Bekijk uitslag poll: Wat is jouw grootste ergernis bij DVD's?

Stemmers
208. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Verplichte trailers, waarschuwingen, etc. (control lock)

    110 52,88%
  • Regio codering

    17 8,17%
  • Prijzen

    27 12,98%
  • Special, Ultimate, Limited, Collectors, ... Editions (na aanschaf gewone versie)

    32 15,38%
  • Krasgevoeligheid

    11 5,29%
  • Anders...

    11 5,29%
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 78 worden weergegeven.
  1. #1
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard Grootste Ergernissen DVD

    Ben benieuwd wat jullie grootste ergernissen zijn bij DVD's in het algemeen... Persoonlijk is dat voor mij de verplichte trailers, waarschuwingen, etc. aan het begin, zonder dat ik naar het menu kan gaan...

  2. #2

    Standaard

    abso(fucking)lootly de 1ste: Verplichte trailers, waarschuwingen, etc. (control lock), super irritant dat je niet direct naar het hoofdmenu kunt gaan.
    DVDCollectie.nl - My DVDProfiler - 3-Star Trader / Safe Trader

  3. #3

    Standaard

    Prijzen, met op de hielen gevolgt door: Verplichte trailers, waarschuwingen, etc. (control lock)

  4. #4

    Standaard

    Control locks (vooral die van audio en ondertiteling!) en vlak daarachter regiocodering.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Prijzen, met op de hielen gevolgt door: Verplichte trailers, waarschuwingen, etc. (control lock)
    Hier kan ik mij in vinden. Gevolgd door: ongewenste extra talen (ten koste van bijv. DTS), onoverzichtelijkheid verschillende uitvoeringen voor diverse regios, verziekte kaften (Canadese toevoeging: "Incl. Version Francais"), missende (Engelse) ondertitels op buitenlandse versies.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Grootste Ergernissen DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Persoonlijk is dat voor mij de verplichte trailers, waarschuwingen, etc. aan het begin, zonder dat ik naar het menu kan gaan...
    Hier sluit ik me 100% bij aan.

  7. #7

    Standaard Re: Grootste Ergernissen DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Persoonlijk is dat voor mij de verplichte trailers, waarschuwingen, etc. aan het begin, zonder dat ik naar het menu kan gaan...
    Hier sluit ik me 100% bij aan.
    En ik ook.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #8

    Standaard

    Betere buitenlandse releases van dezelfde film storen mij geweldig, zeker wanneer ze reeds jaren ouder zijn.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb op anders gestemd.

    Ik kan me soms nog mateloos ergeren aan de overlaag,1 sec. stilstaand beeld...

  10. #10

    Standaard

    Ik koos voor die verdomd ergerlijke "verplichte trailers, waarschuwingen, etc. (control lock)"

    Wat me ook stoort zijn die vervloekte niet-anamorfe uitgaves waar we nog steeds niet vanaf zijn, blijkbaar.

  11. #11
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Bij mij zijn de grootste ergernissen de verplichte reclame als je de DVD opstart maar ook de prijzen. Heb je een DVD gekocht en gaat een paar weken later de prijs omlaag

  12. #12

    Standaard

    Verkeerde aspect ratio,s.
    Fout informatie op de hoes.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #13

    Standaard

    Voor mij zijn het de PRIJZEN, daarna Regio codering. Control lock is ook wel lastig, maar heb nog geen DVD met een verplichte trailer.

  14. #14

    Standaard

    Control Locks. Waarbij Fox erbij heel sterk is om te voorkomen dat je tijdens de film bv de ondertitel even kan veranderen. Daar erger ik me net dat beetje meer aan dan aan de op de 2e plek geeinde prijs.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Howitt
    abso(fucking)lootly de 1ste: Verplichte trailers, waarschuwingen, etc. (control lock)
    [Morpheus]I know exactly what you mean[/Morpheus]
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  16. #16

    Standaard

    Het ontbreken van nederlandse ondertiteling bij de extra´s op sommige dvd´s.
    Sommige films naast een 2 disc versie ook een 1 dic versie uitbrengen,waardoor de prijs van de 1 disc versie sneller daalt en de 2 disc heel lang duur blijft.
    Dvd´s zoals The Matrix Reloaded en Catch me if you can uitbrengen op een 2 disc versie terwijl het makkelijk ik op 1 disc had gekund.
    De prijs in het algemeen en de verschillen met het buitenland.
    (24 kost hier zo´n 89,00 en in finland kan je hem voor nog geen 40 krijgen met alleen een verschil in hoes. Maar dan moet je wel een CC hebben.)
    1 disc´s met matige extra´s verkopen in een tijd van de 2 disc versie´s voor als nog een prijs van ongeveer 20,00. (The Recruit/Bruce Almighty)

  17. #17
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Is er overigens een officiele term voor wat ik hier control lock heb genoemd?

  18. #18

    Standaard

    Bij mij dus ook de trailers die vooraan komen
    en ook de prijs eigenlijk, want koop je die zelfde film paar maanden later, dat blijkt die ineens stukken goedkoper te zijn

  19. #19

    Standaard

    Van de trailers enzo heb ik geen last van, geduld is schone zaak. De prijzen zijn veels te hoog. Kan makkelijk 25% van af.

  20. #20
    KAY
    Guest

    Standaard

    wat mijn grootste ergenis is,

    is dat ik net verdomme harry potter 1 uit de seal haal, erin leg, afspeel en na 5 minuten een productiefout zie en een aantal hoofdstukken overslaat.

    kan ik weer extra terug om hem te ruilen, als ik die nog geruild krijg na 2 maanden

  21. #21

    Standaard

    Ik kan me SOMS het meest ergeren aan de prijs.

    kijk een film ala LOTR of Pirates, zijn gewoon 20 - 30 waard.
    maar sommige dvd's zijn, zonder extra's/dts/goede cover, ook gewoon 20euro, ik bedoel... we praten toch over 45gulden hoor! zet dan maar us 10 van zulke film naast mekaar in je kast, het valt niet eens op dat er zomaar voor een paar duizend euro opgeborgen staat.

    Komt een zgn goede vriend doodleuk 5 dvd's lenen, die je zelf weer mag ophalen bij zijn huis na een maand, en ook nog een keer een kwaaie kop krijgt omdat hij ze allemaal nog niet gezien heeft?!??!

    €10,- per dvd, en €15,- voor de S.E. versie, dat moest verplicht worden.
    en reken maar dat ze er dan nog genoeg op verdienen!

    hmmmmm, ik erger me nu weer eraan tijdens het typen

  22. #22

    Standaard

    De verplichte trailers bij Disney vind ik eigenlijk helemaal niet irritant. Vind ze wel leuk.
    Irritantste vind ik dat winkeliers af en toe niet zuinig omgaan met de schijfjes.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door markje
    Irritantste vind ik dat winkeliers af en toe niet zuinig omgaan met de schijfjes.
    JA! JA! JA!
    vorige week bij Van Leest, de S.E. van Racing Bull gekocht.
    ik baalde al als een stekker dat ie gewoon in de bak stond zonder plastic, maar hij zag er onbeschadigt uit, en ik loop naar de kassa.

    Druk zoals altijd, dom blondje hulpje erachter gestrest, "is het een kadootje meneer?" ik: "nee" mens luisterd helemaal niet eens, een scheurd me met een rotgang de prijssticker eraf, dat ik kon de binnenkant bijna zien!!?!
    "wilt u hem nu niet meer?" NEE NATUURLIJK NIET DOMME TRUT, waarom denk je dat het een special edition is?!

    man, man, man... achteraf wel gelachen, maar binnen had ik bijna een hartverzakking.

  24. #24

    Standaard

    Die verplichte trailers aan het begin van een film, plus niet-over-te-slane copyrightwaarschuwingen, enz. Die ergeren me mateloos.
    Ook dat het audiospoor en ondertiteling niet te veranderen is via de afstandbediening vind ik hoogst irritant; waarom vinden de discmakers dat ze die functie moeten uitschakelen ?!? Telkens via een (dikwijls veel te uitgebreid voor het kiezen van slechts een taal) keuzemenu moeten gaan, is gewoon nutteloos en verziekt de filmsfeer.
    Wat me ook nog heel erg ergert maar gelukkig niet te veel voorkomt, zijn productiefouten. DVD's kosten ons al genoeg om ook nog genaaid te worden. Mits een grondige kwaliteitscontrole moeten de meeste blunders toch echt te voorkomen zijn.

    De prijzen vind ik al heel wat schappelijker dan pakweg een jaar geleden.

  25. #25

    Standaard

    Ik zelf vind op plaats 1 het uitbrengen van een betere versie nadat je al een vorige versie hebt gehaald. en op nummer 2 staat natuurlijk de prijs van een DVD, die is veel te duur hier in nederland.
    Als je altijd blijft doen wat je altijd al gedaan hebt, zul je steeds krijgen wat je allang hebt.

    De laatste DVD aanwinst is
    Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) (1disc)
    &
    Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •