De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: filmopbrengsten

  1. #1

    Standaard filmopbrengsten

    Is er ergens een site waarop je kunt terug vinden hoeveel een film heeft opgebracht. Ik heb al op imdb gekeken maar kon niets vinden.

  2. #2

    Standaard Re: filmopbrengsten

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thijs077
    Is er ergens een site waarop je kunt terug vinden hoeveel een film heeft opgebracht. Ik heb al op imdb gekeken maar kon niets vinden.
    Staat onder boxoffice ( maar alleen de 1e 100 volgens mij)

  3. #3

    Standaard

    Op deze site kun je zien wat de ton 10 in de US is qua opbrengsten van een film.

    En op deze een overzicht van de filmopbrengsten vanaf 1989 (helaas maar aktueel tot juli 2003)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Op Yahoo! Movies staat een volledigere (??) lijst.

    Deze week op de allerlaatste plaats de IMAX film 'CHINA: The Panda Adventure' was afgelopen weekend in 2 theaters te zien en bracht in totaal $17 (!!!) aan opbrengsten op.
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BeeBeeBas
    Op Yahoo! Movies staat een volledigere (??) lijst.

    Deze week op de allerlaatste plaats de IMAX film 'CHINA: The Panda Adventure' was afgelopen weekend in 2 theaters te zien en bracht in totaal $17 (!!!) aan opbrengsten op.
    Ik schat dat er toch wel zo'n TWEE mensen die film gezien hebben de afgelopen week in de VS. Tja, goud geld verdienen is dat in de filmbusiness.

  7. #7

    Standaard

    Damn, die kunnen ook stoppen met werken met zo'n blockbuster. Wel ze_ven_tien dollars man. Moet je dat eens in centen uitschrijven.
    Dan gaat het wel om 1700 cent. (shit, nog verdomd weinig voor een film )

  8. #8

    Standaard

    Maar na 122 weken in de IMAX theaters inmiddels wel een totale opbrengst van $3.682.866... alle kleine beetjes helpen (al zal de opbrengst van de eerste 121 weken wel iets hoger geweest zijn).
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  9. #9

    Standaard

    Hmmm.. The Matrix Revolutions heeft ECHT slecht gepresteerd als je het vergelijkt met 'Reloaded': resp. 139 en 281 miljoen dollar voor wat betreft de Amerikaanse opbrengsten. Met een budget van 110 miljoen draaien ze nog net een 'klein' winstje..... ware het niet dat zaken als promotie en distributie niet in dat budget verwerkt zitten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmmm.. The Matrix Revolutions heeft ECHT slecht gepresteerd als je het vergelijkt met 'Reloaded': resp. 139 en 281 miljoen dollar voor wat betreft de Amerikaanse opbrengsten. Met een budget van 110 miljoen draaien ze nog net een 'klein' winstje..... ware het niet dat zaken als promotie en distributie niet in dat budget verwerkt zitten.
    Bij dit soort lijstjes betekend de 'opbrengst' het totale bedrag dat aan de theaterkassa's is betaald. Dit geld krijgen de filmmaatschappijen niet allemaal in hun handen. Maarja, zij verdienen natuurlijk naast de grosses van de bioscopen ook nog aan de merchandise, dvd(/video)-releases en televisierechten.
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BeeBeeBas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmmm.. The Matrix Revolutions heeft ECHT slecht gepresteerd als je het vergelijkt met 'Reloaded': resp. 139 en 281 miljoen dollar voor wat betreft de Amerikaanse opbrengsten. Met een budget van 110 miljoen draaien ze nog net een 'klein' winstje..... ware het niet dat zaken als promotie en distributie niet in dat budget verwerkt zitten.
    Bij dit soort lijstjes betekend de 'opbrengst' het totale bedrag dat aan de theaterkassa's is betaald. Dit geld krijgen de filmmaatschappijen niet allemaal in hun handen.
    Klopt maar bioscopen krijgen die films ook niet voor niets. Volgens mij 'pakken' die maar een heel klein percentage (10% ofzo) en moeten ze het vooral hebben van de verkoop van snacks enzo om nog een beetje winst te maken. Het grootste deel van de prijs van het bioscoopkaartje vloeit (denk ik) direct terug naar de filmmaatschappij.

  12. #12
    SmashingSteve
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmmm.. The Matrix Revolutions heeft ECHT slecht gepresteerd als je het vergelijkt met 'Reloaded': resp. 139 en 281 miljoen dollar voor wat betreft de Amerikaanse opbrengsten. Met een budget van 110 miljoen draaien ze nog net een 'klein' winstje..... ware het niet dat zaken als promotie en distributie niet in dat budget verwerkt zitten.
    Revolutions heeft inderdaad felle klappen gehad na de kritiek op Reloaded. Terwijl in mijn ogen Revolutions beter was dan Reloaded. Enfin, Revolutions deed het uiteindelijk toch nog goed. Zet even de exacte cijfers op een rij:

    The Matrix Revolutions:
    Production budget: 150 miljoen $
    Promotional costs: 35 miljoen $
    Worldwide boxoffice: 425 miljoen $ & still counting

    425 - 185 = +- 240 miljoen $ (toch geen kattepis hé !?)

    The Matrix Reloaded
    Production budget: 150 miljoen $
    Promotional costs: 50 miljoen $
    Worldwide boxoffice: 738 miljoen $

    738 - 200 = 538 miljoen $ (hype, hype, hype!!!)

    The Matrix
    Production budget: 63 miljoen $
    Promotional costs: 30 miljoen $
    Worldwide boxoffice: 460 miljoen $

    460 - 93 = 367 miljoen $ (surprisehit)

    Bron: www.boxofficemojo.com (de meest betrouwbare boxoffice-site)

  13. #13

    Standaard

    Ben een behoorlijke lijstjes freak en ben nu even het noorden kwijt.

    Ik zoek een site met daarop een worldwide lijst met de populairste film allertijden.

    Op boxoffice.com kan ik enkel maar zo'n domestic lijst vinden.

    Op boxofficemojo.com en worldwideboxoffice.com vind ik wel een worldwide lijst, zijn er bij jullie weten nog soortgelijke sites?

    Welke zou de meest betrouwbare zijn?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •