De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard (goedkope) satellietsystemen hebben een speaker te weinig???

    Hallo allemaal,

    Ik heb een artikel geschreven over de populaire, relatief goedkope satellietsystemen. Je wordt er mee 'dood' gegooid, maar wat is de kwaliteit?! Wat vinden jullie ervan? Goed?

    Het artikel is te vinden op onderstaande website. Ik ben benieuwd!?


    Gr. Maarten
    http://www.thesurroundwebsite.tk
    http://www.thesurroundwebsite.tk | Alle informatie over audio- en surroundsystemen. DVD, versterkers, speakers, televisie en surround. Aansluiten, gebruiken en bedienen van diverse audio- en surroundsystemen.

  2. #2

    Standaard

    ....
    Weet je zeker dat de sub niet hoger gaat (qua freq)?
    Upgrading is a neverending story...

  3. #3

    Standaard Frequentie SUB

    De maximale freq. van een sub kan misschien wel tot 200Hz of meer, maar dat is niet om aan te horen, zeker niet bij hoog volume. Eigenlijk moet hij afgefilterd zijn beneden de 100 Hz, dan loopt ie langzaam af richting de 175Hz. Alles boven die 100Hz moet opgepakt worden door een midlage speaker, een 8 a 10 inch!


    Maarten
    http://www.thesurroundwebsite.tk | Alle informatie over audio- en surroundsystemen. DVD, versterkers, speakers, televisie en surround. Aansluiten, gebruiken en bedienen van diverse audio- en surroundsystemen.

  4. #4

    Standaard

    Met verbazing heb ik naar de ingestuurde foto's gekeken. Hoe fout kun je een ht opstellen had het ook mogen heten.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thesurroundwebsite.tk
    de satteliet speakers beginnen vanaf 400Hz tot 20.000Hz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pioneer.nl
    Specifications S-V50B-K
    Speaker frequency Range Front: 90 - 20.000 Hz
    Gaat om simpele speakers overigens die ik zsm heb vervangen.

    Dit is overigens geen uitzondering . Ik ben bang dat je met 400 Hz een eigenlijk te hoge inschatting hebt gemaakt.
    Verder lopen de meeste (budget)subwoofers tussen de 35Hz en de 150Hz.
    Maar voor de rest een leuk artikel om te lezen.
    ps: een sub zou ik dus nooit affilteren op 100Hz. En wel om de reden dat je LFE kanaal doorloopt tot 120Hz (correct me if i'm wrong).

  6. #6

    Standaard

    Als eerste antwoord op de reactie omtrent die foto's. Niet iedereen past zijn interieur c.q. huis aan op z'n homecinemasysteem, toch? Het gaat om het idee....


    Antwoord op het satellietsysteem. Definitie satellietsysteem: De subwoofer geeft voeding, bv. via high-input, parallel aan de topspeakers. In zo'n geval worden de topspeakers automatisch vanuit de sub gefiltert. Wanneer men vanuit de low-output uit de versterker een separaat signaal transporteert richting de sub, dan schakelt men de topspeakers ook niet meer via de sub - dan spreken we niet over een satellietsysteem.

    Een sub die een frequentie van 70Hz weergeeft kan NOOIT een zuivere c.q. mooie frequentieweergave geven rond de 150HZ (dat is eigenlijk geen subbass signaal meer....) - dat moet overgenomen worden door een andere speaker. Als je dus een speaker hebt die in het meest positieve geval vanaf 200Hz a 250Hz begint met weergeven heb je dus een 'zwak' gat.

    Het is natuurlijk niet zo dat alle top(satelliet)speaker zo'n slecht bereik hebben, maar ik doel op die goedkope, zeer kleine speakersetjes!

    Let op: Een 'leek' (de normale gebruiker) hoort zoiets niet, toch?! Ikke wel, hahaha
    http://www.thesurroundwebsite.tk | Alle informatie over audio- en surroundsystemen. DVD, versterkers, speakers, televisie en surround. Aansluiten, gebruiken en bedienen van diverse audio- en surroundsystemen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verbunt
    Een sub die een frequentie van 70Hz weergeeft kan NOOIT een zuivere c.q. mooie frequentieweergave geven rond de 150HZ (dat is eigenlijk geen subbass signaal meer....)
    Die kleine setjes hebben eigenlijk geen SUBwoofer, enkel een basspeaker in een kastje. Een echte subwoofer geeft Sublaag weer van onder de 20HZ! De goedkope setjes leveren enkel bas van boven nabij de 40 a 50 hz!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verbunt
    Let op: Een 'leek' (de normale gebruiker) hoort zoiets niet, toch?! Ikke wel, hahaha
    Niet helemaal mee eens . Iedereen hoort dat verschil. Alleen niet iedereen kan vertellen waarom een andere speaker beter klinkt.
    Zeker als je 2 speakers naast elkaar zet zal iedereen het verschil merken. Maar nogmaals: vraag ze waarom het beter klinkt: uuuuuuuuuuuh, omdat deze houtkleurig zijn ipv wit? . Dat de reden dat het beter klinkt frequentiematig is (heel zwart wit gesteld) zal ze niets uitmaken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door verbunt
    Let op: Een 'leek' (de normale gebruiker) hoort zoiets niet, toch?! Ikke wel, hahaha
    Niet helemaal mee eens . Iedereen hoort dat verschil.
    Ik neem aan dat doven niet tot de groep Iedereen behoort?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #10

    Standaard

    iedereen = alle relevante personen
    Alle personen die in deze discussie van belang kunnen zijn

  11. #11

    Standaard

    Met frequenties van rond de 20 Hz kunnen ook doven dat verschil voelen
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Met frequenties van rond de 20 Hz kunnen ook doven dat verschil voelen
    OEOEIOEII...op het randje
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Haha
    http://www.thesurroundwebsite.tk | Alle informatie over audio- en surroundsystemen. DVD, versterkers, speakers, televisie en surround. Aansluiten, gebruiken en bedienen van diverse audio- en surroundsystemen.

  14. #14

    Standaard

    Is thx niet een soort van norm of aanduiding dat het aan bepaalde eisen voldoet. Naar mijn weten is het niet een apart surround soort.

    Dit als reactie na het lezen van de site http://www.thesurroundwebsite.tk.

  15. #15

    Standaard

    Het is inderdaad een norm idd. Het is GEEN surrounddecodering als DD of DTS of Logic7 oid.
    Het is een norm. Jij hebt goed beeld? Jij hebt goed geluid? Dan heb je vanaf nu THX zeg maar even heel simpel

  16. #16

    Standaard thx

    Het is natuurlijk wel een soort van 'standaard' waaraan een audio- en videosysteem moet voldoen. Wanneer het systeem en het resultaat eraan voldoet, kan men spreken over een bepaald 'soort' van surround! Je moet het niet TE moeilijk beredeneren.
    http://www.thesurroundwebsite.tk | Alle informatie over audio- en surroundsystemen. DVD, versterkers, speakers, televisie en surround. Aansluiten, gebruiken en bedienen van diverse audio- en surroundsystemen.

  17. #17

    Standaard

    Nee die setjes hebben geen speaker te weinig, maar een te nauw frequentie berijk.

  18. #18

    Standaard Re: thx

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verbunt
    Het is natuurlijk wel een soort van 'standaard' waaraan een audio- en videosysteem moet voldoen. Wanneer het systeem en het resultaat eraan voldoet, kan men spreken over een bepaald 'soort' van surround! Je moet het niet TE moeilijk beredeneren.
    ja oke maar ik vind het eerlijk gezegt niet echt thuis passen in het rijtje van dolby en dts

  19. #19

    Standaard Re: thx

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VpR
    Citaat Oorspronkelijk gepost door verbunt
    Het is natuurlijk wel een soort van 'standaard' waaraan een audio- en videosysteem moet voldoen. Wanneer het systeem en het resultaat eraan voldoet, kan men spreken over een bepaald 'soort' van surround! Je moet het niet TE moeilijk beredeneren.
    ja oke maar ik vind het eerlijk gezegt niet echt thuis passen in het rijtje van dolby en dts
    Waarom niet dan?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Het is geen appart formaat. Film maatschappijen moeten ook geld betalen om zich THX te certificeren. Andere films zullen waarschijnlijk ook wel aan de eis voldoen, maar willen niet dat geld er voor neer leggen. Dolby Digital en DTS zijn gewoon twee vormen van het vast leggen van geluid net als stereo dat is, maar dat zegt niks over de kwaliteit. THX zegt wel wat over de kwaliteit van de sound track van de film (en of de maatschappij wilde betalen).

  21. #21

    Standaard

    Uitgaande van Lucas zijn ideaal is THX de maatstaaf waaraan bioscoop geluids en beeld weergave moet voldoen. Zo moet elke apparaat, van dvdspeler, versterker(s), subwoofer (bv. 20hz), projector (mag niet hoorbaar zijn), scherm (juiste formaat) en luidsprekers (luider dan 105db ZONDER vervorming) e.d aan strenge eisen voldoen. Ook de ruimte waarin geprojecteert wordt is aan strenge eisen onderhevig. (geen bijgeluiden van binnen of buiten enz..) DD5.1, DTS, prologic enz. zijn enkel geluidsformaten die met een eigen codering een zo mooi en goed mogelijk geluidsbeeld en effecten proberen te genereren en is aan de apparatuur onderhevig.

    Hier kun je alles over THX voor je thuis lezen en waar het aan moet voldoen:

    http://www.thx.com/mod/techLib/index.html
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    THX is geen decodering. Dat het het beste is om er aan te voldoen wil niet zeggne dat het een decodering is. DD en DTS zijn dat wel. Vandaar dat het gewoon niet in het rijtje thuishoort .
    THX doet me vrij weinig. Het wil niet automatisch zeggen dat het beeld om maar een willekeurig voorbeeld aan te halen geweldig is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Star Wars 1 - The Phantom Menace
    De DVD draagt het THX keurmerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Star Wars 1 - The Phantom Menace
    Toch zijn er ook een aantal minpunten. Ten eerste is egde enhancement bij deze DVD een groot probleem

  23. #23

    Standaard

    Zoals ik al vaker heb gezegd, is het de bedoeling om op mijn website niet TE diep in te gaan op sommige onderwerpen. Als iemand iets ziet staan over THX, bijvoorbeeld in het begin van een film of op een hoesje van een DVD, dan denkt men aan surround - en kijkt men in het menu surround. 1 + 1 = 2 :wink: Het onderwerp is voor een 'leek' een platte veronderstelling mbt een surroundweergave, en niet mbt diepgaande technieken die anders zijn dan hoe men denkt dat ze zijn....toch?

    Het onderwerp van de 'post' was trouwens iets heel anders.....
    http://www.thesurroundwebsite.tk | Alle informatie over audio- en surroundsystemen. DVD, versterkers, speakers, televisie en surround. Aansluiten, gebruiken en bedienen van diverse audio- en surroundsystemen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •