Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 292 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    dat klopt, die lui moeten ze met honkbalknuppels in elkaar rossen, of ze met hun kop boven dat lijk laten hangen, dan beseffen ze misschien wat voor leed de nabestaanden aangedaan is en wat voor impact deze daad heeft teweeggebracht.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    rustig eric :wink: ...
    Ja, ik weet het.... Maar ik kan hier zo verschrikkelijk boos om worden... Vooral als je dan hoort dat zo'n stelletje kanslozen het nog voor de moordenaar gaan opnemen ook... Om uit je vel te springen!
    Idd!!!
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  3. #53

    Standaard

    Dat bericht van Rutger maakt me echt kwaad. Ik zag het gisteren ook al op TV West. Een meisje vertelde dat de meeste leerlingen het helemaal niet erg vonden wat er gebeurd was. Sommige van die jongens zag je springend en joelend op de achtergrond staan. Alsof het grappig is wat er gebeurd is... :x

    Verder vertelde nog een andere leerlingen dat er wel meer mensen met pistolen op die school rondliepen (1 zei ongeveer de helft, de ander zei "maar" 30). Zal ongetwijfeld niet geheel kloppen, maar het lijkt me een gezellige boel daar...
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  4. #54

    Standaard

    Ik wil even zeggen dat ik dit soort incidenten absoluut niet wil wijten aan ras, 'andere' nationaliteit of 'andere' cultuur. Ik bedoel: hoe vaak komt het niet voor dat zinloos geweld door Nederlanders wordt bedreven? Ik denk dat wat dat betreft de Nederlandse waarden en normen juist het probleem vormen: niemand in dit land wil meer verantwoordelijheid nemen, iedereen is 'slachtoffer' van de maatschappij/overheid, iedereen moet getroost of beloond worden. De reacties van de dader zijn vrienden zijn wat dat betreft tekenend: 'de school heeft het ZELF uitgelokt omdat ze niet zijn problemen oplosten'. Dit soort idiote dingen zeg je alleen maar als je door je omgeving gedrilt bent om verantwoordelijkheid en medemenselijkheid uit de weg te gaan. Kort gezegd: de leraar is geen mens meer maar een paaltje om tegenaan te schoppen. Dat specifieke soort vervreemding van mensen t.o.v. hun medemens vind ik juist heel Nederlands: je ziet tegenwoordig namelijk bijna niets anders meer op tv en in het dagelijks leven. Een gek die dat soort dingen letterlijk gaat nemen en je krijgt dit soort gruwelijkheden..

  5. #55

    Standaard

    Volgens mij klopt er niets van wat je nu zegt Richard. Naar het motief kunnen we nu uiteraard alleen nog maar gissen, maar als je die gastjes hoort roepen dat die leraar het verdient heeft omdat hij iets beledigends over zijn vader heeft gezegd dan herken ik daar echt geen spoortje Nederlandse achtergrond in.
    Eric van Ballegoie

  6. #56

    Standaard

    Ik krijg een beetje het idee dat ik nu 2 motieven heb gehoord/gelezen?
    A. Iets beledigends over dat ventje zijn vader
    B. De school zou niet genoeg aan "zijn problemen hebben gedaan".
    Mis ik nu iets, of moet ik ergens een link leggen tussen A. en B.?
    Verder is eerwraak inderdaad iets dat bij autochtone nederlanders toch eigenlijk vrijwel niet voorkomt.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Ik zag het gisteren ook al op TV West.. Sommige van die jongens zag je springend en joelend op de achtergrond staan. Alsof het grappig is wat er gebeurd is... :x
    .
    ik verklaar dat als:
    Een moordpartij in de nabijheid die zoveel indruk op ze maakt en boven hun pet uitstijgt, dat ze nog niet goed weten hoe er mee om te gaan. En wat doe je dan in groepsverband, op een VMBO school, zeker met een camera op je gericht? Jezelf kwetsbaar opstellen? Tuurlijk niet, je gaat stoer doen om jezelf een houding te geven. Ik zou hier niet te zwaar aan tillen eerlijk gezegd.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Ik zag het gisteren ook al op TV West.. Sommige van die jongens zag je springend en joelend op de achtergrond staan. Alsof het grappig is wat er gebeurd is... :x
    .
    ik verklaar dat als:
    Een moordpartij in de nabijheid die zoveel indruk op ze maakt en boven hun pet uitstijgt, dat ze nog niet goed weten hoe er mee om te gaan. En wat doe je dan in groepsverband, op een VMBO school, zeker met een camera op je gericht? Jezelf kwetsbaar opstellen? Tuurlijk niet, je gaat stoer doen om jezelf een houding te geven. Ik zou hier niet te zwaar aan tillen eerlijk gezegd.
    Heb je helemaal gelijk in. Ik zie dat soort dingen wel vaker op TV... maar ik verbaas me er toch altijd weer over. Maar ach, da's inderdaad het ergste nog niet.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik zou hier niet te zwaar aan tillen eerlijk gezegd.
    Dat is inderdaad een manier om het te benaderen, en het zal inderdaad voor een groot deel komen omdat ze zich geen houden weten te nemen.

    Maar het moet onderhand maar eens afgenomen zijn met de begripvolle poldermodel-opstelling richting dit soort randfiguren. Als we ons nu begripvol opstellen dan sterk je dit soort figuren alleen maar in dit ontolereerbare gedrag. Gelijk de kop in drukken is het enige wat helpt. En ook geen begrip voor de dader, hoe rot zijn omstandigheden en zijn jeugd ook zijn geweest. Gewoon net als Volkert 18 jaar en als het even kan TBS. Voorbeeld stellen.
    Eric van Ballegoie

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Voorbeeld stellen.
    Voorbeeld stellen richting dit soort mensen bedoel ik dus:

    http://www.retecool.com/indymedia2004.htm
    Eric van Ballegoie

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Voorbeeld stellen.
    Voorbeeld stellen richting dit soort mensen bedoel ik dus:

    http://www.retecool.com/indymedia2004.htm
    Valt me nog mee dat die post niet gesigneerd is met "AEL"

  12. #62
    Lordofallfevers
    Guest

    Standaard

    Ik wil hierbij eerst mijn medeleven betuigen aan de familie van het slachtoffer.
    Het is erg treurig dat je als onderwijzend personeel nu rekening moet gaan houden met mogelijke aanslagen op je leven als je een beslissing neemt die een leerling niet bevalt.
    Waar ik echter nog banger voor ben is de reactie van de politiek hierop. Zeker gezien meningen hier en elders op het internet geuit. Daarbij doel ik vooral op de reactionaire geluiden die steeds harder klinken. Ik denk dan aan zwaardere straffen (waaronder de doodstraf) en meer bevoegdheden voor justitie. Naar mijn mening los je met deze ingrepen namelijk niets op. Een simpel voorbeeld: In Amerika, een land waarin bijna alle staten de doodstraf geldt, werden in 2002 16,110 moorden gepleegd. Dat is per 5,5 moorden 100.000 inwoners. In ons land werden 2002 195 moorden gepleegd, per 100.000 inwoners is dat 1,2. (Sinds 1998 is het gemiddeld aantal moorden per jaar in ons land 190) Strenger straffen betekent dus niet dat daardoor je doel, minder moorden, wordt bereikt. Als hierbij in het achterhoofd houdt dat 1 op de 7 mensen in Amerika ten onrechte ter dood veroordeeld worden, vind ik dat je twee keer moet nadenken of het aanpassen van je rechtssysteem wel de goede oplossing is.
    Naar mijn mening moet er beter gehandhaafd worden. De politie moet bedreigingen serieuzer aanpakken. Voor betere handhaving is ook betere bekleding van het justitiële apparaat nodig. Dus betere officieren van justitie en zeker ook betere rechercheurs en agenten. Dit betekent echter wel dat er meer geld in zal moeten worden gestoken, want kwaliteit kost wat.
    Onze sterke bescherming van burgerrechten is juist wat ons scheidt van bananenrepublieken. De meeste moorden in de wereld op burgers in de afgelopen honderd jaar werden door de overheid gepleegd. Dus wees voorzichtig met het uit handen geven van je burgerrechten, rechten die je beschermen tegen een te grote inmenging van de overheid in jouw persoonlijke levenssfeer.

  13. #63

    Standaard

    Ik heb het in ieder geval niet over de doodstraf gehad, ik ben daar absoluut geen voorstander van. De vergelijking met Amerika gaat overigens nogal scheef; Daar zijn vuurwapens op elke straathoek te koop en in Nederland ligt dat toch iets anders. Als er in Nederland gemakkelijk aan wapens te komen was dan zouden er ook veel meer mensen door geweld sterven.
    Eric van Ballegoie

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    het trieste is dat er een paar weken allerlei maatregelen aangekondigd worden maar er waarschijnlijk weinig concreets uit zal voortkomen...
    Zoals met alles.
    Probleem is ook dat de overheid bang is om iets te beslissen omdat men bang is fouten te maken en daarna dan allerlei onderzoekscommissies door moet...
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Dit probleem wordt alleen maar erger, want wie niet voor uitzetting, verbanning of een fokvebod is, zal moeten leren leven met steeds grotere groepen kansarme en agressieve jongeren die onze samenleving onveilig maken. Want er is toch niemand die denkt dat zo'n groep van 500 vervelende Marokaanse jongeren in Amsterdam-west alleen maar voorbeeldige vwo-studenten gaat voortbrengen.
    Ik kan het niet nalaten om mijn bericht van vanochtend te quoten, want het wordt steeds meer een serieus te overwegen optie.

  16. #66

    Standaard

    idd en dan gaat iedereen weer protesteren en roepen hoe het wel moet, hetzelfde liedje elke keer, maar het zit ook niet in de aard van het nederlandse volk om eens echt in opstand te komen en de falende politici eens goed de waarheid te zeggen.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    idd en dan gaat iedereen weer protesteren en roepen hoe het wel moet, hetzelfde liedje elke keer, maar het zit ook niet in de aard van het nederlandse volk om eens echt in opstand te komen en de falende politici eens goed de waarheid te zeggen.
    Nee, want dan krijg je ook een kogel in je kop.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank79
    Gaat lekker. Weer eentje:

    http://nu.nl/news.jsp?n=260807&c=13

    ...
    ja, zo kunnen we alle ellende wel hier neer gaan zetten.

  20. #70
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje heb gehad met dat tolerante gedoe. In het verleden als iemand iets zei over buitenlanders dan was het hek van de dam bij mij. Alles over een kam scheren, die mensen dit en dat (POSITIEF) maar ik merk dat ik er klaar mee ben. Kan niet normaal door de stad lopen, niet normaal in een bus zitten, kijk naar opsporing verzocht het gros is van buitenlandse komaf. Zet dat gajes op het vliegtuig, en die protesterende wausen van vandaag erachter aan. Kan niet Nederlands paspoort, intrekken die handel. Hoge straffen en uitzitten in het land van herkomst (of ouders) zal wel rasistisch klinken hoor, maar de goede buitenlandse mensen krijgen allemaal een naam door dit uitschot. Ik wilde er niet aan, maar ik kan mijn ogen niet langer sluiten voor de verpaupering. Buren hier, gooiden hun bierflesjes zo op straat, kinderen poepten op straat. Raar dat ze eruit gezet zijn toestanden enz...
    Nogmaals er zijn vele goede buitenlanders (vluchtelingen die na zoveel jaar op moeten rotten enz.., kijk daar naar en zodra dat tuig een overtreding maakt OPZOUTEN, vliegtuig, paspoort afpakken WEGWEZEN) ben het goed zat allemaal. Oh en onze Nederlandse jongeren, pak die ook goed aan als ze over de scheef gaan (want die kunnen er ook wat van)

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door madelon
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje heb gehad met dat tolerante gedoe. In het verleden als iemand iets zei over buitenlanders dan was het hek van de dam bij mij. Alles over een kam scheren, die mensen dit en dat (POSITIEF) maar ik merk dat ik er klaar mee ben. Kan niet normaal door de stad lopen, niet normaal in een bus zitten, kijk naar opsporing verzocht het gros is van buitenlandse komaf. Zet dat gajes op het vliegtuig, en die protesterende wausen van vandaag erachter aan. Kan niet Nederlands paspoort, intrekken die handel. Hoge straffen en uitzitten in het land van herkomst (of ouders) zal wel rasistisch klinken hoor, maar de goede buitenlandse mensen krijgen allemaal een naam door dit uitschot. Ik wilde er niet aan, maar ik kan mijn ogen niet langer sluiten voor de verpaupering. Buren hier, gooiden hun bierflesjes zo op straat, kinderen poepten op straat. Raar dat ze eruit gezet zijn toestanden enz...
    Nogmaals er zijn vele goede buitenlanders (vluchtelingen die na zoveel jaar op moeten rotten enz.., kijk daar naar en zodra dat tuig een overtreding maakt OPZOUTEN, vliegtuig, paspoort afpakken WEGWEZEN) ben het goed zat allemaal. Oh en onze Nederlandse jongeren, pak die ook goed aan als ze over de scheef gaan (want die kunnen er ook wat van)
    amen
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  22. #72

    Standaard

    tja dan zal er wel een grondwettelijke wijziging nodig zijn, je bent niet voor niets nederlands staatsburger...alhoewel veel mensen niet de strekking van dat woord begrijpen
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    tja dan zal er wel een grondwettelijke wijziging nodig zijn, je bent niet voor niets nederlands staatsburger...alhoewel veel mensen niet de strekking van dat woord begrijpen
    Precies. Al ben je al 50 jaar genaturaliseerd tot Nederlands staatsburger, men blijft hardnekkig volhouden met je te beschouwen als buitenlander. Geen wonder dat de integratie faliekant mislukt is.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    tja dan zal er wel een grondwettelijke wijziging nodig zijn, je bent niet voor niets nederlands staatsburger...alhoewel veel mensen niet de strekking van dat woord begrijpen
    Precies. Al ben je al 50 jaar genaturaliseerd tot Nederlands staatsburger, men blijft hardnekkig volhouden met je te beschouwen als buitenlander. Geen wonder dat de integratie faliekant mislukt is.
    zullen we ff wat falende politici aanklagen? :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  25. #75
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    nou dan maar wijzigen die grondwet, het is tijd.
    tik tak

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •