Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is een subwoofer/receiver

    Ik ben niet echt een beginner, maar ik weet niet wat een subwoofer en een receiver is. Ik wil het wel graag makkelijk uitgelegd hebben, zodat ik er ook nog een beetje iets van snap.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  2. #2

    Standaard

    Grapje zeker !?

    Een sub woofer is een losse box, die alleen lage tonen weergeeft.
    Een receiver is een versterker met een radio ingebouwd.

  3. #3

    Standaard

    Nee, het was geen grapje, was de vraag dan zó dom? In ieder geval bedankt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #4

    Standaard

    In een 5.1 opstelling is de 1 dan ook een subwoofer, die heeft met DD/DTS een apart kanaal. Voor de lage tonen effecten.

    Nee ik heb dommere vragen gehoord

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf Mirande
    Nee ik heb dommere vragen gehoord
    Mooi Ik wilde het gewoon even weten, want het is niet echt handig als iedereen steeds daarover begint en je dan niet weet waar het over gaat
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

    Standaard

    Er bestaan geen domme vragen.
    Het is pas dom als je NIX vraagt!
    Waar denk je anders dat alle anderen hun kennis vandaan hebben? Ook door te vragen hoor! Geeft nix!

    Als je ooit nog eens iets wil weten; laat t me weten! (deze keer waren anderen mij voor! )

    Succes verder!

    Jeroen

  7. #7

    Standaard

    Heb je die dingen ook echt nodig? Waarvoor heb je ze dan nodig?En als je ze hebt, hoor je dan ook echt veel verschil?
    infamous_j, deze mag jij beantwoorden
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #8

    Standaard

    Helaas Jeroen is te laat!

    Subwoofer of je die nodig hebt..... hmmm dat ligt eraan... het voegt zeker wel wat toe.. namelijk die extra rumble, oftewel de donderslag bij een bliksem, de knal bij een explosie.. het dreunen als fat bastard binnenkomt bij de vulkaan in Austin Powers.. De dieptebommen in u571, etc.

    Oftewel het verhoogt de amusements waarde van DVD.

    Heb je een receiver nodig.... tja, voor mij komt dvd pas tot leven met 6 kanaals (5.1) of meer... de verschillende effecten om je heen de detail informatie die je niet op beeld ziet. Een receiver/ versterker met codering van 5.1 heb je nodig als je dvd-speler die niet voor je doet. (er zijn dvd-spelers op de markt die een versterker in zich hebben) Of als de versterking van de dvd-speler de kracht mist die een receiver wel heeft... deze kracht vind je in de voeding en het aantal Watt's dat de receiver doorgeeft aan je speakers...

    Maar ja, als je dan 5.1 versterker hebt... heb je natuurlijk ook 5 speakers nodig en evt. die subwoofer (zie boven!)

    Oh ja... de mate van kwaliteit van de effecten ligt natuurlijk direct aan de kwaliteit van je componenten... (speakers, versterking, dvd-speler, etc).... Kies je voor satelietjes dan zullen deze minder performen dan grote zuilen (oke het is geen stelregel, maar zuilen hebben vaak meer body>>>>niet altijd!! zie thread: Wat te doen?

    Mocht je nog meer vragen, stel ze gerust...

    Inderdaad domme vragen bestaan niet... en door vragen te stellen kunnen anderen en jijzelf er ook van leren!>>daar is dit forum voor!@!

    Groet Bjorn

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Nee, het was geen grapje, was de vraag dan zó dom?
    Er bestaan alleen domme antwoorden... bmateijsen heeft al een heel zinnig antwoord gegeven.
    Ik raad je ook aan hier: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5&page=2 even te kijken voor een handig overzicht over de verschillende mogelijkheden om het geluid aan te sluiten. En mocht je nog meer domme vragen hebben, kom maar op, wij helpen je wel!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  10. #10

    Standaard

    Bedankt! Ik ben er veel wijzer van geworden.
    Helaas heb ik voorlopig niks aan deze informatie want ik woon nog bij mijn moeder thuis (ik ben dertien) en dat mag echt niet in de huiskamer (zelfs niet als ik het alleen zou moeten kopen) ze beginnen al aan m'n kop te zeuren als ik het geluid een beetje (erg) hard heb staan, dus ik zal moeten wachten tot ik op mezelf ga wonen, en geen gezeik van m'n buren zal krijgen
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  11. #11

    Standaard

    ik woon nog bij mijn moeder thuis (ik ben dertien) en dat mag echt niet in de huiskamer (zelfs niet als ik het alleen zou moeten kopen) ze beginnen al aan m'n kop te zeuren als ik het geluid een beetje (erg) hard heb staan, dus ik zal moeten wachten tot ik op mezelf ga wonen ...
    Luister eens naar mij jongen, zelf ben ik 32 en denk je echt dat mijn vrouw blij is met "al die speakers in huis" ??

    Nee, de meeste vrouwen vinden HT systemen bij voorbaat al nix, ze vinden het vreemd het beeld voor zich te zien en het geluid van achter te horen. Dit komt namelijk omdat veel vrouwen weinig tot geen orientatievermogen hebben en met 5.1 geluid snappen ze niet wat er allemaal om zich heen gebeurt.
    Oh ja, volume open kan eigenlijk alleen maar als ze niet thuis is.

    Verder is het best wel gezellig hoor zo samen naar een DVD-tje kijken. Verder nog vragen, stel ze gerust....

    Groetjes,
    Jan.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jh jansen
    Dit komt namelijk omdat veel vrouwen weinig tot geen orientatievermogen hebben en met 5.1 geluid snappen ze niet wat er allemaal om zich heen gebeurt.
    DVD.nl is niet verantwoordelijk voor de uitspraken die worden gedaan door ontwetende forumbezoekers....

    Als moderator wil ik nog wel even opmerken dat dat helaas toch gebeurt, omdat veel mannen nogal bot en gevoelloos kunnen reageren...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jh jansen
    ze vinden het vreemd het beeld voor zich te zien en het geluid van achter te horen. Dit komt namelijk omdat veel vrouwen weinig tot geen orientatievermogen hebben en met 5.1 geluid snappen ze niet wat er allemaal om zich heen gebeurt.
    Jammer voor je dat je vrouw zo weinig hersencellen heeft, maar ja soort zoekt soort zeggen ze wel eens...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marika
    Jammer voor je dat je vrouw zo weinig hersencellen heeft, maar ja soort zoekt soort zeggen ze wel eens...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  15. #15

    Standaard

    Oh..... Jan die heeft het 'slecht' thuis.....

    Volgens mij heb jij je vrouw gewoon niet betrokken bij het complete proces van kopen, dvd's kijken, etc...

    En die statement dat een vrouw 5.1 niet snapt.... waar haal je het vandaan..... ??????

    Groet Bjorn

  16. #16

    Standaard

    tja... ik ken ook zeker een aantal vrouwen die 5.1 wel snappen..

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Heb je die dingen ook echt nodig? Waarvoor heb je ze dan nodig?En als je ze hebt, hoor je dan ook echt veel verschil?
    infamous_j, deze mag jij beantwoorden
    SHIT, ik ben te laat!
    Ik kon een dagje niet online komen ivm een virusje in mn computer. Ik zal niet in details treden, maar t komt erop neer dat alles eraf was!

    Maar het geldt nogsteeds --> GEWOON VRAGEN! (en anders gewoon een PM'tje sturen!)

    Jeroen

  18. #18

    Standaard

    Heb je last gehad van Goner?? (m.a.w. att. gone.scr)

    Kreeg gisteren ook zo'n vaag mailtje..... maar dan ga ik toch altijd even informeren bij degene die het mij stuurde...

    Groet Bjorn

  19. #19

    Standaard

    Bmateijsen,

    Ik reageer er niet meer op, want anders gaan we teveel off-topic en dan krijgt iedereen die op deze thread heeft gereageerd een melding op zn email en dan zitten wij over virussen te praten! Sorry! Start jij de thread: Ook last van virussen?! ?!

    Jeroen


    p.s. Ik had een virus die al mn word-documenten verzond naar heel mn adressenboek met een virus erin.

  20. #20

    Standaard

    Jeroen bij deze is de thread gestart....

    Tevens een poll gepost... die natuurlijk iedereen even moet invullen, nietwaar??

    En dan nu weer terug naar subwoofers en receivers...

    Groet Bjorn

  21. #21

    Standaard

    Bjorn,

    lees mn verhaaltje maar in de thread!

    Jeroen

    p.s. let get back to the program!

  22. #22

    Standaard ... grapje

    Volgens mij heb jij je vrouw gewoon niet betrokken bij het complete proces van kopen, dvd's kijken, etc...
    Sorry hoor, ik wist niet dat mijn uitspraken over vrouwen en HT zo serieus genomen worden.

    Ik zal voorlopig wel nier meer reageren.

  23. #23

    Standaard

    Het is gewoon heel simpel... toon gewoon respect voor de dames... We hebben in het forum ook actieve dames die veel posten....

    En daarnaast wil ik dvd en alles wat erbij hoort niet bestempelen als een mannen aangelegenheid.

    Groet Bjorn

  24. #24

    Standaard

    Er zijn absoluut (en gelukkig!) dames die het ook leuk vinden. Maar over het algemeen wordt het door mannen meer gewaardeerd. Hebben jullie weleens een vrouw in een audiozaak om een luistersessie zien vragen, terwijl de man chagerijnig op een bankje voor zich uit zit te staren, zonder ook maar enig plezier te tonen?
    Maar software matig zit er niet zo veel verschil tussen (is mijn ervaring)

  25. #25

    Standaard

    Die sketch wil ik nog weleens zien.... de man op een bankje...
    dat is een beetje het kleding shoppen syndroom.. volgens mij...

    Groet bjorn


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •