Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 287 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    optische bekabeling
    Zoals Johan ook al aangaf: de Optocoupler. Heb hem zelf 3 maanden gehad in totaliteit, en toen heb ik hem helaas gesloopt..... De kabel was de vervanger voor een Profigold van 55 euro (ik was 50 voor de Optocoupler kwijt) en ik hoorde in het begin geen verschil. Constant switchen tussen de kabels maakte geen verschil. Tot ik na een aantal weken terugging naar de Profigold. Damn wat een achteruitgang in geluid was dat Gewoon veel minder betrokken bij de muziek. Duidelijk minder betrokken. Sindsdien is het vervangen van die Optocoupler een upgrade die echt weer gedaan moet worden.
    Dus als je het mij vraagt kun je beter voor 50 euro een Optocouplere kopen dan voor 55 euro een Profigold. Die laatste klinkt ondanks zijn hogere prijs toch gewoon minder
    Christiaan,
    Heb je een online shop waar de kabels (goedkoop) verkrijgbaar zijn?
    Heb er 2 van 0,5 meter nodig en 2 van een meter.

    Alvast dank voor je reactie.
    Grt. Laurens
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  2. #177

    Standaard

    Hier kun je ook kijken.. al is het om te vergelijken..

    http://www.hificables.co.uk/
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Hier kun je ook kijken.. al is het om te vergelijken..

    http://www.hificables.co.uk/
    ja en kopen...

    Anders heb ik er natuurlijk weinig aan... 8)
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    optische bekabeling
    Zoals Johan ook al aangaf: de Optocoupler. Heb hem zelf 3 maanden gehad in totaliteit, en toen heb ik hem helaas gesloopt..... De kabel was de vervanger voor een Profigold van 55 euro (ik was 50 voor de Optocoupler kwijt) en ik hoorde in het begin geen verschil. Constant switchen tussen de kabels maakte geen verschil. Tot ik na een aantal weken terugging naar de Profigold. Damn wat een achteruitgang in geluid was dat Gewoon veel minder betrokken bij de muziek. Duidelijk minder betrokken. Sindsdien is het vervangen van die Optocoupler een upgrade die echt weer gedaan moet worden.
    Dus als je het mij vraagt kun je beter voor 50 euro een Optocouplere kopen dan voor 55 euro een Profigold. Die laatste klinkt ondanks zijn hogere prijs toch gewoon minder
    Christiaan,
    Heb je een online shop waar de kabels (goedkoop) verkrijgbaar zijn?
    Heb er 2 van 0,5 meter nodig en 2 van een meter.

    Alvast dank voor je reactie.
    Grt. Laurens
    Had het je graag verteld, maar heb er geen flauw benul van Was laatst bij mij dealer voor een nieuwe en daar stond die niet in de prijslijst? Dat was best opvallen. Je kan even op www.kieskeurig.nl kijken of die te vinden is. Als ik er 1 gevonden heb laat ik het je weten

  5. #180
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde


    Heb je een online shop waar de kabels (goedkoop) verkrijgbaar zijn?
    Die zijn er inderdaad alleen kan ik ze zo snel ook even niet vinden

    Heb je dus ook weinig aan

    Maar waarom niet gewoon in een audio zaak kijken/kopen.

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde


    Heb je een online shop waar de kabels (goedkoop) verkrijgbaar zijn?
    Die zijn er inderdaad alleen kan ik ze zo snel ook even niet vinden

    Heb je dus ook weinig aan

    Maar waarom niet gewoon in een audio zaak kijken/kopen.
    Ik vind het heerlijk als iets thuis gestuurd wordt...
    Voor een paar snoertjes maken ze bij veel winkels een enorm dilemma. VOrige keer ook met een snoer voor mijn SUB. Of ik het erg vond of ze een paar orders mochten opsparen alvorens te bestellen om zo kosten te kunnen besparen. Op zich geen probleem, hoef er geen eens korting voor terug. Maar moest er wel na drie maand achteraan bellen waar het snoer bleef om vervolgens niet teruggebeld te worden en als nog een 2e bezoekje aan de audiozaak te brengen. Ik heb bijna al mijn spullen er gekocht en dus "kind" aan huis. Echter aan de telefoon had ik een bij mij niet bekende verkoper. Overigens na een 2e keer bestellen, bij "mijn"verkoper, hadden ze het snoer met een week.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  7. #182

    Standaard

    Tjee dat is wel extreem lang voor kabels zeg.. heb laatst nog een Van den Hul 102 mark III gekocht en die was er binnen twee dagen zonder morren... top!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #183
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Eén week is een mooie max. termijn om de kabels binnen te hebben na bestelling.

  9. #184

    Standaard

    3 Maanden is inderdaad vrij pittig om te moeten wachten op een kabel. Plus, echt heel veel kan er niet gebeuren met een kabel. Een optische kabel is misschien wat kwetsbaarder dan een standaard kabel, maar ze zitten goed verpakt. En de sound van de kabel zal zeer waarschijnlijk wel bevallen. Zoniet verkoop je hem toch weer voor praktisch de nieuwprijs

  10. #185

    Standaard

    online prijzen voor optocoupler:
    http://www.zwolsman-leersum.nl/hifi.php?merkID=24

    MvGr,

    Jeroen
    HT: Horen, Zien en Beleven

  11. #186

    Standaard

    Ik heb dus een optocoupler kunnen bemachtigen bij dezelfde zaak als waar ik de speakerkabel heb gekocht.

    En inderdaad het geluid is stukje beter. Mooier gevormd.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  12. #187

  13. #188
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Ik heb dus een optocoupler kunnen bemachtigen
    En hiermee heb je dus één van de beste optische kabels op de markt in je bezit. :wink:

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Wat was je er voor kwijt?

    49,-
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  15. #190

    Standaard

    Mooie prijs
    Ga er zelf ook weer een bestellen denk ik. Nu nog een winkel vinden die hem heeft. Zeker geen koopzondag morgen in Rotterdam? En hij is zeker ook niet te koop op de Doele Lente Hifishow?

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Mooie prijs
    Ga er zelf ook weer een bestellen denk ik. Nu nog een winkel vinden die hem heeft. Zeker geen koopzondag morgen in Rotterdam? En hij is zeker ook niet te koop op de Doele Lente Hifishow?
    Zijn ze dan niet meer leverbaar?`
    Wil er ook nog 2 voor mijn MD speler hebben.
    Misschien dat ik een kortinkje op kan krijgen.

    Kan je er eventueel wel eentje sturen....
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  17. #192
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Naar mijn weten zijn ze gewoon leverbaar en zullen ze dat ook blijven.

  18. #193

    Standaard

    Zal maandag even bij mijn vaste winkel navragen, maar vorige keer konden ze hem helemaal niet vinden op de prijslijst. Maar als die daar niet meer te vinden is kan ik jou een pm sturen?

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Zal maandag even bij mijn vaste winkel navragen, maar vorige keer konden ze hem helemaal niet vinden op de prijslijst. Maar als die daar niet meer te vinden is kan ik jou een pm sturen?
    ne pas de problem
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Zal maandag even bij mijn vaste winkel navragen, maar vorige keer konden ze hem helemaal niet vinden op de prijslijst. Maar als die daar niet meer te vinden is kan ik jou een pm sturen?
    ne pas de problem
    tis tog n´est pas de problem

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens ten Voorde
    mensen wat een mooie foto's

    zal waarschijnlijk wel onbetaalbaar zijn... 8)
    Valt wel mee.
    Het is zeker duur maar met een beetje sparen is het zeker haalbaar.
    Die SACD speler kost zo,n €3300,- en die versterker kost €2700,- maar zijn met korting te verkrijgen.
    De Vincent set kost €3700,-.
    De buizen versterker met houten afwerking kost €1400,-


    Dus zeker duur allemaal maar ook gewoon haalbaar. :wink:

    ps. ben al aan het sparen
    die sacd speler is een shanling(ofzoiets) en schijnt ook echt goed te klinken. maar zijn er wel meer die goed klinken. 1400 euro is niet echt duur voor een buizenbakkie. zeker niet als je de prijzen kent van b.v. audio note of jadis. maarja zijn toch wel in een andere klasse vrees ik.

    goede buizenbakken hebben gewoon een superb middengebied waar bijna geen solid state amp aan kan tippen. alleen de echte high end solid state amps kunnen ook daadwerkelijk zich met de buizenamps(mits goed uitgevoerd) meten.
    nadeel buizen; meestal het ultra laag. hier zijn solid state amps beter. athans, de echt goede buizen-ontwerpen kunnen ook zo diep. maar helaas kosten die ook een vermogen.
    soms is het geluid iets minder gecontroleerd bij veel instrumenten/iets minder gedetailleerd.


    niet echt duur voor " high end" materiaal. ik ken nog wel een paar andere buizen bakkies met andere prijzen. 8)

    trouwens, als je eenmaal met buizen begint ben je verkocht! :wink:

    wat denk je van E.A.R.(tim de paravinci staat bekend(berucht) om zijn meer dan uitstekende buizen ontwerpen) of van jadis of van ............... ahhhrrrggggg, ik kan nog wel even door gaan. er is zoveel prachtig spul op de markt. maar het echt goede is meestal toch wel een beetje te duur, athans voor mij dan. :wink:
    j.vandendool, je weet dat ik net zo als jouw een audiofreak ben. 8)

  22. #197

    Standaard

    Laurens,

    ik wil je even feliciteren met je prachtig huis en je even zo mooie thuisbioscoop. nu kun je echt in je eigen huis van je thuisbioscoop genieten.

  23. #198
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    die sacd speler is een shanling(ofzoiets) en schijnt ook echt goed te klinken. maar zijn er wel meer die goed klinken. 1400 euro is niet echt duur voor een buizenbakkie. zeker niet als je de prijzen kent van b.v. audio note of jadis. maarja zijn toch wel in een andere klasse vrees ik.
    Het is inderdaad Shanling alleen die buizenbak incl hout afwerking is niet van Shanling maar dat had je wellicht al door. :wink:

    trouwens, als je eenmaal met buizen begint ben je verkocht! :wink:
    Zit er toch serieus aan te denken voor mijn hifi set.

    Maar tegen de tijd dat ik de hifi set ga vervangen zijn we al een lange tijd verder.
    Eerst de speakers van mijn ht en de receiver vervangen voor pre/pro met losse monobakken en dan nog de sub vervangen door een exemplaar van SVS en dan..........................pprrrr, nog genoeg te doen in ieder geval.
    Nu de benodigde € nog bij elkaar zien te vinden.
    j.vandendool, je weet dat ik net zo als jouw een audiofreak ben. 8)
    Ja weet ik, mooie hobby toch (als we niet zo werden tegen gewerkt door het budget tekort )

  24. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    die sacd speler is een shanling(ofzoiets) en schijnt ook echt goed te klinken. maar zijn er wel meer die goed klinken. 1400 euro is niet echt duur voor een buizenbakkie. zeker niet als je de prijzen kent van b.v. audio note of jadis. maarja zijn toch wel in een andere klasse vrees ik.
    Het is inderdaad Shanling alleen die buizenbak incl hout afwerking is niet van Shanling maar dat had je wellicht al door. :wink:

    trouwens, als je eenmaal met buizen begint ben je verkocht! :wink:
    Zit er toch serieus aan te denken voor mijn hifi set.

    Maar tegen de tijd dat ik de hifi set ga vervangen zijn we al een lange tijd verder.
    Eerst de speakers van mijn ht en de receiver vervangen voor pre/pro met losse monobakken en dan nog de sub vervangen door een exemplaar van SVS en dan..........................pprrrr, nog genoeg te doen in ieder geval.
    Nu de benodigde € nog bij elkaar zien te vinden.
    j.vandendool, je weet dat ik net zo als jouw een audiofreak ben. 8)
    Ja weet ik, mooie hobby toch (als we niet zo werden tegen gewerkt door het budget tekort )
    Ik heb ook altijd het probleem van chronisch geld tekort! 8)

  25. #200

    Standaard

    wat denk je van E.A.R
    Prachtig spul als alles erom heen waar is. Lijken me erg mooie amps, maar geen idee wat ze kosten eigenlijk? Toch ook wel rond de 1500/2000 euro voor het instapmodel neem ik aan?

Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •