Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 287 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    . Probleem opgelost . Zelf zat ik namelijk door een herinrichting van mijn kamer met 2 x 8 meter Clearwater en ik had er maar 2 x 2 nodig . Werk nu idd ook gewoon met 2 x 2 meter The Royal Jaded.
    Maar als je niet kan oprollen is het des te beter

  2. #52

    Standaard

    Zelfs de kabellengte heeft invloed op het geluid. Ik meen dan van den hul de regel aanhoudt dat je bij lange luidspreker kabels een korte interlink moet nemen. Bij een lange interlink juist korte luidsprekerkabel....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #53

    Standaard

    Daar zijn de meningen over verdeeld. Amerikanen schijnen vaak korte speakerkabels icm lange interlinks te gebruiken (bij losse monoblokken dan) terwijl europeanen weer het tegengestelde schijnen te doen. Persoonlijk hou ik alles zo kort mogelijk .

  4. #54

    Standaard

    Ik had eerst Monster Cable powerline 2 in 3 x 2 meter front hangen. Inmiddels draai ik met Monster Cable Z2 series referentie kabels 3 x 3.5 meter wat veel beter klinkt... om nu het mes erin te zetten voor misschien een beter geluid durf ik niet aan....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Zelfs de kabellengte heeft invloed op het geluid. Ik meen dan van den hul de regel aanhoudt dat je bij lange luidspreker kabels een korte interlink moet nemen. Bij een lange interlink juist korte luidsprekerkabel....
    Moet ik beide kabels naar de frontspeakers even lang houden?

    mijn ht staar straks rechts van beider speakers. Zo kan de rechts kabel wel 4 mtr korter. En dat scheelt al gauw +- 50,- 8)
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  6. #56

    Standaard

    Zo meubel is besteld met extra spiraal.
    Met zwarte boven en onderkant.

    Nu afwachten totdat hij er is... 8)
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  7. #57

    Standaard

    Het is theoretisch gezien het beste, maar over het algemeen gezien wordt het niet gedaan. Persoonlijk zou ik het niet doen. Als die 50 euro nou echt aan het branden is in je handen kan je dat nog altijd bovenop het bedrag voor een interlinkje doen . Denk dat je daar meer winst mee haalt.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het is theoretisch gezien het beste, maar over het algemeen gezien wordt het niet gedaan. Persoonlijk zou ik het niet doen. Als die 50 euro nou echt aan het branden is in je handen kan je dat nog altijd bovenop het bedrag voor een interlinkje doen . Denk dat je daar meer winst mee haalt.
    ja de interlinks zijn ook nog standaard rood/zwart.
    Maar overhet algemeen gaat alles optisch op het moment door simpele snoertjes. Iemand daar nog suggesties voor ...
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het is theoretisch gezien het beste, maar over het algemeen gezien wordt het niet gedaan. Persoonlijk zou ik het niet doen. Als die 50 euro nou echt aan het branden is in je handen kan je dat nog altijd bovenop het bedrag voor een interlinkje doen . Denk dat je daar meer winst mee haalt.
    Foei toch.... alles keurig dezelfde lengte houden hoor!! dan maar 50 euro meer neertellen! en eventueel die interlink een maandje later kopen als het niet uitkomt!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #60

    Standaard

    Zo ontzettend maakt het niet uit of je nu met echt gelijke afstanden werkt of niet. De signaal overdracht in de kabels is zo razendsnel dat je die maar meter extra of minder niet meer merkt . Je speaker een cm of wat verplaatsen zal meer effect hebben. Maar dat is slechts mijn theorie .
    Over interlinks: als je echt voor optisch moet gaan: probeer de Vd Hul Optocoupler MKII eens. Geweldige kabel die zelfs in de echte high-end nog wel eens gebruikt wordt. 55 euro voor 1.5 meter geloof ik.
    Als je voor coax gaat kan ik je niet helpen. Daar kijk ik totaal niet naar aangezien ik niets met coax kan .
    Analoge interlinks zou je bv eens naar 2e hands MIT's kunnen kijken. Persoonlijk zit ik te twijfelen over een 2e hands MIT op www.usedcabels.com (oid). 125 dollar voor 1 meter. Heb je wel goede kabels voor

  11. #61

    Standaard

    Als je voor honderden euro aan kabels uitgeeft ga je toch niet op 4 meter, zo'n 50 euro bezuinigen? Ik zou op save gaan en dezelfde lengtes aanhouden.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Zeker weten: ik had ooit alles mooi weggewerkt en de snoeren opgerolt... weg mooi hoog!! moet je inderdaad wel rekening mee houden!
    Inderdaad moet je de stroom en signaal kabels niet naast/tegen elkaar liggen.
    Ook moet je de speakerdraden niet oprollen als ze te lang zijn want dan gaan ze als een soort van filter/spoel werken.
    Dit merk je inderdaad het eerst aan je hoog.

    Aan de vdHul CS122 heb je zeker een mooie kabel.
    Niet te scherp in het hoog en een fluweel midden zijn een beetje de eigenschappen van die kabel.
    De rest hang af van de speakers/versterking.

    Even lange speakers kabels zal inderdaad het beste zijn maar het verschil is vrij klein en dus zou ik persoonlijk de kabels gewoon op maat nemen..
    Feit blijf wel dat de lengtes hetzelfde behoren te zijn maar dan zit je niet alleen met de extra kosten maar ook met 4 mtr overlengte die je ergens kwijt moet en niet op mag rollen.

  13. #63

    Standaard

    Ik ga alle tips meenemen.
    Ik houd jullie op de hoogte.

    Grt. Laurens
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Zo ontzettend maakt het niet uit of je nu met echt gelijke afstanden werkt of niet. De signaal overdracht in de kabels is zo razendsnel dat je die maar meter extra of minder niet meer merkt .
    Kabels hebben een bepaalde dempings factor dus je zult het wel degelijk,
    horen als je de lengte niet gelijk hebt.

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde

    ja de interlinks zijn ook nog standaard rood/zwart.
    Maar overhet algemeen gaat alles optisch op het moment door simpele snoertjes. Iemand daar nog suggesties voor ...
    Kijk eens bij QED voor goede kabels voor een leuke prijs.
    MIT is inderdaad wel mooi maar ook redelijk aan de prijs.
    http://www.qed.co.uk/main.htm

    Ook kun je bij vdHul zelf kun je goed terecht. (zelfde prijsklasse ongeveer als QED.)
    De vdHul Optocoupler is één van de beste optische kabels.

  16. #66

    Standaard

    Sorry voor de interruptie, maar ik zit te twijfelen tussen 2 kabels voor mijn eigen set.
    Ik heb de mogelijkheid om een 2e hands Vd Hul C5 voor 35 euro, en tussen een MIT-330-High-Energie interlink 1mtr voor 125 dollar oid. Wat neerkomt op zo'n 100 euro.
    En ik zou totaal niet weten wat ik het beste kan doen. Iets zegt me om gewoon voor de MIT te gaan (ondanks dat die uit amerika moet komen), maar zou ik er duidelijk betere resultaten mee halen tov de C5? (werk momenteel uit pure noodzaak met noname roodwitte tulpjes


    edit

    ik haal even 2 kabels door elkaar. dit gaat dus gewoon om een mit van 125 euro (uit nederland)

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door G. Zandman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Zo ontzettend maakt het niet uit of je nu met echt gelijke afstanden werkt of niet. De signaal overdracht in de kabels is zo razendsnel dat je die maar meter extra of minder niet meer merkt .
    Kabels hebben een bepaalde dempings factor dus je zult het wel degelijk,
    horen als je de lengte niet gelijk hebt.
    Is waar maar op de lengtes waar we nu over praten zal het effect minimaal zijn.

  18. #68
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    En ik zou totaal niet weten wat ik het beste kan doen. Iets zegt me om gewoon voor de MIT te gaan
    De MIT zal waarschijnlijk wel de betere wezen maar dus ook duurder.
    Aan de C5 heb je zeker ook een goede kabel en dat zal ik doen als ik jouw was.
    Wanneer je set op een hoger nivo staat kun je altijd nog naar een betere kabel overstappen.
    Wat ik bedoel is dat de vdHul zeker van voldoende kwaliteit is.
    Is dus min of meer afhankelijk van je bank rekening

    De MIT

  19. #69

    Standaard

    Wanneer je set op een hoger nivo staat
    Als ik inderdaad de komende tijd van plan was geweest met mijn huidige spullen te werken zou ik zeer zeker voor de C5 gaan. Maar het probleem is dat ik weet dat ik beter spul ga kopen. Dat zal wel eind van de zomer zijn eer dat gebeurd, maar het komt dus wel. Dan moet je denken aan receivers als de 763/9400/3804. Of zelfs (als het budget het toelaat) iets van dit incl een leuke stereo-eindbak op de voorkanalen. En dan zal de C5 weer onder doen. Vandaar een beetje mijn dilemma .

  20. #70
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    En dan zal de C5 weer onder doen.
    Met de C5 kun je zeker nog heel wat vooruit.
    Dus ook met je plannen heb je zeker wat aan de C5.
    Maar als je het geld heb is de MIT ook zeker mooi maar hoe gaat ie matchen met je nieuwe apparatuur ??
    Het blijf dus een gok en in dat geval is de C5 minder kostbaar.
    Je heb in beide gevallen ene prima kabel.

  21. #71

    Standaard

    Ik wacht iig eerst maar even het bericht van de dealer af hoe duur de reparatie gaat worden . Klein beetje afhankelijk van dat ga ik mijn keus maken. Ook een beetje lullig om nu een dure kabel te kopen, om dan over een week te ontdekken dat ik hem niet zou kunnen gebruiken doordat de reparatie me te duur zou zijn .
    Over 1 of max 2 weken weet ik veel meer . En dan ga ik een keuze maken. Al hang ik nog altijd (door die grote verhalen) erg naar de MIT.

  22. #72

    Standaard

    oke, maar vanaf nu houden we de discussie een beetje bij mijn HT en de daaruitvoortvloeiende vragen en / of tips.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  23. #73

  24. #74

    Standaard

    Wat is overigens de ideale plaats voor de subwoofer?

    Tussen de tv en de frontspeakers? Of maakt het niet zoveel uit.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  25. #75

    Standaard

    Dat kan nogal verschillen. Mijn Rel zou achter de linker speaker volgens Rel moeten staan, maar bij mij klinkt hij veel beter achter mijn rechter front speaker dicht in de hoek.. Ik zou gewoon de sub van links voor naar rechts voor en idem achter proberen. Zo vind je snel de ideale plaats waar de bas het lekkerst en luidst klinkt. Ik heb ook eens gelezen dat je de sub in een hoek moet neerzetten en dan zelf door de ruimte moet gaan lopen. Daar waar je de bas het luidst en diepst hoort moet je de sub zetten en dan pas gaan afstellen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •