarbij ook nog maar eens lekker op auto's gaan slaan dan worden we helemaal populair van.

    'Uitlokking'
    Zij zijn boos omdat de dader, Murat D., zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft de docent het zelf uitgelokt en kon Murat niet anders handelen.


    ---> Een moordenaar die slecht wordt afgeschilderd.. DOH!

    ---> Murat kon niet anders handelen? Nee dat heb ik ook zo vaak. Heb ik een 4 gekregen op mijn tentamen, sta ik ineens met een gun in mijn handen en schiet ik wat mensen overhoop.

    Herdenkingsdienst
    "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen. De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen.


    ---> Op alle manier geprobeerd zijn problemen op te lossen? Oh nee, dan is 't goed.

    ---> Iedereen heeft een grens, Murat blijkbaar niet.

    ---> We nemen grote foto's van Murat mee. Lijst 18: stem een moordenaar.

    Enige optie
    "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."


    ---> Misschien geen vlieg nee, maar hij pompt wel een mens vol lood en laat alle leed achter bij de familie van de man.

    ---> Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vriend achterlaten. Ja meneer de rechter, zijn acties zijn niet goed te praten, maar als hij van school af gaat laat hij wel zijn vrienden achter. Ja, daar heb je een punt, doe maar 2 uur dienstverlening dan.

    ---> We hopen dat hij snel weer vrijkomt. No worries jongens. Alles onder de 20 jaar is voor deze sick figuur snel.

    Stelletje trieste figuren.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  19. #44

    Standaard

    Te gek voor woorden... Dit slaat echt alles.

    Als je dit zo leest dan zijn VMBO scholen in de grote steden inderdaad 'het afvoerputje van de samenleving' zoals Geenstijl.nl het zo mooi noemt.
    Het wordt volgens mij hoog tijd dat we de tolerantie in dit land drastisch terug gaan schroeven.
    In Nederland is geen plaats voor 'eerwraak' en moord is niet het gepaste antwoord op een belediging. Wat mij betreft mogen ze mensen die er zo over denken (en helemaal sympathie voor dat gedrag uiten) meteen op het vliegtuig zetten voor een enkeltje naar een land waar dat soort gedrag wel normaal is.
    Eric van Ballegoie

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    een land waar dat soort gedrag wel normaal is.
    hier dus...
    het schijnt hier normaal te zijn, want er word geen drol aan gedaan, ff heftig discussieren, een of ander stil tochtje, en iedereen is het weer vergeten...
    Live Long and Prosper

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Wat mij betreft mogen ze mensen die er zo over denken (en helemaal sympathie voor dat gedrag uiten) meteen op het vliegtuig zetten voor een enkeltje naar een land waar dat soort gedrag wel normaal is.
    Je hoort je aan te passen aan normen en waarden, wil je dat niet dan ga je maar weg of je gaat de cel in. Allochtoon of autochtoon, geen verschil.
    En als je je niet aan je plichten houdt kun je ook niet je rechten eisen.

    Lui die sympatiseren moeten lik op stuk beleid krijgen. Niet tolereren.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #47

    Standaard

    het trieste is dat er een paar weken allerlei maatregelen aangekondigd worden maar er waarschijnlijk weinig concreets uit zal voortkomen...
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Lui die sympatiseren moeten lik op stuk beleid krijgen. Niet tolereren.
    Helemaal mee eens! En geen gelul over dat het bij de cultuur hoort, dat dit voor iemand van zijn komaf iets was wat 'moest' gebeuren, dat is bullshit. En mocht dat onverhoopt toch wel kloppen dan is meteen voor eens en voor altijd duidelijk dat de multiculturele samenleving een farce is, iets waar ik overigens steeds meer van overtuigd raak.

    Iedereen in zijn waarde laten is prima, zolang het maar alle kanten opwerkt en geen éénrichtingsverkeer is. Dit land heet niet 'Turkije' en ook bordjes met de tekst 'welkom in de bananenrepubliek waar iedereen eigen rechter mag spelen' tref je aan onze grenzen niet aan. Iedereen die hier wil komen is welkom, maar wel volgens de spelregels van dit land en onze cultuur. Wil je dat niet, dan wegwezen!
    Eric van Ballegoie

  24. #49

    Standaard

    rustig eric :wink: af en toe denk ik bij mezelf dat ik beter zelf de politiek moet ingaan en een partij moet oprichten die niet aan compromissen doet maar resultaatgericht werkt en de misstanden eens aanpakt, las net iets van medeleerlingen die deze actie goedkeuren dmv protest en roepen van leuzen...
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    rustig eric :wink: ...
    Ja, ik weet het.... Maar ik kan hier zo verschrikkelijk boos om worden... Vooral als je dan hoort dat zo'n stelletje kanslozen het nog voor de moordenaar gaan opnemen ook... Om uit je vel te springen!
    Eric van Ballegoie

Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •