Pagina 79 van 80 EersteEerste ... 2969757677787980 LaatsteLaatste
De resultaten 1.951 tot 1.975 van 1980 worden weergegeven.

Discussie: Kijkachterstand

  1. #1951

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Aantal films: 3757
    Kijkachterstand: 1818

    Gewoon iedere dag 1 film kijken en geen nieuwe meer kopen. Ben je over 5 jaar al weer door je kijkachterstand heen.


  2. #1952

    Standaard

    Het is geen leuke tijd, maar wel een goede tijd om eens wat aan een kijkachterstand te doen. Ik verwacht er de komende maanden een flinke hap uit te kunnen nemen.

  3. #1953

    Standaard

    31 januari 2009:
    Aantal DVD's: 1402
    Kijkvoorraad: 716

    15 april| 2010:
    Aantal DVD's: 1540
    Kijkvoorraad: 772

    02 september 2013:
    Aantal DVD's en BR's: 2318
    Kijkvoorraad: 1140

    11 april 2015:
    Aantal DVD's en BR's: 2662
    Kijkachterstand: 1327

    15 mei 2016:
    Aantal DVD's en BR's (362): 2936
    Kijkvoorraad: 1451

    23 maart 2020:
    Aantal DVD's en BR's (765): 3757
    Kijkachterstand: 1816

  4. #1954

    Standaard

    Kijkachterstand 1816 Blu-rays en DVD's. Wow! Zelfs als je iedere dag 1 schijfje zou bekijken (en dan heb ik TV-series niet meegerekend, ik weet niet of die er tussen zitten), dan ben je bijna 6 jaar bezig om je achterstand in te lopen. Aan herkijken kom je dan al helemaal niet toe. En vooral voorlopig geen nieuwe schijfjes kopen, want anders blijf je achter de feiten aanlopen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #1955

    Standaard

    Wil niet lullig doen maar zo lijkt kopen een grotere hobby dan het daadwerkelijk kijken van je films.Hier is een nieuwe aankoop 8 van de 10 x ook meteen kijken.

  6. #1956

    Standaard

    Het is hobby, passie, werk en verslaving. Kijk gemiddeld zo'n twee / drie titels per dag en het merendeel koop ik om uit te lenen aan familie, vrienden en collega's. Als ik bijvoorbeeld iets bijzonders heb gezien op een filmfestival wil ik dat graag delen met anderen.

  7. #1957

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Het is hobby, passie, werk en verslaving. Kijk gemiddeld zo'n twee / drie titels per dag en het merendeel koop ik om uit te lenen aan familie, vrienden en collega's. Als ik bijvoorbeeld iets bijzonders heb gezien op een filmfestival wil ik dat graag delen met anderen.

  8. #1958

    Standaard

    Door mijn kijkachterstand koop ik nauwelijks meer "full price" nieuwe releases. Sowieso heb ik weinig met hedendaagse films en met een flinke kijkachterstand heb ik altijd in m'n achterhoofd "ik kan nu wel de volle mep gaan betalen maar ik ga hem voorlopig toch niet bekijken". Op een rare manier is een kijkachterstand ook wel een goede stok achter de deur om altijd goed op de koopjes te letten.

  9. #1959

    Standaard

    Wat is jouw probleem dan met hedendaagse films?

  10. #1960

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wat is jouw probleem dan met hedendaagse films?
    Dat ik de kwaliteit ervan de laatste 15 jaar flink heb zien dalen. Is op zich niet een onderwerp voor dit topic trouwens.

  11. #1961

    Standaard

    In welk topic wil je de discussie verder voeren?

  12. #1962

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    In welk topic wil je de discussie verder voeren?
    Ik denk altijd: er zijn geen slechte periodes qua films, dan heb je gewoon niet de juiste films gekeken.

  13. #1963

    Standaard

    Precies. Als je ziet hoeveel bijzondere speelfilms en documentaires er vandaag de dag geproduceerd worden. Gewoon de hollywoodmachine uitschakelen en breder gaan kijken. Sinds 2013 houd ik per jaargang een lijst bij. Wellicht ter inspiratie:

    https://letterboxd.com/imverhoeven/lists/

  14. #1964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    In welk topic wil je de discussie verder voeren?
    Ik ben er helemaal niet op uit om daar over te discussiëren.

  15. #1965

    Standaard

    Back on topic:
    Ik heb nog 45 maagdelijke schijfjes (DVD/Blu-ray) liggen, uit een collectie van 882 stuks. Ik moet wel zeggen dat er 22 films bij zitten die ik ooit al eens heb gezien, dus ongeveer 23 films die nieuw voor mij zijn.

    Valt nog wel mee hè?

  16. #1966

    Standaard

    Mijn idee bij het hebben van televisieseries en films op (oorspronkelijk VHS video) DVD en Blu-ray, was dat ik alle films en TV series die ik wil zien, zelf in de kast heb staan, en op een door mij zelf te bepalen moment kan bekijken. Dat hoeft dus niet per definitie direct na aankoop te zijn.
    In die opzet ben ik geslaagd. Vrijwel alles wat ik wil hebben is inmiddels beschikbaar op DVD en/of Blu-ray (releases wereldwijd).
    In de praktijk betekent dit dat ik films direct na aankoop bekijk, maar van televisieseries meestal alleen de eerste disc, de rest op een later te bepalen moment. Als ik een TV serie box met 32, 50, 75, 100 afleveringen koop, ga ik die natuurlijk niet allemaal achter elkaar kijken. Vandaar dat ik ook niet alle TV series compleet heb. De voor mij interessante seizoenen lijken mij wel voldoende.
    Er is dus wat mij betreft dan ook geen sprake van kijkachterstand, maar kijkvoorraad (zie “Verhoeven”) .
    Mijn collectie bestaat uit ongeveer 1800 discs, meer dan de helft televisieseries, en een grote overlap van films/TV series zowel op DVD als Blu-ray.

    En verder heb ik ook weinig met hedendaagse films / TV series.

    P.S. Breaking Bad is uitzonderlijk goed.

  17. #1967

    Standaard

    Op een totaal van 794 nu nog een achterstand van precies 100 titels. Was 22/3 nog 138 titels.

  18. #1968

    Standaard

    Qua series ben ik nu zover dat ik er maar 1 of 2 tegelijk kijk. Zo pak ik sneller een film op, is de eravring.

    Ik ga niet eens tellen wat mijn kijkachterstand is, laat ik zeggen dat ik nog wel even vooruit kan...... Ik merk wel dat maar niet dalende kijkachterstand ook komt door mijn steeds veranderende kijkinteresse. Zo heb ik zin in een paar Koreaanse flicks, dan heb ik opeens zin in wat golden oldies, enz.,Dit beïnvloedt ook mijn aankoopbeleid merk ik.

  19. #1969

    Standaard

    Voordeel van de Corona-crisis: meer tijd om films te kijken en de kijkachterstand kleiner te maken
    Nadeel van de Corona-crisis: uit verveling meer online bestellen en zo de kijkachterstand groter maken

    Ik heb zelden zo veel films en series gekeken als de afgelopen maanden maar de stapel blijft even hoog.

  20. #1970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Voordeel van de Corona-crisis: meer tijd om films te kijken en de kijkachterstand kleiner te maken
    Nadeel van de Corona-crisis: uit verveling meer online bestellen en zo de kijkachterstand groter maken

    Ik heb zelden zo veel films en series gekeken als de afgelopen maanden maar de stapel blijft even hoog.
    Precies, zo is het mij de laatste tijd ook vergaan. Het wordt tijd om even met kopen te stoppen en eerst maar eens de kjikachterstand wat in te lopen, wat bij individuele films natuurlijk wat eenvoudiger is dan bij TV-series met seizoenen van 22 afleveringen elk. Plus, zo ondervond ik laatst toen ik mijn verzameling weer eens doorspitte: er zijn heel veel films in mijn collectie die ik graag nog een tweede keer zie (of misschien wel nog vaker), dus de 'virtuele' kijkachterstand wordt alleen maar groter.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #1971

    Standaard

    Ik denk een stuk of .... 1000
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #1972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik denk een stuk of .... 1000
    De kijkachterstand wordt serieus als je moet gaan gokken

  23. #1973

    Standaard

    Ik ben nu aan 4 fronten bezig om de kijkachterstand te verminderen:

    1) Minder series kijken: dit had ik al ingezet, en dat bevalt prima. In plaats van 10 series tegelijkertijd, gewoon 1 of 2 pakken. Is nog best rustgevend ook .

    2) Meer blu-rays / DVD's kijken: het klinkt zo simpel, maar de verleiding om even makkelijk iets op te zetten van de 5 ondemand diensten die ik heb, is groot. Nee, stapeltje neerleggen om uit te kiezen en hup, kijken maar.

    3) Meer gericht kopen: in principe ga ik alleen nog wat kopen wat ik ook binnenkort echt wil kijken. Dat betekent dat redelijk wat films afvallen, vaak films die ik al heb gezien en goed vond en leuk zijn voor de collectie. Ook meer geduld hebben, als een film niet limited is, dan heeft het niet altijd haast. Bij Arrow ben ik zelfs al zover dat ik bijna altijd wacht op de reguliere uitgave. Af en toe is er nog een uitzondering, maar niet veel.

    4) Meer verkopen: zie punt hiervoor; vaak films die ik al heb gezien en later gekocht hebt omdat ze leuk zijn voor de collectie, maar ondertussen liggen ze geseald en onbekeken in de kast....eigenlijk onzin.

  24. #1974

    Standaard

    Ik heb me voorgenomen om de hele maand Juli niks meer te kopen op film gebied.
    Ik ga heel veel films kijken die inderdaad nog steeds in seal zijn.

    Maar niks kopen de hele maand ik hoop dat ik het vol houd.

  25. #1975

    Standaard

    Haha, als er koopjes komen, dan is het altijd lastig......sterk zijn .

Pagina 79 van 80 EersteEerste ... 2969757677787980 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •