Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 287 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bouw van HT (gedateerd)

    Hallo forumleden,
    Ik heb het al een aantal malen hier voorbij zien komen. Een regelmatige update van een homecinemaruimte in aanbouw.

    Het lijkt me leuk om hier ook het één en ander te plaatsen en daarmee misschien wel tips te kunnen ontvangen.

    Ik zal (vooralsnog) geen gebruik gaan maken van een beamer met scherm. Dit omdat de zolder niet genoeg omvang heeft. Althans niet in de gewenste opstelling. En daarbij is het ook nog eens de woning van mijn ouders waar ik toch niet al te veel jaren meer zal wonen...

    It Starts here...



    Om dan maar even bij de root te beginnen, even in vogulvlucht de bouw van de woning...







    Ik zal de foto's regelmatig updaten.

    De ingrediënten voor mijn HT zijn alsvolgt:

    TV: Sony Kv32FX60 + meubel
    Versterker: Sony STR-DA50ES
    Dvd-speler: Sony DVP7700S + DVP 715S
    MD-speler: Sony MDS-JA20ES

    Speakers:
    Front: B&W 604
    Rear: B&W 603
    Center: B&W cc6 S2
    Subwoofer: ASW 250

    Bijna alles voorzien van Oehlbach bekabeling

    24-01-04 Aanvang met aftimmering op de zolder
    31-01-04 Geplande oplevering
    01-02-04 Aanvang aftimmering en het plaatsen van +- 20 dubbele wandcontactdozen.
    05-02-04 Scheidingswand geplaatst

    Foto's geplaatst op 08-02-04
    De eerste twee foto's zijn de zolder. Van beide kanten uit genomen.



    Dit soort scheidingswandje komt helemaal rondom. Hierin zullen veel wandcontactdozen geplaatst worden. Ik heb echt een enorme hekel aan een snoerenprut. Momenteel zijn er 11 dubbele wandcontactdozen geplaatst.


    Aanvang met de scheidingswand tussen de trap en zolder.



    Zoals te zien is, is het er erg stoffig. Het flitslicht weerkaatst op de stofdeeltjes....
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik zal deze tread zeker met interesse volgen en de vragen en tips komen dan vanzelf wel.
    Leuk om weer eens een ht project te kunnen volgen op de manier.
    Mooie woning in ieder geval :wink:
    De hardware opzich ziet er al goed uit en is een mooie basis voor een lekker ht.

  3. #3

    Standaard

    Ben afgelopen week enorm druk geweest met het aftimmeren van de zolder. Hij wordt opgedeeld in drie stukken. Slapen, werken, en HT.

    Ik moet binnenkort (maandag a.s.) bekabeling aanschaffen voor de speakers. Ik zit te denken aan 2 x 4mm². Front speakers Bwire en rear normaal. Iemand nog tips waaraan ik moet denken?

    Foto's volgen binnenkort.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  4. #4

    Standaard

    Persoonlijk (en samen met mij velen anderen) zou ik niet direct biwire kiezen maar gewoon normaal aansluiten. Dus niet 2 setjes van bv 10 euro de meter naar je speaker, maar gewoon 1 keer 20 euro . Daar zou je waarschijnlijk betere resultaten mee kunnen behalen. Het is een beetje proberen.
    Mooie en leuke foto's trouwens .

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Front speakers Bwire en rear normaal. Iemand nog tips waaraan ik moet denken?
    Wat is de reden dat je de fronts bi-wire wilt aansluiten ??
    Persoonlijk zal ik ook die single aansluiten maar dan met betere kwaliteit kabel.
    Teminste, extra kosten van de bi-wire kabel kun je bij een single kabel leggen.
    Vandaar dus mijn vraag waarom je wilt gaan bi-wiren.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Front speakers Bwire en rear normaal. Iemand nog tips waaraan ik moet denken?
    Wat is de reden dat je de fronts bi-wire wilt aansluiten ??
    Persoonlijk zal ik ook die single aansluiten maar dan met betere kwaliteit kabel.
    Teminste, extra kosten van de bi-wire kabel kun je bij een single kabel leggen.
    Vandaar dus mijn vraag waarom je wilt gaan bi-wiren.
    Heb het nu ook en het gaf me mooier geluid.
    Jullie zeggen dat je beter goede kabel kunt nemen dan bwire.

    Ik zou dan weer de goede kabel Bwire aansluiten.
    Dat zou dan weer beter kunnen zijn.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde

    Heb het nu ook en het gaf me mooier geluid.
    Jullie zeggen dat je beter goede kabel kunt nemen dan bwire.
    Wanneer je nu duidelijk voordeel heb van het bi-wiren dan moet je dat uiteraard weer doen. :wink:

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde

    Heb het nu ook en het gaf me mooier geluid.
    Jullie zeggen dat je beter goede kabel kunt nemen dan bwire.
    Wanneer je nu duidelijk voordeel heb van het bi-wiren dan moet je dat uiteraard weer doen. :wink:
    Maar voor TIPS sta ik altijd open.
    Maar helaas kun je niet even paar meter meenemen bij de audioboer en later terugbrengen...
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Maar voor TIPS sta ik altijd open.
    Persoonlijk zal ik toch voor betere kabels kijken.
    Ik zag dat je Oehlbach had en dat moet beter kunnen lijkt me zo.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Maar voor TIPS sta ik altijd open.
    Persoonlijk zal ik toch voor betere kabels kijken.
    Ik zag dat je Oehlbach had en dat moet beter kunnen lijkt me zo.
    Het gaat me nu even om speakerkabels. Die zijn momenteel gewoon simpel. Een rood/zwart snoertje.

    Wat betreft oehlbach, die laat ik zo. Daar ben ik best mee tevreden. Vorige week een snoer voor de subwoofer gekocht. Dat was echt een vooruitgang. Volgens de audioboer gaaat het op het laatst echt om audiofielen die bij nog duurdere kabels iets beter horen.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde

    Het gaat me nu even om speakerkabels. Die zijn momenteel gewoon simpel. Een rood/zwart snoertje.
    Ik dacht dat ook je speakerkabel van Oehlbach was, vandaar
    In dit geval valt er zeker wat te verbeteren aan je speakerkabels.
    Ga echt voor een merk al vdHul of QED om maar eens een voorbeeld te geven.
    Zij hebben in alle prijsklasse wel wat moois.
    Zo,n rood/zwart draadje is alleen goed om je deurbel mee aan te sluiten :wink:
    Is veel verbetering te behalen dus.

    Volgens de audioboer gaaat het op het laatst echt om audiofielen die bij nog duurdere kabels iets beter horen.
    Dat is inderdaad wel waar maar Oehlbach zit nog bij lange na niet op dat nivo.
    Is overigens niet nadelig bedoeld hoor tov Oehlbach:wink:
    Ook gaat het niet zozeer om een "beter" geluid maar wel om een "ander" geluid in de hogere klasse.

    Kortom, het lijkt me verstandig om je toch eens dieper in de kabels te verdiepen. (advies is om in de klasse van €6 a €10 per meter te kijken/luisteren.)

    De rest va je set verdiend namelijk een beter kabel dan die rood/zwart dingen. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Ik ben erg nieuwd wat je er van gaat maken! Bij ons in huis heeft mijn broer een ongeveer vergelijkbare set. Hij heeft alleen 602 front en een VA8ES versterker met EP90es dd decoder.

    :EDIT:Hij heeft overgens een REL Strata 2 als sub :/EDIT:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  13. #13

    Standaard


    Kortom, het lijkt me verstandig om je toch eens dieper in de kabels te verdiepen. (advies is om in de klasse van €6 a €10 per meter te kijken/luisteren.)

    De rest va je set verdiend namelijk een beter kabel dan die rood/zwart dingen. :wink:
    Dan wordt het inderdaad geen Bwire.....

    Maar eens shoppen bij de plaatselijke audiodealers.

    Nu even afwegen of ik alleen de front speakers voorzie van bekabeling wel/niet Bwire en of ook de achterspeakers. Dit laatste gezien de redelijke afstand...

    OVerigens ook bij "mijn" audiowinkel wezen kijken naar de 700 serie van B&W...





    Helaas wegens tijdgebrek nog niet naar geluisterd.
    Wel kostbaar overigens....

    EN dit stond er ook...



    Type kan net iets anders zijn overigens...
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  14. #14

    Standaard

    Martin heeft geloof ik die Rotel combinatie. Hij kan je wel vertellen of ze goed klinken. Ik dacht dat hij er heel erg tevreden mee is!

    De 700 serie van B&W (de nieuwe CMD-NT) schijnt ook geweldig te zijn!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard

    Ik heb deze suggestie nog nooit gehoord, dus misschien is het wat een rare, maar als je nou gewoon eerst twee maal goede kwaliteit single-wire koopt en vervolgens eerst één front daarmee aansluit, dan luistert en vervolgens diezelfde frontspeaker met bi-wire aansluit (je hebt immers de kabel voor het andere frontkanaal) en daar ook weer naar luistert en dan oordeelt of bi-wire voordeel oplevert. Je hebt het dan weliswaar vanuit één speaker en niet stereo, maar het lijkt mij dat je dan op een gefundendeerde en niets kostende manier een goed oordeel kan vellen.
    Harman Kardon AVR 2550
    Harman Kardon DVD 25
    JBL SCS 178

  16. #16

    Standaard

    voor bi-wire heb je toch ook een B-w versterker nodig? Dat hebben toch alleen maar de hele dure topmodellen? De VA8es van mijn broer heeft dat nog niet. Ik dacht dat geen enkele sony het heeft. Hoe zit dat dan? Je sluit de 4 gaten van je fronts aan en dan druk je 2 kabels in 1 gat?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde

    Nu even afwegen of ik alleen de front speakers voorzie van bekabeling wel/niet Bwire en of ook de achterspeakers. Dit laatste gezien de redelijke afstand...
    Lengte is inderdaad kostbaar worden maar het zal altijd beter zijn dan die rood/zwart dingen.
    wezen kijken naar de 700 serie van B&W...
    Zeer mooie serie is dat.

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bakker
    maar het lijkt mij dat je dan op een gefundendeerde en niets kostende manier een goed oordeel kan vellen.
    Helaas werkt het niet zo gemakkelijk.
    Het zijn vaak verschillen in de details en dat komt niet tot zijn recht wanneer je slecht één speakers op de manier aansluit.
    Kortom, dit is dus iets te mooi om waar te zijn maar zo krijg je geen goed beeld van de eventuele voordelen van bi-wire.
    Het hoef overigens lang niet altijd een positieve uitwerking te hebben.

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    voor bi-wire heb je toch ook een B-w versterker nodig? Dat hebben toch alleen maar de hele dure topmodellen? De VA8es van mijn broer heeft dat nog niet. Ik dacht dat geen enkele sony het heeft. Hoe zit dat dan? Je sluit de 4 gaten van je fronts aan en dan druk je 2 kabels in 1 gat?
    Je sluit de biwire kabel inderdaad los aan op de speakers en aan de versterker zijde voeg je die kabel samen tot je alleen een plus en min heb.
    Die sluit je aan op je versterker zoals je normaal ook al doet.

    Je heb overigens ook tri-wire speakers (al zijn de er maar weinig) en heb je wel eens een tri-wire versterker gezien?

    Kortom, het kan in principe met iedere versterker maar wat meer resultaat zal opleveren is bi-amping.

  20. #20

    Standaard

    Haai,

    even over de 1066: sterkte met die te vinden. Die is praktisch uitverkocht overal. Waaom? Omdat de 1068 eraan komt . Als Rotel en B&W een beetje de zelfde bedrijfsvoering hebben kun je rekenen op zo'n 10% hogere kosten. De 1075 heb ik niets van gehoord dat die vervangen gaat worden .
    Over de 700 serie: veel mensen vinden het hoog veel te scherp bij deze serie. Het schijnt een beetje over te komen van "we moeten en zullen die 50kHz halen". Het is even dat je er rekening mee houdt . Daar zou ik ook zeker mijn speakerkabel op aanpassen .
    Birwire is al duidelijk gemaakt @ Johan: tri-wire versterkers niet, maar je kan natuurlijk ook een pre/pro nemen en daar drie eindversterkers aan hangen . Al is dat weer tr-amping .

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    maar je kan natuurlijk ook een pre/pro nemen en daar drie eindversterkers aan hangen . Al is dat weer tr-amping .
    3 versterkers per speakers x 5 speakers = 15 versterkers

  22. #22

    Standaard

    Nu nog bruggen en het wordt helemaal leuk . Laatst een foto gezien van 2 x de Nautilus (de echte dus) met in totaal 32 versterkers eraan .

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Nu nog bruggen en het wordt helemaal leuk . Laatst een foto gezien van 2 x de Nautilus (de echte dus) met in totaal 32 versterkers eraan .
    ZIEK! werkelijk even tussen 2 haakjes, hoe krijg je dat voor elkaar?!

    En dan nog, dat verschil hoort een gewoon mens toch niet meer?

    maar goed, we raken off-topic
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  24. #24

    Standaard

    Betreft het BI-Wire verhaal, hangt sterk van de speakers af. Ik heb beneden de LINN Keilidh met LINN magic versterker, daar hoor je een
    duidelijke verbetering in BI-Wiring.

    Bij mijn HT (heb de B&W CDM NT serie) heb ik het spul in BI-Amping staan en dat hoor je echt heel duidelijk. Ik ben bij mijn HT direct naar
    BI-Amping gegaan nadat ik een 3channel eind verterker had
    aangeschaft.
    Weet dus niet of BI-Wiring wat uit maakt of niet, bij mijn LINN set in iedergeval wel. Gewoon proberen zou ik zeggen, je kunt het ook later
    doen. Is toch een betrekkelijke goedkope upgrade voor je HT.

    P.S. weet iemand overgens ook of er veel verschil in de CDM-NT en de 700 serie zit betreft de klank ?

    Gerrit

  25. #25

    Standaard

    de 700 schijnt scherper in het hoog te zijn.

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •