Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 287 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    voor bi-wire heb je toch ook een B-w versterker nodig? Dat hebben toch alleen maar de hele dure topmodellen? De VA8es van mijn broer heeft dat nog niet. Ik dacht dat geen enkele sony het heeft. Hoe zit dat dan? Je sluit de 4 gaten van je fronts aan en dan druk je 2 kabels in 1 gat?
    Ik heb de hoge tonen op de A-speaker aansluiting.
    en de lage tonen op de B-speaker aansluiting.

    A+B aansluiting hebben de meeste versterkers naar mijn mening. En op zich een aantal jaren geleden was mijn versterker één van de duurste verstekers uit de ES-serie. Alleen de 9000 voor- en eindversterker was duurder.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    voor bi-wire heb je toch ook een B-w versterker nodig? Dat hebben toch alleen maar de hele dure topmodellen? De VA8es van mijn broer heeft dat nog niet. Ik dacht dat geen enkele sony het heeft. Hoe zit dat dan? Je sluit de 4 gaten van je fronts aan en dan druk je 2 kabels in 1 gat?
    Ik heb de hoge tonen op de A-speaker aansluiting.
    en de lage tonen op de B-speaker aansluiting.

    A+B aansluiting hebben de meeste versterkers naar mijn mening.
    Maar niet alle receivers kunnen tegelijkertijd A + B weergeven.
    Bij mijn Onkyo hoor je of A of B en niet allebei.
    Arrivederci

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    voor bi-wire heb je toch ook een B-w versterker nodig? Dat hebben toch alleen maar de hele dure topmodellen? De VA8es van mijn broer heeft dat nog niet. Ik dacht dat geen enkele sony het heeft. Hoe zit dat dan? Je sluit de 4 gaten van je fronts aan en dan druk je 2 kabels in 1 gat?
    Ik heb de hoge tonen op de A-speaker aansluiting.
    en de lage tonen op de B-speaker aansluiting.

    A+B aansluiting hebben de meeste versterkers naar mijn mening.
    Maar niet alle receivers kunnen tegelijkertijd A + B weergeven.
    Bij mijn Onkyo hoor je of A of B en niet allebei.
    Kan onze Sony STR-DE685 ook niet
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #29

    Standaard

    voor biwire hoef je dus ook geen a-b schakelaar te hebben die allebei tegelijk kan weergeven. Gewoon aan je versterker kant de beide draden in elkaar draaien en in 1 gat doen (voor allebei de speakers ) en aan je speaker kant de ene draad gebruiken voor je hoogweergave, en de ander voor de laagweergave. Heb ik op mijn instapmodel Pioneer ook gehad, en werkte perfect zo .
    Nix geen dure versterker voor nodig. (al is een duurdere versterker in 99% van de gevallen wel zo leuk voor je kwaliteit )

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Maar niet alle receivers kunnen tegelijkertijd A + B weergeven.
    Bij mijn Onkyo hoor je of A of B en niet allebei.
    Kijk dat kan ie hier wel weer.
    Weer iets geleerd.

    Nieuwe foto's komen eraan..
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    voor biwire hoef je dus ook geen a-b schakelaar te hebben die allebei tegelijk kan weergeven. Gewoon aan je versterker kant de beide draden in elkaar draaien en in 1 gat doen (voor allebei de speakers ) en aan je speaker kant de ene draad gebruiken voor je hoogweergave, en de ander voor de laagweergave.
    Zo heb ik het dus ook gedaan!
    Arrivederci

  7. #32

    Standaard

    Wat je eerst ook kan doen is betere kabels halen voor je fronts en center. Je hebt dan 3 kabels en daarmee kun je zelf wel in stereo experimenteren of bi-wire beter klinkt dan single-wire. Ik moet het trouwens ook nog zelf proberen maar ik heb nu even geen tijd en mn receiver zit op een onhandige plek om met kabels te spelen.


    Maar als je gaat bi-wireren met A/B aansluiting is dat dan niet bi-amping ?!?

  8. #33

    Standaard

    Niet per definitie. Bi-amping is pas het geval als je met verschillende versterkers gaat werken op 1 box.
    Vaak is het zo dat een a-b switch achter de schermen weer gewoon teruggevoerd wordt naar 1 enkel kanaal waardoor allebei de uitgangen hetzelfde signaal krijgen. Dan heb je geen bi-amping, maar een makkelijke manier van biwiring.
    Bi-amping moet de a-kant van de versterking een eigen versterking hebben, en het b verhaal moet een eigen versterking hebben. Dan spreek je wel van bi-amping.

  9. #34

    Standaard

    Beetje offtopic misschien...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    ...
    @ Johan: tri-wire versterkers niet, maar je kan natuurlijk ook een pre/pro nemen en daar drie eindversterkers aan hangen . Al is dat weer tr-amping .
    Inderdaad.. tri-wire kan met een gewone versterker je hebt maar 1 aansluiting nodig, maar 3 kabels.. en tri-amping versterkers bestaan ook wel.. (mijn Parasound 1206 is 6 kanaals met switches kan je elk kanaal 3x uit sturen zodat je 3 versterkers per kanaal hebt). En je kan natuurlijk ook altijd met 3 losse monoblokken werken.
    Upgrading is a neverending story...

  10. #35
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.C


    Maar als je gaat bi-wireren met A/B aansluiting is dat dan niet bi-amping ?!?
    Nee , zoals je al begrepen had.
    Dit is totaal iets anders en niet met elkaar te vergelijken.
    Zal wel een goedkope manier geweest zijn van bi-amping. :wink:

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.C


    Maar als je gaat bi-wireren met A/B aansluiting is dat dan niet bi-amping ?!?
    Nee , zoals je al begrepen had.
    Dit is totaal iets anders en niet met elkaar te vergelijken.
    Zal wel een goedkope manier geweest zijn van bi-amping. :wink:
    dit is een makkelijke manier van biwiren . Hoef je niet 2 kabels in 1 aansluiting te proppen, maar gewoon in 2 identieke aansluitingen. Scheelt je een hoop gezeur met aansluiten.

  12. #37

    Standaard

    Dit meubel van Aldenkamp gaat er komen voor mijn setje....



    Alleen voorzien van zwarte afwerking i.p.v de kersen die op de foto zichtbaar is.

    Althans als de prijs niet te gek gaat worden.
    Iemand misschien tips met andere mooie meubels...tot +- € 750,-
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooi, heel erg mooi en dat kersen vind ik persoonlijk wel erg mooi ook.
    Hoe dan ook, zo,n rekje kost meer dan de meeste uitgeven voor een receiver maar het ziet er werkelijk prachtig uit.

  14. #39

    Standaard

    Aldenkamp = erg 8).
    Mooi rack om te zien Laurens. Erg mooi. Enige nadeeltjes van zo'n rack zijn de glazen platen (die ze overigens wel weer zo mooi maken). Daardoor zou je kans op resonantie hebben welke je geluid nadelig kan beinvloeden. En iets dat wel op te lossen is: je ziet heel makkelijk welke kabels je allemaal hebt lopen neem ik aan? Al zou ik daar persoonlijk niet echt veel problemen mee hebben .
    Voor de rest strak ding om te zien 8)

  15. #40

    Standaard

    Wou zelf ook een glazen meubel. Hebben ze me toch sterk afgeraden.
    Glas kan mee resoneren.

    Zijn hier vast wel mensen die dit beter kunnnen uitleggen.

    Mvg Gerrit

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door G. Zandman
    Wou zelf ook een glazen meubel. Hebben ze me toch sterk afgeraden.
    Glas kan mee resoneren.

    Zijn hier vast wel mensen die dit beter kunnnen uitleggen.

    Mvg Gerrit
    ACh ja,
    Op zich valt dat allemaal wel mee heb ik me ook laten vertellen. En naast mijn oren, willen mijn ogen ook iets moois 8) .

    Morgen gaat er weer druk geklust worden in de kamer. Hopelijk komt al het timmerwerk af. Er wordt dan driftig gekit...Alles moet immers dicht.

    Dan rest plamuren en in de grondverf. Woensdag vrij dus kan lekker opschieten. Foto's volgen. Het was vanavond te stoffig. Krijg je weer foto's met allerlei stofdeeltjes die het flitslicht opvangen.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  17. #42

    Standaard

    Goed als je toch besloten hebt voor glas, zou ik zeker eens kijken op
    www.spectral.nl kun je ook een meubel op maat laten maken.

    Gerrit

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door G. Zandman
    Goed als je toch besloten hebt voor glas, zou ik zeker eens kijken op
    www.spectral.nl kun je ook een meubel op maat laten maken.

    Gerrit
    Aldenkamp = Spectral

    real-spectral

    REAL staat voor REmko ALdenkamp.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Aldenkamp = erg 8).
    Mooi rack om te zien Laurens. Erg mooi. Enige nadeeltjes van zo'n rack zijn de glazen platen (die ze overigens wel weer zo mooi maken). Daardoor zou je kans op resonantie hebben welke je geluid nadelig kan beinvloeden. En iets dat wel op te lossen is: je ziet heel makkelijk welke kabels je allemaal hebt lopen neem ik aan? Al zou ik daar persoonlijk niet echt veel problemen mee hebben .
    Voor de rest strak ding om te zien 8)
    Heb zelf ook een dergelijke rek met glas.. Heeft echt geen nadelig effect op het geluid. Het glas zelf is erg dik en massief. Onder het glas zitten rubbertjes die trillingen absorberen. Voor de zekerheid heb ik ook nog absorberende pootjes onder mijn dvd speler gedaan. Receiver staat op de grond met pootjes eronder.. Alleen die kabels...grrr zijn moeilijk weg te werken hoor....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    .. Alleen die kabels...grrr zijn moeilijk weg te werken hoor....

    Daarvoor laat ik een extra spiraal op de achterkant van het meubel aanbrengen. Op deze manier hoop ik dat de bekabeling beter weg te werken is. Andere kabels worden ook strak in een koofweggewerkt.

    Daarnaast heb ik +- 15 dubbele wandcontactdozen geplaatst. Zo komen er 5 achter de het audiomeubel te zitten en 2 achter de 2 TV en 3 achter de PC. Op deze manier heb ik minder last van verlengblokken e.d.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  21. #46

    Standaard

    Hou er dan rekening mee dat je je stroomkabels door een andere goot laat lopen dan je audio en videokabels. Stroomkabels hebben een nadelig effect op je geluid en op je beeld .

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Hou er dan rekening mee dat je je stroomkabels door een andere goot laat lopen dan je audio en videokabels. Stroomkabels hebben een nadelig effect op je geluid en op je beeld .
    Zeker weten: ik had ooit alles mooi weggewerkt en de snoeren opgerolt... weg mooi hoog!! moet je inderdaad wel rekening mee houden!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Hou er dan rekening mee dat je je stroomkabels door een andere goot laat lopen dan je audio en videokabels. Stroomkabels hebben een nadelig effect op je geluid en op je beeld .
    Doe ik.
    Er komt zelfs een extra koof waardoor de audio speakers gaan lopen.

    Ben zojuist bij de audioboer geweest en ik voor een audio kabel van Van den Hull. Type CS 122. Kost dan wel € 12,- p/m maar goed. Geen B-wire.
    Want die kostte € 21,- p/m.

    Deze kabel zou me vast wel een beter geluid geven dan een paar rood/zwart snoertjes...
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  24. #49

    Standaard

    Ik zie daar nog even iets waar je op moet letten:
    en de snoeren opgerolt
    . Als je even de kans hebt gewoon lekker onopgerold laten liggen . Persoonlijk met mijn setje merk ik er weinig van (Pioneer VSX-C300 icm Tannoy Mx2) maar bij de wat betere HT's zul je hoogswaarschijnlijk merken dat je hoog hier onder te lijden krijgt. Net als je gehele geluidsbeeld. Echter, hoe het precies zit weet ik niet, want dit heb ik maar van horen zeggen . Zelf heb ik er wel rekening mee gehouden toen ik nieuwe speakerkabel ging kopen.

  25. #50

    Standaard

    Vind de kabel beetje duur om op te rollen
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •