Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Misschien een goed ideetje om een knopje te maken die het laatste bod automatisch met 0,50 (of anders) verhoogd ? Dan krijg je niet het geval dat mensen hetzelfde bod typen.
    Hehehe.. dat zit er dus al in... Het opbod wordt (voor de aanbieder) zelfs instelbaar. We moeten nog even bekijken wat een minimale en maximale opbodwaarde zou kunnen zijn, maar mij lijkt een minimum van b.v. € 0,05 een erg leuke waarde voor snelle "live-veilingen"...

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    nou ben benieuwd, maar gaat het plussen en minnen systeem er nou uit?
    Nee hoor... Althans...daar hebben we nog niet over gesproken.

    In ieder geval zal de nieuwe veilingafdeling een eigen geïntegreerd waarderingssysteem krijgen, waardoor je de plussen en minnen voor de veilingen als overbodig zou kunnen beschouwen.

    In ieder geval lijkt me van het verdwijnen van jullie geliefde plussen-en-minnen nog geen sprake zolang er geen geautomatiseerd systeem voor de verkopen is...
    top dan kan ik nog steeds rustig richting de 1000 werken :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  3. #28

    Standaard

    Misschien is het een idee om het optioneel te maken dat de bieder twee keer kan bieden.

    één normaal bod (wat voor iedereen zichtbaar is) tweede bod is een maximaal bod (een bod wat niet zichtbaar is)

    Als er overboden wordt gaat het syteem automatisch een bod hoger uitbrengen. Je laat het systeem keer op keer automatisch bieden tot het maximale bod!
    Beetje lastig uit te leggen maar het werkt wel prettig in een veiling.

    Misschien is het een idee om een aantal verplichte duidelijke velden te creeeren:
    -looptijd
    -bedrag
    -titel
    -etc, etc..........
    Het komt nu nog wel eens voor dat er iets vergeten wordt!

    succes!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Misschien een goed ideetje om een knopje te maken die het laatste bod automatisch met 0,50 (of anders) verhoogd ? Dan krijg je niet het geval dat mensen hetzelfde bod typen.
    Hehehe.. dat zit er dus al in... Het opbod wordt (voor de aanbieder) zelfs instelbaar. We moeten nog even bekijken wat een minimale en maximale opbodwaarde zou kunnen zijn, maar mij lijkt een minimum van b.v. € 0,05 een erg leuke waarde voor snelle "live-veilingen"...
    Ja, maar dat schiet niet erg op voor de verkoper. :P
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Misschien een goed ideetje om een knopje te maken die het laatste bod automatisch met 0,50 (of anders) verhoogd ? Dan krijg je niet het geval dat mensen hetzelfde bod typen.
    Hehehe.. dat zit er dus al in... Het opbod wordt (voor de aanbieder) zelfs instelbaar. We moeten nog even bekijken wat een minimale en maximale opbodwaarde zou kunnen zijn, maar mij lijkt een minimum van b.v. € 0,05 een erg leuke waarde voor snelle "live-veilingen"...
    Ja, maar dat schiet niet erg op voor de verkoper. :P
    Wel wanneer er iedere 15 seconden een nieuw bod binnenkomt... :P

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Misschien een goed ideetje om een knopje te maken die het laatste bod automatisch met 0,50 (of anders) verhoogd ? Dan krijg je niet het geval dat mensen hetzelfde bod typen.
    Hehehe.. dat zit er dus al in... Het opbod wordt (voor de aanbieder) zelfs instelbaar. We moeten nog even bekijken wat een minimale en maximale opbodwaarde zou kunnen zijn, maar mij lijkt een minimum van b.v. € 0,05 een erg leuke waarde voor snelle "live-veilingen"...
    Ja, maar dat schiet niet erg op voor de verkoper. :P
    Wel wanneer er iedere 15 seconden een nieuw bod binnenkomt... :P
    Mwoah, het tikt toch niet zo aan als ik zou willen als ik de verkoper op dat moment zou zijn. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snatch
    Misschien is het een idee om een aantal verplichte duidelijke velden te creeeren:
    Yep... Is aan gedacht.
    • Verplichte invoervelden bij het aanbieden zijn op dit moment:
    • Titel
    • Produktiejaar van de film/documentaire/serie.
    • UPC/EAN (=streepjescode nummer)
    • Regio codering
    • Startprijs
    • Opbod verhoging
    • Eindtijd en datum. Dit is vrij instelbaar of met voorkeuzeknoppen voor bepaalde periodes.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Misschien een goed ideetje om een knopje te maken die het laatste bod automatisch met 0,50 (of anders) verhoogd ? Dan krijg je niet het geval dat mensen hetzelfde bod typen.
    Hehehe.. dat zit er dus al in... Het opbod wordt (voor de aanbieder) zelfs instelbaar. We moeten nog even bekijken wat een minimale en maximale opbodwaarde zou kunnen zijn, maar mij lijkt een minimum van b.v. € 0,05 een erg leuke waarde voor snelle "live-veilingen"...
    Ja, maar dat schiet niet erg op voor de verkoper. :P
    Wel wanneer er iedere 15 seconden een nieuw bod binnenkomt... :P
    Mwoah, het tikt toch niet zo aan als ik zou willen als ik de verkoper op dat moment zou zijn. :wink:
    Misschien is voor jou een opbod van € 0,10 interssanter...
    Hoe dan ook... De aanbieder bepaalt zelf de minimale opbodwaarde...

  9. #34

    Standaard

    "nu kopen" kan ook alleen maar als er nog niemand een bod heeft gedaan.

  10. #35

    Standaard

    Mijn mening: top idee!

  11. #36

    Standaard

    Klinkt goed allemaal. Ik ben zelf wel tevreden met e-bay. Het nadeel is alleen dat het geld kost. Misschien dat ik eens het een en ander hier aanbied en als het dan goed bevalt, dan (en dat beloof ik) biedt ik nooit meer iets aan op ebay.

    Maar euh, heb je al een URL waar we wat kunnen previewen?!?

  12. #37

    Standaard

    Een soort Ebay voor dvd's? Geweldig!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Maar euh, heb je al een URL waar we wat kunnen previewen?!?
    Nog even niet... We willen de zaak eerst goed in elkaar draaien... daarna gaan we een week (of 2) openbaar proefdraaien

  14. #39

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snatch
    Misschien is het een idee om een aantal verplichte duidelijke velden te creeeren:
    Yep... Is aan gedacht.
    • Verplichte invoervelden bij het aanbieden zijn op dit moment:
    • Titel
    • Produktiejaar van de film/documentaire/serie.
    • UPC/EAN (=streepjescode nummer)
    • Regio codering
    • Startprijs
    • Opbod verhoging
    • Eindtijd en datum. Dit is vrij instelbaar of met voorkeuzeknoppen voor bepaalde periodes.
    Een veld waaruit blijkt of de DVD nederlands ondertiteld is??
    Of zit dit in de regio-codering (R2UK-NLO)??

  16. #41

    Standaard Re: Binnenkort: Nieuwe veilingafdeling op DVD.nl

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Beste veilers en bieders,
    <knip>
    • Alle handelingen worden op de seconde nauwkeurig vastgelegd. Hierbij wordt de servertijd van DVD.nl als registratie gebruikt. Deze zul je tijdens het bieden op je scherm zien, zodat je nooit meer een minuut te laat zult zijn omdat je PC-klokje een minuut achter liep... ... of de serverklok een minuut voor...

    Tja, ik zal maar te beginnen met te zeggen dat ik het een uitstekend plan vind, alleen .... en daar komt ie weer:
    Dankzij het "niet binnen 30 seconden opnieuw posten" systeem bleef last-minute bieden tot op zekere hoogte voorspelbaar en win-baar als je maar snel genoeg reageerde bij een bod in de laatste minuut.
    Niet ideaal, en IMHO niet eerlijk maar vanwege de forum techniek verklaarbaar.
    Met dit systeem wordt het IMHO meer een "Welk klikje kreeg de server 1 seconde voor tijd" systeem van.
    Zeker bij kleine biedingen (0,05 euro) wordt het dus wellicht een idee om een speciaal (oud) toetsenbord uit de kast te halen om lekker vaak en snel achter elkaar te "bieden".
    Op zich wel spectaculair, maar meer een last-minute loterij dan een veiling... of wordt het toch net ff anders dan ik hier begrijp?
    Houd bovenstaande in dat de veiling automatisch verlengd wordt bij biedingen in de laatste minuut?
    Technisch lijkt me dat zeker haalbaar!
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  17. #42

    Standaard

    IK heb hier inderdaad nog wel een paar titels waar ik vanaf wil, en dan is dit wel een hele leuke pilot om die eens te gaan veilen .
    Het klinkt in ieder geval al als een heel leuk idee

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank79
    Mijn mening: top idee!
    Precies

  19. #44

  20. #45

    Standaard

    Prima idee!!!
    lijkt me veel beter dan hoe het nu gaat!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  21. #46

    Standaard

    Leuk gedaan, zojuist 67 keer geboden op de "Lord of the Rings Trilogy Collectors 15-disc Giftset (2004)"

    Je kan dus alleen per openings bod bieden ? nu moest ik 67 keer klikken :P
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  22. #47

    Standaard

    Alex, alleen maar lof voor dit initiatief
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •